AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #121 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det er et menneske i det du holder det utenfor morens liv. Inni mors liv er det en del av mors kropp. Anonymkode: fd408...3a9 Det er jo streng tatt absolutt ikke det. Noe som har eget blod og blodomløp er ikke «en del» av mors kropp. Der blir det samme som å si at en flått er en del av din kropp. Anonymkode: 1a6c5...55e 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #122 Skrevet 9 timer siden Sofakona skrev (1 time siden): Dere som priser Gud og mener Gud er imot abort De som har tatt abort, kan bli tilgitt av Gud. Hvis de nå ser på livet på samme måte som Gud gjør, trenger de ikke å føle seg overmannet av skyldfølelse. «Jehova er barmhjertig og medfølende ... Så langt som soloppgangen er fra solnedgangen, så langt har han fjernet våre synder fra oss.» b (Salme 103:8–12) Jehova vil tilgi alle som oppriktig angrer sine tidligere synder, også en som har tatt abort. – Salme 86:5. Så Gud vil også tilgi Sånn da kan kvinner gjøre som de vil...Gud bryr seg ikke Hva i alle dager er dette slags blasfemi? Anonymkode: 1a6c5...55e
Memorangen Skrevet 9 timer siden #123 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. Anonymkode: 79cc7...a37 Det er vel nettopp det at det er en annen kropp som er hele poenget. Ingen har rett til å bruke en annens kropp og dens ressurser uten samtykke. Jeg kan ikke tvinge deg til å donere et organ til meg om du så var den eneste donormatchen i verden, og jeg ville dø uten. Like lite kan et foster som et selvstendig individ, bruke en annens kropp til å overleve. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #124 Skrevet 9 timer siden Så du bruker alltid kondom, så du er sikret at det ikke er et uplanlagt barn på vei? Anonymkode: 3d42d...848
Memorangen Skrevet 9 timer siden #125 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. Anonymkode: 79cc7...a37 Gud er iallfall ikke noe sannhet.
Memorangen Skrevet 9 timer siden #126 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med å kanskje la være å spre beina da? Anonymkode: d72e2...510 Kvinnen kan spre beina så mye hun vil, det er ikke det som gjør henne gravid. Det er at mannen ejakulerer inni henne. Så menn bør slutte å ha sex eller kappe strengen så vil det kanskje være med å forhindre det om du er så bekymret for abort. 6
Sofakona Skrevet 9 timer siden #127 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette er helt tydelig en tråd som kun er opprettet for å provosere. Men greit nok, hva tenker du som alternativ? Anonymkode: 7eddd...cbb De som er imot tenker nok at kvinnen skal føde uansett..for Gud vil passe på de 😂😂
Memorangen Skrevet 9 timer siden #128 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noe som heter kondom? Anonymkode: d72e2...510 Men du sa spesifikt: slutt å spre beina. Men nå er det heller kondom? 3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #129 Skrevet 6 timer siden Man aborterer ikke barn, men embryo som ikke er levedyktig. Og man kan bli gravid selv om man bruker prevensjon da ingen prevensjon er 100% sikker Anonymkode: 12895...0ac
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #130 Skrevet 6 timer siden (endret) ..... Endret 6 timer siden av LilleMy_09
LilleMy_09 Skrevet 6 timer siden #131 Skrevet 6 timer siden Ryddet for brukerangrep/avsporing Lillemy_09;mod
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #132 Skrevet 5 timer siden Sofakona skrev (6 timer siden): Du har ikke et barn i mage...men embryo .. Du dreper det ikke Er du mann? Garantert en ung guttemann, ser jo hvordan han skriver, en som kjeder seg i høstferien. Ung kvisefyr som vil lage litt rør ************************************ Ts som skriver Bro fuck africa Anonymkode: d72e2...510 Anonymkode: 2c776...7df 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #133 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Vi drar den jo ut å putter den på utsiden. Da dauer fosteret/celleklumpen. Så det er åpenbart ikke ett eget selvstendig menneske, men en del av mors kropp. Anonymkode: 1eb7c...e72 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #134 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 OK.....og spontanabort er da selvmord...? Anonymkode: e393f...ab1 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #135 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Garantert en ung guttemann, ser jo hvordan han skriver, en som kjeder seg i høstferien. Ung kvisefyr som vil lage litt rør ************************************ Merkelig det der hvordan kvinner alltid må gå på personens utseende, og forsøke å male vedkommende som et eller annet ekkelt. Alt for å så tvil om motparten, og å forsøke å angripe omdømmet til motparten, og å heve seg selv over de. Samme mønster som går igjen hele tiden. Anonymkode: f9929...e9e
Myrmica Skrevet 4 timer siden #136 Skrevet 4 timer siden Fru Uperfekt skrev (5 timer siden): I hvilken vers? Numbers 5:16-22 (fjerde Mosebok på norsk) Om en kvinne mistenkes for utroskap, skal presten lage en drikk som gjør at hun aborterer. Om det viser seg at hun ikke har vært utro, vil ikke drikken skade henne. 16 “‘The priest shall bring her and have her stand before the Lord. 17 Then he shall take some holy water in a clay jar and put some dust from the tabernacle floor into the water. 18 After the priest has had the woman stand before the Lord, he shall loosen her hair and place in her hands the reminder-offering, the grain offering for jealousy, while he himself holds the bitter water that brings a curse. 19 Then the priest shall put the woman under oath and say to her, “If no other man has had sexual relations with you and you have not gone astray and become impure while married to your husband, may this bitter water that brings a curse not harm you. 20 But if you have gone astray while married to your husband and you have made yourself impure by having sexual relations with a man other than your husband”— 21 here the priest is to put the woman under this curse—“may the Lord cause you to become a curse[b] among your people when he makes your womb miscarry and your abdomen swell. 22 May this water that brings a curseenter your body so that your abdomen swells or your womb miscarries.” “‘Then the woman is to say, “Amen. So be it.”
Fru Uperfekt Skrevet 3 timer siden #137 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er vel ingen som skal stå foran noen etter at de har brent opp eller råtnet nedi jorda. Det at DU tror på eventyr, gjør ikke min kropp mindre min a den grunn. Regner med at du både har adoptert og stilt opp som fosterhjem, siden du er så opptatt av at uønskede mennesker skal komme til på denne jorda? Anonymkode: 29844...33b Vi har vært og er fosterhjem, har ikke adoptert. Men er kun imot abort for egen del, ikke min jobb å dømme mine medmennesker
Fru Uperfekt Skrevet 3 timer siden #138 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): "En mann skal tukte sin kone og sine barn" Har lest min bibel. At folk velger å følge den gjør at jeg ikke har all verdens tanker om de. Anonymkode: ef458...c38 Tukte er ment som oppdra.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #139 Skrevet 3 timer siden Nei, det er en celleklump! Anonymkode: 75f5a...f79 1
Fru Uperfekt Skrevet 3 timer siden #140 Skrevet 3 timer siden Sofakona skrev (6 timer siden): Til dere kristne Hva om en kvinne ikke tar abort Men skiller seg fordi mannen ikke vil beholde barnet Hva sier Jesus da Matteus 19:9 sier Jesus at den som skiller seg og gifter seg med en annen, bryter ekteskapet – med mindre skilsmissen skyldes hor (seksuell utroskap eller umoral)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå