AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #81 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Du har ikke livmor. Anonymkode: 04f4a...8b3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #82 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så la vær å ha sex lol Anonymkode: d72e2...510 Nei, du må gjerne begrense sex til de gangene du ønsker barn. De fleste mener et aktivt sexliv er viktig i en partnerrelasjon, uten at man ønsker seg en drøss med barn. Hvis prevensjonen svikter må de få velge det som er riktig for dem selv. Anonymkode: c370d...a64 1
Myrmica Skrevet 11 timer siden #83 Skrevet 11 timer siden Bibelen beskriver hvordan man kan ta abort i enkelte tilfeller, så så galt kan jo ikke denne guden synes at det er da 🤔 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #84 Skrevet 11 timer siden Du tar feil🥰🥰🥰 En celleklump er ikke et menneske, det er like ubetydelig som cysten på eggstokken min. Anonymkode: 40e80...bb6 2 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #85 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis kvinnen skulle bestemt om hun ville ha abort eller ikke. Syntes jeg mannen også skal bestemme. Trossalt mine sædceller du dreper Anonymkode: d72e2...510 Da synes jeg du skal avklare med kvinner du ligger med om de faktisk ønsker barn med deg på det gitte tidspunktet eller ikke – FØR du ligger med dem. Anonymkode: c370d...a64 1 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #86 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du mener at uføretrygdede har rett til å oppholde seg inne i andre, spesifikke menneskers kropper uten invitasjon pr i dag. Du må jo gjerne kunngjøre det og ta i mot enhver uføretrygdet mann. Din kropp er tydeligvis ikke ditt valg. Anonymkode: fce25...3d2 Innvollsorm er nok vanlig blandt pro-lifere. Man kan jo ikke drepe levende organismer bare fordi de er inni kroppen og gjør verten syk og dårlig, vel. Anonymkode: a856a...a62 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #88 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Selvfølgelig er det mitt valg. Dersom den celleklumpen overlever på egenhånd, så vær så god. Min kropp er ingen Inkubator, og det er helt opp til meg om jeg ønsker å sette egen helse i fare for å gi den næring eller ei.. Anonymkode: 29844...33b 2 1
sicario Skrevet 11 timer siden #89 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Dette er jo bare absurd og gir ingen mening. Du begår klassisk begrepsforvirring (eller bevisst stråmann) ved å hoppe over alle biologiske utviklingsstadier og overføre egenskapene til et født menneske på et tidlig foster. Du går rett i ekstrapoleringsfella. En spire er ikke et tre. Å kalle et embryo eller et tidlig foster for et «barn» er biologisk uforsvarlig og faktuelt feil. Hvis du planter et eplefrø i jorda, går du ikke rundt og vanner «treet» ditt. Hvis noen tråkker på frøet, sier du ikke at de har hugget ned en eik. Et embryo på 8 uker har hverken tanker, følelser, smertereseptorer, bevissthet eller utviklede organer. Det er et potensiale for et liv, på samme måte som frøet er et potensiale for et tre. Å kalle det et «barn» er et emosjonelt retorisk triks, ikke en objektiv beskrivelse. Din logiske feilslutning er at du antar at fordi et foster kan bli et barn, så er det et barn allerede nå. Du kan ikke lage en omlett uten egg, men et rått egg på kjøkkenbenken er likevel ikke en omelett. Hvis du bestiller et ferdigbygd hus, og den lokale entreprenøren leverer en haug med murstein på tomta og sier «her er huset ditt», så ville du aldri i verden godtat det. 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #90 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er et liv. Du tar fra dem retten til et liv Anonymkode: d72e2...510 Det gjør man ved bruk av spiral også. Og ppille. Anonymkode: 3ee90...a98 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #91 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. Anonymkode: 79cc7...a37 Jeg skal heldigvis aldri stå foran noen Gud en dag og svare for valgene mine Anonymkode: 229ed...907 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #92 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er greia med alt bibel-sludderet her inne for tida? Idiotisk. Anonymkode: 67379...b6c enig ... kanskje Egmont liker Visjon-Norge. Anonymkode: f8c70...0f5
GammalMegge Skrevet 10 timer siden #93 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. Anonymkode: 79cc7...a37 Jeg tror du vil få store problemer den dagen du eventuelt står foran din gud, med dine holdninger til dine medmennesker. Jeg tror rett og slett gud hadde ristet oppgitt på hodet over din mangel for respekt og nestekjærlighet. Dine holdninger gjør at jeg er veldig glad jeg ikke er kristen, for slike mennesker er så langt unna kristendommen man kan komme. 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #94 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tok abort da jeg var i tjueårene. Da jeg ble gravid 15 år senere, ble jeg sjokkert over hvor utviklet et foster er ved 10 uker. Jeg ble fylt med en voldsom sorg over barnet jeg valgte bort. Jeg er ikke i mot abort. Men jeg skulle så gjerne vært mer opplyst den gangen. Jeg trodde på de som sa at det bare var en celleklump. Det var en løgn. https://www.oslojordmor.no/gravid/forste-trimester/ https://www.unn.no/behandlinger/abort-eller-dodfodsel---hva-skjer-etterpa/ Anonymkode: a3f27...86a Denne ☝️ Anonymkode: bdeb3...ae5 1
Sofakona Skrevet 10 timer siden #95 Skrevet 10 timer siden Dere som priser Gud og mener Gud er imot abort De som har tatt abort, kan bli tilgitt av Gud. Hvis de nå ser på livet på samme måte som Gud gjør, trenger de ikke å føle seg overmannet av skyldfølelse. «Jehova er barmhjertig og medfølende ... Så langt som soloppgangen er fra solnedgangen, så langt har han fjernet våre synder fra oss.» b (Salme 103:8–12) Jehova vil tilgi alle som oppriktig angrer sine tidligere synder, også en som har tatt abort. – Salme 86:5. Så Gud vil også tilgi Sånn da kan kvinner gjøre som de vil...Gud bryr seg ikke
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #96 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selv ved 12 uker er det en perfekt formet mini-baby. Anonymkode: bdeb3...ae5 Tror du gikk glipp av en del vesentlig, grunnleggende kunnskap i grunnskolen. Ved 12 uker er ingen indre organer, knokler, nervesystem m.m. ferdig utviklet. Dvs. ingen av indre organer kan fungere på dette stadiet. Nervesystemet, som styrer alt i kroppen, er langt, veldig langt fra ferdig utviklet. Konklene er mer brusk enn bein. I uke 12 veier fosteret ca 16 gram. Det er ikke en "perfekt formet mini-baby"! Anonymkode: 5ef43...bbd 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #97 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Anonymkode: 79cc7...a37 Hva med mennene? De tilfellene jeg kjenner til er det stort sett mennene som ønsker at dama skal ta abort. Har ikke noe statistikk på det, men mitt inntrykk er at i de tilfellene paret er uenige, er det mennene som ønsker abort og damene som vil beholde. Vil disse mennene også få trøbbel ved perleporten? Anonymkode: a856a...a62 5 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #98 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du gikk glipp av en del vesentlig, grunnleggende kunnskap i grunnskolen. Ved 12 uker er ingen indre organer, knokler, nervesystem m.m. ferdig utviklet. Dvs. ingen av indre organer kan fungere på dette stadiet. Nervesystemet, som styrer alt i kroppen, er langt, veldig langt fra ferdig utviklet. Konklene er mer brusk enn bein. I uke 12 veier fosteret ca 16 gram. Det er ikke en "perfekt formet mini-baby"! Anonymkode: 5ef43...bbd Vil heler ikke overleve hvis mor dør heler. Er først i uke 21 de da vurderer å se om det kan overleve ut fra jeg har lest Anonymkode: 2b33a...ce3 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #99 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Innvollsorm er nok vanlig blandt pro-lifere. Man kan jo ikke drepe levende organismer bare fordi de er inni kroppen og gjør verten syk og dårlig, vel. Anonymkode: a856a...a62 Et friskt menneske har - MÅ ha, for å leve - flere kilo bakterier i kroppen. Omtrent like mange bakterier i kroppen som menneskeceller, nemlig et sted mellom 30 og 50 trillioner menneskeceller... og like mange bakterier. Den argumentasjonen du driver med vitner mest om manglende kunnskap enn noe annet. Anonymkode: 5ef43...bbd
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #100 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 For meg er dette en veldig enkel logikk: Hvis jeg får kreft så fjerner jeg svulsten. Får jeg inkassovarsel betaler jeg regninga. Blir jeg gravid så tar jeg abort. Anonymkode: 71421...dba 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå