Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer må ha fått utdelt noen korte sosiale antenner. I dag sto han opp etter nok en natt hvor han sov uforstyrret og alene, tok seg en lang dusj og brukte lang tid på påkledning. Jeg har blitt vekket flere ganger og sto opp svett og trøtt med alle barna i god tid før han. Han går ned for å støvsuge gangen og jeg sier den også må vaskes. Han går selvfølgelig ned alene og gjør ting i fred og ro, tar seg god tid. Jeg blir overlatt med barna, frokostlaging, klesvask og oppvask. Mens jeg står og henger opp klesvasken kommer han tydelig stolt over hvordan han har støvsuget og vasket gangen uten noe som helst tanke på hva han etterlot til meg. Takk for meg

Anonymkode: 84a7a...d15

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva ville vært det rette for ham å gjøre i situasjonen, tenker du? 

Anonymkode: 04600...179

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva ville vært det rette for ham å gjøre i situasjonen, tenker du? 

Anonymkode: 04600...179

Ta med seg et av barna foreksempel. Rydde etter seg kvelden i forkant, så jeg slapp å ta oppvasken hans. Henge opp klær før han la seg i går så jeg slapp å skylle gjennom og henge opp tøyet. Han kunne stått opp med barna, så jeg fikk sove litt. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han!!! Menn er ikke tankelesere. Mange er også noen ego latsabber og de må hvertfall få en rettferdig liste over forskjellige ting dere skal gjøre! Ikke vent og gå og irritere deg mer. Ta det opp! Så mange kvinner som lever i sånne forhold hjelpes. 

Anonymkode: f5c9f...18c

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snakk med han!!! Menn er ikke tankelesere. Mange er også noen ego latsabber og de må hvertfall få en rettferdig liste over forskjellige ting dere skal gjøre! Ikke vent og gå og irritere deg mer. Ta det opp! Så mange kvinner som lever i sånne forhold hjelpes. 

Man trenger ikke være tankeleser for å forstå at byrden her var skjev. 

Anonymkode: 2cda7...0e9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan love deg jeg har snakket med han. Mange mange ganger. Han har fått lister og muntlige beskjeder uttallige ganger. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli sur for dette, eller du kan smile og si: "Supert. Da kan du tar du ungene mens jeg går på badet".....og så bruker også du litt ekstra god tid der. 

Det er heller ikke krise hvis klesvask eller oppvask venter litt.

Anonymkode: c5c1a...709

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Om han ikke gidder å bidra uten liste, så frigjør deg selv fra tosken. Du er ikke hans arbeidsgiver og dermed har du ingen autoritet. Det blir aldri bedre ts. Ikke kast bort livet ditt på han der

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan love deg jeg har snakket med han. Mange mange ganger. Han har fått lister og muntlige beskjeder uttallige ganger. 

Da er det på tide å bryte båndet. Hvorfor belaste deg selv med det mentale kjøret lengre enn du må. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, han støvsuget og vasket gangen, og du tenker han burde gjort mer, samtidig? 🤔

Anonymkode: 1ebdc...b3e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan bli sur for dette, eller du kan smile og si: "Supert. Da kan du tar du ungene mens jeg går på badet".....og så bruker også du litt ekstra god tid der. 

Det er heller ikke krise hvis klesvask eller oppvask venter litt.

Anonymkode: c5c1a...709

Det høres ut som en enkel løsning, men når dette mønsteret gjentar seg er det ikke det. Klesvask og oppvask som samler seg opp blir en mye mer omfattende jobb. Når jeg heller ikke får sove, så synes ikke jeg det er ok å svelge kameler flere ganger daglig i ukesvis med ferie. Det er ikke noe bedre i hverdagen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Da er det på tide å bryte båndet. Hvorfor belaste deg selv med det mentale kjøret lengre enn du må. 

Enig der. Glad jeg tok "snippsekken" å dro. Ikke angret en dag!

Anonymkode: f3042...70e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, han støvsuget og vasket gangen, og du tenker han burde gjort mer, samtidig? 🤔

Anonymkode: 1ebdc...b3e

Han kunne inkludert et av barna, stått opp med barna siden han har sovet eller brukt mindre enn 40 minutter på dusj og påkledning. Det handler om prioriteringer

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gidder ikke sånne kjerringer som hater sine egne unger på denne måten. Som syns det er så jævlig å håndtere sitt eget avkom at hun måler på sekundet hvor lenge hun har måttet være sammen med ungene og hvor mye mer sliiiiitsomt det er for henne enn partneren. 

Slutt. Du har satt unger til verden. Det er ingen konkurranse i å ha det verst i familielivet. Dette er noen få år av livet, så er det over og du er gammel og kan tenke på deg selv. 

"Takk for at du tok gangen. Kan du ta, over her en stund, då jeg kan få tatt meg en god dusj og få fikset meg litt? Skal vi ta en tur ut sammen etterpå? Kjøpe noe thai-mat i ettermiddag?" 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange barn har dere? Må de ha kontinuerlig overvåking?

Anonymkode: d94a1...1d6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig der. Glad jeg tok "snippsekken" å dro. Ikke angret en dag!

Anonymkode: f3042...70e

Jeg også, aldri sett meg tilbake. Det kvinner må skjønne er at menn får til det de ønsker, men og innse det betyr også å innse at mannen egentlig ikke bryr seg om de, hvis det betyr at de må stå på. For det vil de helst slippe. 

• Liker 2
Skrevet
HMK skrev (2 minutter siden):

Jeg gidder ikke sånne kjerringer som hater sine egne unger på denne måten. Som syns det er så jævlig å håndtere sitt eget avkom at hun måler på sekundet hvor lenge hun har måttet være sammen med ungene og hvor mye mer sliiiiitsomt det er for henne enn partneren. 

Slutt. Du har satt unger til verden. Det er ingen konkurranse i å ha det verst i familielivet. Dette er noen få år av livet, så er det over og du er gammel og kan tenke på deg selv. 

"Takk for at du tok gangen. Kan du ta, over her en stund, då jeg kan få tatt meg en god dusj og få fikset meg litt? Skal vi ta en tur ut sammen etterpå? Kjøpe noe thai-mat i ettermiddag?" 

Hvorfor hater du ikke mannen mer som ikke gidder å ta initiativ med de ungene han har bidratt en liten smule med å lage? At man må faen meg skrike til for å skjønne at han må ta i ett tak.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt med menn. 
Det er noe feil med din mann, og deres forhold. 

Du har valgt få barn med han, du kan velge sette grenser. 
Du kunne vekket han å bedt han stå opp. 
Du kunne bedt han ta med ett av barna, eller sendt ett av barna etter han. 
Hvorfor etterlot du ikke å henge opp klesvasken til han? 

Han har ikke respekt for deg, eller familien deres. Han vet at hvis han bare lukker øynene og somler lenge nok, så gjør du tingene selv, og han slipper unna. 

Anonymkode: 2af2e...8e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte du denne døgenikten da? Jeg lurer oppriktig. Var han bedre før, eller trodde du han ville bli bedre senere?

Anonymkode: 2e995...12f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det høres ut som en enkel løsning, men når dette mønsteret gjentar seg er det ikke det. Klesvask og oppvask som samler seg opp blir en mye mer omfattende jobb. Når jeg heller ikke får sove, så synes ikke jeg det er ok å svelge kameler flere ganger daglig i ukesvis med ferie. Det er ikke noe bedre i hverdagen.

Hvorfor veker du ikke han og ber han ta halparten av våken tiden? 

Forstår det er frustrerende altså, men når han er som han er så er jo eneste løsning at du gir klarere beskjeder. Med mindre du tenker brud selfølgelig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...