AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #101 Skrevet 10 timer siden Synes det er sykt at man uten videre kan ta abort på barn som nærmest er levedyktig (med mindre det har sykdommer som gjør at det ikke kommer til å leve til fullgått termin/etter fødsel eller kun i kort tid og i smerter). Men en abort i tidlig svangerskap vil jeg ikke si er drap. Det er fortsatt en klump med celler. Jeg er glad vi har valget i Norge. Men synes det bør være strengere regler når man er kommet godt inn i andre trimester Anonymkode: 54cb4...288
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #102 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Nei Anonymkode: 6d5b9...a17
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #103 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva med mennene? De tilfellene jeg kjenner til er det stort sett mennene som ønsker at dama skal ta abort. Har ikke noe statistikk på det, men mitt inntrykk er at i de tilfellene paret er uenige, er det mennene som ønsker abort og damene som vil beholde. Vil disse mennene også få trøbbel ved perleporten? Anonymkode: a856a...a62 Jeg anbefaler å lese bibelen så får du svaret og sannheten. Men for å svare på spørsmålet ditt: ja, de vil det. Og alle som ikke tar imot Jesus som sin Herre og Frelser før de dør, gjør også det. Anonymkode: 79cc7...a37
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #104 Skrevet 10 timer siden Det er inget barn når man aborterer. Det er ett foster som ikke er levedyktig. Mennesker som har denne meningen er ofte lite oppegående og er oftere voldlige. Og burde ikke få barn. Anonymkode: ef458...c38 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #105 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. Anonymkode: 79cc7...a37 Det er vel ingen som skal stå foran noen etter at de har brent opp eller råtnet nedi jorda. Det at DU tror på eventyr, gjør ikke min kropp mindre min a den grunn. Regner med at du både har adoptert og stilt opp som fosterhjem, siden du er så opptatt av at uønskede mennesker skal komme til på denne jorda? Anonymkode: 29844...33b 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #106 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg anbefaler å lese bibelen så får du svaret og sannheten. Men for å svare på spørsmålet ditt: ja, de vil det. Og alle som ikke tar imot Jesus som sin Herre og Frelser før de dør, gjør også det. Anonymkode: 79cc7...a37 "En mann skal tukte sin kone og sine barn" Har lest min bibel. At folk velger å følge den gjør at jeg ikke har all verdens tanker om de. Anonymkode: ef458...c38 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #107 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Et friskt menneske har - MÅ ha, for å leve - flere kilo bakterier i kroppen. Omtrent like mange bakterier i kroppen som menneskeceller, nemlig et sted mellom 30 og 50 trillioner menneskeceller... og like mange bakterier. Den argumentasjonen du driver med vitner mest om manglende kunnskap enn noe annet. Anonymkode: 5ef43...bbd Må man ha innvollsorm, er det det du sier? Min argumentasjon, som er for abort hvis du ikke skjønte det, er jo at abortmotstandere er inkonsekvente hvis de mener at innvollsorm kan drepes mens embryo ikke kan aborteres. Begge deler er per definisjon parasitter som ikke kan leve utenfor kroppen til verten. Begge er liv, begge har et bankende hjerte. Ingen av dem har bevissthet. Anonymkode: a856a...a62 2 1
Sofakona Skrevet 9 timer siden #108 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg anbefaler å lese bibelen så får du svaret og sannheten. Men for å svare på spørsmålet ditt: ja, de vil det. Og alle som ikke tar imot Jesus som sin Herre og Frelser før de dør, gjør også det. Anonymkode: 79cc7...a37 Så hvorfor gjør Jesus og Gud at eks mine forldre fikk kreft og døde? Hvorfor gjorde han ikke de er de friske??? 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #109 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvom den er avhengig av kvinnen er det fortsatt et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Menneske eller ei, det kan diskuteres opp og i mente. En bevissthet har den ikke. Så lenge den er avhengig av en annen kropp for å overleve = parasitt og null rettigheter i mine øyne. De kunne fint ha hevet abortgrensen enda mer for min del. Anonymkode: 7ba41...d79 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #110 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. Anonymkode: 79cc7...a37 DU TROR at vi alle skal stå foran gud. Jeg har null tro på det og har null frykt. Men hva så. Jesus døde på korset for oss alle Anonymkode: 7ba41...d79 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #111 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Synes det er sykt at man uten videre kan ta abort på barn som nærmest er levedyktig (med mindre det har sykdommer som gjør at det ikke kommer til å leve til fullgått termin/etter fødsel eller kun i kort tid og i smerter). Men en abort i tidlig svangerskap vil jeg ikke si er drap. Det er fortsatt en klump med celler. Jeg er glad vi har valget i Norge. Men synes det bør være strengere regler når man er kommet godt inn i andre trimester Anonymkode: 54cb4...288 Hva med noen som er voldtatt , er det god nok grunn ? Anonymkode: c1ccb...6e5
Sofakona Skrevet 9 timer siden #112 Skrevet 9 timer siden Til dere kristne Hva om en kvinne ikke tar abort Men skiller seg fordi mannen ikke vil beholde barnet Hva sier Jesus da
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #113 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg anbefaler å lese bibelen så får du svaret og sannheten. Men for å svare på spørsmålet ditt: ja, de vil det. Og alle som ikke tar imot Jesus som sin Herre og Frelser før de dør, gjør også det. Anonymkode: 79cc7...a37 🤦🏻♀️ Anonymkode: c1ccb...6e5
Fru Uperfekt Skrevet 9 timer siden #114 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Nå er jeg katolsk og har samme formening om livets start. (Men selv om jeg ikke ville tatt abort mener jeg det er ikke mitt valg å dømme for andre.) Verken du eller jeg har rett til å dømme andre. Ville aldri tvunget noen å bære frem et barn 4 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #115 Skrevet 9 timer siden Dette er helt tydelig en tråd som kun er opprettet for å provosere. Men greit nok, hva tenker du som alternativ? Anonymkode: 7eddd...cbb 2
Fru Uperfekt Skrevet 9 timer siden #116 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gud var pro-abort, så tenker det går helt fint for oss. Verre for dere andre Anonymkode: a5a6c...43b Hvilket sted i Bibelen mener du dette står?
Fru Uperfekt Skrevet 9 timer siden #117 Skrevet 9 timer siden Myrmica skrev (1 time siden): Bibelen beskriver hvordan man kan ta abort i enkelte tilfeller, så så galt kan jo ikke denne guden synes at det er da 🤔 I hvilken vers?
Fru Uperfekt Skrevet 9 timer siden #118 Skrevet 9 timer siden Sofakona skrev (1 time siden): Dere som priser Gud og mener Gud er imot abort De som har tatt abort, kan bli tilgitt av Gud. Hvis de nå ser på livet på samme måte som Gud gjør, trenger de ikke å føle seg overmannet av skyldfølelse. «Jehova er barmhjertig og medfølende ... Så langt som soloppgangen er fra solnedgangen, så langt har han fjernet våre synder fra oss.» b (Salme 103:8–12) Jehova vil tilgi alle som oppriktig angrer sine tidligere synder, også en som har tatt abort. – Salme 86:5. Så Gud vil også tilgi Sånn da kan kvinner gjøre som de vil...Gud bryr seg ikke JW sine sitat
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #119 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Norsk lov😂 tenk nøye om du. Et foster er et menneske Anonymkode: d72e2...510 Nei. Det er et menneske i det du holder det utenfor morens liv. Inni mors liv er det en del av mors kropp. Anonymkode: fd408...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #120 Skrevet 9 timer siden Jeg er mann og hadde gladelig stått på barrikadene for retten til selvbestemt abort hvis den kom under reelt press i Norge. Heldigvis få tegn til at det er nært forestående, selv om enkelte omfavner en del reaksjonære tankesett for tiden. For meg er det helt uinteressant om du kaller det menneske eller en klump uten selvbevissthet, og du må for min del kalle det drap så mye du vil. Det forandrer ingenting for meg. De færreste tar abort fordi de synes det gøy, og jeg mener samfunnet har det langt bedre ved at man ikke tvinger kvinner til å bære frem barn de av en eller annen grunn ikke ønsker. Så er nok de færreste uenige i at det bør finnes gode støtteordninger som gjør at egnede foreldre ikke velger bort barn de egentlig ønsker utelukkende fordi de ikke klarer å skrape sammen nødvendige ressurser. Men ønsket mitt om det handler overhodet ikke om aborttall. Anonymkode: 484cd...9db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå