Gå til innhold

Abortere barn er drap

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke marginaliser barnet ditt til et embryo. Ønska barn som dør i mors liv får full begravelse, grav og navn om ønskelig. Og det er her forskjellen ligger. Ønska eller ikke ønska. Et barn er det like fullt.

Anonymkode: 1cb6a...4c7

Igjen..barn er når de er født..eldre ..

Kvinner må kunne ta abort uansett...

Jeg sliter med kronisk sykdom...vi bruker kondom... skulle den sprekke el...tar jeg abort.. kropp min klarte ikke en graviditet til 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt moralsk feil. Ta fra noen livet

Anonymkode: d72e2...510

Hvorfor synes du ikke at alle barn som blir født har rett til å være ønsket?

Anonymkode: c370d...a64

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er litt dum du eller?

la vær å spre beina så slipper du å drepe et foster

Brukerangrep. 

Men jeg konstaterer at du prinsipielt ikke er uenig i at noen ikke har rett til å befinne seg inne i andres kropp.

Anonymkode: fce25...3d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (15 minutter siden):

Et foster er et foster. Det skal bli et menneske. De fleste vestlige land anerkjenner kvinnens rett til å abortere et foster på et tidlig stadium. Det er først når religion blandes inn det blir problematisk. Dette er for øvrig en av mange likheter mellom religionene. artig når man kritiserer muslimene for deres kvinnesyn når man ved nærmere syn ser at kristendommen også har en del kvinnefiendtlighet. Abort er en sak. Hvorfor de fleste bunader for kvinner har tilhørende skaut eller annet hodeplagg en annen.

Jeg er for abort, men det der er bare late argumenter. En ustekt kake er fortsatt en kake. Sånne som deg klarer bare ikke innrømme at du støtter drap, jeg er ihvertfall ærlig om det 

Anonymkode: 56608...1b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Brukerangrep. 

Men jeg konstaterer at du prinsipielt ikke er uenig i at noen ikke har rett til å befinne seg inne i andres kropp.

Anonymkode: fce25...3d2

Brukerangrep😂😂😂😂

Skrevet

Jeg er for abort, men det der er bare late argumenter. En ustekt kake er fortsatt en kake. Sånne som deg klarer bare ikke innrømme at du støtter drap, jeg er ihvertfall ærlig om det 

Anonymkode: 56608...1b4

Nei, et foster er ikke levedyktig utenfor mors mage. Skillet går på det. Det juridiske skillet på abort og dødfødsel er greit å forholde seg til.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Svært sjeldent at en abort er fra voldtekt

Det kan en faktisk ikke vite, for det føres ikke noen statistikk over det hverken i Norge eller andre steder i verden. 

Anonymkode: c31fe...2bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. 
Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. 
Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. 

Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. 

Anonymkode: 79cc7...a37

Gud var pro-abort, så tenker det går helt fint for oss. Verre for dere andre 

Anonymkode: a5a6c...43b

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er et liv. Du tar fra dem retten til et liv

Da gjør også menn det hver gang de onanerer og kaster sædcellene sine da, eller?

Useriøs diskusjon. Du kan jo bare hoppe over å ta abort om du ikke ønsker det selv eller mener det er moralsk galt. Det er mye folk gjør som jeg ikke er moralsk enig i, i løpet av et år. Betyr ikke at jeg skal gjøre alt mellom himmel og jord ulovlig eller lage innlegg om det. Fokuser på deg selv.

Endret av Suffragette
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok abort da jeg var i tjueårene. Da jeg ble gravid 15 år senere, ble jeg sjokkert over hvor utviklet et foster er ved 10 uker.  Jeg ble fylt med en voldsom sorg over barnet jeg valgte bort. Jeg er ikke i mot abort. Men jeg skulle så gjerne vært mer opplyst den gangen. Jeg trodde på de som sa at det bare var en celleklump. Det var en løgn. 

https://www.oslojordmor.no/gravid/forste-trimester/

https://www.unn.no/behandlinger/abort-eller-dodfodsel---hva-skjer-etterpa/

Anonymkode: a3f27...86a

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel og bra, TS - håper du er like ivrig når det gjelder ivaretakelse av de barna som blir født av en mor som av ulike årsaker ikke kan ta seg av barnet selv. Det er forskjell på pro-life og pro-birth, jeg har dessverre inntrykk av at mange abortmotstandere tilhører den siste kategorien. 

Anonymkode: bde8b...5e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

la vær å spre beina så slipper du å drepe et foster

Hvis folk kun skal ha sex de få gangene i livet man ønsker å lage barn, så blir det veldig lite sex på deg, altså. For min egen del hadde jeg da vært jomfru til jeg var 30, og da kun hatt sex i noen måneder . Så hadde det blitt et sexløst ekteskap fra 31 og til overgangsalderen rundt 55.

Men du synes vel at det er helt greit å leve i et sexløst ekteskap?

Anonymkode: a856a...a62

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok abort da jeg var i tjueårene. Da jeg ble gravid 15 år senere, ble jeg sjokkert over hvor utviklet et foster er ved 10 uker.  Jeg ble fylt med en voldsom sorg over barnet jeg valgte bort. Jeg er ikke i mot abort. Men jeg skulle så gjerne vært mer opplyst den gangen. Jeg trodde på de som sa at det bare var en celleklump. Det var en løgn. 

https://www.oslojordmor.no/gravid/forste-trimester/

https://www.unn.no/behandlinger/abort-eller-dodfodsel---hva-skjer-etterpa/

Uke 9 til 12 

Nå begynner fosteret inne i magen å ligne på et menneske og alle organene har begynt å danne seg. Hjertet er ferdig utviklet med fire kammer og de små føttene er ca to millimeter lange. Hodet har blitt rundere og er like stort som resten av kroppen. Barnets kjønnsorgan begynner å utvikle seg og fosterets lengde fra hodet til baken er omtrent 27 millimeter. Antydning til negler og tynne, små neglebed danner seg på de ferdig utskilte fingrene og tærne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Norsk lov😂

tenk nøye om du. Et foster er et menneske 

Et embryo er ikke det…

1798 ringte. De savner deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. 
Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. 
Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. 

Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. 

Anonymkode: 79cc7...a37

Et foster i uke 0-22 er bare en gruppe ubevisste celler som blir foret av deg. Det skjønner sikkert gud også. 

Anonymkode: a5dde...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uke 9 til 12 

Nå begynner fosteret inne i magen å ligne på et menneske og alle organene har begynt å danne seg. Hjertet er ferdig utviklet med fire kammer og de små føttene er ca to millimeter lange. Hodet har blitt rundere og er like stort som resten av kroppen. Barnets kjønnsorgan begynner å utvikle seg og fosterets lengde fra hodet til baken er omtrent 27 millimeter. Antydning til negler og tynne, små neglebed danner seg på de ferdig utskilte fingrene og tærne.

En celleklump med menneskeform er fortsatt en celleklump.

Anonymkode: a856a...a62

• Liker 1
Skrevet

Hele abortdebatten har mange etiske utfordringer. 
Blander man inn synsing, personlige meninger og religion blir det nesten umulig med en konstruktiv diskusjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om et embryo er et helt eget liv burde vi jo også ha barnebidrag, barnetrygd, mulighet for livsforsikringer på fosteret osv fra første positive test også.,. Blir for dumt.

Vær imot abort for egen del så mye du ønsker, det er bare å la være og ta det. Men du har ikke noe med hva andre velger å gjøre eller ei.

Anonymkode: ac479...52e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (25 minutter siden):

Du som er kristen og imot abort.

La oss si at en jente blir voldtatt... Mener du da at hun skal beholde?

Siden du vil at ingen skal ta abort...og da må adoptere bort

Hvor mange barn har du adoptert?

Jeg er ikke mot fri abort på et tidlig tidspunkt, jeg tenker det er kvinnens eget valg. Lovgivningen i Norge er god som den er, tenker jeg.

Tror du blander meg med en annen, selv om jeg også er kristen.

Det jeg er i mot, er den ekle dobbeltmoralismen enkelte konservative har, de gir beng i levende mennesker og skaperverket, og er besatt av tanken på å forsvare fostre.

Anonymkode: c848f...7a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...