Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han kunne inkludert et av barna, stått opp med barna siden han har sovet eller brukt mindre enn 40 minutter på dusj og påkledning. Det handler om prioriteringer

Anonymkode: 84a7a...d15

Inkludert et av barna i støvsugingen? Kan ikke huske mine foreldre noen gang gjorde det, og ser ikke helt poenget heller. Er da mye mer effektivt å gjøre jobben alene, og barna klarer seg vel uten å passes på konstant?

Anonymkode: 1ebdc...b3e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper han er utslitt etter lange arbeidsdager med mye ansvar, som familiens fremste inntektskilde (antar jeg).

Syntes du skal gi ham litt fred, han støvsugde da tross alt gulvet. 

Anonymkode: bf253...878

• Nyttig 2
Skrevet
Hmmmmmm skrev (22 minutter siden):

Hvorfor hater du ikke mannen mer som ikke gidder å ta initiativ med de ungene han har bidratt en liten smule med å lage? At man må faen meg skrike til for å skjønne at han må ta i ett tak.

Skriking er neppe spesielt hensiktsmessig eller produktivt om målet er å ha et godt familieliv, eller? 

Kanskje hun burde legge lista litt lavere ift hvor mye husarbeid som hele tiden må gjøres? Hun sliter seg ut, kanskje pga ting hun egentlig kan droppe. Kanskje hun skal sette på Fantus eller noe og la ungene styre på, mens hun tar seg en bolle og et glass brus? 

• Liker 5
Skrevet
HMK skrev (29 minutter siden):

Jeg gidder ikke sånne kjerringer som hater sine egne unger på denne måten. Som syns det er så jævlig å håndtere sitt eget avkom at hun måler på sekundet hvor lenge hun har måttet være sammen med ungene og hvor mye mer sliiiiitsomt det er for henne enn partneren. 

Slutt. Du har satt unger til verden. Det er ingen konkurranse i å ha det verst i familielivet. Dette er noen få år av livet, så er det over og du er gammel og kan tenke på deg selv. 

"Takk for at du tok gangen. Kan du ta, over her en stund, då jeg kan få tatt meg en god dusj og få fikset meg litt? Skal vi ta en tur ut sammen etterpå? Kjøpe noe thai-mat i ettermiddag?" 

Ts er den som tar ansvar og som velger å ta seg av egne barn. Det er kjærlighet, så langt fra hat som du kommer.

Dette står i sterk kontrast til hennes samboer, som ikke gidder å ta ansvar hverken for egne barn eller hjem eller forhold. Det er likegyldighet. Likegyldighet er verre enn hat, for likegyldighet viser at du overhodet ikke bryr deg, ikke en gang forsøker å late som om du bryr deg. 

Når du sier dette over her til Ts, som faktisk tar seg av barna hver eneste dag - hva mener du om samboeren som velger å ikke gjøre det, og gjør det med likehyldighet?

Det står også at mannen ikke bidrar generelt, ikke bare i dag, og at Ts har forsøkt både å snakke med ham om at også han må ta ansvar, og til og med i den forbindelse laget lister for å gjøre det enklere for ham, slik at han slipper å tenke selv. Likevel gidder han ikke. Det er likegyldighet fra hans side, han gidder rett og slett ikke. Og dermed viser han at han ikke har respekt for Ts, men heller ikke for barna. Det er det heller ingen kjærlighet i, bare likegyldighet og manglende omsorg, for både barna og Ts. Så hva vil du si til denne "mannen" som ikke gidder ta ansvar hverken for egne barn eller eget hjem?

Anonymkode: 8fae2...7fa

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Inkludert et av barna i støvsugingen? Kan ikke huske mine foreldre noen gang gjorde det, og ser ikke helt poenget heller. Er da mye mer effektivt å gjøre jobben alene, og barna klarer seg vel uten å passes på konstant?

Anonymkode: 1ebdc...b3e

Ja, det er det. Klesvask, oppvask og matlaging går også mye raskere uten å tørke vannsøl underveis, skifte bleie, trøste, ha barn stående på stolen som skal hjelpe til å kutte grønnsaker og barn som putter klær i feil maskin. Det var fint du bekreftet poenget med skjevfordelingen. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts er den som tar ansvar og som velger å ta seg av egne barn. Det er kjærlighet, så langt fra hat som du kommer.

Dette står i sterk kontrast til hennes samboer, som ikke gidder å ta ansvar hverken for egne barn eller hjem eller forhold. Det er likegyldighet. Likegyldighet er verre enn hat, for likegyldighet viser at du overhodet ikke bryr deg, ikke en gang forsøker å late som om du bryr deg. 

Når du sier dette over her til Ts, som faktisk tar seg av barna hver eneste dag - hva mener du om samboeren som velger å ikke gjøre det, og gjør det med likehyldighet?

Det står også at mannen ikke bidrar generelt, ikke bare i dag, og at Ts har forsøkt både å snakke med ham om at også han må ta ansvar, og til og med i den forbindelse laget lister for å gjøre det enklere for ham, slik at han slipper å tenke selv. Likevel gidder han ikke. Det er likegyldighet fra hans side, han gidder rett og slett ikke. Og dermed viser han at han ikke har respekt for Ts, men heller ikke for barna. Det er det heller ingen kjærlighet i, bare likegyldighet og manglende omsorg, for både barna og Ts. Så hva vil du si til denne "mannen" som ikke gidder ta ansvar hverken for egne barn eller eget hjem?

Anonymkode: 8fae2...7fa

Så det du sier er at om en mann ikke følger den allmektige kvinnens lister, ordre og bestemmelser om hva som skal gjøres så er det likegyldighet, hat og null kjærlighet. Det må jeg si er en spenstig konklusjon på jævlig tynt grunnlag. 

Endret av HMK
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min samboer må ha fått utdelt noen korte sosiale antenner. I dag sto han opp etter nok en natt hvor han sov uforstyrret og alene, tok seg en lang dusj og brukte lang tid på påkledning. Jeg har blitt vekket flere ganger og sto opp svett og trøtt med alle barna i god tid før han. Han går ned for å støvsuge gangen og jeg sier den også må vaskes. Han går selvfølgelig ned alene og gjør ting i fred og ro, tar seg god tid. Jeg blir overlatt med barna, frokostlaging, klesvask og oppvask. Mens jeg står og henger opp klesvasken kommer han tydelig stolt over hvordan han har støvsuget og vasket gangen uten noe som helst tanke på hva han etterlot til meg. Takk for meg

Og denne mannen med korte sosiale antenner har du altså valgt som samboer og far til dine barn, altså.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sitat

Hva feiler det menn?

Enda godt du ikke drar alle over samme kammen.

Din overskrift fører sikkert til bedre klima mellom kjønnene.

Gratulerer med ditt bidrag.

Anonymkode: 5ac25...b2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min samboer må ha fått utdelt noen korte sosiale antenner. I dag sto han opp etter nok en natt hvor han sov uforstyrret og alene, tok seg en lang dusj og brukte lang tid på påkledning. Jeg har blitt vekket flere ganger og sto opp svett og trøtt med alle barna i god tid før han. Han går ned for å støvsuge gangen og jeg sier den også må vaskes. Han går selvfølgelig ned alene og gjør ting i fred og ro, tar seg god tid. Jeg blir overlatt med barna, frokostlaging, klesvask og oppvask. Mens jeg står og henger opp klesvasken kommer han tydelig stolt over hvordan han har støvsuget og vasket gangen uten noe som helst tanke på hva han etterlot til meg. Takk for meg

Han støvsugde og vasket en gang?? Er ikke det kvinnen i huset sitt arbeid? 😉

• Liker 1
Skrevet

Han har vel adhd som alle andre...

Anonymkode: 1756d...4e2

Skrevet
BBB12345 skrev (3 minutter siden):

Finn en kvinne som er nøye på slikt🤣

Anonymkode: 1756d...4e2

• Liker 1
Skrevet

Om noe, så har du en mann som lar deg være i fred, som er renslig og som faktisk bidrar hjemme med støvsuging og vasking. Dette er ting som kvinner på KG klager på at mennene deres ikke gjør...

Ellers blir jeg imponert over hvor tafatt du kan være når du koker over av frustrasjon uten å snakke med han om det...

Anonymkode: 5d9cb...351

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper han er utslitt etter lange arbeidsdager med mye ansvar, som familiens fremste inntektskilde (antar jeg).

Syntes du skal gi ham litt fred, han støvsugde da tross alt gulvet. 

Anonymkode: bf253...878

Ja, dette er en side av saken som ofte ikke fremkommer i tråder som dette.

Det er uomtvistelig slik at kvinner gjør mer enn menn hjemme. Samtidig gjør menn mer utenfor hjemmet i inntektsgivende arbeid.

Det viktige er å snakke sammen og fordele arbeid både hjemme og ute slik at begge har omtrent like mye fritid. Samtidig bør det være slik at man støtter hverandre og gjør litt ekstra om partneren trenger det.

Tråder som dette er for øvrig ikke representativ for hvordan folk flest har det. Overskriften blir derfor misvisende. De fleste menn står regelmessig opp sammen med barna sine. 

• Liker 2
Skrevet

Hva har dette med MENN å gjøre, ref. emnetittelen? Alt du skriver handler om din samboer, og har nada med menn som kjønn å gjøre. Spørsmålet du burde stille deg er derfor "Hva feiler det min samboer?". 

Bare hyggelig.

Anonymkode: f5fc9...e61

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan love deg jeg har snakket med han. Mange mange ganger. Han har fått lister og muntlige beskjeder uttallige ganger. 

Da hadde jeg krevd parterapi eller gått hvis jeg var nok lei av daukjøttet hehe.

Anonymkode: f5c9f...18c

• Liker 1
Skrevet
BBB12345 skrev (27 minutter siden):

Jada så lenge hun ikke jobber men er hjemmeværende og mannen betaler ALT og betaler inn på hennes pensjon. Helt perfekt da 👍🏻🤩men feminine 50//50 menn angående penger men ikke hus og hjem nei de burde være single. Ikke videreføre de genene .

Anonymkode: f5c9f...18c

• Liker 2
Skrevet

Kanskje det ts sier stemmer, Kanskje det er en annen side av saken at mannen faktisk bruker flere timer i uken mer enn ts gjør på jobb osv. 

Jeg var sammen med ei dame. Henne var hjemme, jeg jobbet. Samtidig så handlet jeg ofte mat på vei hjem fra jobb. Dama gjorde mer enn det jeg gjorde hjemme, men ikke mye mer. Men fikk stadig høre at jeg aldri bidro hjemme.  

Anonymkode: 6cdcc...4e5

• Liker 1
Skrevet

Begge jobber fullt og jeg tjener mest, så dere kan legge den diskusjonen dø. Han har minst ti tommeltotter, så han tar heller ikke det utdaterte folk kaller mannfolkarbeid. Jeg vet jeg gjør mye mer enn han fordi jeg i perioder har latt ting ligge fordi jeg har vært gravid og dårlig og etter fødsler. Huset ser ut som en svinesti etter få dager og ting flyter. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Begge jobber fullt og jeg tjener mest, så dere kan legge den diskusjonen dø. Han har minst ti tommeltotter, så han tar heller ikke det utdaterte folk kaller mannfolkarbeid. Jeg vet jeg gjør mye mer enn han fordi jeg i perioder har latt ting ligge fordi jeg har vært gravid og dårlig og etter fødsler. Huset ser ut som en svinesti etter få dager og ting flyter. 

Da må du si det til han, på alvor også. True med å dra om ikke ting endrer seg, fordi du orker ikke å bruke din fritid på å rydde og vaske huset. Eventuelt kan du si at dere må hyre inn vaskehjelp siden huset ser så ille ut. Da får nok pipa en annen lyd fra han?

Og hva med barna her? Er det leker overalt, merker og skitt på sofa og bord? Innfør militære forhold rundt hygiene og rydding. Leker skal ryddes opp, hender skal vaskes, sko av i gangen osv.

Anonymkode: 2719f...7db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da får du snakke med han, vet du har sagt du har gjort det. Men da bryr han tydeligvis ikke om hva du sier. Så enten får du bare drite i å rydde alt selv og ikke fortelle han hva han skal gjøre, ellers får du bare si til han at jeg gidder ikke mer, flytt ut.

Anonymkode: 6cdcc...4e5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...