Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Leste ut de to føste Avdeling Q-bøkene til Jussi Adler-Olsen. Han skriver for langt. Morsomme premisser blir melka ut for mer enn de er verdt før bøkene er over. Ikke det verste jeg har lest, by far, men ikke noe jeg kommer til å kjøpe til venner til jul heller.

Leser nå Garth Eniss The Boys. Koser meg. Starter litt haltende, men finner formen raskere enn f.eks. Neil Gaiman's Sandman. Er ferdig med tre av tolv (?) samlehefter nå, og kan ikke si så mye om hvordan kvaliteten holder seg, men det er kult. Dystopisk og deprimerende menneskesyn, litt i overkant edgy til tider, men det er liksom mest en stilmessig greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp lest ferdig Kidnappet av Stephen King. Nå skal jeg begynne med Vann til elefantene av Sara Gruen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig med Bryllupsgaven av Marlen Suyapa Bodden, Hvordan bør et menneske være av Sheila Heti og Let it Go av Clare Mackintosh.

Skal bli ferdig med Postkortet av Leah Fleming en av disse dagene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Boy who Fell from the Sky (The House Next Door #1) av Jule Owen (gratisbok fra Amazon). Merkelig bok fra fremtiden og et druknende London og noen andre steder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute av verden - karl ove knausgård. Liker boka veldig godt, Knausgård skuffer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Min bedre halvdel ga meg nylig "Die 13 1/2 Leben des Käpt'n Blaubär" (De 13 1/2 livene til Kaptein Blåbjørn) av Walter Moers - den samme forfatteren bak bl.a. Das Kleine Arschloch (Det lille rasshølet). 

703 sider med absurd humor fra kontinentet Zamonia, hvor bl.a. intelligens er en smittsom sykdom, ørsmå dvergpirater seiler upåaktet over havet, sandstormer er firkantede, og man finner gestalter som Skogsedderkoppheksa, Slarvebølgene, Brødblingsbøllene, Skipsnissespøkelset, osv. *

Gjett om jeg gleder meg!

*Boka foreligger meg bekjent ikke på norsk, så jeg har tillatt meg å oversette navnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp Ends av Joe Abercrombie; en samling med korte historier som finner sted i samme univers, men noen år før handlingen i First Law-trilogien. Jeg liker den veldig godt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. maí 2016 at 2.48, Lafemmemauvaise skrev:

Min bedre halvdel ga meg nylig "Die 13 1/2 Leben des Käpt'n Blaubär" (De 13 1/2 livene til Kaptein Blåbjørn) av Walter Moers - den samme forfatteren bak bl.a. Das Kleine Arschloch (Det lille rasshølet). 

703 sider med absurd humor fra kontinentet Zamonia, hvor bl.a. intelligens er en smittsom sykdom, ørsmå dvergpirater seiler upåaktet over havet, sandstormer er firkantede, og man finner gestalter som Skogsedderkoppheksa, Slarvebølgene, Brødblingsbøllene, Skipsnissespøkelset, osv. *

Gjett om jeg gleder meg!

*Boka foreligger meg bekjent ikke på norsk, så jeg har tillatt meg å oversette navnene

Den har vært utgitt tidligere på norsk, men er ikke å få tak i lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. april 2006 at 1.17, anetted skrev:

Sidenjeg selv er så glad i å lese bøker er jeg nysgjerrig på hva andre leser/har lest til enhver tid.

Jeg har selv akkurat avsluttet en bok av Anne B Ragde som heter "En tiger for en engel"

den anbefales virkelig, flott skrevet som alle Ragdes bøker

Nå har jeg begynt på en romanserie som heter "Bergfoss" Måtte bare ha noe enkel undeholdning som ikke krever så mye tankevirksomhet i en travel hverdag....og det funker.

Bergfoss leste jeg da den først kom ut på begynnelsen av 2000 tallet en gang. Bra serie, men jeg syntes den sluttet veldig brått. På seriefronten vil jeg anbefale nattmannens datter. Den er helt rå!!!

Endret av Bimle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg blikket fanger av Sophie Hannah. Klarer ikke å bli helt klok på den boken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkitektens læregutt av Elif Shafak :) Har likt de andre bøkene jeg har lest av henne, og liker også denne veldig godt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Rumle skrev:

Den så interessant ut! Liker du den? Og har du hørt om Leif Panduro? Har bare lest ett par bøker av ham, men de var fantastiske :jepp: 

Den er faktisk veldig god. Egentlig en samfunnskritisk kriminalroman som fenger fra første side. Har jo hørt om Leif Panduro, men ikke lest noe av han. Etter det jeg leste på Wiki så ser jeg at jeg sikkert kan like hans bøker også. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, hjertesukka skrev:

Den er faktisk veldig god. Egentlig en samfunnskritisk kriminalroman som fenger fra første side. Har jo hørt om Leif Panduro, men ikke lest noe av han. Etter det jeg leste på Wiki så ser jeg at jeg sikkert kan like hans bøker også. :)

Skal prøve å få tak i denne :jepp: Panduro har jeg virkelig sansen for,ja! Vil gjerne lese mer av ham selv også, men er ikke så lett å finne bøker :vetikke: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rumle skrev:

Skal prøve å få tak i denne :jepp: Panduro har jeg virkelig sansen for,ja! Vil gjerne lese mer av ham selv også, men er ikke så lett å finne bøker :vetikke: 

Vil egentlig ikke kalle det en kriminalroman, det blei litt feil. Den kriminelle handlingen er bare et slags bakteppe, om jeg kan kalle det det.- 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
17 timer siden, Kattugla skrev:

Den har vært utgitt tidligere på norsk, men er ikke å få tak i lenger. 

Ah ok, takk! Det var jeg ikke klar over. Jeg leste gjennom Wikipedia-artikkelen, og fant den ikke der, så gikk ut ifra at den ikke var blitt oversatt. Synd den ikke er å få tak i på norsk - hadde vært interessant å se hvodan den ble oversatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...