Gå til innhold

Abortere barn er drap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Det er et menneske i det du holder det utenfor morens liv. Inni mors liv er det en del av mors kropp. 

Anonymkode: fd408...3a9

Det er jo streng tatt absolutt ikke det. Noe som har eget blod og blodomløp er ikke «en del» av mors kropp. Der blir det samme som å si at en flått er en del av din kropp. 

Anonymkode: 1a6c5...55e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Dere som priser Gud og mener Gud er imot abort 

De som har tatt abort, kan bli tilgitt av Gud. Hvis de nå ser på livet på samme måte som Gud gjør, trenger de ikke å føle seg overmannet av skyldfølelse. «Jehova er barmhjertig og medfølende ... Så langt som soloppgangen er fra solnedgangen, så langt har han fjernet våre synder fra oss.» b (Salme 103:8–12) Jehova vil tilgi alle som oppriktig angrer sine tidligere synder, også en som har tatt abort. – Salme 86:5.

Så Gud vil også tilgi 

Sånn da kan kvinner gjøre som de vil...Gud bryr seg ikke 

Hva i alle dager er dette slags blasfemi? 

Anonymkode: 1a6c5...55e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. 
Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. 
Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. 

Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. 

Anonymkode: 79cc7...a37

Det er vel nettopp det at det er en annen kropp som er hele poenget. Ingen har rett til å bruke en annens kropp og dens ressurser uten samtykke. Jeg kan ikke tvinge deg til å donere et organ til meg om du så var den eneste donormatchen i verden, og jeg ville dø uten. Like lite kan et foster som et selvstendig individ, bruke en annens kropp til å overleve. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du bruker alltid kondom, så du er sikret at det ikke er et uplanlagt barn på vei? 

Anonymkode: 3d42d...848

Skrevet

Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. 
Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. 
Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. 

Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. 

Anonymkode: 79cc7...a37

Gud er iallfall ikke noe sannhet. 

Skrevet

Hva med å kanskje la være å spre beina da?

Anonymkode: d72e2...510

Kvinnen kan spre beina så mye hun vil, det er ikke det som gjør henne gravid. Det er at mannen ejakulerer inni henne. Så menn bør slutte å ha sex eller kappe strengen så vil det kanskje være med å forhindre det om du er så bekymret for abort. 

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette er helt tydelig en tråd som kun er opprettet for å provosere.

Men greit nok, hva tenker du som alternativ?

Anonymkode: 7eddd...cbb

De som er imot tenker nok at kvinnen skal føde uansett..for Gud vil passe på de 😂😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noe som heter kondom?

Men du sa spesifikt: slutt å spre beina. Men nå er det heller kondom?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man aborterer ikke barn, men embryo som ikke er levedyktig. Og man kan bli gravid selv om man bruker prevensjon da ingen prevensjon er 100% sikker 

Anonymkode: 12895...0ac

AnonymBruker
Skrevet (endret)

.....

Endret av LilleMy_09
Skrevet

Ryddet for brukerangrep/avsporing

Lillemy_09;mod 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (6 timer siden):

Du har ikke et barn i mage...men embryo ..

Du dreper det ikke 

Er du mann?

Garantert en ung guttemann, ser jo hvordan han skriver, en som kjeder seg i høstferien. Ung kvisefyr som vil lage litt rør

Ts som skriver

Bro fuck africa

Anonymkode: 2c776...7df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske

Vi drar den jo ut å putter den på utsiden. Da dauer fosteret/celleklumpen. Så det er åpenbart ikke ett eget selvstendig menneske, men en del av mors kropp.

Anonymkode: 1eb7c...e72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske

OK.....og spontanabort er da selvmord...? 

Anonymkode: e393f...ab1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Garantert en ung guttemann, ser jo hvordan han skriver, en som kjeder seg i høstferien. Ung kvisefyr som vil lage litt rør

Merkelig det der hvordan kvinner alltid må gå på personens utseende, og forsøke å male vedkommende som et eller annet ekkelt. Alt for å så tvil om motparten, og å forsøke å angripe omdømmet til motparten, og å heve seg selv over de. Samme mønster som går igjen hele tiden.

Anonymkode: f9929...e9e

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

I hvilken vers? 

Numbers 5:16-22 (fjerde Mosebok på norsk)

Om en kvinne mistenkes for utroskap, skal presten lage en drikk som gjør at hun aborterer. Om det viser seg at hun ikke har vært utro, vil ikke drikken skade henne.

16 “‘The priest shall bring her and have her stand before the Lord. 17 Then he shall take some holy water in a clay jar and put some dust from the tabernacle floor into the water. 18 After the priest has had the woman stand before the Lord, he shall loosen her hair and place in her hands the reminder-offering, the grain offering for jealousy, while he himself holds the bitter water that brings a curse. 19 Then the priest shall put the woman under oath and say to her, “If no other man has had sexual relations with you and you have not gone astray and become impure while married to your husband, may this bitter water that brings a curse not harm you. 20 But if you have gone astray while married to your husband and you have made yourself impure by having sexual relations with a man other than your husband”— 21 here the priest is to put the woman under this curse—“may the Lord cause you to become a curse[b] among your people when he makes your womb miscarry and your abdomen swell. 22 May this water that brings a curseenter your body so that your abdomen swells or your womb miscarries.”

“‘Then the woman is to say, “Amen. So be it.”

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vel ingen som skal stå foran noen etter at de har brent opp eller råtnet nedi jorda. 

Det at DU tror på eventyr, gjør ikke min kropp mindre min a den grunn. 

Regner med at du både har adoptert og stilt opp som fosterhjem, siden du er så opptatt av at uønskede mennesker skal komme til på denne jorda? 

Anonymkode: 29844...33b

Vi har vært og er fosterhjem, har ikke adoptert. Men er kun imot abort for egen del, ikke min jobb å dømme mine medmennesker 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"En mann skal tukte sin kone og sine barn"

Har lest min bibel. At folk velger å følge den gjør at jeg ikke har all verdens tanker om de.

Anonymkode: ef458...c38

Tukte er ment som oppdra.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er en celleklump!

Anonymkode: 75f5a...f79

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (6 timer siden):

Til dere kristne 

Hva om en kvinne ikke tar abort 

Men skiller seg fordi mannen ikke vil beholde barnet 

Hva sier Jesus da

Matteus 19:9 sier Jesus at den som skiller seg og gifter seg med en annen, bryter ekteskapet – med mindre skilsmissen skyldes hor (seksuell utroskap eller umoral)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...