Uanonym bruker Skrevet i går, 07:16 #81 Skrevet i går, 07:16 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan kjenne meg godt igjen i dette! Jeg hadde en kjæreste i mange år som jeg følte så avsmak for navnet til. Jeg brukte det aldri, fant på et kosenavn som jeg brukte i stedet. Og de få gangene jeg måtte bruke hans ekte navn ble jeg helt svett i trøya, og selvbevisst på hvordan jeg uttalte det. Jeg forstår ikke den dag i dag at noen kaller barnet sitt det. Vi var sammen i 5 år. Han het Willy. I hodet mitt gikk alltid denne monologen før jeg sa navnet hans høyt: «sies det som Willie eller Willy?» Så kom det ut noe rart og hele uttalelsen føltes bare som en pinsom slowmotion film. Anonymkode: 48113...9ad Willy er da et helt normalt og OK navn? Ikke noe jeg ville kalt barnet mitt, men heller ikke noe jeg ville reagert på at noen het. Vil tro de fleste nordmenn uttaler det 'villi' med samme tonemelodi som Billy og lignende navn. Ikke spesielt vanskelig?
AnonymBruker Skrevet i går, 07:20 #82 Skrevet i går, 07:20 Uanonym bruker skrev (3 minutter siden): Willy er da et helt normalt og OK navn? Ikke noe jeg ville kalt barnet mitt, men heller ikke noe jeg ville reagert på at noen het. Vil tro de fleste nordmenn uttaler det 'villi' med samme tonemelodi som Billy og lignende navn. Ikke spesielt vanskelig? Det kan godt være. Men det føltes ikke ok for meg den gangen😅 Anonymkode: 48113...9ad
Uanonym bruker Skrevet i går, 07:23 #83 Skrevet i går, 07:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan godt være. Men det føltes ikke ok for meg den gangen😅 Anonymkode: 48113...9ad Nei, det er jo en ærlig sak, det. 😅 Men som flere skriver, så er det eksponering som må til i sånne tilfeller. Jo oftere du sier det, jo mindre rart blir det. Litt som når man snakker et annet språk enn sitt eget - hvis man ikke er vant til det, føler man seg gjerne dum og klønete når man skal uttale de fremmede ordene, mens hvis man snakker det andre språket jevnlig, blir man vant til det og føler seg mer normal når man snakker det.
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #84 Skrevet i går, 07:28 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Leander? Chrisander? Maximilian? Miolander? Anonymkode: 0dac6...f04 Hei! Ikke dra Leander inn her ❤️ Eeeeelsker dèt navnet ❤️ Anonymkode: 859be...a29
Seff Skrevet i går, 07:33 #85 Skrevet i går, 07:33 Funker det hvis du lager en kort variant av det, da? Eller hvis han har et dobbeltnavn, kan du bruke det du liker best. Geir-Kåre blir til Geir, Chrisander blir til Chris osv.
AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #86 Skrevet i går, 07:39 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei! Ikke dra Leander inn her ❤️ Eeeeelsker dèt navnet ❤️ Anonymkode: 859be...a29 Grusomt navn. Anonymkode: 8133b...86e 8 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #87 Skrevet i går, 07:52 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg heter det samme som søstra til min mann. Tenk på det du ts. Og mora hans ga han et bestefar-navn en generasjon for tidlig. Heter han Adolf kanskje? Anonymkode: 2f33e...7d4 Det gjør jeg og. men de har ikke samme etternavn heldigvis, så vi har ikke endt opp med 100% likt navn Anonymkode: 6b9df...28d
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #88 Skrevet i går, 11:55 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det gjør jeg og. men de har ikke samme etternavn heldigvis, så vi har ikke endt opp med 100% likt navn Anonymkode: 6b9df...28d Hehe, jeg kjenner en søskenflokk på to brødre og en søster, der begge brødrene fant seg kone med samme navn som søstera! Så da ble de tre med nøyaktig samme navn (sjeldent etternavn også). Anonymkode: 2bb29...e72
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #89 Skrevet i går, 12:28 AnonymBruker skrev (På 1.10.2026 den 11.27): En forelskelse kan man ikke styre, men typisk at min bedre halvdel har et navn som jeg virkelig hater. Navnet er et som vi i venninnegjengen brukte for å få hverandre til å le oss skakk. Sliter så utrolig med at han har et så idiotisk navn. Jeg er egentlig en person som liker å si navnet til andre og spesielt kjærester. Fordi jeg er stolt av de og dermed stolt av navnet de har. Men min elskede nå har så fjollete navn at det går bare ikke. Gjør alt jeg kan for å slippe å havne i situasjoner at jeg må si navnet. Her hjemme går det mye i "du" eller "pus". Blir han nevnt blant andre bruker jeg "han" eller "min kjære". Krymper meg og blir flau når noen sier mitt navn og hans navn sammen, det høres helt forferdelig latterlig ut. Høres ut som et komishow. Men utfordringene er jo der, f eks hvis jeg skal hanke han inn i en stor folkemengde osv. Kan jo ikke skrike "Pus!" på han da. Er god til å plystre høyt og kraftig, så har plystret noen ganger fordi han gjenkjenner min plystring. Men skjønner jo det blir nedverdigende, eller kan hvertfall virke sånn.. Dette er et seriøst problem for meg for jeg blir aldri vant til det navnet hans, og JEG LIKER DET IKKE. Noen som forstår meg som kan svare og kanskje gi meg noen tips? Anonymkode: e3654...ab6 Hvem i alle dager plystrer høyt for å kalle på kjæresten sin? Går det ikke an å være litt løsningsorientert, da, ved å forkorte navnet eventuelt? I tillegg så burde du kunne snakke med ham om dette, ved å f.eks. pakke det inn i først ved å si at du hadde en uheldig opplevelse med det navnet en gang, så du har litt problemer med det. Men egentlig mener jeg at han burde gjort det slutt med deg for lengst, alt for mange røde flagg rundt deg. Anonymkode: 885e9...720 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #90 Skrevet i går, 13:55 Elsker når folk blir så krenka her inne🤣 Anonymkode: 8133b...86e 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:59 #91 Skrevet i går, 13:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Elsker når folk blir så krenka her inne🤣 Anonymkode: 8133b...86e Selv om du ikke har en naturlig og moden evne til å skjønne forskjell på rett og galt, betyr ikke det at dem som har det er krenka. Du er vel en som strør om deg med ordet krenka hver gang du ikke fatter noe. Anonymkode: 885e9...720 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #92 Skrevet 23 timer siden Uanonym bruker skrev (13 timer siden): Willy er da et helt normalt og OK navn? Ikke noe jeg ville kalt barnet mitt, men heller ikke noe jeg ville reagert på at noen het. Vil tro de fleste nordmenn uttaler det 'villi' med samme tonemelodi som Billy og lignende navn. Ikke spesielt vanskelig? Willy betyr penis på engelsk. På barnespråk. En guttetiss, mao. Anonymkode: a0e14...c54
Doolittle Skrevet 22 timer siden #93 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Willy betyr penis på engelsk. På barnespråk. En guttetiss, mao. Anonymkode: a0e14...c54 Og likevel er det et halt vanlig kallenavn til folk som heter William i England.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #94 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.10.2026 den 21.38): Heter han Pluto? Anonymkode: 9ef7c...d01 Pluto var litt koselig da 😄 Anonymkode: 0dac6...f04
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #95 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Ikke dra Leander inn her ❤️ Eeeeelsker dèt navnet ❤️ Anonymkode: 859be...a29 Leander er jo alle fjollenavns far Anonymkode: 0dac6...f04 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #96 Skrevet 22 timer siden Doolittle skrev (13 minutter siden): Og likevel er det et halt vanlig kallenavn til folk som heter William i England. Nei det blir billy Anonymkode: 0ca41...d08
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #97 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det blir billy Anonymkode: 0ca41...d08 Will. Anonymkode: eee8b...f7c
Fru Uperfekt Skrevet 4 timer siden #98 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.10.2026 den 11.27): En forelskelse kan man ikke styre, men typisk at min bedre halvdel har et navn som jeg virkelig hater. Navnet er et som vi i venninnegjengen brukte for å få hverandre til å le oss skakk. Sliter så utrolig med at han har et så idiotisk navn. Jeg er egentlig en person som liker å si navnet til andre og spesielt kjærester. Fordi jeg er stolt av de og dermed stolt av navnet de har. Men min elskede nå har så fjollete navn at det går bare ikke. Gjør alt jeg kan for å slippe å havne i situasjoner at jeg må si navnet. Her hjemme går det mye i "du" eller "pus". Blir han nevnt blant andre bruker jeg "han" eller "min kjære". Krymper meg og blir flau når noen sier mitt navn og hans navn sammen, det høres helt forferdelig latterlig ut. Høres ut som et komishow. Men utfordringene er jo der, f eks hvis jeg skal hanke han inn i en stor folkemengde osv. Kan jo ikke skrike "Pus!" på han da. Er god til å plystre høyt og kraftig, så har plystret noen ganger fordi han gjenkjenner min plystring. Men skjønner jo det blir nedverdigende, eller kan hvertfall virke sånn.. Dette er et seriøst problem for meg for jeg blir aldri vant til det navnet hans, og JEG LIKER DET IKKE. Noen som forstår meg som kan svare og kanskje gi meg noen tips? Anonymkode: e3654...ab6 Hva er så ille med Kåre-Cecilie?
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #99 Skrevet 4 timer siden Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Hva er så ille med Kåre-Cecilie? Det er jo virkelig i tiden. Trenger ikke si at man er "hen" engang. Anonymkode: eee8b...f7c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #100 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Leander er jo alle fjollenavns far Anonymkode: 0dac6...f04 Helt enig. Anonymkode: 8133b...86e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå