AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Testet app igjen etter flere år uten å være "aktiv" på den måten. Og gud BEDRE så frustrerende. Jeg er 40+ og en kan liksom tenke at voksne menn kan være litt ordentlige, ærlige og redelige....men ... neida. Heldigvis ikke møtt noen , men bare å holde en samtale igang, holde en intelligent samtale i gang og en samtale der en faktisk blir kjent.... virker å være helt umulig eller uinteressant for mennene jeg matcher med. Hallo, god natt, god morn, vitser, tullprat... sånne ting er det eneste de lirer av seg... spør ikke om noe ...bare emojis og tull. Så forsvinner de i noen dager , før de dukker opp igjen... Anonymkode: 7fc0a...0e3
Egutt Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden En chat er fullstendig uinteressant. I begynnelsen har man nok prøvd, men så viser det seg at det virkelig er bortkastet tid. Man MÅ møtes for å i det hele tatt ha et grunnlag annet enn sin egen fantasi om det i det hele tatt er kjemi. Helt absurd å satse på skulle bli kjent over en chat. Absolutt ingenting som blir skrevet kommer frem til mottageren slik avsender ønsker å nå frem. Det skjer fordi nesten all kommunikasjon er ikke-verbal. Likevel velger så mange, da spesielt kvinner å legge så mye av sin beslutning basert på chatting, «bli kjent» - fantasi. Ut og møt folk. Første date gjennom apper er «la oss se om det er noe kjemi» daten. Er det kjemi, da kan den virkelige datingen begynne. Senk skuldrene og ha det gøy. Få noen historier, på godt og ondt inn i livet. LEV LITT. Første råd, slutt å lur på hvorfor du ikke får til en intelligent chat med en fremmed. Se heller hvor uintelligent det er å drive med denne chattingen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Egutt skrev (7 minutter siden): En chat er fullstendig uinteressant. I begynnelsen har man nok prøvd, men så viser det seg at det virkelig er bortkastet tid. Man MÅ møtes for å i det hele tatt ha et grunnlag annet enn sin egen fantasi om det i det hele tatt er kjemi. Helt absurd å satse på skulle bli kjent over en chat. Absolutt ingenting som blir skrevet kommer frem til mottageren slik avsender ønsker å nå frem. Det skjer fordi nesten all kommunikasjon er ikke-verbal. Likevel velger så mange, da spesielt kvinner å legge så mye av sin beslutning basert på chatting, «bli kjent» - fantasi. Ut og møt folk. Første date gjennom apper er «la oss se om det er noe kjemi» daten. Er det kjemi, da kan den virkelige datingen begynne. Senk skuldrene og ha det gøy. Få noen historier, på godt og ondt inn i livet. LEV LITT. Første råd, slutt å lur på hvorfor du ikke får til en intelligent chat med en fremmed. Se heller hvor uintelligent det er å drive med denne chattingen. Det må da gå an å føre en normal samtale i chat før man bestemmer om man vil treffes?? Støtter ts hundre prosent! De få gangene jeg har chattet med noen som gidder å skrive litt om seg selv og hva de er opptatt av samt stille noen spørsmål om meg, har jeg truffet de ganske raskt. Dette har vist seg å være oppegående menn med normal folkeskikk. Dessverre er det for mange menn av den andre sorten…snork… Anonymkode: 311f7...c64 4 3
Egutt Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det må da gå an å føre en normal samtale i chat før man bestemmer om man vil treffes?? Støtter ts hundre prosent! De få gangene jeg har chattet med noen som gidder å skrive litt om seg selv og hva de er opptatt av samt stille noen spørsmål om meg, har jeg truffet de ganske raskt. Dette har vist seg å være oppegående menn med normal folkeskikk. Dessverre er det for mange menn av den andre sorten…snork… Anonymkode: 311f7...c64 Det ene utelukker ikke det andre. Og nei, man MÅ ikke drive å chatte frem og tilbake noe særlig før man møtes. Man må nødvendigvis planlegge et møte om man ønsker å treffes. Du sier at det må gå an å ha en normal samtale…. En chat er en chat, blottet for nesten all kommunikasjon, det er ingen normal samtale. Etter et møte vil man kunne forstå meldinger som sendes og hva som ligger i dem, ikke før. Tilbake til at det ene ikke utelukker det andre. At de du har hatt gode møter med de som har giddet å skrive litt om seg selv er bra, og burde være som forventet. Samme kunne du nok forventet med dem som ikke er så gira på å sende masse meldinger. Hvorfor? For folk flest er bra folk. Disse du kaller den andre sorten kunne like gjerne forekommet blant dem som gidder å skrive. Og siden du aldri har giddet å møte noen som ikke gidder å chatte, så kan du heller ikke vite om de er av den sorten du faktisk ville likt eller ikke. Dette er det sjansespillet absolutt alle som dater tar del i. Man vet aldri, og man kan aldri vite. Men et fysisk møte gir i alle fall en mulighet. Så må du gjerne bruke chatting med en fremmed som en god indikator på om det er verdt et møte eller ikke. Men det stjeler bare tid, dyr ar tid for å dyrke en fantasi. For å summere opp: En person som ikke er så flink til å skrive kan være veldig god å møte. En person som er god på å skrive kan være veldig dårlig å møte. Det trenger ikke å være slik, men det vet man ikke før man møtes. Man trenger ikke vite om dette er riktig person for å møtes. Man trenger bare å vite om det er nok nysgjerrighet til å gi møtet en sjanse. Og da tenker jeg at nysgjerrighet bygget på fantasi er et dårlig utgangspunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Egutt skrev (35 minutter siden): Det ene utelukker ikke det andre. Og nei, man MÅ ikke drive å chatte frem og tilbake noe særlig før man møtes. Man må nødvendigvis planlegge et møte om man ønsker å treffes. Du sier at det må gå an å ha en normal samtale…. En chat er en chat, blottet for nesten all kommunikasjon, det er ingen normal samtale. Etter et møte vil man kunne forstå meldinger som sendes og hva som ligger i dem, ikke før. Tilbake til at det ene ikke utelukker det andre. At de du har hatt gode møter med de som har giddet å skrive litt om seg selv er bra, og burde være som forventet. Samme kunne du nok forventet med dem som ikke er så gira på å sende masse meldinger. Hvorfor? For folk flest er bra folk. Disse du kaller den andre sorten kunne like gjerne forekommet blant dem som gidder å skrive. Og siden du aldri har giddet å møte noen som ikke gidder å chatte, så kan du heller ikke vite om de er av den sorten du faktisk ville likt eller ikke. Dette er det sjansespillet absolutt alle som dater tar del i. Man vet aldri, og man kan aldri vite. Men et fysisk møte gir i alle fall en mulighet. Så må du gjerne bruke chatting med en fremmed som en god indikator på om det er verdt et møte eller ikke. Men det stjeler bare tid, dyr ar tid for å dyrke en fantasi. For å summere opp: En person som ikke er så flink til å skrive kan være veldig god å møte. En person som er god på å skrive kan være veldig dårlig å møte. Det trenger ikke å være slik, men det vet man ikke før man møtes. Man trenger ikke vite om dette er riktig person for å møtes. Man trenger bare å vite om det er nok nysgjerrighet til å gi møtet en sjanse. Og da tenker jeg at nysgjerrighet bygget på fantasi er et dårlig utgangspunkt. Har absolutt møtt noen av den andre sorten ja og det ble ikke dem jeg valgte å treffe igjen for å si det sånn. Har alle menn bare sluttet å legge inn noen innsats? Er det appene og kjøttmarkedet sin feil? Jeg høres bitter ut, men jeg har en veldig emosjonelt tilstedeværende, intelligent og god kjæreste. Bare husker app-helvetet litt for godt… Anonymkode: 311f7...c64 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har alle menn bare sluttet å legge inn noen innsats? Jevnt over legger menn inn veldig mye mer innsats enn kvinner altså Anonymkode: b71cd...b1f 3 1 1
AnonymBruker12859 Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Man bør i hvert fall ikke tro at det er noe bedre ved 40+ enn da man var i 20-årene. Menn har levd et liv, gått lei, har kanskje en mer kvinnefiendtlig innstilling enn da man var ung og naiv. 1 1
-jk- Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Egutt skrev (9 timer siden): Det ene utelukker ikke det andre. Og nei, man MÅ ikke drive å chatte frem og tilbake noe særlig før man møtes. Man må nødvendigvis planlegge et møte om man ønsker å treffes. Du sier at det må gå an å ha en normal samtale…. En chat er en chat, blottet for nesten all kommunikasjon, det er ingen normal samtale. Etter et møte vil man kunne forstå meldinger som sendes og hva som ligger i dem, ikke før. 100% enig. Lange chatter er ikke noe for meg. Det tar mye tid å analysere det som skrives, og vurdere svar. Alt er mye vanskeligere når man ikke har hjelp av stemmeleie, ansiktsuttrykk osv. Dermed blir jeg også mye mer reservert på chat, åpner meg mye lettere på en ordentlig date. Jeg traff jo en for noen uker siden, vi møttes seks dager etter første melding. Lengre enn det ønsker jeg ikke å vente. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Egutt skrev (10 timer siden): En chat er fullstendig uinteressant. I begynnelsen har man nok prøvd, men så viser det seg at det virkelig er bortkastet tid. Man MÅ møtes for å i det hele tatt ha et grunnlag annet enn sin egen fantasi om det i det hele tatt er kjemi. Helt absurd å satse på skulle bli kjent over en chat. Absolutt ingenting som blir skrevet kommer frem til mottageren slik avsender ønsker å nå frem. Det skjer fordi nesten all kommunikasjon er ikke-verbal. Likevel velger så mange, da spesielt kvinner å legge så mye av sin beslutning basert på chatting, «bli kjent» - fantasi. Ut og møt folk. Første date gjennom apper er «la oss se om det er noe kjemi» daten. Er det kjemi, da kan den virkelige datingen begynne. Senk skuldrene og ha det gøy. Få noen historier, på godt og ondt inn i livet. LEV LITT. Første råd, slutt å lur på hvorfor du ikke får til en intelligent chat med en fremmed. Se heller hvor uintelligent det er å drive med denne chattingen. Har aldri i mitt liv risikert liv, helse eller tiden min på å møte noen som ikke viser seg som en person verdt å møte i chat. Det er et privilegiet for menn å slippe å bekymre seg, men for kvinner er realiteten noe annet. Det er dem som blir voldtatt og torturert av tinder daten. Anonymkode: fff1a...bed 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden "Hvordan står det til med den frøkna?" "Da ble det helg igjen gitt" "Stikker ut for å nyte sola" Sånne intetsigende setninger er det nok mange som lirer av seg. Får opp poster fra singel-sider i Facebook feeden min av en eller annen grunn, virker som det kun postes slikt pjatt. Mulig de er annerledes en-til-en, men er ikke så sikker Anonymkode: b71cd...b1f
Egutt Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har aldri i mitt liv risikert liv, helse eller tiden min på å møte noen som ikke viser seg som en person verdt å møte i chat. Det er et privilegiet for menn å slippe å bekymre seg, men for kvinner er realiteten noe annet. Det er dem som blir voldtatt og torturert av tinder daten. Anonymkode: fff1a...bed Det er ganske arrogant å tenke at menn har et bekymringsfritt liv, både i dating og i livet ellers. Vi bør møte mennesker som individer, ikke la frykten for ytterpunktene definere hvordan vi møter majoriteten. Og den fallgruven tror jeg hindrer veldig mange i å finne kjærlighet 1 1
-jk- Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri i mitt liv risikert liv, helse eller tiden min på å møte noen som ikke viser seg som en person verdt å møte i chat. Det er et privilegiet for menn å slippe å bekymre seg, men for kvinner er realiteten noe annet. Det er dem som blir voldtatt og torturert av tinder daten. Anonymkode: fff1a...bed Liv og helse? Første gang møtes man selvsagt på et offentlig sted. Kafe eller lignende. Tiden din? Om du ikke ønsker å investere tiden din i noen andre er vel ikke dating noe man bør drive med uansett... 2
Egutt Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): "Hvordan står det til med den frøkna?" "Da ble det helg igjen gitt" "Stikker ut for å nyte sola" Sånne intetsigende setninger er det nok mange som lirer av seg. Får opp poster fra singel-sider i Facebook feeden min av en eller annen grunn, virker som det kun postes slikt pjatt. Mulig de er annerledes en-til-en, men er ikke så sikker Anonymkode: b71cd...b1f Når du leser slike meldinger, stiller du noen gang spørsmålet: «Hva har de egentlig å jobbe med?» eller «Hvordan er hun eller han som sitter på andre siden?» For slike meldinger klarer jammen damer å lire av seg også, uten at vi nødvendigvis konkluderer med at de er uintelligente eller uinteressante. Jeg leser slike meldinger først og fremst som et forsøk på å skape kontakt. Men det er ikke spesielt enkelt å skape en god samtale med et menneske man aldri har møtt, basert på noen få linjer tekst, om tekst i det hele tatt. Og dersom interessen ikke er gjensidig fra start, blir det fort en ganske håpløs øvelse å forsøke å «jobbe seg frem» til interesse gjennom chat. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Hvis en mann ikke gidder å chatte noen få linjer og snakke om seg selv og stille noen spørsmål for å bli LITT kjent (særskilt om de ikke har noe særlig i bio), så gidder jeg faktisk ikke. Det handler ikke om å skrive avhandlinger man må "analysere". Hvis man ikke har hjernekapasitet til et par linjer her og der som faktisk har noe vettug innhold ila én dag, så er de ikke noe for meg. Snakker ikke om at man må chatte i timevis over en uke liksom. Men om det ikke engang kan være 10 min chat for å bli litt kjent uten at man skal tvinges til å møte personer for en kaffe, så kan de ha det så godt, og de bør seriøst vurdere hvorfor de bruker teknologi til å prøve å skaffe seg kjæreste når de ikke gidder utnytte teknologien. Kvinner har ofte nok av matcher til at de ikke kan møte alle fysisk. Anonymkode: c5f05...a1a 2 1
Egutt Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis en mann ikke gidder å chatte noen få linjer og snakke om seg selv og stille noen spørsmål for å bli LITT kjent (særskilt om de ikke har noe særlig i bio), så gidder jeg faktisk ikke. Det handler ikke om å skrive avhandlinger man må "analysere". Hvis man ikke har hjernekapasitet til et par linjer her og der som faktisk har noe vettug innhold ila én dag, så er de ikke noe for meg. Snakker ikke om at man må chatte i timevis over en uke liksom. Men om det ikke engang kan være 10 min chat for å bli litt kjent uten at man skal tvinges til å møte personer for en kaffe, så kan de ha det så godt, og de bør seriøst vurdere hvorfor de bruker teknologi til å prøve å skaffe seg kjæreste når de ikke gidder utnytte teknologien. Kvinner har ofte nok av matcher til at de ikke kan møte alle fysisk. Anonymkode: c5f05...a1a Advarsel: Dette ble langt Det er da helt ok at du ikke gidder. Men da er det et valg du tar fordi du trenger en slik chat for å bli interessert eller føle deg trygg nok til å møtes. Det har ingenting med intelligens å gjøre. Du bruker et ganske nedlatende språk her – «ikke har hjernekapasitet», «gidder utnytte teknologien», «bør seriøst vurdere hvorfor de bruker teknologi». Hvorfor? En mann som heller vil møtes etter noen få meldinger har ikke nødvendigvis mindre å by på. Han kan ganske enkelt mene at det er en dårlig måte å bli kjent på. På samme måte som du kan mene det motsatte. Og kanskje det mest interessante er at du selv sier at kvinner ofte har så mange matcher at de ikke kan møte alle fysisk. Da blir jo chatten også et filter for deg. Det er helt legitimt. Men det betyr ikke at de som ikke ønsker å bruke det filteret på samme måte, er mindre intelligente eller mindre interesserte i å bli kjent.Kanskje de bare har et annet syn på hva som faktisk gjør at man blir kjent med et menneske. Og så virker det som at det faktum at kvinner ofte har langt flere matcher enn menn, også kan gjøre dating vanskeligere på en annen måte. Når utvalget blir veldig stort, må den enkelte mann kanskje treffe ganske raskt for ikke å bli silt ut. Da kan man fort ende opp med å bruke chatten som en slags audition, der man skal bevise at man er interessant nok før man i det hele tatt får muligheten til å møtes. For en mann kan situasjonen være ganske motsatt. Han kan få langt færre matcher og dermed være mer opptatt av å faktisk møte personen for å finne ut om det finnes kjemi. Ingen av delene betyr at den ene gruppen er smartere eller mer interessert i å finne kjærlighet. Det kan ganske enkelt være to forskjellige konsekvenser av hvordan datingmarkedet fungerer. 3 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Egutt skrev (1 time siden): Advarsel: Dette ble langt Det er da helt ok at du ikke gidder. Men da er det et valg du tar fordi du trenger en slik chat for å bli interessert eller føle deg trygg nok til å møtes. Det har ingenting med intelligens å gjøre. Du bruker et ganske nedlatende språk her – «ikke har hjernekapasitet», «gidder utnytte teknologien», «bør seriøst vurdere hvorfor de bruker teknologi». Hvorfor? En mann som heller vil møtes etter noen få meldinger har ikke nødvendigvis mindre å by på. Han kan ganske enkelt mene at det er en dårlig måte å bli kjent på. På samme måte som du kan mene det motsatte. Og kanskje det mest interessante er at du selv sier at kvinner ofte har så mange matcher at de ikke kan møte alle fysisk. Da blir jo chatten også et filter for deg. Det er helt legitimt. Men det betyr ikke at de som ikke ønsker å bruke det filteret på samme måte, er mindre intelligente eller mindre interesserte i å bli kjent.Kanskje de bare har et annet syn på hva som faktisk gjør at man blir kjent med et menneske. Og så virker det som at det faktum at kvinner ofte har langt flere matcher enn menn, også kan gjøre dating vanskeligere på en annen måte. Når utvalget blir veldig stort, må den enkelte mann kanskje treffe ganske raskt for ikke å bli silt ut. Da kan man fort ende opp med å bruke chatten som en slags audition, der man skal bevise at man er interessant nok før man i det hele tatt får muligheten til å møtes. For en mann kan situasjonen være ganske motsatt. Han kan få langt færre matcher og dermed være mer opptatt av å faktisk møte personen for å finne ut om det finnes kjemi. Ingen av delene betyr at den ene gruppen er smartere eller mer interessert i å finne kjærlighet. Det kan ganske enkelt være to forskjellige konsekvenser av hvordan datingmarkedet fungerer. Nettopp av den grunn, at menn får få matcher og kvinner mange, burde menn gjøre en liten innsats på chatten. Har hørt mange ganger at kvinner er frustrerte over tafatte og ordknappe menn. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Min tanke er at de ikke gidder eller har evner. Fordomsfullt ja, men helt nødvendig for å luke ut de man vil gidde å bruke energi på. Anonymkode: 311f7...c64 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nettopp av den grunn, at menn får få matcher og kvinner mange, burde menn gjøre en liten innsats på chatten. Har hørt mange ganger at kvinner er frustrerte over tafatte og ordknappe menn. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Min tanke er at de ikke gidder eller har evner. Fordomsfullt ja, men helt nødvendig for å luke ut de man vil gidde å bruke energi på. Anonymkode: 311f7...c64 Du hopper bukk over et viktig aspekt her: De fleste menn får få eller ingen likes, men det betyr og at de få mennene du og andre kvinner chatter med drukner i tilbud. Du må gjerne si at de populære mennene du vil ha skal legge seg langflat etter deg, siden de andre mennene ikke har noen muligheter. Men sånn funker det jo ikke. Anonymkode: b71cd...b1f
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Jeg (kvinne) vil defintiivt chatte en stund før jeg avtaler et møte, jeg ønsker å redusere sjansen for å gå på date med farlige menn, misogynistiske menn, eller menn som bare helt åpenbart ikke er for meg. De mennene som ikke gidder å investere tid i å chatte med meg på en ordentlig måte dropper jeg, og det tror jeg er best for begge parter. Det er ikke noe problem for meg at enkelte menn vil skynde seg på date heller enn å bli litt kjent over chat, da er vi bare ikke kompatible. Som minimum forventer jeg at de forsøker å bli litt kjent med meg , og også synes det er greit å fortelle litt om seg selv. Når en mann vil møtes ette 2 meldinger får jeg "vil bare ligge" vibber, og jeg er ikke ute etter tilfeldig sex. Samboeren min hadde heldigvis null problem med å chatte en god stund først, deretter snakke på telefon og facetime før vi møttes. Da slapp vi den kleine "såe...hva driver du med?" første daten, og kunne heller kose oss og ha det gøy. Anonymkode: e78e9...522 1 1
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #19 Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du hopper bukk over et viktig aspekt her: De fleste menn får få eller ingen likes, men det betyr og at de få mennene du og andre kvinner chatter med drukner i tilbud. Du må gjerne si at de populære mennene du vil ha skal legge seg langflat etter deg, siden de andre mennene ikke har noen muligheter. Men sånn funker det jo ikke. Anonymkode: b71cd...b1f Jeg har gitt mange menn en sjanse jeg. Går ikke etter utseende og muskler, og de i bar overkropp er glemmesak. Men det fins tafatte og ordknappe menn i alle varianter dessverre. Anonymkode: 311f7...c64
K.B. Skrevet 30 minutter siden #20 Skrevet 30 minutter siden Jeg er helt enig med TS. Hvis du ikke klarer å holde en samtale på et nivå dypere enn "fint vær i dag" ja da er det jo ganske uinteressant..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå