Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

På Friday, March 24, 2017 den 15.20, Puny skrev:

Balansekunst av Rohinton Mistry.

Den er så fin :rodmer:

Edge of eternity- Ken Follett 

Siste boka i century triologien. Veldig intressant historisk, selv om jeg blir litt gæren av foletts karakterskildringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er godt inn i "Die Schmetterlingsinsel" (Sommerfugløya) av Corina Bomann. Var grei i begynnelsen, men nå merker jeg at interessen har dabbet veldig av, uten at jeg klarer å sette helt fingeren på hvorfor. Litt under hundre sider igjen, så jeg kommer nok til å fullføre den, men det blir nok ingen innertier dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

"Panserhjerte" av Jo Nesbø. Fikk den på onsdag, og er allerede kommet over halvveis. Fytti katta så spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årets påskekrim er påbegynt. Tre kapitler inn i "The Widow" av Fiona Barton, og så langt så virker den lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 17.39, toothfairy skrev:

Har enda ikke lest Stalker av Kepler-tenker det blir årets krimbok. Har høye forventninger til den. Spent på om jeg klarer å la være å åpne den før april 😜

Jeg begynte med den av Kepler, og startet på Hypnotisøren (1. bok) så Paganinikontakten som jeg akkurat har avsluttet. Av disse likte jeg Stalker best, men merker det er mye som går igjen i bøkene hos Kepler. Tror ikke Kaninjegeren er like bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2017 den 9.04, Lafemmemauvaise skrev:

"Panserhjerte" av Jo Nesbø. Fikk den på onsdag, og er allerede kommet over halvveis. Fytti katta så spennende. 

Leste den boka for noen år siden. Det eneste jeg husker er noe jeg faktisk leste om før jeg leste boka, nemlig hendelsen på Ustaoset. At jeg ikke husker noe særlig, verken av hendelser eller persongalleri, forteller vel det meste om hvor (lite) minneverdi denne boken var, for til vanlig har jeg hukommelse som en elefant :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Jeg begynte med den av Kepler, og startet på Hypnotisøren (1. bok) så Paganinikontakten som jeg akkurat har avsluttet. Av disse likte jeg Stalker best, men merker det er mye som går igjen i bøkene hos Kepler. Tror ikke Kaninjegeren er like bra..

Leste halvparten av Hypnotisøren for noen år siden før jeg gav opp, kommer vel neppe til å fullføre den, verken interessant eller spennende :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte tørst da den kom ut, men har ikke fått begynt på den før i kveld, bare lest noen sider enda da. Elsker Jo Nesbøs bøker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
13 timer siden, JackIost skrev:

Leste den boka for noen år siden. Det eneste jeg husker er noe jeg faktisk leste om før jeg leste boka, nemlig hendelsen på Ustaoset. At jeg ikke husker noe særlig, verken av hendelser eller persongalleri, forteller vel det meste om hvor (lite) minneverdi denne boken var, for til vanlig har jeg hukommelse som en elefant :)

 

Jeg leste den ferdig for et par dager siden, og den var spennende frem til siste tredjedel. Jeg antar at grunnen til at jeg ble hekta i starten var at dette er den første krimromanen jeg har lest på norsk på laaang tid. Men jo lengre jeg kom ut i boka, dess mer fikk jeg følelsen av at forfatteren hadde skrevet boka med et lønnlig håp om at den skal filmatiseres. 

Jeg regner med at etterhvert vil jeg glemme det meste av hva boka som hendte i boka. Den var ei grei nok tidtrøyte, men ikke mer, og er - som du sier - ikke spesielt minneverdig. 

Tror påskekrimen i år blir en av "Erast Fandorin"-bøkene av Boris Akunin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tråd om bøker. Jeg elsker bøker. 
Jeg er i gang med Cinder av Marissa Meyer og er en stor tilhenger av sjangeren. Denne boken er dessverre så forutsigbar at det blir kjedelig og jeg har ikke bestemt om jeg skal gidde å lese den ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2017 den 18.16, Miss_Sunshine* skrev:

Er godt inn i "Die Schmetterlingsinsel" (Sommerfugløya) av Corina Bomann. Var grei i begynnelsen, men nå merker jeg at interessen har dabbet veldig av, uten at jeg klarer å sette helt fingeren på hvorfor. Litt under hundre sider igjen, så jeg kommer nok til å fullføre den, men det blir nok ingen innertier dette.

Leser du den på tysk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, SesameStreet skrev:

Leser du den på tysk? :P

Nei, har bare en greie med at jeg  skrive med originaltittel, hvorfor, det aner jeg ikke egentlig :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miss_Sunshine* skrev:

Nei, har bare en greie med at jeg  skrive med originaltittel, hvorfor, det aner jeg ikke egentlig :laugh:

Åja. :fnise::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ferdig Cinder. Glad jeg gjorde det for satt for den tok seg opp etter du har lest halvparten, plutselig ble boken veldig vanskelig å legge fra seg. Den endte akkurat sånn som jeg trodde den skulle ende, men veien ditt var spennende. 

Begynte på den tause byen av Cassandra Clare. Jace har fått litt forskjellige navn i boken. Jake og Jaca dukker opp et par ganger  :rulle:

Endret av SesameStreet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...