Gå til innhold

Krever 3 barn mye overskudd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn som de sier; at en bør virkelig være to voksne med solid overskudd for å ha det greit i hverdagen med 3 barn? Eller kan det funke når man er mye alene med barna og? Hilsen en som sitter litt på gjerdet mtp én til, og er redd for at det tredje hjulet på vogna skal velte lasset 😅🤭

Anonymkode: 8aedd...d32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tviler så hadde jeg ikke gjort det. 

Anonymkode: 63972...8cb

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig krever det mer, ja. 

Personlig ville jeg aldri risikert det hvis jeh visste at jeg var mye alene med dem. Selv som to, ville jeg vært sterkt i tvil mtp. en tredjemann... 

Anonymkode: 17bdf...ebf

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de du har?

Anonymkode: 6cbc4...895

AnonymBruker
Skrevet

Mine var 4 og 5 da jeg fikk min tredje. Syns ikke overgangen mellom 2 og 3 barn var noe stor egentlig. Husker det bare som en berikelse.

Anonymkode: 6cbc4...895

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor store de to andre er, tror jeg. Mine er 8 og 10 år eldre, sykler til skole og trening selv. 

Anonymkode: cf60d...c13

AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av aldersforskjell, så lurer jeg fordi jeg tenker at selv om nattevåk osv er stress så tenker jeg også på stress med oppfølging på ting, kostnader når de blir tenåringer og sånn også, ikke bare når de er 3 og 7 feks.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det. Men litt enklere å få barnevakt til 2 enn 3 da, spesielt når de er små. Så for besteforeldre så er det nok behov for litt mer overskudd, men jeg syns det bare ble samme greien som vi allerede hadde.

Anonymkode: e6304...6ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg syns ikke det. Men litt enklere å få barnevakt til 2 enn 3 da, spesielt når de er små. Så for besteforeldre så er det nok behov for litt mer overskudd, men jeg syns det bare ble samme greien som vi allerede hadde.

Anonymkode: e6304...6ab

Vi har verken besteforeldre eller andre i nærheten som kan stille opp, derfor jeg lurte på det med foreldres overskudd til 😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er det sånn som de sier; at en bør virkelig være to voksne med solid overskudd for å ha det greit i hverdagen med 3 barn? Eller kan det funke når man er mye alene med barna og? Hilsen en som sitter litt på gjerdet mtp én til, og er redd for at det tredje hjulet på vogna skal velte lasset 😅🤭

Så lenge du har ØKONOMI til det, ikke bare når de er baby og små barn, for det er skamdyrt idag med alt som hører med av klær,sko,tibg de skal osv hele tiden, og alt som forventes av foreldre og følge opp på i skole og livet generelt. Har du lite familie eller familir som har nok med seg selv så blir det tungt med sykdom og annet, fotballcup,dugnad osv. Hvorfor bare en? Du som skrev igår, der du hadde en mann med dårlig helse og lite familie/nettverk? 

Anonymkode: 7f3d3...2d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har verken besteforeldre eller andre i nærheten som kan stille opp, derfor jeg lurte på det med foreldres overskudd til 😅

Har du god råd til barnevakt ved behov, eller til å kjøpe deg ut fra daglige rutiner som enten vaskehjelp eller matkasse feks?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har ØKONOMI til det, ikke bare når de er baby og små barn, for det er skamdyrt idag med alt som hører med av klær,sko,tibg de skal osv hele tiden, og alt som forventes av foreldre og følge opp på i skole og livet generelt. Har du lite familie eller familir som har nok med seg selv så blir det tungt med sykdom og annet, fotballcup,dugnad osv. Hvorfor bare en? Du som skrev igår, der du hadde en mann med dårlig helse og lite familie/nettverk? 

Og prisøkningene kommer hurtigere fremover, og mer drastiske økninger. Vi har levd veldig behagelig i lang tid, men vi må forvente å kutte ned på mye fremover. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere BØR ha helse til det, tid, tålmodighet og stille opp på ting. Og økonomi.. Alt for mange med dårlig råd får mange barn.. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og prisøkningene kommer hurtigere fremover, og mer drastiske økninger. Vi har levd veldig behagelig i lang tid, men vi må forvente å kutte ned på mye fremover. 

Ja det blir bare dyrere og dyrere!

Hvor gamle er barna du har? Og hvilke utfordringer har partneren din?

AnonymBruker
Skrevet

Jo mer overskudd du har, jo mer spiser de opp. 

🤣 ingen grunn til å starte med for mye. 

Anonymkode: 0fc04...ab8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Svaret er ja, og tenk når tre barn skal kjøres til aktiviteter, følges opp på skole etc. En ting er å være to, men når man er alene er det bare å henge i stroppen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for ærlige svar! :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for ærlige svar! :)

Hvor gamle er de? Vil det være stor aldersforskjell?

Skrevet

Ja! Tre er mye.

Vi har tre stk som nå er ungdommer. Den ene var på utveksling i fjor, og det var virkelig forskjell på å være en voksen pr ungdom og det å være i mindretall! 

Og tre ungdommer er DYRT! fyttikatta det er dyrt å være fem voksne i mat, transport, ferie, billetter til ting, og ungdommer sine vaner er litt dyrere enn vi voksne sine.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de? Vil det være stor aldersforskjell?

Ca 4 og 8 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...