Hmmmmmm Skrevet fredag kl. 12:14 #41 Skrevet fredag kl. 12:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke noe galt med menn. Det er noe feil med din mann, og deres forhold. Du har valgt få barn med han, du kan velge sette grenser. Du kunne vekket han å bedt han stå opp. Du kunne bedt han ta med ett av barna, eller sendt ett av barna etter han. Hvorfor etterlot du ikke å henge opp klesvasken til han? Han har ikke respekt for deg, eller familien deres. Han vet at hvis han bare lukker øynene og somler lenge nok, så gjør du tingene selv, og han slipper unna. Anonymkode: 2af2e...8e1 Din fremtoning av han, får meg til å tro vi snakker om en tenåring. Hvorfor har det seg at godt voksene menn aldri blir noe annet enn tenåringer. De virker som å utvikle seg noe lengre som deltids foreldre. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:21 #42 Skrevet fredag kl. 12:21 Jeg blir flau over å være kvinne når jeg leser slike innlegg. Ikke rart det er sextørke og hyppige skilsmisser Anonymkode: 55534...f23 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:40 #43 Skrevet fredag kl. 12:40 Brunello skrev (1 time siden): Ja, dette er en side av saken som ofte ikke fremkommer i tråder som dette. Det er uomtvistelig slik at kvinner gjør mer enn menn hjemme. Samtidig gjør menn mer utenfor hjemmet i inntektsgivende arbeid. Det viktige er å snakke sammen og fordele arbeid både hjemme og ute slik at begge har omtrent like mye fritid. Samtidig bør det være slik at man støtter hverandre og gjør litt ekstra om partneren trenger det. Tråder som dette er for øvrig ikke representativ for hvordan folk flest har det. Overskriften blir derfor misvisende. De fleste menn står regelmessig opp sammen med barna sine. Nordiske menn gjør i snitt 40% av husarbeidet. Og i tillegg mer, som du sier, utenfor hjemmet. Likevel skrikes og hyles det. Anonymkode: ca802...2b6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:05 #44 Skrevet fredag kl. 13:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begge jobber fullt og jeg tjener mest, så dere kan legge den diskusjonen dø. Han har minst ti tommeltotter, så han tar heller ikke det utdaterte folk kaller mannfolkarbeid. Jeg vet jeg gjør mye mer enn han fordi jeg i perioder har latt ting ligge fordi jeg har vært gravid og dårlig og etter fødsler. Huset ser ut som en svinesti etter få dager og ting flyter. Anonymkode: 84a7a...d15 Vel, det setter jo deg i et dårligere lys. Er du ikke skamfull over å ha funnet deg en slik mann? Eller er det noe psykisk? Er han deprimert? Anonymkode: bf253...878
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:19 #45 Skrevet fredag kl. 14:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, det setter jo deg i et dårligere lys. Er du ikke skamfull over å ha funnet deg en slik mann? Eller er det noe psykisk? Er han deprimert? Anonymkode: bf253...878 Det må det gjerne gjøre. Traff hverandre veldig unge og var sammen mange år før vi fikk barn. Han var ikke slik før vi får barn og barn endrer også veldig mye, behov for struktur, ansvarlighet og arbeidsmengde. Jeg skammer meg ikke. Det er ikke min skyld han fortsatt oppfører seg som om livet ikke har endret seg. Er ikke mitt barn. Svigermor bør skamme seg Anonymkode: 84a7a...d15 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:19 #46 Skrevet fredag kl. 14:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det må det gjerne gjøre. Traff hverandre veldig unge og var sammen mange år før vi fikk barn. Han var ikke slik før vi får barn og barn endrer også veldig mye, behov for struktur, ansvarlighet og arbeidsmengde. Jeg skammer meg ikke. Det er ikke min skyld han fortsatt oppfører seg som om livet ikke har endret seg. Er ikke mitt barn. Svigermor bør skamme seg Anonymkode: 84a7a...d15 Fikk barn, ikke får barn Anonymkode: 84a7a...d15
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:48 #47 Skrevet fredag kl. 19:48 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nordiske menn gjør i snitt 40% av husarbeidet. Og i tillegg mer, som du sier, utenfor hjemmet. Likevel skrikes og hyles det. Anonymkode: ca802...2b6 Hva mener du? Noen vil jo være dem som drar ned snittet, og om to av ti kvinner, hyler og skriker, så merker du det veldig godt. Anonymkode: 9d674...26b
AnonymBruker Skrevet i går, 05:45 #48 Skrevet i går, 05:45 HMK skrev (19 timer siden): Så det du sier er at om en mann ikke følger den allmektige kvinnens lister, ordre og bestemmelser om hva som skal gjøres så er det likegyldighet, hat og null kjærlighet. Det må jeg si er en spenstig konklusjon på jævlig tynt grunnlag. Er det kjærlighet å la barna bo i et rotete møkkhus fordi far ikke gidder å ta unna sine plikter?? Er det kjærlighet å la mor ta alt ansvar for barna ? Er det kjærlighet å ligge å dra seg når barna er i full aktivitet? Anonymkode: 52b2d...ebe 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #49 Skrevet 20 timer siden Da jeg leste innlegget ditt TS, kom jeg til å tenke på hvordan mannen min er/var. eksempel: Han tar med de tre barna (til svigers der han slipper å løfte en finger fordi moren gjør alt), i mellomtiden bruker jeg 8-9 timer på å vaske hele huset. Han kommer hjem og sier følgende; Er du ikke glad for at jeg tok med alle barna? så må jeg takke og bukke for at han har vært så snill og tatt barna en hel lørdag, hvor jeg har slitt meg helt ut og har langt over 10 000 skritt på måleren.. menn, altså… store tanker om egen innsats! Anonymkode: ab1d5...d59 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #50 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da jeg leste innlegget ditt TS, kom jeg til å tenke på hvordan mannen min er/var. eksempel: Han tar med de tre barna (til svigers der han slipper å løfte en finger fordi moren gjør alt), i mellomtiden bruker jeg 8-9 timer på å vaske hele huset. Han kommer hjem og sier følgende; Er du ikke glad for at jeg tok med alle barna? så må jeg takke og bukke for at han har vært så snill og tatt barna en hel lørdag, hvor jeg har slitt meg helt ut og har langt over 10 000 skritt på måleren.. menn, altså… store tanker om egen innsats! Anonymkode: ab1d5...d59 Kanskje kvinner burde informere menn om dette. Ikke behandle dem som barn og skryte for alt vi kvinner gjør omkring barn og hus hele tiden og uten skryt . Menn altså, mannebabyer mange av dem. Anonymkode: f5c9f...18c
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #51 Skrevet 19 timer siden Etter jeg hadde lest innlegget, så tenkte jeg at dette var trolling. Men etterhvert som jeg forsto at dette ikke var trolling, så innså jeg at man trenger ikke være troll for å skrive ting som er helt bak mål. Anonymkode: 880c1...4e3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #52 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 10.58): Snakk med han!!! Menn er ikke tankelesere. Mange er også noen ego latsabber og de må hvertfall få en rettferdig liste over forskjellige ting dere skal gjøre! Ikke vent og gå og irritere deg mer. Ta det opp! Så mange kvinner som lever i sånne forhold hjelpes. Anonymkode: f5c9f...18c Så en dame og mor på altså peke på og forklare hvordan en en mann og far skal ta seg av egne unger og hus...........? AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 11.30): Det er ikke noe galt med menn. Det er noe feil med din mann, og deres forhold. Du har valgt få barn med han, du kan velge sette grenser. Du kunne vekket han å bedt han stå opp. Du kunne bedt han ta med ett av barna, eller sendt ett av barna etter han. Hvorfor etterlot du ikke å henge opp klesvasken til han? Han har ikke respekt for deg, eller familien deres. Han vet at hvis han bare lukker øynene og somler lenge nok, så gjør du tingene selv, og han slipper unna. Anonymkode: 2af2e...8e1 Han høres ut som en 17 åring som bor på promperommet. Snart klager han på at hun ikke har lyst på sex med ham.....men mødre har sjelden lyst på sex med eldste "sønnen" sin........... Anonymkode: 1b98e...1d3 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #53 Skrevet 18 timer siden Hmmmmmm skrev (På 31.7.2026 den 14.14): Din fremtoning av han, får meg til å tro vi snakker om en tenåring. Hvorfor har det seg at godt voksene menn aldri blir noe annet enn tenåringer. De virker som å utvikle seg noe lengre som deltids foreldre. En del menn forblir tenåringer, fordi de blir behandlet som det. Noen blir mer moden og voksen idet de står alene, og ikke har en morsfigur som vasker klærne, tar oppvasken og rydder huset for dem. Anonymkode: 2af2e...8e1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #54 Skrevet 18 timer siden Det tredje skiftet Anonymkode: 25c38...cd2
Maleficenta Skrevet 18 timer siden #55 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 9.48): Min samboer må ha fått utdelt noen korte sosiale antenner. I dag sto han opp etter nok en natt hvor han sov uforstyrret og alene, tok seg en lang dusj og brukte lang tid på påkledning. Jeg har blitt vekket flere ganger og sto opp svett og trøtt med alle barna i god tid før han. Han går ned for å støvsuge gangen og jeg sier den også må vaskes. Han går selvfølgelig ned alene og gjør ting i fred og ro, tar seg god tid. Jeg blir overlatt med barna, frokostlaging, klesvask og oppvask. Mens jeg står og henger opp klesvasken kommer han tydelig stolt over hvordan han har støvsuget og vasket gangen uten noe som helst tanke på hva han etterlot til meg. Takk for meg Anonymkode: 84a7a...d15 Ehh. Hva gjorde han galt?
Maleficenta Skrevet 17 timer siden #56 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 9.57): Ta med seg et av barna foreksempel. Rydde etter seg kvelden i forkant, så jeg slapp å ta oppvasken hans. Henge opp klær før han la seg i går så jeg slapp å skylle gjennom og henge opp tøyet. Han kunne stått opp med barna, så jeg fikk sove litt. Anonymkode: 84a7a...d15 Du sa ikke noe om at dette var ting som han satte igjen igår. Da forstår jeg deg. Men da hadde jo jeg sagt at han måtte ta det og du kunne støvsugd/ vaska gulvet
Maleficenta Skrevet 17 timer siden #57 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En del menn forblir tenåringer, fordi de blir behandlet som det. Noen blir mer moden og voksen idet de står alene, og ikke har en morsfigur som vasker klærne, tar oppvasken og rydder huset for dem. Anonymkode: 2af2e...8e1 Ja skyld på damene liksom. Er hennes feil at voksne mannen oppfører seg som en tenåring fordi hun lar han? Nei vettu hva. Det er et valg han selv tar. Er ikke en kvinnes jobb å oppdra en voksen mann. En voksen mann må skjønne slik selv og lære seg slik selv akkurat som hun har måttet. Selv tenåringsjenter kan ha blitt skjemt bort hjemme og aldri vasket et eneste plagg før etter hun flyttet hjemmefra. Likevel lærer de seg helt selv å ta ansvar for slike ting. Da kan man forvente det samme av gutter/ menn. Og det morsomme er om det er en voksen dame som oppfører seg som en tenåring i forholdet så er det aldri fordi mannen har behandlet henne slik 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #58 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 9.57): Ta med seg et av barna foreksempel. Rydde etter seg kvelden i forkant, så jeg slapp å ta oppvasken hans. Henge opp klær før han la seg i går så jeg slapp å skylle gjennom og henge opp tøyet. Han kunne stått opp med barna, så jeg fikk sove litt. Anonymkode: 84a7a...d15 La oppvasken hans stå. Be ham stå opp med barna? Anonymkode: 3a106...db9
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #59 Skrevet 17 timer siden Eksempelet til ts er jo typisk slitne og late mannfolk med kone og barn .Dette med å bruke urimelig lang tid på selv enkle oppgaver er en måte å skaffe seg egentid på, og slippe unna familiehelvetet med unger og mas. Disse gutta har skjønt det Min mann er helt lik. Kan bruke timesvis på å klippe plenen, handle litt matvarer eller bære noen sekker med avfall ut fra garasjen. Jeg har innsett at han gjør det fordi han er trøtt og vil være fri for familielivet for en stund, og lar han derfor ofte få det pusterommet. Men jeg passer på å gripe mulighetene til å gjøre det samme når jeg kan. Vær raus med hverandre er mitt beste råd! Anonymkode: e7749...499 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #60 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.7.2026 den 9.48): Min samboer må ha fått utdelt noen korte sosiale antenner. I dag sto han opp etter nok en natt hvor han sov uforstyrret og alene, tok seg en lang dusj og brukte lang tid på påkledning. Jeg har blitt vekket flere ganger og sto opp svett og trøtt med alle barna i god tid før han. Han går ned for å støvsuge gangen og jeg sier den også må vaskes. Han går selvfølgelig ned alene og gjør ting i fred og ro, tar seg god tid. Jeg blir overlatt med barna, frokostlaging, klesvask og oppvask. Mens jeg står og henger opp klesvasken kommer han tydelig stolt over hvordan han har støvsuget og vasket gangen uten noe som helst tanke på hva han etterlot til meg. Takk for meg Anonymkode: 84a7a...d15 Jeg skjønner godt at du reagerer på skjevfordelingen, særlig når du har hatt nattevåk og sitter med barna og resten av husarbeidet. Samtidig blir akkurat dette eksempelet litt vanskelig å forstå, fordi du faktisk ba ham vaske gangen, og han gjorde det. Det høres ut som det du egentlig ønsket, var at han skulle se helheten og forstå at du trengte avlastning med barna, frokosten eller de andre oppgavene. Det er et helt rimelig behov, men da må problemet beskrives som manglende initiativ og skjev belastning, ikke at han gjorde oppgaven han fikk beskjed om å gjøre. Som andre sier er ikke menn tankelesere. Tydelig kommunikasjon er viktig. Man kan ikke forvente at en mann eller kvinne vet hva du tenker når du ikke sier hva du tenker. Anonymkode: 97527...c93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå