Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Lengselens Labyrint" av Maria Dueñas. Begynte nettopp på den, og den fenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman. Har lest ca. en fjerdedel av boken, men tror jeg allerede trygt kan si at jeg elsker den! Backman innfrir forventningene mine så til de grader. (Og nei, jeg leser ikke på svensk, bare jeg som har en tvangstanke om at jeg må skrive tittelen på originalspråket, ikke spør meg hvorfor...:sjenert:)

Endret av Miss_Sunshine*
Omformulering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser novellesamlingen "Menn uten kvinner" av Haruki Murakami. Veldig bra sålangt, jeg elsker bøkene til Murakami :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miss_Sunshine* skrev:

"Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman. Har lest ca. en fjerdedel av boken, men tror jeg allerede trygt kan si at jeg elsker den! Backman innfrir forventningene mine så til de grader. (Og nei, jeg leser ikke på svensk, bare jeg som har en tvangstanke om at jeg må skrive tittelen på originalspråket, ikke spør meg hvorfor...:sjenert:)

Åå, alt av Backman er så bra! Les også "Alt min sønn bør vite om verden", jeg lo så jeg gråt flere ganger! 

Leser for tiden Sovereign av C.J. Sansom. Elsker Tudor-perioden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser Himmelblomstreet av Gert Nygårdshaug.

Falt ikke like mye i smak som favoritten Mengele Zoo, hadde håpet den skulle ta seg opp nå som jeg er godt over halveis, men er egentlig skuffet:(  Den er lit tunglest og inneholder mange filosofiske spørsmål, lett å falle av om man ikke har tungen rett i munnen og konsentrerer seg.

Gleder meg til siste bok i triologien, Afrodites Basseng.

Noen andre som har lest denne?

9788202287146_product_full.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.6.2016 at 22.34, Hazey Jane skrev:

Tordivelen flyr i skumringen av Maria Gripe. 

Den leste jeg i tenårene, og tok frem igjen for noen måneder siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.6.2016 at 21.26, Gjest Fjotteri skrev:

Jeg var i min ungdom Sigrid Undset-fan til min hals. Og med ung mener jeg ungdomsskolen :P

Jeg ELSKET Jenny og skrev oppgaver om boken et par ganger. Og liker man henne liker man og Amalie Skram og. 

Helt enig. Jenny var veldig populær i min ungdomstid også.

Men få slår Amalie Skram og Hellemyrsfolket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.J. Arlidge: Elle Melle. 

Jeg fikk den anbefalt av ei venninne som vet hva hun prater om. Fra setning nummer to viste jeg at dette var en bok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

"Mammas svik" av Anne-Britt Harsem

Man blir kvalm av den boka rett og slett. Har kommet til kapittel tre og jeg er usikker på om jeg orker dette her. Hva er argumentasjonen for å lese slike bøker? 

Edit: Har fullført boken og man blir målløs av hvor grusom verden kan være. Man vil at det skal være grenser for menneskers grusomhet, men denne boken viser at det ikke finnes noen grenser. Det som rørte meg var hvor tøff, modig og sterk Eline er og hennes vilje til å få sitt eget liv til å handle om noe mer enn hennes grusomme barndom. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkejegerne av Jan Erik Fjell. Boken slippes i august, men har fått forhåndseksemplar. Utrolig spennende

Anonymkode: e46d8...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 2016-06-26 at 0.03, ♥Missy♥ skrev:

Jeg leser Himmelblomstreet av Gert Nygårdshaug.

Falt ikke like mye i smak som favoritten Mengele Zoo, hadde håpet den skulle ta seg opp nå som jeg er godt over halveis, men er egentlig skuffet:(  Den er lit tunglest og inneholder mange filosofiske spørsmål, lett å falle av om man ikke har tungen rett i munnen og konsentrerer seg.

Gleder meg til siste bok i triologien, Afrodites Basseng.

Noen andre som har lest denne?

9788202287146_product_full.jpg

Jeg har lest alt av Gert Nygårdshaug.

Da DaVinci-koden kom ble jeg litt sånn "WTF??? han har stjålet fra Gert!!"

 

 

 

Leser: Huser vid havets slut av Elly Griffiths. Krim med en særegen arkeolog i hovedrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på Onkel Toms hytte av Harriet Beecher Stowe. Gammel klassiker som jeg leste da jeg var liten. Skal se om jeg leser med nye øyne nå som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...