Gå til innhold

Datingapper, frustrerende

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gratis skrev (2 timer siden):

Beklager, jeg skal selvsagt ikke tvinge mine meninger på deg, hvis du like chatting og klarer å ta gode avgjørelser utfra det, så bra!

Jeg har bare ikke trua, rett og slett fordi hvem som helst kan skrive hva som helst. Sitter du derimot 2 timer ansikt til ansikt så krever det mer "kvalitet".

Men ofte opplever jeg at selv om folk kan skrive hva som helst, så er jo ikke det de gjør. Mange opplever jo skuffende chatting. 

Anonymkode: fff1a...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette ser jeg menn gjenta i mange diskusjoner om nettdating, og da lurer jeg veldig på om de selv vet hvordan appene fungerer?

Hvis jeg lager meg en tinderprofil akkurat nå, og bruker en god time på å sveipe meg gjennom en haug av menn, så er det usannsynlig at jeg vil få match fortløpende siden ingen menn har sett profilen min før. Evt matcher vil antageligvis dukke opp i kveld når jeg logger inn neste gang, etter at en del av menn har høyre-sveipet seg gjennom kvinne-haugen.

I tillegg hvis jeg først lager meg en profil på en dating-app, så kommer jeg til å sveipe meg gjennom alle, ikke stoppe sveipingen fordi de tinder-avhengig mennene sveiper ja på meg i arbeidstiden og vi får først match.  Kvalitetsmennene ligger oftest lengre bak i bunken, ikke langt fremme. 

Tips til kvinner på app:

Blokker menn som er helt uaktuelle, så slipper du å sveipe de bort flere ganger, selv om de har betalt for spamming.

Anonymkode: 5681a...401

Jeg forstod virkelig ikke hvordan dette forklarer hvorfor du får så mange matcher. At du får mange likes kan jeg godt tenke meg, men en match må jo også du bidre med en like. Og da tenkte jeg da, er du interessert i disse mennene du matcher med, eller er det noen du velger ut som du håper kan gjøre deg interessert. Det er jo en forskjell i det tenker jeg. Og da bruker vi jo appen på helt forskjellig måte. 
Som nevnt tidligere så matcher jeg bare med kvinner jeg har lyst å møte, alle andre er uinteressant. Har hun ikke lyst å møtes, vel, da er det bare å sveipe videre. 

Uansett så var det nettopp den måten man snakker om dem som gjør ting på andre måter enn trådstarter tok opp jeg reagerte på. Og det er påfallende å se hvordan mennesker som setter kommunikasjon så høyt ikke evner å kommunisere på en skikkelig og respektfull måte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men ofte opplever jeg at selv om folk kan skrive hva som helst, så er jo ikke det de gjør. Mange opplever jo skuffende chatting. 

Fordi ikke alle er glad i å chatte. Det er dette som kommer frem her. Det snakkes om diktering og den slags her inne, men det som kommer frem er bare to ulike veier til det samme målet. De som trenger en god chat blir skuffet når de ikke får det. De som heller vil møtes blir skuffet når de ikke får det. Så smiler vi begge de gangene vi får det som vi vil.

Skrevet
Egutt skrev (1 minutt siden):

Fordi ikke alle er glad i å chatte. Det er dette som kommer frem her. Det snakkes om diktering og den slags her inne, men det som kommer frem er bare to ulike veier til det samme målet. De som trenger en god chat blir skuffet når de ikke får det. De som heller vil møtes blir skuffet når de ikke får det. Så smiler vi begge de gangene vi får det som vi vil.

Du er god til å chatte på kg. Du skriver langt. Å jeg regner med mange av mennene har ild i fingrene er det noen som på Reddit støter favoritt spillet deres.

Det er for damer de ikke vil chatte. Exn min er dårlig til å chatte og også dårlig til å se meg generelt. Jeg tror mennene mange av oss som klager, håper å finne er reflekterte og er åpen for å chatte. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror også mennene er «dårlige til å chatte» fordi de vet de ikke vil få møte oss avsløres at vi ikke passer sammen før vi møtes. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er god til å chatte på kg. Du skriver langt. Å jeg regner med mange av mennene har ild i fingrene er det noen som på Reddit støter favoritt spillet deres.

Det er for damer de ikke vil chatte. Exn min er dårlig til å chatte og også dårlig til å se meg generelt. Jeg tror mennene mange av oss som klager, håper å finne er reflekterte og er åpen for å chatte. 

Det hjelper at mange menn er reflekterte. Ikke alle som er det. De kan tro de er det, så viser det seg at de ikke er det likevel. 

Det er skummelt, og det kan man avdekke bare ved å chatte. Se etter sammenhenger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At jeg liker å diskutere når det er et tema jeg engasjerer meg i, betyr ikke at jeg ønsker å bruke Tinder-chatten på samme måte. Jeg kan være veldig kommunikativ, men jeg ønsker å bruke den kommunikasjonen annerledes på Tinder. For meg er målet å møtes, ikke å bygge en relasjon gjennom chat. Det betyr ikke at jeg ikke er interessert i henne jeg har matchet med, snarere tvert imot. Jeg har jo likt henne fordi jeg ønsker å møte henne. Så må dette gjerne frustrere dem som trenger en chat, som jeg frustreres når det må chattes først. Også treffer jeg heller dem som vil møtes uten mye chatting, og dere som trenger chatting møter dem som også vil det. Trenger ikke å bli ondt blod av den grunn

Skrevet
Egutt skrev (4 minutter siden):

At jeg liker å diskutere når det er et tema jeg engasjerer meg i, betyr ikke at jeg ønsker å bruke Tinder-chatten på samme måte. Jeg kan være veldig kommunikativ, men jeg ønsker å bruke den kommunikasjonen annerledes på Tinder. For meg er målet å møtes, ikke å bygge en relasjon gjennom chat. Det betyr ikke at jeg ikke er interessert i henne jeg har matchet med, snarere tvert imot. Jeg har jo likt henne fordi jeg ønsker å møte henne. Så må dette gjerne frustrere dem som trenger en chat, som jeg frustreres når det må chattes først. Også treffer jeg heller dem som vil møtes uten mye chatting, og dere som trenger chatting møter dem som også vil det. Trenger ikke å bli ondt blod av den grunn

Det blir ondt blod når du kommer hit å sier imot chatting slik du gjorde. Prøvde å selge det som unødvendig.

Om du er sånn folk finner sine er vi ok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir ondt blod når du kommer hit å sier imot chatting slik du gjorde. Prøvde å selge det som unødvendig.

Jeg må få lov til å reagere når de som ikke vil chatte eller er dårlige på det blir betegnet som uintelligente, tafatte, uærlige, uredelige osv. Så den synes jeg er urettferdig å ansvarliggjøre meg for. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og ja, for meg er det fullstendig unødvendig. Hva du mener med at jeg prøver å selge det vet jeg ikke. Prøver du å selge at chatting er nødvendig? Trodde vi bare diskuterte fra ulike perspektiver

• Liker 1
Skrevet
Egutt skrev (2 minutter siden):

Jeg må få lov til å reagere når de som ikke vil chatte eller er dårlige på det blir betegnet som uintelligente, tafatte, uærlige, uredelige osv. Så den synes jeg er urettferdig å ansvarliggjøre meg for. 

Jeg forstår den. 

Vi får også høre ting som damer som er vanskelige å møte. Føler vi er kjent som bitchy, seriøse, kjedelig, uten seksualitet, uten humor. 

• Liker 1
Skrevet
Egutt skrev (Akkurat nå):

Og ja, for meg er det fullstendig unødvendig. Hva du mener med at jeg prøver å selge det vet jeg ikke. Prøver du å selge at chatting er nødvendig? Trodde vi bare diskuterte fra ulike perspektiver

Det er nødvendig for oss ja, jeg skal ikke date en mann som er sexist eller rasist, har en livsstil vi kan finne ut er uforenelig på 5 min osv. Har behov for trygghet og ser etter en veldig sosialt klok mann. 

Jeg liker ikke diskutering, diskuterer for å redde situasjonen, ikke for å ha det gøy. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du bruker jo app’en feil. Det er ikke meningen man skal chatte seg til kjemi eller ha lange «intelligente» samtaler over tekst. Dette gjør man face to face. Matcher du med noen avtaler man å treffes. Der skaper man kjemien og har samtalen. 

Kvinner bommer jo fullstendig i måten de holder på. Ingen er interessert i ukesvis med teksting. Det har motsatt effekt på kjemi og interesse.

Anonymkode: 58ba0...4d4

Det kommer da an på mannen? Det finnes menn som er intellektuelle også faktisk og setter pris på gode samtaler, humor og kontakt så det så :) 

Anonymkode: a1809...168

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår den. 

Vi får også høre ting som damer som er vanskelige å møte. Føler vi er kjent som bitchy, seriøse, kjedelig, uten seksualitet, uten humor. 

Og det er noe dritt

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nødvendig for oss ja, jeg skal ikke date en mann som er sexist eller rasist, har en livsstil vi kan finne ut er uforenelig på 5 min osv. Har behov for trygghet og ser etter en veldig sosialt klok mann. 

Jeg liker ikke diskutering, diskuterer for å redde situasjonen, ikke for å ha det gøy. 

Det er sikkert nødvendig for mange, men du burde ikke bli overrasket over at det er mange kvinner der ute som også foretrekker å møtes raskt. Det er denne typen jeg dater. Det betyr ikke at jeg ikke har vært interessert i dem som trenger chatting. Men disse har ikke hatt lyst å møte meg, og det er jo en ærlig sak.

Skrevet
Egutt skrev (På 19.8.2026 den 13.45):

Men egentlig chatter du for å se om du har lyst til å møte personen, for så å se om det faktisk er kjemi. Det er i møtene kjemi oppstår. Igjen, den kjemien du eventuelt kjenne på under chatting er styrt av fantasien

Man merker da virkelig om det er kjemi på et mentalt nivå i en chat.
Hvis jeg ikke liker å prate (skrive) med vedkommende, så vil jeg ikke like å være i en form for relasjon med personen.

I samtalen finner man ut om man har samme humor, flørter på samme måte, har samme verdier, kan kommunisere godt med hverandre og man kan avklare om man matcher seksuelt.

I noen få tilfeller har det vært så tydelig klaff at vi har møttes i løpet av noen få dager, men som regel foretrekker jeg å prate i minst en uke før et møte. Noen av de beste seksuelle relasjonene og forholdene jeg har hatt, så har vi pratet i et par-tre måneder før vi møttes (da det ikke var praktisk mulig å møtes før).

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Egutt skrev (21 minutter siden):

Det er sikkert nødvendig for mange, men du burde ikke bli overrasket over at det er mange kvinner der ute som også foretrekker å møtes raskt. Det er denne typen jeg dater. Det betyr ikke at jeg ikke har vært interessert i dem som trenger chatting. Men disse har ikke hatt lyst å møte meg, og det er jo en ærlig sak.

Jeg vet, og bra for deg og andre som ser etter det.

Det er synd det blir kniving over ting som sikkert bare går bra som oftest å er ulike preferanser. Syns også dere er heldige som ikke er skapt med en mørk sky av alt som er en konsekvens i livet i hjernen. Bare er vel litt for prippen egentlig. Er fri også ja, og glad og alt det der. Men før tryggheten er etabler og når det kommer til sex og kjærlighet er det en massiv vegg her av trelags mur. Med en vollgrav også. 

Skrevet
Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Man merker da virkelig om det er kjemi på et mentalt nivå i en chat.
Hvis jeg ikke liker å prate (skrive) med vedkommende, så vil jeg ikke like å være i en form for relasjon med personen.

I samtalen finner man ut om man har samme humor, flørter på samme måte, har samme verdier, kan kommunisere godt med hverandre og man kan avklare om man matcher seksuelt.

I noen få tilfeller har det vært så tydelig klaff at vi har møttes i løpet av noen få dager, men som regel foretrekker jeg å prate i minst en uke før et møte. Noen av de beste seksuelle relasjonene og forholdene jeg har hatt, så har vi pratet i et par-tre måneder før vi møttes (da det ikke var praktisk mulig å møtes før).

Ikke si «man merker det» som om alle merker det. Ikke alle gjør det.

Skrevet
Egutt skrev (Akkurat nå):

Ikke si «man merker det» som om alle merker det. Ikke alle gjør det.

Du hevder at kjemien man opplever under chat er fantasi. Er det kun du som kan kategorisk uttale deg på vegne av andre?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Egutt skrev (1 time siden):

Jeg forstod virkelig ikke hvordan dette forklarer hvorfor du får så mange matcher. At du får mange likes kan jeg godt tenke meg, men en match må jo også du bidre med en like. Og da tenkte jeg da, er du interessert i disse mennene du matcher med, eller er det noen du velger ut som du håper kan gjøre deg interessert. Det er jo en forskjell i det tenker jeg. Og da bruker vi jo appen på helt forskjellig måte. 
Som nevnt tidligere så matcher jeg bare med kvinner jeg har lyst å møte, alle andre er uinteressant. Har hun ikke lyst å møtes, vel, da er det bare å sveipe videre. 

Uansett så var det nettopp den måten man snakker om dem som gjør ting på andre måter enn trådstarter tok opp jeg reagerte på. Og det er påfallende å se hvordan mennesker som setter kommunikasjon så høyt ikke evner å kommunisere på en skikkelig og respektfull måte. 

Jeg tror du misforstår? Eller misforstår jeg deg, og det du mener er at kvinner skal gi færre likes (siden menn gir likes til alle?)

Jeg vil først få en evt match etter at jeg har sveipet og vurdert menn selv. Og ja, alle de som jeg gir likes har noe jeg finner interessant.  Hvis jeg har likt 50 menn, så er det (dessverre) en sannsynlighet for at minst 40 av de har likt meg tilbake og vi ender med en match. Jeg kommer ikke til å chatte med alle de 40, jeg kommer heller ikke til å grovsortere noe mer siden jeg gjorde det ved første sveip, så alle matchene har i utgangspunktet en sjanse hos meg.
Jeg kommer ikke til å velge meg ut noen å sende melding til, fordi i en haug av matcher er det alltid noen menn som sender melding først, og det er de jeg kommer til å chatte med og kanskje møte først. 
Jeg synes i tillegg det er tiltrekkende med menn som er uredde og tar en sjans og viser intiativ, fordi jeg erfaringsmessig er lei av intiativsvake menn som vil ha en kvinne som leder de. 

Dette er sånn jeg velger, og jeg har forståelse for at andre gjør ting annerledes enn meg.

Anonymkode: 5681a...401

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...