AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:49 #41 Skrevet onsdag kl. 15:49 Jeg tenner på menn som kan kommunisere, er interessert i å diskutere livet og tilværelsen og har morsomme ord og vendinger. Vil ikke sitte der på date med en gubbe som liker sport på tv, MC, de aldrende gutta (les gubbene), en dame som forer dem mat og sex uten drama ol. En som ikke har en karriere, ikke bryr seg om familien sin og er lat. Da må jeg nesten sjekk det ut først. Mange menn har ingenting annet enn tassen sin å fare med Anonymkode: 104c9...c0c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:37 #42 Skrevet onsdag kl. 16:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle jeg ha gått på date med alle jeg matchet med hadde jeg ikke gjort annet, det gidder jeg ikke. SÅ gøy er det ikke å møte fremmede menn i en klein situasjon. Det er nok der litt av kjernen er for meg, jeg må føle at jeg kjenner han litt, at det ikke er en fremmed jeg møter. Jeg har ingen interesse av å serie-date, jeg trenger bare en - den rette for meg. Den rette for meg er en som tar seg tid, som ikke behandler dating og forhold som tik-tok hvor man bare blar og bar og beholder fokus i 4 sekunder. Jeg vil kjenne det krible litt i magen FØR vi møtes, ikke at det bare skal være en i rekken av endeløse dates med fremmede menn , i håp om at den magiske gnisten plutselig skal slå til. Anonymkode: fda98...811 Jeg skjønner godt at du ikke vil serie-date, og at du ønsker å kjenne litt på personen før dere møtes. Men da lurer jeg litt på hvorfor du matcher med så mange i utgangspunktet. Det høres jo nesten ut som du matcher fordi du kanskje kan bli interessert, og så bruker chatten til å finne ut om du faktisk er det. Da kommer filteret litt sent, gjør det ikke? For meg er det mer naturlig at en match i utgangspunktet betyr at jeg er interessert nok til å ville finne ut om det er noe der i et møte. Anonymkode: 7626d...d58 1
Egutt Skrevet onsdag kl. 16:37 #43 Skrevet onsdag kl. 16:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner godt at du ikke vil serie-date, og at du ønsker å kjenne litt på personen før dere møtes. Men da lurer jeg litt på hvorfor du matcher med så mange i utgangspunktet. Det høres jo nesten ut som du matcher fordi du kanskje kan bli interessert, og så bruker chatten til å finne ut om du faktisk er det. Da kommer filteret litt sent, gjør det ikke? For meg er det mer naturlig at en match i utgangspunktet betyr at jeg er interessert nok til å ville finne ut om det er noe der i et møte. Anonymkode: 7626d...d58 Obs, kom borti anonymknappen
Egutt Skrevet onsdag kl. 16:45 #44 Skrevet onsdag kl. 16:45 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg tenner på menn som kan kommunisere, er interessert i å diskutere livet og tilværelsen og har morsomme ord og vendinger. Vil ikke sitte der på date med en gubbe som liker sport på tv, MC, de aldrende gutta (les gubbene), en dame som forer dem mat og sex uten drama ol. En som ikke har en karriere, ikke bryr seg om familien sin og er lat. Da må jeg nesten sjekk det ut først. Mange menn har ingenting annet enn tassen sin å fare med Anonymkode: 104c9...c0c Du sier du tenner på menn som kan kommunisere, som er opptatt av livet og tilværelsen, og som har dybde. Da blir jeg litt nysgjerrig på hvorfor du samtidig bruker et så nedsettende språk om menn som ikke har de kvalitetene du ser etter. Det er selvfølgelig helt greit å ha preferanser og vite hva man ikke ønsker. Men hvorfor trenger man å snakke nedsettende om menneskene man ikke ønsker å date? Det kan godt hende du selv har alle kvalitetene du etterspør. Men måten du omtaler andre på her, viser i hvert fall ikke så mye av den varmen og sympatien jeg forbinder med den typen dybde du sier du tiltrekkes av. 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:22 #45 Skrevet onsdag kl. 17:22 Egutt skrev (9 timer siden): Advarsel: Dette ble langt Det er da helt ok at du ikke gidder. Men da er det et valg du tar fordi du trenger en slik chat for å bli interessert eller føle deg trygg nok til å møtes. Det har ingenting med intelligens å gjøre. Du bruker et ganske nedlatende språk her – «ikke har hjernekapasitet», «gidder utnytte teknologien», «bør seriøst vurdere hvorfor de bruker teknologi». Hvorfor? En mann som heller vil møtes etter noen få meldinger har ikke nødvendigvis mindre å by på. Han kan ganske enkelt mene at det er en dårlig måte å bli kjent på. På samme måte som du kan mene det motsatte. Og kanskje det mest interessante er at du selv sier at kvinner ofte har så mange matcher at de ikke kan møte alle fysisk. Da blir jo chatten også et filter for deg. Det er helt legitimt. Men det betyr ikke at de som ikke ønsker å bruke det filteret på samme måte, er mindre intelligente eller mindre interesserte i å bli kjent.Kanskje de bare har et annet syn på hva som faktisk gjør at man blir kjent med et menneske. Og så virker det som at det faktum at kvinner ofte har langt flere matcher enn menn, også kan gjøre dating vanskeligere på en annen måte. Når utvalget blir veldig stort, må den enkelte mann kanskje treffe ganske raskt for ikke å bli silt ut. Da kan man fort ende opp med å bruke chatten som en slags audition, der man skal bevise at man er interessant nok før man i det hele tatt får muligheten til å møtes. For en mann kan situasjonen være ganske motsatt. Han kan få langt færre matcher og dermed være mer opptatt av å faktisk møte personen for å finne ut om det finnes kjemi. Ingen av delene betyr at den ene gruppen er smartere eller mer interessert i å finne kjærlighet. Det kan ganske enkelt være to forskjellige konsekvenser av hvordan datingmarkedet fungerer. Ja du har rett i at det jeg skrev fremstår nedlatende, og det er pga at jeg er drittlei av bioer som er tomme eller kun inneholder emojier. Samt menn som påstår at de må "analysere" et par setninger her og der (skriver de ikke norsk med damene? Er det diktanalyse? Grammatisk analyse?) og det gidder de ikke så derfor utgår chat. Det fremstår i seg selv uintelligent og lite tiltrekkende. I tillegg er hovedtema i tråden menn som ikke greier å skrive noe som helst interessant eller stille spørsmål. Det fremstår også uintelligent. Kanskje er de dritsmarte, men bare lei eller late, men åkke som fremstår det ikke positivt. Jeg vet ikke hva du slet med å forstå om å ikke gidde å bruke teknologien? Hvis man bruker en app på telefonen for å prøve å lokke til seg en make, så er det merkelig for meg at de da ikke gidder å utnytte funksjonaliteten til appen, som er der av en grunn, til nettopp det formålet. Det gjelder ikke kun chat. Det er som å lage seg et bibliotek hjemme og aldri gidde å åpne bøkene. Anonymkode: c5f05...a1a 3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:56 #46 Skrevet onsdag kl. 17:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner godt at du ikke vil serie-date, og at du ønsker å kjenne litt på personen før dere møtes. Men da lurer jeg litt på hvorfor du matcher med så mange i utgangspunktet. Det høres jo nesten ut som du matcher fordi du kanskje kan bli interessert, og så bruker chatten til å finne ut om du faktisk er det. Da kommer filteret litt sent, gjør det ikke? For meg er det mer naturlig at en match i utgangspunktet betyr at jeg er interessert nok til å ville finne ut om det er noe der i et møte. Anonymkode: 7626d...d58 Det er helt riktig, jeg bruker chaten for å bli kjent og finne ut om vi kan passe sammen. Et par bilder og litt bio-tekst (ofte 0 eller veldig lite bio-tekst) er ikke i nærheten nok for meg, når det gjelder å danne meg et inntrykk av personen. Jeg vet ikke på forhånd hvor mange jeg kommer til å matche med, jeg sveiper på de som, basert på det lille jeg har å gå på, kan være interessante å bli kjent med. Så chatter jeg med dem som også sveiper på meg, og prøver å finne ut om vi er på bølgelengde. Er det menn som ikke gidder å chatte en stund blir jeg ikke sur av den grunn, da er vi bare ikke kompatible og det er helt ok 😊 Anonymkode: fda98...811 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:57 #47 Skrevet onsdag kl. 20:57 Egutt skrev (10 timer siden): Det du snakker om her er egentlig at interessen ikke er der ennå, men at du er åpen for å se om den kan oppstå gjennom chatten. Det er selvfølgelig helt legitimt. Men for meg skaper det en dynamikk hvor mannen først må kvalifisere seg for å få din interesse. Det kan utfordre selvrespekten til mange menn, og jeg tror ikke nødvendigvis det er det beste utgangspunktet for en god og gjensidig samtale. Jeg tenker annerledes: Vi har matchet fordi det allerede finnes en eller annen form for gjensidig interesse. Da ønsker jeg heller å utforske den sammen, ansikt til ansikt, og se hva som faktisk oppstår mellom oss. Ingen av oss trenger å bevise at vi er interessante nok for den andre først. Derfor tror jeg også det er feil å tolke korte eller tafatte chat-svar som manglende interesse eller manglende evne til å kommunisere. For noen handler det ganske enkelt om at de ikke ønsker å bruke chatten som en kvalifiseringsarena. De ønsker å finne ut om det finnes gjensidig kjærlighet, ikke kvalifisere seg for kjærlighet. Det går jo begge veier - begge må finne ut om den andre er interessant eller ikke. Men har skjønt at en del enkle menn ikke har dette behovet. Og da får man mange dysfunksjonelle par… Anonymkode: 311f7...c64 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:01 #48 Skrevet onsdag kl. 21:01 Egutt skrev (9 timer siden): Kan ta måten du skriver på her som et eksempel.. Slik det fremstår signaliserer du en viss form for aggressivitet. Men jeg kan ikke vite om du er det. Kanskje skriver du dette med et undrende blikk, kanskje smiler du lattermild når du skriver dette, kanskje hånlig, kanskje er du alvorlig. Jeg vet heller ikke om du faktisk er komfortabel når du sier dette eller om en nerve har blitt truffet hos deg. Dette er den store forskjellen. Ansikt til ansikt, hvordan sies det, det utgjør hele forskjellen. Så da må jeg nesten spørre deg, hva er det du prøver å formidle her? Hvorfor så nedlatende? Fordi du er en irriterende kverulant. Alle kvinner her inne er enige, du som mann er uenig. Ta hintet! Er du singel? Anonymkode: 311f7...c64 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:38 #49 Skrevet torsdag kl. 06:38 AnonymBruker skrev (På 18.8.2026 den 20.58): Testet app igjen etter flere år uten å være "aktiv" på den måten. Og gud BEDRE så frustrerende. Jeg er 40+ og en kan liksom tenke at voksne menn kan være litt ordentlige, ærlige og redelige....men ... neida. Heldigvis ikke møtt noen , men bare å holde en samtale igang, holde en intelligent samtale i gang og en samtale der en faktisk blir kjent.... virker å være helt umulig eller uinteressant for mennene jeg matcher med. Hallo, god natt, god morn, vitser, tullprat... sånne ting er det eneste de lirer av seg... spør ikke om noe ...bare emojis og tull. Så forsvinner de i noen dager , før de dukker opp igjen... Anonymkode: 7fc0a...0e3 Du bruker jo app’en feil. Det er ikke meningen man skal chatte seg til kjemi eller ha lange «intelligente» samtaler over tekst. Dette gjør man face to face. Matcher du med noen avtaler man å treffes. Der skaper man kjemien og har samtalen. Kvinner bommer jo fullstendig i måten de holder på. Ingen er interessert i ukesvis med teksting. Det har motsatt effekt på kjemi og interesse. Anonymkode: 58ba0...4d4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:51 #50 Skrevet torsdag kl. 06:51 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du bruker jo app’en feil. Det er ikke meningen man skal chatte seg til kjemi eller ha lange «intelligente» samtaler over tekst. Dette gjør man face to face. Matcher du med noen avtaler man å treffes. Der skaper man kjemien og har samtalen. Kvinner bommer jo fullstendig i måten de holder på. Ingen er interessert i ukesvis med teksting. Det har motsatt effekt på kjemi og interesse. Anonymkode: 58ba0...4d4 …mener du. Og det er helt greit. Mens jeg ikke er interessert i å møte en hel haug menn uten å ha chattet sammen en god stund først. Det er ganske fjernt å skrive «kvinner bommer jo fullstendig» - DU har ikke fasiten på hva som er «riktig» dating, den enkelte må finne ut for seg selv hva som passer. Jeg er fullstendig uinteressert i å gå på date med en helt ukjent mann, så det blir bare dates med menn som tar seg bryet med å chatte en stund først. Anonymkode: fda98...811 2 2
Gratis Skrevet torsdag kl. 06:56 #51 Skrevet torsdag kl. 06:56 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.8.2026 den 20.58): Testet app igjen etter flere år uten å være "aktiv" på den måten. Og gud BEDRE så frustrerende. Jeg er 40+ og en kan liksom tenke at voksne menn kan være litt ordentlige, ærlige og redelige....men ... neida. Heldigvis ikke møtt noen , men bare å holde en samtale igang, holde en intelligent samtale i gang og en samtale der en faktisk blir kjent.... virker å være helt umulig eller uinteressant for mennene jeg matcher med. Hallo, god natt, god morn, vitser, tullprat... sånne ting er det eneste de lirer av seg... spør ikke om noe ...bare emojis og tull. Så forsvinner de i noen dager , før de dukker opp igjen... Anonymkode: 7fc0a...0e3 Det eneste som jeg eventuelt ville chatet utover "hei, eller god morgen etc" Er: Navn på Cafe, dato og klokkeslett, ja eller nei. Endret torsdag kl. 06:57 av Gratis
Strigiformes Skrevet torsdag kl. 06:58 #52 Skrevet torsdag kl. 06:58 Egutt skrev (På 18.8.2026 den 21.22): En chat er fullstendig uinteressant. I begynnelsen har man nok prøvd, men så viser det seg at det virkelig er bortkastet tid. Man MÅ møtes for å i det hele tatt ha et grunnlag annet enn sin egen fantasi om det i det hele tatt er kjemi. Helt absurd å satse på skulle bli kjent over en chat. Absolutt ingenting som blir skrevet kommer frem til mottageren slik avsender ønsker å nå frem. Det skjer fordi nesten all kommunikasjon er ikke-verbal. Likevel velger så mange, da spesielt kvinner å legge så mye av sin beslutning basert på chatting, «bli kjent» - fantasi. Ut og møt folk. Første date gjennom apper er «la oss se om det er noe kjemi» daten. Er det kjemi, da kan den virkelige datingen begynne. Senk skuldrene og ha det gøy. Få noen historier, på godt og ondt inn i livet. LEV LITT. Første råd, slutt å lur på hvorfor du ikke får til en intelligent chat med en fremmed. Se heller hvor uintelligent det er å drive med denne chattingen. Det må være en form for grunnlag før man treffes synes jeg. Jeg hadde ikke turt å treffe noen, uten en slags forståelse av hvem de er. På nettet kan man møte på alt mulig rart...Synes det er skummelt. 3
Strigiformes Skrevet torsdag kl. 07:00 #53 Skrevet torsdag kl. 07:00 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du bruker jo app’en feil. Det er ikke meningen man skal chatte seg til kjemi eller ha lange «intelligente» samtaler over tekst. Dette gjør man face to face. Matcher du med noen avtaler man å treffes. Der skaper man kjemien og har samtalen. Kvinner bommer jo fullstendig i måten de holder på. Ingen er interessert i ukesvis med teksting. Det har motsatt effekt på kjemi og interesse. Anonymkode: 58ba0...4d4 Om det er slik så er han mest sannsynlig bare ute etter sex. Greit å luke de ut først som sist... 2
Gratis Skrevet torsdag kl. 07:01 #54 Skrevet torsdag kl. 07:01 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er helt riktig, jeg bruker chaten for å bli kjent og finne ut om vi kan passe sammen. Et par bilder og litt bio-tekst (ofte 0 eller veldig lite bio-tekst) er ikke i nærheten nok for meg, når det gjelder å danne meg et inntrykk av personen. Jeg vet ikke på forhånd hvor mange jeg kommer til å matche med, jeg sveiper på de som, basert på det lille jeg har å gå på, kan være interessante å bli kjent med. Så chatter jeg med dem som også sveiper på meg, og prøver å finne ut om vi er på bølgelengde. Er det menn som ikke gidder å chatte en stund blir jeg ikke sur av den grunn, da er vi bare ikke kompatible og det er helt ok 😊 Anonymkode: fda98...811 Du finner ikke ut om du er kompatibel eller matcher med noen over en chat. Det er noe kvinner lurer seg selv til å tro. Dette fungerer kun ansikt til ansikt.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:55 #55 Skrevet torsdag kl. 07:55 Gratis skrev (47 minutter siden): Du finner ikke ut om du er kompatibel eller matcher med noen over en chat. Det er noe kvinner lurer seg selv til å tro. Dette fungerer kun ansikt til ansikt. Du, og liknende menn: dere må helt seriøst slutte å skrive som om dere har fasiten på alle mennesker , menn og kvinner , i hele verden. Du har ikke rett og andre tar feil - du har bare en mening om noe. Å drive og påstå at folk som er uenige med deg "lurer seg selv" er helt fjernt, det er ikke rart du er singel om det er sånn du kommuniserer med andre mennesker. Jeg chattet , snakket på telefon og videochattet med samboeren i flere uker før vi møttes, det fungerte utmerket, gav oss så god tid til å bli kjent at det var ikke som å møte en fremmed. Det er jo ikke mitt problem (eller andre kvinners problem) om enkelte menn tror de skal diktere hvordan dating skal foregå, og at den eneste rette veien er match -> date. Heldigvis er det slik at begge parter må være komfortabel med hvordan man løser det, og menn som deg er ikke interessante for meg, rett og slett. Da avslutter jeg bare kommunikasjonen, du går videre, jeg går videre, jeg finner noen som er interessert i å bruke tid på å bli kjent med meg, og du kan sveipe videre og håpe du treffer på ei dame som er lik deg. Lett som en plett. Anonymkode: e78e9...522 3
Gratis Skrevet torsdag kl. 08:03 #56 Skrevet torsdag kl. 08:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du, og liknende menn: dere må helt seriøst slutte å skrive som om dere har fasiten på alle mennesker , menn og kvinner , i hele verden. Du har ikke rett og andre tar feil - du har bare en mening om noe. Å drive og påstå at folk som er uenige med deg "lurer seg selv" er helt fjernt, det er ikke rart du er singel om det er sånn du kommuniserer med andre mennesker. Jeg chattet , snakket på telefon og videochattet med samboeren i flere uker før vi møttes, det fungerte utmerket, gav oss så god tid til å bli kjent at det var ikke som å møte en fremmed. Det er jo ikke mitt problem (eller andre kvinners problem) om enkelte menn tror de skal diktere hvordan dating skal foregå, og at den eneste rette veien er match -> date. Heldigvis er det slik at begge parter må være komfortabel med hvordan man løser det, og menn som deg er ikke interessante for meg, rett og slett. Da avslutter jeg bare kommunikasjonen, du går videre, jeg går videre, jeg finner noen som er interessert i å bruke tid på å bli kjent med meg, og du kan sveipe videre og håpe du treffer på ei dame som er lik deg. Lett som en plett. Anonymkode: e78e9...522 Beklager, jeg skal selvsagt ikke tvinge mine meninger på deg, hvis du like chatting og klarer å ta gode avgjørelser utfra det, så bra! Jeg har bare ikke trua, rett og slett fordi hvem som helst kan skrive hva som helst. Sitter du derimot 2 timer ansikt til ansikt så krever det mer "kvalitet". 1
Strigiformes Skrevet torsdag kl. 08:30 #57 Skrevet torsdag kl. 08:30 Gratis skrev (26 minutter siden): Beklager, jeg skal selvsagt ikke tvinge mine meninger på deg, hvis du like chatting og klarer å ta gode avgjørelser utfra det, så bra! Jeg har bare ikke trua, rett og slett fordi hvem som helst kan skrive hva som helst. Sitter du derimot 2 timer ansikt til ansikt så krever det mer "kvalitet". Har du prøvd det selv noen gang?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:33 #58 Skrevet torsdag kl. 08:33 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg skjønner godt at du ikke vil serie-date, og at du ønsker å kjenne litt på personen før dere møtes. Men da lurer jeg litt på hvorfor du matcher med så mange i utgangspunktet. Det høres jo nesten ut som du matcher fordi du kanskje kan bli interessert, og så bruker chatten til å finne ut om du faktisk er det. Da kommer filteret litt sent, gjør det ikke? For meg er det mer naturlig at en match i utgangspunktet betyr at jeg er interessert nok til å ville finne ut om det er noe der i et møte. Anonymkode: 7626d...d58 Dette ser jeg menn gjenta i mange diskusjoner om nettdating, og da lurer jeg veldig på om de selv vet hvordan appene fungerer? Hvis jeg lager meg en tinderprofil akkurat nå, og bruker en god time på å sveipe meg gjennom en haug av menn, så er det usannsynlig at jeg vil få match fortløpende siden ingen menn har sett profilen min før. Evt matcher vil antageligvis dukke opp i kveld når jeg logger inn neste gang, etter at en del av menn har høyre-sveipet seg gjennom kvinne-haugen. I tillegg hvis jeg først lager meg en profil på en dating-app, så kommer jeg til å sveipe meg gjennom alle, ikke stoppe sveipingen fordi de tinder-avhengig mennene sveiper ja på meg i arbeidstiden og vi får først match. Kvalitetsmennene ligger oftest lengre bak i bunken, ikke langt fremme. Tips til kvinner på app: Blokker menn som er helt uaktuelle, så slipper du å sveipe de bort flere ganger, selv om de har betalt for spamming. Anonymkode: 5681a...401 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:45 #59 Skrevet torsdag kl. 08:45 Gratis skrev (39 minutter siden): Beklager, jeg skal selvsagt ikke tvinge mine meninger på deg, hvis du like chatting og klarer å ta gode avgjørelser utfra det, så bra! Jeg har bare ikke trua, rett og slett fordi hvem som helst kan skrive hva som helst. Sitter du derimot 2 timer ansikt til ansikt så krever det mer "kvalitet". Absolutt sant at de beste vibbene kommer når man møtes fysisk. Men det betyr jo ikke at man aldri kan få noen som helst vibber av å chatte litt. Vi snakker ikke ukevis med chat heller med mindre ene parten er bortreist eller lignende. Og som jeg har skrevet tidligere, kvinner har ofte mange matcher og kan ikke møte alle fysisk. Anonymkode: c5f05...a1a 1 1
Strigiformes Skrevet torsdag kl. 09:16 #60 Skrevet torsdag kl. 09:16 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Absolutt sant at de beste vibbene kommer når man møtes fysisk. Men det betyr jo ikke at man aldri kan få noen som helst vibber av å chatte litt. Vi snakker ikke ukevis med chat heller med mindre ene parten er bortreist eller lignende. Og som jeg har skrevet tidligere, kvinner har ofte mange matcher og kan ikke møte alle fysisk. Anonymkode: c5f05...a1a Helt riktig. Får jeg ikke et godt inntrykk eller noen gode vibrasjoner fra han, som gjør at jeg kan føle meg trygg på han, så blir det ingen treff. Det er ingen fasit på dette. Alle mennesker er ulike, og vi har ulik 'baggasje'. Det må man respektere og ta hensyn til synes jeg. Gjøre det man er klar for, når man føler seg klar nok til å gjøre det. Det tror jeg er veldig viktig. Uansett så får man trent på kommunikasjon, når man kommuniserer med andre mennesker. Tenker det kan være veldig positivt 🙌 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå