Gå til innhold

hvor mye veier du?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 170 høy og veier 64 kg. For litt over et år siden veide jeg 52, så disse 12 kiloene skal jeg ned igjen. Jeg hater kroppen min nå og alle kiloene ligger rundt magen. Magen henger over buksa. Jeg blir kvalm av meg selv. Har alltid vært tynn, men har det siste året slitt med dype depresjoner og derfor trøstespist mye. Har kommet i en ond, ond sirkel. Jeg gråter nesten hele tiden og klarer ikke holde meg unna nudler, pasta og sukker. Jeg må ned disse kiloene, men jeg har ikke energi til noen ting. Fins det noen piller som hjelper meg på vei? F.eks karboblokkere, hjelper det? Eller krom? Skal ikke slutte å spise, men vet det fins piller som skal blokkere litt av karbohydratene.

Hva med lykkepiller? Fins det noen som både hjelper mot depresjon og setter ned apetitten? Lykkepiller har jeg tenkt på uansett pga depresjonen. Huff jeg høres ut som en sippehøne nå. Men jeg vil ned i vekt og bli lykkelig igjen! Og min samboer skjønner ikke at depresjon er alvorlig, han tror jeg bare sipper, så jeg får ingen støtte der.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Eg syns alle i dene tråden veger utruleg lite! Men det er vel helst dei som svarar i ein sånn tråd...

Jeg kan jo fikse litt på gjennomsnittet: Jeg er 171 cm høy og veier 108 kg.

Gjest Elfrida
Skrevet
Har alltid vært tynn, men har det siste året slitt med dype depresjoner og derfor trøstespist mye. Har kommet i en ond, ond sirkel.

Lykkepiller har jeg tenkt på uansett pga depresjonen. Huff jeg høres ut som en sippehøne nå. Men jeg vil ned i vekt og bli lykkelig igjen!

Jeg tror ikke du blir lykkelig av å slanke deg, det er nok motsatt. Du må først blir frisk av depresjonen, og da kan det hende at problemet forsvinner av seg selv. Hvis ikke får du vurdere om du ønsker å legge om livsstilen når du er ferdig med depresjonen.

Husk at vektøkningen er en bivirkning av depresjonen, du har brukt mat for å medisinere deg selv, altså trøstespist, så det blir helt feil å begynne med slanking, du må begynne med hovedproblemet! Gå til en lege og snakk om dette, 'lykke'piller kan hjelpe deg til å bli frisk nok til å ta tak i problemene dine og begynne å fungere igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Var ikke sånn ment, men blir jeg tynn igjen og magen forsvinner blir jeg lykkeligere med kroppen min. Da slipper jeg å brekke meg når jeg ser meg i speilet.

Gjest SuperMoo
Skrevet

174 cm høy og veier 60-62 kg. Går litt opp og ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...