milla27 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #181 Del Skrevet 6. august 2006 Fått oppdatert meg i dagboka di Så fin du var på håret, eg har sett for meg noko av det same på min dag. Du blir ei vakker brud ← Tusen takk for det! Jeg håper det blir bra til slutt ja... jeg tror jeg får gjort det beste ut av meg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #182 Del Skrevet 6. august 2006 Oj sann, der hadde jeg plutselig 10 sider... det må det jo hoppes litt for! 10 SIDER!!! Ellers så har lysten vært ganske stor denne uken til å bare avlyse hele bryllupet. Er nesten overbevist nå om at lokalet blir for lite, at det går ann å være så teit!! Ble nok litt for revet med av min kjære og min kommende svigermor, som var så positive til alt. Og så fort jeg har nevnt ting som kan bli et problem, så har det bare vært -"det ordner seg... det blir så bra så"... MEN DET GJØR IKKE DET!!! Har jeg hatt lyst til å si, men dumme meg klarer jo ikke å si fra! Har klart å finne mange gode løsninger på de problemene som har vært. Men det som er nå, klarer til og med ikke min kjære og hans mor å se positivt på. Problemet er at hvis gjestene skal få seg noe mat fra koldtbordet, så må de klatre over stoler og bord og leke hinderløype... spørs hvor mye mat som er igjen på tallerken når de kommer tilbake til bordet! Jeg må faktisk le litt også, for det skulle ikke gått ann å være så IDIOT! Må få kommet meg opp i lokalet en gang til til uken, for å være helt sikker på at det ikke går. Vi skal også sjekke ut et annet lokale til uken og en nabo skulle sjekke opp et lokale til for oss. Tror jeg trenger en liten klem jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #183 Del Skrevet 6. august 2006 Her er en liten "ting som må gjøres" liste... # Kjøpe inn hvitvin, rødvin og velkomstdrink. # Kjøpe inn øl, rusbrus, brus og blandevann. # Leie antrekk til min kjære. # Finne sang til brudevalsen. Noen forslag? # Lage ferdig cdér med musikk til dagen. # Kjøpe bilpynt. # Kjøpe lovehearts til gaveposene. # Kjøpe snacks, div. peanøtter/nøtter og saltstenger. # Hjelpe toastmaster litt med "huskelisten" hans. # Lage ferdig kjøreplan og ansvarsliste. (godt på vei!) # Ringe catering firmaet å høre om de har nøkkel. # Kjøpe armbånd. # Levere all brudestæsj hos frisøren dagen før. # Finne nytt lokale?? Hmm... noe jeg har glemt tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #184 Del Skrevet 6. august 2006 ANSVARSLISTE! * Kjøre lillesøster og meg til frisøren og hente brudebuketten- T. * Hente blomstene til lokalet- T. * Hente knappehulls blomstene- A & T2. * Hente ballong oppsatsene- A & T2. * Kjøre lillesøster og meg til byfogden- T. * Kjøre oss til fotograf- A. * Skjære opp frukt og ordne med litt ost og kjeks- kokken?? * Servere velkomstdrink- T2 & T3. * Rydde av etter middagen og ta oppvasken K & A. * Lage kaker- C:sjokoladekake og gulrotkake, T3: ostekake, E: sjokoladekake og nøttekake, AG: krydderkake. Kransekake og bryllupskake fra bakeri. * Ansvar for baren- G. * Låse lokalet- T2 & G. Har jeg glemt noe her også tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 6. august 2006 #185 Del Skrevet 6. august 2006 100 til deg! Du har ikke mulighet for å endre hele bordoppsettet da? Feks ha en E med et ekstra langbord i midten? Tenker på en E med to streker inni Vanskelig å forklare, ja! eller om dere kan sitte i en firkant, dvs sette et bord i nedre kant av en hestesko (bare en åpning slik at gjestene kan komme seg inn og ut og ringen ) Vi måtte endre litt på bordoppsettet og bordplanen dagen før da bordene kom utover. For selv om vi hadde målt, så ble det ikke så bra som vi trodde det skulle bli. Dermed måtte vi endre litt, og det ordnet seg til det beste! :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 6. august 2006 Forfatter #186 Del Skrevet 6. august 2006 Tror ikke det hjelper så mye å gjøre om bordoppsettet... skal prøve å forklare, så kanskje noen har noen gode tips Lokalet har to "stuer" ved siden av hverandre, er bare en sånn skyvedør imellom og den skal ikke være der. Den ene stua er litt større enn den andre. I den minste skal vi ha koldbordet oppe på et biljardbord. (med plater selvfølgelig ) litt vanskelig å flytte på det selvfølgelig, men det står der vi hadde lyst til å ha det, nemlig i det ene hjørnet. Inne i den minste stuen står det også seks kaffe/kakebord med tolv ganske store stoler. I den store stuen skal vi da ha hesteskoen til middagen, for den er det ikke plass til noe annet sted. Men vi får ikke flyttet kaffe/kake stoler og bord noe sted, så folk kommer da ikke bort til koldtbordet. De får hvertfall ikke gått langs det eller rundt det! Har lyst til å kaste de stolene og bordene ut!!! Det er ikke noe sted å gjøre av de... :klø: Mange til deg også, svimle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 6. august 2006 #187 Del Skrevet 6. august 2006 Det er altså de seks bordene og de tolv stolene som er hodepinen? Slenger ut noen forslag jeg da.. kremt: 1) Oppbevare de i en lukket henger utenfor lokalet 2) Oppbevare de i en ulukket henger utenfor lokalet 3) Oppbevare de utenforlokalet 4) Sette fyr på de Jeg så du spurte meg om noe i dagboken min, men svarer deg her, jeg Vi var 45 stykker til bords, inkl ungene (9 stk, noen av de spiser som voksne). Vi bestilte mat til 50 personer, da også serveringsjentene skulle få mat. Da hadde vi nok mat til å sette frem rester dagen etter, og hadde vel et fat med skinke etc igjen etter det også. Så jeg er egentlig glad for at vi bestilte så mye. Det ble levert alt for lite brød og smør, så mamma's ferske og hjemmelagede brød opplevde stort innhugg. Det hører med til historien at brødet kom helt, altså ikke skjært opp, og han som leverte maten måtte stå og skjære opp da vi ga beskjed at bryllupsgjestene ikke skulle skjære sitt eget brød (han var jo enig i det da, men han skulle bare levere maten..). Maten var fantastisk god, kan ikke klage på den! Men servicen og mengden brød er beklagelig. Maten kom feks ca en time for sent (vi fikk alikevel satt oss til bords bare ti minutter etter tiltenkt tid fordi vi hadde gode hjelpere som fikk maten på bordet fort). Vi hadde maten på et langbord som var 3,2 m langt og 1,2 meter bredt (totalt). Hele langbordet ble da fylt, slik du så på bildet. Jeg tror (så langt jeg og foreldrene mine fikk høre) at koldtbordet var utrolig populært! Både fordi da fikk alle noe de likte, og fordi det dro ned formaliteten litt (men så hadde vi ikke tradisjonelt bryllup i det hele tatt da). Jeg ville i alle fall valgt det samme på nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 6. august 2006 #188 Del Skrevet 6. august 2006 .. det skal også sies at vi hadde endel sjømat og skalldyr på koldtbordet vårt, så det kan være derfor det virker at det er så mye mat i forhold til antall personer. Skalldyrene og skjellene tar jo så mye mer plass på et fat enn feks skinke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 7. august 2006 #189 Del Skrevet 7. august 2006 Høres ut som det er flere enn meg som begynner å få bryllupsnerver Vært helt gåen idag, etter nattens lange mareritt.... Tror det var mere som gikk galt i drømmene mine i dag enn det som er praktisk mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 8. august 2006 Forfatter #190 Del Skrevet 8. august 2006 Det er altså de seks bordene og de tolv stolene som er hodepinen? Slenger ut noen forslag jeg da.. kremt: 1) Oppbevare de i en lukket henger utenfor lokalet 2) Oppbevare de i en ulukket henger utenfor lokalet 3) Oppbevare de utenforlokalet 4) Sette fyr på de haha! Den siste der er den jeg har mest lyst til... gå løs på møblene med øks og brenne de opp!! Kan hende jeg blir gal før bryllupet kjenner jeg Min kjære nevnte også det med å oppbevare de utenfor. Men når han fikk tenkt seg litt om, så skjønte han at det ikke var noen god løsning. Aner ikke hva vi skal gjøre... men takk for forslagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 8. august 2006 Forfatter #191 Del Skrevet 8. august 2006 Høres ut som det er flere enn meg som begynner å få bryllupsnerver Vært helt gåen idag, etter nattens lange mareritt.... Tror det var mere som gikk galt i drømmene mine i dag enn det som er praktisk mulig ← Er ikke mangel på bryllupsnerver her nei Og jeg kjenner godt til de marerittene ja.. tror ikke det er en natt, som jeg ikke har hatt en form for mareritt om bryllupet. Siste jeg hadde var at kroppen min hadde fullt av klumper/utvekster og masse sår og utslett. D så så grusomt ut!! Var helt svett, når jeg våknet og turde så vidt å se på kroppen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 8. august 2006 Forfatter #192 Del Skrevet 8. august 2006 Så var det dette lokalet da... i dag var vi oppe i lokalet vi har leid og nå er det helt sikkert: det er for liten plass! Møblene må bort på en eller annen måte, men vi hadde jo tenkt å bruke de til kaffe/kake delen også Etter vi hadde vært der, dro vi for å sjekke ut et annet lokale. Det var stort nok ihvertfall, men var flere ting som manglet der også. Pluss at det var MYE dyrere. Snakket med en om enda et lokale, prisen var litt høy der også. Men ikke så ille som den vi så på. Skal få sett den i løpet av uken. Og i morgen skal vi se på det siste alternativet vi har, men tror nok ikke det er det store heller. Huff, føler meg skikkelig kresen og pirkete, men det er jeg langt ifra! Det hadde dere skjønt, hvis dere hadde sett det lokalet vi har Bare tre dager igjen til jeg reiser til oslo og utdrikningslaget mitt, dette blir spennende!! På torsdag skal vi få ordne antrekk til min kjære, det blir nok gøy... og han kommer til å bli så flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 8. august 2006 #193 Del Skrevet 8. august 2006 Vi hadde ikke varm mat. Kokken mente at det ikke var behov for det, og det hadde han nok rett i. Skulle vi hatt varm mat hadde det blitt finnebiff/viltgryte i stedet for kylling/karbonader (og nå skal ikke en bit kylling innenfor mine lepper hvis jeg ikke har preparert den selv!!) Menyen vår: Roastbiff Grillstekt svinebog med mimosasalat Langtidsmodnet spekeskinke Fenalår Grillete kyllingbiter med karridressing Pastasalat med kylling Egge- og skinkesalat Håndpillede reker med majones Hvitvins dampet sjøkreps Ferskvannskreps Posjert Kongekrabbe Blåskjell Kiwimusslinger Egghalver med rogn Skagenrøre Potetsalat Frisk grønnsaksblanding med vinegrette Baguetter Smør Det var fantastisk godt!! Vi hadde ikke dessert, i og med at vi hadde så vanvittig mange kaker (17 stk tror jeg vi hadde hehe, til 45 pers). Så vi satte fram kaker og kaffe litt tidligere enn vi ville gjort om vi hadde hatt dessert, og lot kakene være dessert. Alle var så mette etter koldtbordet at de syntes det var godt med en pause før søtsakene ble satt fram. Jeg ville valgt det samme på nytt! Håper det ordner seg med lokale for dere, det er ikke gøy når slike ting står i stampe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 8. august 2006 Forfatter #194 Del Skrevet 8. august 2006 Vi har valgt is og varme bjørnebær til dessert, pluss fruktsalat. Holder det, med tanke på alle kaker og annen godis som skal dyttes innpå utover kvelden ja Takk for menyen! Nå må jeg hvertfall ringe cateringen, for du hadde et par ting som så fristende ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 8. august 2006 #195 Del Skrevet 8. august 2006 Og forresten: du kommer til å bli så fiiiiiiiiiiin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 8. august 2006 #196 Del Skrevet 8. august 2006 Utdrikningslag i helgen, jeg også (om jeg ikke har blitt grundig lurt da ) GRUER MEG, GRUER MEG!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath Skrevet 8. august 2006 #197 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg måtte en tur innom siden din Kjolen din er jo helt utrolig fin!!! Og håret=nyyyydelig! Du kommer til å bli kjempefin... jeg får sommerfugler i magen av å tenke på at jeg snart skal ut å finne kjole selv bare 18 dager igjen....lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 9. august 2006 Forfatter #198 Del Skrevet 9. august 2006 Og forresten: du kommer til å bli så fiiiiiiiiiiin!! ← Tusen takk!!! Huff ja, jeg håper det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 9. august 2006 Forfatter #199 Del Skrevet 9. august 2006 Utdrikningslag i helgen, jeg også (om jeg ikke har blitt grundig lurt da ) GRUER MEG, GRUER MEG!!!! ← Blir nok denne helgen for deg også ja... blir vel litt i tregeste laget å ta det neste helg igjen kanskje. Skjønner godt at du gruer deg ja, men det er jo veldig spennende også da Vi overlever nok Får bare håpe min kjære gjør det også... litt værre med de kompisene hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla27 Skrevet 9. august 2006 Forfatter #200 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg måtte en tur innom siden din Kjolen din er jo helt utrolig fin!!! Og håret=nyyyydelig! Du kommer til å bli kjempefin... jeg får sommerfugler i magen av å tenke på at jeg snart skal ut å finne kjole selv bare 18 dager igjen....lykke til ← Så koselig at du tok deg en tur innom her Tusen takk for kjole og frisyre skryt! Trenger å høre litt sånt, hjelper litt på nervene Ja, det er bare å glede seg til kjoleprøving... det er kjempe gøy!! Men litt vanskelig å bestemme seg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå