Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
17 timer siden, Lill3My skrev:

Fremdeles 1Q84 av Haruki Murakami, halveis og vel så det i bok nr 2 av 3.

I lydbokverdenen er jeg må ferdig med The Girlfriend, som var virkelig bra! Hører nå PÅ the Couple Next Door, og må nok dessverre meddele at jeg synes "hypen" rundt denne boka overhodet ikke gjenspeiler dens kvalitet. Den er langdryg, overforklarende, og ganske treig til thriller å være.. 😛 men funker som helt ok underholdning, iallfall nå når vi driver å kjører mellom Danmark og Norge denne uka 

Jeg fullførte nettopp The couple next door. Skjønner heller ikke hypen! Den er lettlest (letthørt? :P), durer og går, men det blir bare litt for dumt liksom. Jeg ville høre ferdig for å høre hva som skjedde, men jeg ble samtidig litt irritert for at den var ganske dårlig skrevet. Godt den var såpass kort, hvis ikke hadde den blitt bumpet ned fra 2 til 1 stjerne. 

17 timer siden, Tømmerhøgger'n skrev:

"I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng.

Diktet i begynnelsen av den boka er noe av det beste jeg har lest. Utrolig sterk bok. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Angeleye skrev:

Vi ses i morgen av Tore Renberg :)

Aah den er bra!! En slik bok man ikke vil at skal ta slutt. Om du liker denne boka vil du også kanskje like boka "Buzz Aldrin hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad. Murstein av en bok, men virkelig BRA!!! 👏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lill3My skrev:

Aah den er bra!! En slik bok man ikke vil at skal ta slutt. Om du liker denne boka vil du også kanskje like boka "Buzz Aldrin hvor ble det av deg i alt mylderet?" av Johan Harstad. Murstein av en bok, men virkelig BRA!!! 👏 

Jeg har faktisk nettopp lest den av Johan Harstad :D Fantastisk bok! Jeg er godt i gang med "Vi ses i morgen ", og jeg liker den utrolig godt så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat ferdig med Kledd naken av Agnes Lovise Matre, anbefales. En fengende thriller! Nå skal jeg begynne på Familien din, en novellesamling av Nora Eide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med "Et helt halvt år" for et par uker siden. Boken gikk veldig inn på meg. Klarte ikke begynne på oppfølgeren før et par dager siden. :fnise: Nå leser jeg på "Etter deg" som er oppfølgeren til Et helt halvt år.

Vurderer å begynne på en bok til, så jeg kan veksle litt mellom bøkene. Fant en bok på matbutikken her om dagen, som virker bra. Den heter "Bak lukkede dører - B.A. Paris". Noen som har lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long Time Coming av Edie Claire. En romantisk novelle som avbrekk etter tyngre stoff og regner med det blir tyngre ting etterpå også. Enda en i rekken av gratisbøker fra OHFB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med triologien Innsirkling av Carl Frode Tiller. Helt ekstremt genialt skrevet og så utrolig interessant. Handler mye om hvordan mennesker opplever og tolker hverandre og situasjonen helt forskjellig.. skummelt bra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
På 17.6.2017 den 9.29, Angeleye skrev:

Jeg har faktisk nettopp lest den av Johan Harstad :D Fantastisk bok! Jeg er godt i gang med "Vi ses i morgen ", og jeg liker den utrolig godt så langt :)

Jeg også elsket Buzz Aldrin, den var skikkelig treig, men fy søren, den var så ... genuin og god, og jeg følte virkelig at den viste saktmodigheten og tungsinnet til en depresjon skikkelig godt. (Håper jeg husker riktig nå, flere år siden jeg leste den. Men den var virkelig noe av det beste jeg leste på den tiden, og jeg begynte å drømme om å flytte til Færøyene eller Island eller noe, og se om livet mitt ble så magisk omgitt av bare nye mennesker, på bar bakke. Så enkelt, men så vanskelig.)

Har nettopp fullført Arv og Miljø: WOW. 6-stjerners bok for min del, selv om skalaen bare går til 5 stjerner. Hun skjønner traumer og mennesker og relasjoner liksom. Tenk å fange noe så viktig på en så god måte. 

Nå blir det The Handmaid's Tale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokstavene i historien av Øyvin Rannem. Jeg har ikke kommet langt, men er optimistisk. Endelig en norsk populærvitenskapelig bok som ikke behandler meg som et barn. 

Anonymkode: 49927...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, ukuleleogskjerf skrev:

Holder på med triologien Innsirkling av Carl Frode Tiller. Helt ekstremt genialt skrevet og så utrolig interessant. Handler mye om hvordan mennesker opplever og tolker hverandre og situasjonen helt forskjellig.. skummelt bra! 

De bøkene er fantastiske! Du må sjekke hans andre bøker også :) Jeg har lest Skråninga, som også var svært god. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Rainstorm skrev:

Jeg også elsket Buzz Aldrin, den var skikkelig treig, men fy søren, den var så ... genuin og god, og jeg følte virkelig at den viste saktmodigheten og tungsinnet til en depresjon skikkelig godt. (Håper jeg husker riktig nå, flere år siden jeg leste den. Men den var virkelig noe av det beste jeg leste på den tiden, og jeg begynte å drømme om å flytte til Færøyene eller Island eller noe, og se om livet mitt ble så magisk omgitt av bare nye mennesker, på bar bakke. Så enkelt, men så vanskelig.)

Har nettopp fullført Arv og Miljø: WOW. 6-stjerners bok for min del, selv om skalaen bare går til 5 stjerner. Hun skjønner traumer og mennesker og relasjoner liksom. Tenk å fange noe så viktig på en så god måte. 

Nå blir det The Handmaid's Tale. 

Haha, vi leser akkurat de samme bøkene! Jeg las Arv og miljø for noen uker siden, og elsket den! Gav den karakter 6 :) Og The Handmaid's tale ble jeg ferdig med i dag faktisk. Gled deg! For en utrolig urovekkende bok, den er vanskelig å legge fra seg!

I dag har jeg begynt på Trilogien til Jon Fosse, og er allerede over halvveis. Fantastisk vakker bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 minutt siden, Angeleye skrev:

Haha, vi leser akkurat de samme bøkene! Jeg las Arv og miljø for noen uker siden, og elsket den! Gav den karakter 6 :) Og The Handmaid's tale ble jeg ferdig med i dag faktisk. Gled deg! For en utrolig urovekkende bok, den er vanskelig å legge fra seg!

I dag har jeg begynt på Trilogien til Jon Fosse, og er allerede over halvveis. Fantastisk vakker bok :)

Hørte du den tilfeldigvis på lydbok? :P 

Jeg gleder meg, har lenge hatt den på leselista, så så jeg tilfeldigvis traileren til serien på youtube, og fikk SÅ lyst til å se serien, så da fikk jeg endelig tuppet i baken for å lese den. For jeg MÅ jo lese den før jeg ser serien! :P Har du sett traileren, virker som det er ganske bra filmatisert også (serieatisert?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hørte du den tilfeldigvis på lydbok? :P 

Jeg gleder meg, har lenge hatt den på leselista, så så jeg tilfeldigvis traileren til serien på youtube, og fikk SÅ lyst til å se serien, så da fikk jeg endelig tuppet i baken for å lese den. For jeg MÅ jo lese den før jeg ser serien! :P Har du sett traileren, virker som det er ganske bra filmatisert også (serieatisert?). 

Ikke lydbok nei :)

Jeg har lenge hatt lyst til å lese The Handmaid's tale  (etter at vi las Oryx og Crake av samme forfatter :fnise:), men den har vært helt utilgjengelig i alle butikker! Jeg lette og lette, men ingen som solgte den. Så gjett om jeg ble glad da jeg fant ut om tv-serien, og at boken igjen ble tilgjengelig :) Har ikke sett traileren enda, men det må jeg gjøre. Skal se serien nå som boken er ferdiglest :)

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...