AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:43 #61 Skrevet lørdag kl. 20:43 Maleficenta skrev (31 minutter siden): Og det morsomme er om det er en voksen dame som oppfører seg som en tenåring i forholdet så er det aldri fordi mannen har behandlet henne slik Å joda! Jeg var gift med en slik kvinne. KPTSD, depresjon, reguleringsvansker behov for å sove fra 23 til 16.00. Oppførte seg som en tenåring på alle mulige måter. Hvem fikk skylden? Jo det var meg. Alle disse utfordringene kom egentlig fra grusomme opplevelser i barndommen hennes. Lenge før hun visste jeg eksisterte. Jeg må ha vært en tidsreisende 😅 Anonymkode: 97527...c93 1
Maleficenta Skrevet lørdag kl. 20:44 #62 Skrevet lørdag kl. 20:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å joda! Jeg var gift med en slik kvinne. KPTSD, depresjon, reguleringsvansker behov for å sove fra 23 til 16.00. Oppførte seg som en tenåring på alle mulige måter. Hvem fikk skylden? Jo det var meg. Alle disse utfordringene kom egentlig fra grusomme opplevelser i barndommen hennes. Lenge før hun visste jeg eksisterte. Jeg må ha vært en tidsreisende 😅 Anonymkode: 97527...c93 Hvem gav deg skylden? Hun eller folk rundt?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:47 #63 Skrevet lørdag kl. 20:47 Spørsmålet er heller hva er IKKE galt med menn. Det finnes ikke perfekte menn slik forventningene til en mann er i dag. Det finnes heller ikke perfekte kvinner. Da er det viktig å spørre seg selv: Er jeg typen kvinne som nyter å gjøre alt jeg kan for så å klage på mannen etter på, eller er jeg den som kommuniserer og lar mannen slippe til i hverdagsoppgavene? Anonymkode: 97527...c93
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:48 #64 Skrevet lørdag kl. 20:48 Maleficenta skrev (3 minutter siden): Hvem gav deg skylden? Hun eller folk rundt? Hun. I en rettsak faktisk. Hun fikk problemer da hun måtte begrunne hvordan det kunne være min skyld 😅 Anonymkode: 97527...c93
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:49 #65 Skrevet lørdag kl. 20:49 Jeg erkjenner at noen menn ikke er sånn (og kjenner noen av dem som ikke er sånn), men kjenner på hvordan jeg elsker å være singel. De andre ungene vokser opp og flytter hjemmefra, men disse mannebabyene er dere stuck med. Når jeg ser alle skoene i gangen kan jeg glede meg til at de er vekk om fem år. Dere er i dette på livstid. Blir de syke, blir dere sykepleiere. Blir dere syke stikker de. En eller annen genial en her inne sa i sommer «menn er et oppdiktet behov». Sorry til dere menn som virker. Dere er bare ikke mange nok til å dekke opp. 😄❤️ Anonymkode: e844c...8a1 1
Lur Venn Skrevet lørdag kl. 20:51 #66 Skrevet lørdag kl. 20:51 Ikke skyld på andre menn, fordi du synes mannen din er dust
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:52 #67 Skrevet lørdag kl. 20:52 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmålet er heller hva er IKKE galt med menn. Det finnes ikke perfekte menn slik forventningene til en mann er i dag. Det finnes heller ikke perfekte kvinner. Da er det viktig å spørre seg selv: Er jeg typen kvinne som nyter å gjøre alt jeg kan for så å klage på mannen etter på, eller er jeg den som kommuniserer og lar mannen slippe til i hverdagsoppgavene? Anonymkode: 97527...c93 Du tenker det er en gruppe menn som står og tripper med langkosten, mens de venter på å slippe til med de oppgavene de ser må gjøres? Eller tenkte du at arbeidslederen skal gi dem oppgaver fra lista si? Anonymkode: e844c...8a1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:52 #68 Skrevet lørdag kl. 20:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg erkjenner at noen menn ikke er sånn (og kjenner noen av dem som ikke er sånn), men kjenner på hvordan jeg elsker å være singel. De andre ungene vokser opp og flytter hjemmefra, men disse mannebabyene er dere stuck med. Når jeg ser alle skoene i gangen kan jeg glede meg til at de er vekk om fem år. Dere er i dette på livstid. Blir de syke, blir dere sykepleiere. Blir dere syke stikker de. En eller annen genial en her inne sa i sommer «menn er et oppdiktet behov». Sorry til dere menn som virker. Dere er bare ikke mange nok til å dekke opp. 😄❤️ Anonymkode: e844c...8a1 Takk det samme 🤣 Anonymkode: 97527...c93
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:57 #69 Skrevet lørdag kl. 20:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tenker det er en gruppe menn som står og tripper med langkosten, mens de venter på å slippe til med de oppgavene de ser må gjøres? Eller tenkte du at arbeidslederen skal gi dem oppgaver fra lista si? Anonymkode: e844c...8a1 Godt forsøk, men den går jeg ikke på. Jeg tenker og vet det finnes menn som tar ansvar for det som må gjøres på sin måte og ikke trenger en prosjektleder bak ryggen. Jeg vet også det finnes menn som gradvis gir opp da det de gjør aldri ansees som godt nok. Det er også forståelig. Det jeg snakker om er at når man lever sammen så må man også kunne snakke sammen og avklare forventninger. Ikke forvente at den andre vet hva du går å tenker på. Anonymkode: 97527...c93
Maleficenta Skrevet lørdag kl. 21:54 #70 Skrevet lørdag kl. 21:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun. I en rettsak faktisk. Hun fikk problemer da hun måtte begrunne hvordan det kunne være min skyld 😅 Anonymkode: 97527...c93 Ja men det blir noe annet scenario enn en dame som er med en mann som oppfører seg som en tenåring. Da mener alle rundt at det er fordi hun lar han. St det er hun som liksom har lært han opp til å bli sånn
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:14 #71 Skrevet lørdag kl. 22:14 AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 9.48): Min samboer må ha fått utdelt noen korte sosiale antenner. I dag sto han opp etter nok en natt hvor han sov uforstyrret og alene, tok seg en lang dusj og brukte lang tid på påkledning. Jeg har blitt vekket flere ganger og sto opp svett og trøtt med alle barna i god tid før han. Han går ned for å støvsuge gangen og jeg sier den også må vaskes. Han går selvfølgelig ned alene og gjør ting i fred og ro, tar seg god tid. Jeg blir overlatt med barna, frokostlaging, klesvask og oppvask. Mens jeg står og henger opp klesvasken kommer han tydelig stolt over hvordan han har støvsuget og vasket gangen uten noe som helst tanke på hva han etterlot til meg. Takk for meg Anonymkode: 84a7a...d15 Har stusset over mye lignende. Skal jeg på butikken, da må barna være med. Han drar altid på butikken alene. Spurte hvorfor, jo det var så slitsomt. Alt av husabeide er med barn rundt meg. Alt han gjør er uten. Om han har med barna, lar meg sove litt ekstra en gang i blandt er det ikke måte på hvor mye jeg må sette pris på det for unngå drama. Andre veien er det ikke så farlig, er jo bare en selvfølge . Nei jeg vet heller ikke hva det er med menn Anonymkode: 996a7...2b9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:20 #72 Skrevet lørdag kl. 22:20 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har stusset over mye lignende. Skal jeg på butikken, da må barna være med. Han drar altid på butikken alene. Spurte hvorfor, jo det var så slitsomt. Alt av husabeide er med barn rundt meg. Alt han gjør er uten. Om han har med barna, lar meg sove litt ekstra en gang i blandt er det ikke måte på hvor mye jeg må sette pris på det for unngå drama. Andre veien er det ikke så farlig, er jo bare en selvfølge . Nei jeg vet heller ikke hva det er med menn Anonymkode: 996a7...2b9 😭 Anonymkode: 2025a...8ba
HMK Skrevet søndag kl. 07:04 #73 Skrevet søndag kl. 07:04 AnonymBruker skrev (På 1.8.2026 den 7.45): Er det kjærlighet å la barna bo i et rotete møkkhus fordi far ikke gidder å ta unna sine plikter?? Er det kjærlighet å la mor ta alt ansvar for barna ? Er det kjærlighet å ligge å dra seg når barna er i full aktivitet? Anonymkode: 52b2d...ebe Det er litt forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet.
HMK Skrevet søndag kl. 07:08 #74 Skrevet søndag kl. 07:08 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da jeg leste innlegget ditt TS, kom jeg til å tenke på hvordan mannen min er/var. eksempel: Han tar med de tre barna (til svigers der han slipper å løfte en finger fordi moren gjør alt), i mellomtiden bruker jeg 8-9 timer på å vaske hele huset. Han kommer hjem og sier følgende; Er du ikke glad for at jeg tok med alle barna? så må jeg takke og bukke for at han har vært så snill og tatt barna en hel lørdag, hvor jeg har slitt meg helt ut og har langt over 10 000 skritt på måleren.. menn, altså… store tanker om egen innsats! Anonymkode: ab1d5...d59 Det er da du ikke skal vaske, men chille og kose deg alene, og så skal du si "Jo, nå har jeg slappet så godt av. Tusen takk. I morgen må vi vaske hele huset sammen."
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:29 #75 Skrevet søndag kl. 07:29 Jeg kjenner jeg får mindre og mindre sympati med kvinner som setter seg selv i martyrrollen og så klager og sukker etterpå om at de må gjøre "alt". Her tok han tak og støvsuget og vasket gulv, men det var heller ikke nok. Og hvorfor tok du oppvasken etter ham? Jeg begriper ikke kvinner som løper etter mannen og gjør rent etter dem og så klager på at de må gjøre så mye. Og, ja, jeg er kvinne selv, OG i et forhold med en mann som ikke alltid ser hva som må gjøres. Men jeg rydder ikke opp etter ham, det må han gjøre selv. Anonymkode: a9f40...044 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:49 #76 Skrevet søndag kl. 08:49 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har stusset over mye lignende. Skal jeg på butikken, da må barna være med. Han drar altid på butikken alene. Spurte hvorfor, jo det var så slitsomt. Alt av husabeide er med barn rundt meg. Alt han gjør er uten. Om han har med barna, lar meg sove litt ekstra en gang i blandt er det ikke måte på hvor mye jeg må sette pris på det for unngå drama. Andre veien er det ikke så farlig, er jo bare en selvfølge . Nei jeg vet heller ikke hva det er med menn Anonymkode: 996a7...2b9 Hvorfor tillater du det? Anonymkode: f5c9f...18c 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:29 #77 Skrevet søndag kl. 09:29 Det var du som valgte han.. Plusser du sammen jobb + husarbeid så arbeider menn 3 timer mer i uken i snitt ifølge SSB. Kvinner sitter også med det meste av makten i dating-markedet, så du har deg selv å takke. Oddsen og makten er i din favør som kvinne. Anonymkode: c5d75...7fe 1 1
Brunello Skrevet søndag kl. 11:23 #78 Skrevet søndag kl. 11:23 Jeg skjønner ikke hvor lite selvrespekt en del damer har. Jeg skal love at dersom jeg eller en av kompisene mine hadde oppført seg slik det beskrives i denne tråden, hadde vi øyeblikkelig fått huden full og et ultimatum dersom kjeften ikke hadde umiddelbar effekt. Oppførsel som dette er kun mulig fordi dere lar det skje. Selvsagt er det ikke deres skyld at mannen ikke virker, men det er deres skyld at han ikke blir reparert. For de fleste menn dette gjelder kan. De gidder bare ikke fordi de får lov til det. Og dersom dere har prøvd og han fortsatt ikke virker, er det fordi han ikke respekterer dere. Og da gjør dere det slutt. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:27 #79 Skrevet søndag kl. 11:27 Hva feiler det deg er vel mer korrekt spørsmål.. Anonymkode: 4df6d...351 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:29 #80 Skrevet søndag kl. 11:29 AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 9.48): Han går ned for å støvsuge gangen og jeg sier den også må vaskes. Mens jeg står og henger opp klesvasken kommer han tydelig stolt over hvordan han har støvsuget og vasket gangen uten noe som helst tanke på hva han etterlot til meg. Anonymkode: 84a7a...d15 Men hvorfor sa du at gangen måtte vaskes hvis det passet dårlig da? Anonymkode: 3525d...564 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå