Gjest King James Skrevet 17. mai 2006 #101 Del Skrevet 17. mai 2006 i samme tid som mennesker......Ja vel dette er jo noe mange kristne tror noe det er vel ganske klart bevis på at ikke stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 18. mai 2006 #102 Del Skrevet 18. mai 2006 Vær så snill legg ut noen fakta ingen kan fornekte. ← http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/section1.html#pred4 http://www.talkorigins.org/faqs/homs/ http://www.talkorigins.org/faqs/faq-age-of-earth.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #103 Del Skrevet 18. mai 2006 Vær så snill legg ut noen fakta ingen kan fornekte. Ja, jeg tror også dinosaurer fante, men det i samme tid som mennesker, det har vært legender om svære dyr gjennom historien, som ligner dinosaurer, som f. eks dragehistorier som nesten alle kulturer har et sagn om. Men jeg er åpen for fakta, selv om jeg ikke tror på dem alle, men er de sanne, tror jeg mennesker kan komme under en enighet, og som jeg mener er at Gud finnes. Men må vi se at Gud finnes gjennom kjærlighet til oss. ← Legg ut bevis for at gud finnes så skal jeg tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #104 Del Skrevet 18. mai 2006 Legg ut bevis for at gud finnes så skal jeg tenke på det. ← Det der er bare idiotisk. Du vet like godt som han at ingen av dere kan bevise om Gud eksiterer eller ikke eksiterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 18. mai 2006 #105 Del Skrevet 18. mai 2006 Vel, Donnie, står veldig mye på de sidene, vet ikke om du studerer innen arkeologi/evolusjon, men det finnes de forskere med doktorgrad som mener jorden ikke er så gammel, og at dinosaurer levde i samme tid som mennesker. Du har kansje hørt om denne siden. http://www.answersingenesis.org/Home/Area/bios/default.asp mange med doktorgrad der, forskere stiller seg på forskjellige lag, teoriene deres stemmer ikke med hverandre, hvem lyver??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 19. mai 2006 #106 Del Skrevet 19. mai 2006 Vel, Donnie, står veldig mye på de sidene, vet ikke om du studerer innen arkeologi/evolusjon, men det finnes de forskere med doktorgrad som mener jorden ikke er så gammel, og at dinosaurer levde i samme tid som mennesker. Du har kansje hørt om denne siden. http://www.answersingenesis.org/Home/Area/bios/default.asp mange med doktorgrad der, forskere stiller seg på forskjellige lag, teoriene deres stemmer ikke med hverandre, hvem lyver??? ← at man har en håndfull forskere som mener at jorden ikke er så gammel er i seg selv ikke noe bevis når 98 prosent av verdens ledende forskere er sikre på det motsatte og stadig presenterer beviser for dette. omtrent alle av argumentene man finner på answeringenesis er grundig tilbakebevist på talkorigin. bl.a. her: http://www.talkorigins.org/faqs/hovind/howgood.html Forresten så ba du om bevis lenger oppe her. Jeg presenterte et par for deg. Skal du ikke kommentere dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 19. mai 2006 #107 Del Skrevet 19. mai 2006 Det finnes jo de forskerne som faktisk mener at jorden er flat, den dag i dag. Det finnes forskere som mener at Holocaust aldri fant sted. Det finnes forskere som fortsatt mener at konsentrasjonsleirene er oppspinn. Jeg velger å tro på majoriteten av forskerne, ikke de få promillene som mener det stikk motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 19. mai 2006 #108 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg velger å tro på majoriteten av forskerne, ikke de få promillene som mener det stikk motsatte. Det kan ha med mange forskere ikke skal basere sin forsking på noen tro til Gud, men ingenting er skjult uten at det skal bli åpenbart er et bibelvers jeg tror på, så fremtidens forskere tror jeg vil oppdage for store huller i teorier på at Gud ikke har skapt verden, selv mener jeg at Gud sånn jeg kjenner Ham, at da Adam og Eva ble skapt ikke er lengre enn som jødenes tidsregning som jeg tror jeg husker er 5967 år siden. Men sannheten ligger åpen for uvitenheten jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 24. mai 2006 #109 Del Skrevet 24. mai 2006 Mener du da at disse bakteriene har alle de menneskelige gener i seg? ← Her er det tydelig mange med store mangler på kunnskap! Kort oppsummering: DNA (ergo gener + annet genetisk materiale) hos mennesker består av ca 3.3 x 10^9 baser. Det er kun 4 typer baser, men kombinasjonen av disse spesifiserer genet. Bakterier har DNA på akkurat samme måte som mennesker, bare færre baser og en annen komposisjon pga mutasjoner! Mange av genene hos mennesker er slående like bakterienes gener (ofte gener som logisk nok er involvert i grunnleggende cellefunksjoner). Forskjellen stammer fra mutasjoner (eller at fremmede genetiske elementer som plasmider har integrert seg i DNAet). Plasmider er forøvrig ofte årsaken til at bakterier blir resistente. Pass på at du vet hva du snakker om før du bruker det som argument KR-øst! Som KATTAstrofe skrev tidligere; stadige mutasjoner gir noen organismer en fordel som gjør at denne organismen kan formere seg mer og/eller overleve lengre enn andre. Da blir mutasjonen ført videre. Samtidig innebærer denne mutasjonen en forandring; organismen blir litt annerledes enn de andre = EVOLUSJON! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 24. mai 2006 #110 Del Skrevet 24. mai 2006 Her er det tydelig mange med store mangler på kunnskap! Kort oppsummering: DNA (ergo gener + annet genetisk materiale) hos mennesker består av ca 3.3 x 10^9 baser. Det er kun 4 typer baser, men kombinasjonen av disse spesifiserer genet. Bakterier har DNA på akkurat samme måte som mennesker, bare færre baser og en annen komposisjon pga mutasjoner! Mange av genene hos mennesker er slående like bakterienes gener (ofte gener som logisk nok er involvert i grunnleggende cellefunksjoner). Forskjellen stammer fra mutasjoner (eller at fremmede genetiske elementer som plasmider har integrert seg i DNAet). Plasmider er forøvrig ofte årsaken til at bakterier blir resistente. Pass på at du vet hva du snakker om før du bruker det som argument KR-øst! Som KATTAstrofe skrev tidligere; stadige mutasjoner gir noen organismer en fordel som gjør at denne organismen kan formere seg mer og/eller overleve lengre enn andre. Da blir mutasjonen ført videre. Samtidig innebærer denne mutasjonen en forandring; organismen blir litt annerledes enn de andre = EVOLUSJON! ← Siden bakterienes mutasjon er brukt som et bevis for evolusjonslæren, så bør disse bakteriene ende opp som mennesker etterhvert. Og før det skjer , så må disse bakteriene få menneskelige gener. Forklar meg nå hvordan og når dette skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 24. mai 2006 #111 Del Skrevet 24. mai 2006 Siden bakterienes mutasjon er brukt som et bevis for evolusjonslæren, så bør disse bakteriene ende opp som mennesker etterhvert. Og før det skjer , så må disse bakteriene få menneskelige gener. Forklar meg nå hvordan og når dette skjer. ← Nei, nåtidens bakterier MÅ absolutt ikke ende opp som mennesker! Det er uendelig mange muligheter for mutasjoner i DNAet, og det er utenkelig mange mulige utfall! Men en gang for milliarder av år siden hadde vi og dagens bakterier en felles "stamfar". Si meg, tror du menneskene for alltid vil være "de øverste" på denne planeten? Med tid vil også vi utvikle oss videre til det per definisjon er oppstått en ny art (man er ulike arter når man ikke lenger kan få levedyktige og/eller formeringsdyktige avkom). Gitt at planeten vår holder så lenge da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 25. mai 2006 #112 Del Skrevet 25. mai 2006 Forresten så ba du om bevis lenger oppe her. Jeg presenterte et par for deg. Skal du ikke kommentere dem? Jeg er dessverre ingen proffesor som orker å lese så mye om det emnet, og kan da ikke kommentere det som står der, men er det rett at karbon-14 metoden trenger å ha samme klima hele tiden for at formelen skal fungere riktig, tar forskere i betraktning i det når de regner ut hvor gamle utgravningene deres er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 25. mai 2006 #113 Del Skrevet 25. mai 2006 Her er et enkelt bevis på at Gud finnes, bare se videoen og finn ut hvor høyt Gud elsker deg. http://www.newcreation.org.sg/resources/vi...ideomessage.htm God bless Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 25. mai 2006 #114 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Jeg er selv troende. Og tror at Gud finnes. Men det der beviser da ingenting. Det er tøv og tull. Ja Gud elsker oss. Men folk som tror på det som er på de klippene. Trenger hjelp. Det der kan ikke ses på som bevis. Men for all del..Du har jo rett og tro på det. Men kanskje og jeg mener ikke dette på noen negativ måte burde vere litt mer realistisk og kanskje skeptisk til slikt. Slike tv prester og teleevangelikere er løgnere og bedragere. De fører deg ihvertfall vekk fra Gud. Endret 25. mai 2006 av King James Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 25. mai 2006 #115 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg er dessverre ingen proffesor som orker å lese så mye om det emnet, og kan da ikke kommentere det som står der, Jeg er heller ingen professor, det handler bare om å sette seg litt inn i emne man diskuterer. Du har bevisene forran deg men du orker altså ikke å undersøke dem nærmere? men er det rett at karbon-14 metoden trenger å ha samme klima hele tiden for at formelen skal fungere riktig, tar forskere i betraktning i det når de regner ut hvor gamle utgravningene deres er? ← Nei. Klima var jo klart forskjellig før fra hvordan vi kjenner det idag. Grunnen til at det fantes kjempeinsekter før var jo bl.a. fordi det var mye mer oksygen i luften enn det er nå. Datering etter Karbon 14 eller alle andre isotoper for den saks skyld fungerer uavhengig av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 25. mai 2006 #116 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg er heller ingen professor, det handler bare om å sette seg litt inn i emne man diskuterer. Du har bevisene forran deg men du orker altså ikke å undersøke dem nærmere? Kjenner uheldigvis ikke noen som går mye inn i dette emnet så jeg kan diskutere med dem. De jeg kjenner som tror på dette vet like mye som jeg, de leser overskriftene i Illustret vitenskap og skumleser artiklene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 25. mai 2006 #117 Del Skrevet 25. mai 2006 Men det der beviser da ingenting. Det er tøv og tull. Ja Gud elsker oss. Men folk som tror på det som er på de klippene. Trenger hjelp. Det der kan ikke ses på som bevis Det er først å fremst ikke klipp, det er en hel tale, slik det foregår i menighet, mener bare at denne pastoren virkelig forkynner den nåden fra Gud mennesker trenger å høre, og siden det blir tatt opp og sendt gratis på internett er da en velsignelse. Jeg tror det bibelen sier, Gud elsker alle like høyt, og ønsker at alle skal bli frelst. For utifra frelsen kan Gud jobbe for å gi deg et bedre liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 25. mai 2006 #118 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg er heller ingen professor, det handler bare om å sette seg litt inn i emne man diskuterer. Du har bevisene forran deg men du orker altså ikke å undersøke dem nærmere? Nei. Klima var jo klart forskjellig før fra hvordan vi kjenner det idag. Grunnen til at det fantes kjempeinsekter før var jo bl.a. fordi det var mye mer oksygen i luften enn det er nå. Datering etter Karbon 14 eller alle andre isotoper for den saks skyld fungerer uavhengig av dette. ← Hvordan forklarer du da at arkeologer finner fossiler som de daterer til titalls og hundretalls millioner av år, som er funnet sammen med redskaper og kunstverk fra forhistoriske byer i Grekenland og Midtøsten som blir datert fra 3000 til 1200 f.Kr. Over hele verden finner man menneskerester og menneskespor sammen med rester av dyr, som evolusjonistene sier døde ut for titusener, ja millioner av år siden. Nylig leste jeg om et funn av en metallhammer med treskaft som var funnet i en bergart som var datert til over 450 millioner år gammel. Kan en da stole på karbon 14-metoden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 25. mai 2006 #119 Del Skrevet 25. mai 2006 Hvordan forklarer du da at arkeologer finner fossiler som de daterer til titalls og hundretalls millioner av år, som er funnet sammen med redskaper og kunstverk fra forhistoriske byer i Grekenland og Midtøsten som blir datert fra 3000 til 1200 f.Kr. Over hele verden finner man menneskerester og menneskespor sammen med rester av dyr, som evolusjonistene sier døde ut for titusener, ja millioner av år siden. Nylig leste jeg om et funn av en metallhammer med treskaft som var funnet i en bergart som var datert til over 450 millioner år gammel. Kan en da stole på karbon 14-metoden? ← For det første så vil jeg gjøre som du hele tiden krever av meg, gi meg noen ihvertfall ett bevis for dine påstander. Når det gjelder fossiler som ligger i andre sedementære lag enn i sin egen tidsepoke så har det helt naturlige forklaringer. tektonisk plateforskyvning fører de underste sedementære lagene oppover i visse områder. Og det er feil at man "Over hele verden finner menneskerester og menneskespor sammen med rester av dyr, som evolusjonistene sier døde ut for titusener, ja millioner av år siden." Du tenker kanskje på en røverhistorie du har skrevet om her før og som jeg også har tilbakevist før. "Menneskesporene" som ble funnet sammen med dinosaurspor var i hovedsak eroderte dinosaurspor og i noen tilfeller var det mennesker som hadde hugget dem inn. Dette kan leses mer om her: http://www.talkorigins.org/faqs/paluxy.html Jeg lurer også på hvor du har kildene dine fra. Hvis dine argumenter bygger på artikler i kristne kreasjonist-publikasjoner så er min erfaring at de bør tas med en stor neve salt og at de som oftest er feilaktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #120 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvordan forklarer du da at arkeologer finner fossiler som de daterer til titalls og hundretalls millioner av år, som er funnet sammen med redskaper og kunstverk fra forhistoriske byer i Grekenland og Midtøsten som blir datert fra 3000 til 1200 f.Kr. Over hele verden finner man menneskerester og menneskespor sammen med rester av dyr, som evolusjonistene sier døde ut for titusener, ja millioner av år siden. Nylig leste jeg om et funn av en metallhammer med treskaft som var funnet i en bergart som var datert til over 450 millioner år gammel. Kan en da stole på karbon 14-metoden? ← Hvordan vet du at metallhammeren var 450 år gammel, uten å bruke karbon 14 metoden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå