AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #61 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så imot å naturliggjøre selvmord! Å stadig si at det er greit gir en beskjed til folk som vurderer det: at det er greit. For at selvmord er "smittsomt" er det ingen tvil om,det kommer ofte i puljer . Flere i samme kommune, Miljø osv I stedet burde vi oppmuntre til å leve. Anonymkode: f7016...0c7 Men hvordan oppmuntrer man noen som er så langt nede til å leve? Jeg f.eks. var svært langt nede og det som skjedde at de aller fleste (ikke alle) syntes det ble så ubehagelig at de ikke orket å forholde seg til det. Jeg kan ikke si spesifikt hva det var, men det var et ganske høyt rop om hvordan jeg hadde det og det ble snudd på hodet med at andre ble traumatiserte pga mitt rop om hjelp. Jeg tror ikke min historie er enestående og jeg tror også det at andre reagerer så voldsomt når noen "roper om hjelp" at noen av dem som roper om hjelp ikke gjør det neste gang. De bare lider til de ikke klarer mer. Hvis vi skal hjelpe mennesker som må vi stå i det ubehagelige og det er ikke noe et menneske alene skal måtte stå i. Vi må rett og slett bygge opp psykisk helsevesen istedenfor å bygge det ned. Og vi må lære barn og ungdom at motgang er en del av livet. Alle mennesker har tider i livet at de ikke har det bra og at sosiale medier bare viser en svært liten brøkdel av livet til andre mennesker. Anonymkode: 0caba...a7e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå