AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #1 Skrevet 45 minutter siden Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 1
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #2 Skrevet 44 minutter siden Norsk lov sier: Det er ikke drap. Anonymkode: 98d2a...e09 8 2
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #4 Skrevet 43 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Næsj. Det er en parasitt inntil den kan leve utenfor min kropp. Anonymkode: 1bd27...567 8
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #5 Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Norsk lov sier: Det er ikke drap. Anonymkode: 98d2a...e09 Norsk lov😂 tenk nøye om du. Et foster er et menneske Anonymkode: d72e2...510 1
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #6 Skrevet 42 minutter siden Brunello skrev (Akkurat nå): Lite å gjøre i dag? Skal du bare drite i Anonymkode: d72e2...510
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #7 Skrevet 40 minutter siden Du må gjerne flytte til et land hvor abort er ulovlig hvis du mener dette. Mange steder i Afrika og Midtøsten som er enig med deg og har justert lovverket tilsvarende. Du behøver ikke å bli i Norge hvis du mener «drap er lovlig» her. Anonymkode: d8bd9...9cc 4
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #8 Skrevet 40 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må gjerne flytte til et land hvor abort er ulovlig hvis du mener dette. Mange steder i Afrika og Midtøsten som er enig med deg og har justert lovverket tilsvarende. Du behøver ikke å bli i Norge hvis du mener «drap er lovlig» her. Anonymkode: d8bd9...9cc Bro fuck africa Anonymkode: d72e2...510
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #9 Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Næsj. Det er en parasitt inntil den kan leve utenfor min kropp. Anonymkode: 1bd27...567 Helt enig. Så lenge den er avhengig av kroppen til kvinnen for å overleve, er det pr definisjon som en parasitt å regne og da har den ikke egne rettigheter. Anonymkode: 7ba41...d79 5
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #10 Skrevet 34 minutter siden Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. Anonymkode: 79cc7...a37
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #11 Skrevet 33 minutter siden Ja, abort er å ta livet av et lite menneske. Selv ved 12 uker er det en perfekt formet mini-baby. Ekstra trist at Ap og venstresida insisterte på å utvide abortgrensa. Den forrige var et fornuftig kompromiss mellom mor og barn. Anonymkode: bdeb3...ae5 1 2
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #12 Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt enig. Så lenge den er avhengig av kroppen til kvinnen for å overleve, er det pr definisjon som en parasitt å regne og da har den ikke egne rettigheter. Anonymkode: 7ba41...d79 Selvom den er avhengig av kvinnen er det fortsatt et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 1
Sofakona Skrevet 31 minutter siden #13 Skrevet 31 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Du har ikke et barn i mage...men embryo .. Du dreper det ikke Er du mann? 3 1
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #14 Skrevet 26 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvom den er avhengig av kvinnen er det fortsatt et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Nei, det er det ikke. Det er et embryo, ikke et menneske. Anonymkode: a856a...a62 3
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #15 Skrevet 26 minutter siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Helt greit at du mener det. Og godt at du ikke bestemmer hva andre skal mene eller tenke, eller hva loven definerer som drap. Ja man bærer et liv, et potensielt menneske, men så lenge det ikke er levedyktig utenfor livmoren, så mener jeg det er opp til den som bærer barnet hva dem ønsker for seg og sin kropp. Anonymkode: 3ef80...026 4
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #16 Skrevet 25 minutter siden Jeg har mistet i uke 12, uke 16 og et levendefødt barn - jeg kan love deg at det er forskjell på et embryo og en fullgått baby. Så nei, abort er ikke drap. Anonymkode: 3ee90...a98 7 1
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #17 Skrevet 25 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt riktig. Det er et eget, verdifullt menneske, inni et annet verdifullt menneske. De 2 er IKKE samme kropp! Selv om navlestrengen kobler dem til hverandre. Fakta. Uansett hvordan mennesker vrir og vender på det, så VET alle det. Folk blir sint, provosert og skriver de styggeste ting til meg sikkert, men det bryr jeg meg ingenting om. Vi skal alle stå foran Gud en dag og svare for valgene våres. Jeg tenker på alle de kvinnene som kommer til å få høre sannheten om at abort er mord💔. Det er hjerteskjærende å tenke på. Selv om enkelte folk ikke tror på sannheten, forandrer det fortsatt ikke sannheten. Anonymkode: 79cc7...a37 Vi skal alle stå foran Gud en dag, og jeg tror Gud vil være mye mer opptatt av omsorgen for fødte barn enn for ufødte. For å si det sånn tror jeg bestemt Gud heller vil spørre meg hva jeg gjorde (eller ikke gjorde) for barna i Gaza enn aborten jeg tok i tiende uke da jeg var 17. For ordens skyld: Jeg gir penger til Gaza, og jeg har aldri tatt abort. Likefullt mener jeg dette. Anonymkode: c848f...7a2 7 1
GammelKaktus Skrevet 23 minutter siden #18 Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Noen sier. My body my choice. Men barnet er ikke din kropp. Du bærer på et barn. Den er et eget menneske Anonymkode: d72e2...510 Så lenge det livnærer seg på min kropp så er det mer en parasitt om jeg ikke vil ha barn. Kan det ikke overleve uten min kropp så har det heller INGEN rettigheter. 2
Brunello Skrevet 21 minutter siden #19 Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Norsk lov😂 tenk nøye om du. Et foster er et menneske Anonymkode: d72e2...510 Et foster er et foster. Det skal bli et menneske. De fleste vestlige land anerkjenner kvinnens rett til å abortere et foster på et tidlig stadium. Det er først når religion blandes inn det blir problematisk. Dette er for øvrig en av mange likheter mellom religionene. artig når man kritiserer muslimene for deres kvinnesyn når man ved nærmere syn ser at kristendommen også har en del kvinnefiendtlighet. Abort er en sak. Hvorfor de fleste bunader for kvinner har tilhørende skaut eller annet hodeplagg en annen. 1
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #20 Skrevet 20 minutter siden Hva er greia med alt bibel-sludderet her inne for tida? Idiotisk. Anonymkode: 67379...b6c 6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå