AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:02 #1 Skrevet fredag kl. 23:02 Har en tenåring på 16 år. Det er laaaaaang historie men hun får behandling av Bup og utredes muligens for emosjonell ustabil personlighetsforstyrelse. Hverdagen med henne er vanvittig krevende. Jeg har tidligere prøvd alt, barnevern, politi osv. Har fler barn en henne også. I sommer har hun gitt blanke f i oss og vært rundt om hos diverse gutter, røyket og festet. Jeg har vært hennes privat sjåfør mer eller mindre. Men jeg har fått så nok. Av hun gang på gang ringer å vekker meg på natta for å bli henta. For hun har glemt å ta toget helt til aller siste tog , hun har all verdens unnskyldninger for hvorfor hun ikke kan ta toget hjem i tide. Hun bruker ofte emosjonell utpressing for å oppnå det hun vil, som for eksempel at hun haiker og da blir hun voldtatt hvis jeg ikke henter. I kveld har jeg fått det helt opp i halsen. Har bedt henne dra til besteforeldre som bor rett ved togstasjonen istedenfor at jeg nok en gang må være slaven hennes på bekostning av meg selv og søsken, bare for å bli kaldt bitch og hore hele tiden.. hun gjør INGENTING hjemme og forventer at alt skjer på hennes måte. Jeg har kjempet i tre år med dette, hun møter ikke opp når jeg avtaler timer til terapi osv. Hadde dere allikevel dratt å hentet henne??? Føler meg helt maktesløs. Anonymkode: 0af03...cae 13
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:54 #2 Skrevet fredag kl. 23:54 Jeg skjønner frustrasjonen din. Man kan jo bli gal av en «normal» tenåring også. Har selv en datter som ikke bidrar hjemme, men forventer at jeg stiller opp for henne med alt. Jeg har gitt henne mye slack fordi jeg synes synd på henne. Vet hun har strevd med sitt. Men av og til kjenner jeg at det koker over. Jeg er ikke i tvil om at du har ofret mye for datteren din, og at strikken er strukket mange ganger. Jeg tenker det ikke er feil å sette noen grenser i ny og ne. Har hun mulighet til å dra til besteforeldrene, så er det et helt greit alternativ. Håper datteren din får hjelp og at hun kommer seg på en bedre sti ❤️ Anonymkode: e1b85...8cf 3 5 2
AnonymBruker Skrevet i går, 00:03 #3 Skrevet i går, 00:03 Hun har en personlighetsforstyrrelse som grenser til bipolar sier du. Vel, isåfall er hun ikke helt i stand til å ta vare på seg selv, klarer ikke la være å bruke manipulasjoner osv. Hun har også større risiko for å bli utsatt for dritt, også voldtekt, av nettopp samme grunn. Dårlig impulskontroll leder til farlige situasjoner. Skjønner du er sliten, men hun er mindreårig, ditt ansvar. Dra og hent henne hver gang. Anonymkode: 7fc11...b92 24 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke gidd.... Jeg har oppdratt henne. Hun har persoblighetsforstyrrelse som grenser mot bipolar. Jeg har fått nok av måten hun behandler familien på og er frustrert. Anonymkode: 0af03...cae Hva er hensikten din med det første innlegget? Hva lurer du på? Og hva slags svar forventer du egentlig? Anonymkode: 0b99a...7bb 7
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Er du alene med henne? Kan hentingen deles opp med noen andre sånn at det ikke faller på deg hver gang? Anonymkode: e313b...c85 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en tenåring på 16 år. Det er laaaaaang historie men hun får behandling av Bup og utredes muligens for emosjonell ustabil personlighetsforstyrelse. Hverdagen med henne er vanvittig krevende. Jeg har tidligere prøvd alt, barnevern, politi osv. Har fler barn en henne også. I sommer har hun gitt blanke f i oss og vært rundt om hos diverse gutter, røyket og festet. Jeg har vært hennes privat sjåfør mer eller mindre. Men jeg har fått så nok. Av hun gang på gang ringer å vekker meg på natta for å bli henta. For hun har glemt å ta toget helt til aller siste tog , hun har all verdens unnskyldninger for hvorfor hun ikke kan ta toget hjem i tide. Hun bruker ofte emosjonell utpressing for å oppnå det hun vil, som for eksempel at hun haiker og da blir hun voldtatt hvis jeg ikke henter. I kveld har jeg fått det helt opp i halsen. Har bedt henne dra til besteforeldre som bor rett ved togstasjonen istedenfor at jeg nok en gang må være slaven hennes på bekostning av meg selv og søsken, bare for å bli kaldt bitch og hore hele tiden.. hun gjør INGENTING hjemme og forventer at alt skjer på hennes måte. Jeg har kjempet i tre år med dette, hun møter ikke opp når jeg avtaler timer til terapi osv. Hadde dere allikevel dratt å hentet henne??? Føler meg helt maktesløs. Anonymkode: 0af03...cae Oi føler med deg. Jeg har sagt hele veien, bare jeg får de igjennom tenårene, er jeg fornøyd. Og det kan inbebære å hente på natten. Og sånt ee slitsomt. Men også en del av pakka. Det er ofte mer slitsomt med tenåringer enn 3 åringer. Og søvnen like dårlig. Du må ikke gi deg med å si fra til henne ang folkeskikk. Jeg satte grenser til min bonus. Det ble endel konflikter. Mora orket ikke det. Og nå er hun voksen. Og skjønner ikke helt hvorfor mora tillot ditt og datt. Så tro på deg selv, stol på deg seøv. Bit tenne sammen, legg opp livet til å takle jævlig hver dag. Så kan det gå. Bare ikke gi deg. Og øs pøs på med klemmer og kjærlige ord Klem Anonymkode: 9daf4...6c8 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Stakkars jenta har skikkelige problemer, og så er mor en del av problemene hennes i tillegg Anonymkode: bb071...4ef 4 1
Daisy-love Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Nå har tiden godt, og jenta har vel enten blitt hentet eller er hos sine besteforeldre (håper ikke hun har gjort noe annet). Jeg tror på generelt grunnlag at jeg hadde bedt om en veiledningstime eller flere hos Bup. Hvordan skal du håndtere ulike ting hjemme, stille realistiske forventninger og møte henne der hun er. Dette går jo utover hele familien. Er du alene med barna? Eventuelt er de andre store nok til å være alene mens du henter? Da også om det drar ut med henting? Håper først og fremt jenta får hjelp, men også dere rundt i hvordan takle det hun står og hvordan møte det på en god måte. 💛 2 7
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Føler med deg ❤️. Det må være tungt å streve med en grenseløs ungdom som ikke lar seg oppdra pga diagnose. Dette går jo kraftig utover din livskvalitet, og de mindre barna blir påvirket på så mange måter. At du sliter deg ut på den eldste, og at de i verste fall kommer til å ta etter hennes oppførsel når de blir eldre. Har du sjekket om du kan få avlastningshjem til henne, f.eks en helg i mnd? Ville du ha følt at det hjalp for deg og de andre barna? Har du kontaktet fastlege, og sagt at dette ikke går lenger? Tror du at hun kommer til å være i stand til å flytte it om to år, eller er det så ille at hun mangler boevne? At hun ikke møter opp på behandlingstimer er svært alvorlig. Bør hun legges inn for behandling? Mange gode tanker til deg ❤️ Anonymkode: 1b2c1...051 3 2 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Stakkars jenta har skikkelige problemer, og så er mor en del av problemene hennes i tillegg Anonymkode: bb071...4ef Jeg ser en utslitt mor her, som kanskje ikke får tilstrekkelig hjelp av helsevesenet og kjemper alene med alt. Anonymkode: 1b2c1...051 29 6 9
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Du fikk min støtte over her, men jeg har et par tilleggsspørsmål. )(Ikke kritikk). Hvor får hun penger fra til å røyke og feste? Hva skjer om du nekter henne å dra ut så ofte? Rømmer hun da? Kjører du henne til toget når hun skal ut? Om jeg forstår det rett, så må hun ta tog, og det er et stykke dit. Hvordan går det med henne på skolen? Kan hun fullføre vgs? Er hun like frekk med småsøsken som med deg? Er det en far med i bildet? Om dere er skilt, er det noen mulighet for at hun kan flytte til ham? Altså, legger du tilrette for at hun skal leve sånn? For da må du slutte med det. Det er ikke sånn at en 16-åring har rett til å dra på fest mange ganger i uka/mnd. Anonymkode: 1b2c1...051 18 1 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Jeg ville hentet om hun ringte. Skjønner at det er dritslitsomt, men hun trenger å vite at du er der for henne. Men jeg hadde strammet kraftig inn på andre ting. Ingen lommepenger om hun ikke hjelper til hjemme. Redusert internett om hun kaller deg bitch og hore. Ingen favorittmat i kjøleskapet om hun ikke gidder å følge opp terapitimer. Og forklart ved hvert konfliktpunkt at du er glad i henne, men at dårlig oppførsel får konsekvenser. Anonymkode: c0916...2ed 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har en tenåring på 16 år. Det er laaaaaang historie men hun får behandling av Bup og utredes muligens for emosjonell ustabil personlighetsforstyrelse. Hverdagen med henne er vanvittig krevende. Jeg har tidligere prøvd alt, barnevern, politi osv. Har fler barn en henne også. I sommer har hun gitt blanke f i oss og vært rundt om hos diverse gutter, røyket og festet. Jeg har vært hennes privat sjåfør mer eller mindre. Men jeg har fått så nok. Av hun gang på gang ringer å vekker meg på natta for å bli henta. For hun har glemt å ta toget helt til aller siste tog , hun har all verdens unnskyldninger for hvorfor hun ikke kan ta toget hjem i tide. Hun bruker ofte emosjonell utpressing for å oppnå det hun vil, som for eksempel at hun haiker og da blir hun voldtatt hvis jeg ikke henter. I kveld har jeg fått det helt opp i halsen. Har bedt henne dra til besteforeldre som bor rett ved togstasjonen istedenfor at jeg nok en gang må være slaven hennes på bekostning av meg selv og søsken, bare for å bli kaldt bitch og hore hele tiden.. hun gjør INGENTING hjemme og forventer at alt skjer på hennes måte. Jeg har kjempet i tre år med dette, hun møter ikke opp når jeg avtaler timer til terapi osv. Hadde dere allikevel dratt å hentet henne??? Føler meg helt maktesløs. Anonymkode: 0af03...cae Hvorfor belaster du besteforeldrene med ditt barn? Hvor er den andre foreldren? Anonymkode: f3774...650
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden Og forresten. Hvor kan hun ha bortskjemt fra når du sender henne til besteforeldrene når du har fått nok? (Newsflash det er nå det begynner til de er minst 18) Anonymkode: f3774...650
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ville hentet om hun ringte. Skjønner at det er dritslitsomt, men hun trenger å vite at du er der for henne. Men jeg hadde strammet kraftig inn på andre ting. Ingen lommepenger om hun ikke hjelper til hjemme. Redusert internett om hun kaller deg bitch og hore. Ingen favorittmat i kjøleskapet om hun ikke gidder å følge opp terapitimer. Og forklart ved hvert konfliktpunkt at du er glad i henne, men at dårlig oppførsel får konsekvenser. Anonymkode: c0916...2ed Tror du ikke ts har prøvd dette allerede? Føler jeg leser mellom linjene her at ts er helt på felgen. Anonymkode: 9a15c...7de 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden Jeg vil anbefale ICDP kurs. Se om det er et i regi av kommunen der du bor. Jeg håper at du har bra relasjon til barnet også, at det ikke bare er konflikter. Skap fine stunder sammen og ta opp utfordringer og sett opp noen forvntingsavklaringer. Få samtale med henne i fredstid. Vær tydelig voksen. Sett klare grenser og fortell om konsekvensene av å bryte reglene. Unngå at dere havner helt der at du blir ringt opp kl 4 om natten. En 16-årig jente burde være hjemme til senest midnatt, hvis ikke ringer du og kjører å henter henne straks. Anonymkode: 037e8...cde 4
skeiv-ostepop Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden Har dere bedt om (og fått) hjelp av de som hjelper henne dere og?
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor belaster du besteforeldrene med ditt barn? Hvor er den andre foreldren? Anonymkode: f3774...650 Dagens dummeste komentar. Jeg er bestemor til adhd barn. Jeg belastes ikke med besøk av dem. Jeg berikes. Også gjør jeg det jeg kan for å hjelpe og avlaste foreldene som trenger å hente seg littt inn. Noe besteforeldre er til om de har kapasitet. Anonymkode: 9daf4...6c8 13 3 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden Om noen år kutter hun all kontakt fordi mor er «toxic og narsissist» og datter har rett og mor har feil, hilsen KG. Anonymkode: 01839...cfb 1 4
Rucula Skrevet 20 timer siden #20 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er hensikten din med det første innlegget? Hva lurer du på? Og hva slags svar forventer du egentlig? Anonymkode: 0b99a...7bb AnonymBruker skrev (1 time siden): Stakkars jenta har skikkelige problemer, og så er mor en del av problemene hennes i tillegg Anonymkode: bb071...4ef Jeg vet at det er tradisjon her på KG å angripe TS Men jeg må bare si det! Rull inn a! Gå å skaff dere et liv! Istedenfor å sitte å slenge dritt til sårbare mennesker som ber om råd! 18 1 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå