AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #101 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.8.2026 den 1.02): Har en tenåring på 16 år. Det er laaaaaang historie men hun får behandling av Bup og utredes muligens for emosjonell ustabil personlighetsforstyrelse. Hverdagen med henne er vanvittig krevende. Jeg har tidligere prøvd alt, barnevern, politi osv. Har fler barn en henne også. I sommer har hun gitt blanke f i oss og vært rundt om hos diverse gutter, røyket og festet. Jeg har vært hennes privat sjåfør mer eller mindre. Men jeg har fått så nok. Av hun gang på gang ringer å vekker meg på natta for å bli henta. For hun har glemt å ta toget helt til aller siste tog , hun har all verdens unnskyldninger for hvorfor hun ikke kan ta toget hjem i tide. Hun bruker ofte emosjonell utpressing for å oppnå det hun vil, som for eksempel at hun haiker og da blir hun voldtatt hvis jeg ikke henter. I kveld har jeg fått det helt opp i halsen. Har bedt henne dra til besteforeldre som bor rett ved togstasjonen istedenfor at jeg nok en gang må være slaven hennes på bekostning av meg selv og søsken, bare for å bli kaldt bitch og hore hele tiden.. hun gjør INGENTING hjemme og forventer at alt skjer på hennes måte. Jeg har kjempet i tre år med dette, hun møter ikke opp når jeg avtaler timer til terapi osv. Hadde dere allikevel dratt å hentet henne??? Føler meg helt maktesløs. Anonymkode: 0af03...cae Dette her har du skrevet om før, og jeg sier; En person utvikler ikke en personlighetsforstyrrelse i ung alder uten grunn. Jenter blir faktisk utelukkende diagnoset med dette i ung alder, nesten_alltid pga relasjonen til moren sin. De med BPD har alltid en narsissistisk mor. Så kanskje du skal se litt innover? Du snakker tross alt om en ungdom som er barnet ditt, du refererer til henne på en grusom måte. Forstår godt hun har diagnoser. Anonymkode: 88597...102
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #102 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette her har du skrevet om før, og jeg sier; En person utvikler ikke en personlighetsforstyrrelse i ung alder uten grunn. Jenter blir faktisk utelukkende diagnoset med dette i ung alder, nesten_alltid pga relasjonen til moren sin. De med BPD har alltid en narsissistisk mor. Så kanskje du skal se litt innover? Du snakker tross alt om en ungdom som er barnet ditt, du refererer til henne på en grusom måte. Forstår godt hun har diagnoser. Anonymkode: 88597...102 Nei, dette stemmer ikke. Traumer øker risikoen men genetikk og medfødt temperament er store årsaker. Det blir for kategorisk å si at traumer fra oppveksten er årsaken til emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 66cef...207 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #103 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.8.2026 den 6.23): Stakkars jenta har skikkelige problemer, og så er mor en del av problemene hennes i tillegg Anonymkode: bb071...4ef Jepp... Er nok en grunn til at hun har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse... For det er ikke medfødt Anonymkode: 20b0f...ebe
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #104 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jepp... Er nok en grunn til at hun har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse... For det er ikke medfødt Anonymkode: 20b0f...ebe Du utrykker deg for kategorisk og du er ikke en kvalifisert psykiater som kan hobbydiagnostisere folk som narsissister. Alt ved EUP kommer ikke av traumer, og om det er traumer kan det være mobbing på skolen som er årsaken og ikke nødvendigvis forholdet til mor. Anonymkode: 66cef...207 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå