Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nok for smart for mine medstudenter. Det gir en ensom studenttilværelse. 

Jeg ser sammenhenger, konsepter, ideér osv som andre ikke ser. Når jeg legger dem frem går det som regel langt over hodet på mine medstudenter. De reagerer med å behandle meg som dum eller riv ruskende gal. Men jeg vet at jeg ikke er det, fordi det innimellom er en eller to medstudenter som er smarte nok og skjønner hva jeg snakker om. 

Skal jeg dumme ned mine bidrag slik at alle forstår? Eller skal jeg fortsette som før og bli behandlet som sprøing?

Anonymkode: aa4b8...00b

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du være ensom om du er smart? Dere snakker vel sammen og er sosial omkring andre ting enn bare fag?

Og du sier jo at det er et par andre som du har noe til felles med og som skjønner, kan du ikke henge med dem, da?

Anonymkode: a939d...4a9

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ok

Anonymkode: df6a4...056

• Liker 3
Skrevet

Du må finne frem din indre pedagog og lære deg å forklare dine ideer på en lettfattelig måte. Kan like godt begynne med det nå, for det blir nok like stort behov for å kunne gjøre det i arbeidslivet.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har hatt medstudenter som sikkert ville beskrevet seg selv på samme måte, men de var jo stort sett riv ruskende gale da. En av de endre opp på mentalsykehus.

Anonymkode: 72526...4ae

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva studerer du? Jeg syns du skal fortsette nesten som før, men forsøke å formulere deg bedre. Min erfaring er at rotete og uforståelige forklaringer ofte henger sammen med rotete og uutviklede tanker.

Hold deg faglig sammen med de studentene du føler er på ditt nivå, og så kan du jo la være å snakke fag med de andre, hvis dere henger sammen sosialt.

Anonymkode: 112ca...398

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er nok for smart for mine medstudenter. Det gir en ensom studenttilværelse. 

Jeg ser sammenhenger, konsepter, ideér osv som andre ikke ser. Når jeg legger dem frem går det som regel langt over hodet på mine medstudenter. De reagerer med å behandle meg som dum eller riv ruskende gal. Men jeg vet at jeg ikke er det, fordi det innimellom er en eller to medstudenter som er smarte nok og skjønner hva jeg snakker om. 

Skal jeg dumme ned mine bidrag slik at alle forstår? Eller skal jeg fortsette som før og bli behandlet som sprøing?

Anonymkode: aa4b8...00b

Du har antageligvis en verdensforståelse som ikke er riktig, tipper du mener en del konspirasjonsteorier stemmer

Anonymkode: af397...c5e

• Liker 13
Skrevet

Du er kanskje smart, men ikke sosialt intelligent. Det er jo dét som gjør deg ensom.

• Liker 20
  • Nyttig 8
Skrevet

Kjenner på det samme.

Har fått mange gode tilbakemeldinger på mine ideer og prosjekter, som er langt over nivå til medstudenter og jevnaldrende. Jeg tror det bunner i min evne til å reflektere, drøfte og stille spørsmål både med meg selv og andre.

Anonymkode: 7cdff...d77

• Hjerte 3
Skrevet

Velkommen til voksenlivet! :)  

Litt rart hvis du ikke har lagt merke til dette allerede på skolen. 

Daria skrev (9 minutter siden):

De virkelig smarte klarer å forklare meningene og teoriene sine så også andre skjønner poenget (og kaller det ikke å "dumme ting ned", men å tilpasse seg sitt publikum). 

Dette er jo bare tull. At man er dumsnill eller pedagogisk er ingen forutsetning for å være virkelig smart. Her driver du ønsketenkning. 

Anonymkode: 5d925...104

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva er det du studerer ts, kan det tenkes at du har havnet på feil hylle og at du skulle valgt et annet studie?

Det er forskjell på folk og det er ulike nivåer på studenter også. 

• Liker 1
Skrevet

Et tegn på intelligens er å kunne tilpasse informasjon og forklaring slik at alle forstår. Å kunne formulere seg kort og presist også..

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Macro skrev (1 minutt siden):

Et tegn på intelligens er å kunne tilpasse informasjon og forklaring slik at alle forstår. Å kunne formulere seg kort og presist også..

Vitenskapelig kilde på dette, takk!

Du er den andre som forsøker på denne her, på tide å komme med noe som kan underbygge deres påstander. 

• Liker 4
Skrevet
Macro skrev (3 minutter siden):

Stemmer ikke

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vitenskapelig kilde på dette, takk!

Du er den andre som forsøker på denne her, på tide å komme med noe som kan underbygge deres påstander. 

Tja, eller du kan komme med en motbevisende kilde. Jeg er ikke en som skriker etter kilder selv her på KG, jeg finner det jeg lurer på selv på nettet. Verken du eller temaet er viktig nok for meg dessverre.

Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

Stemmer ikke

Nei vel😅 

• Liker 1
Skrevet
Macro skrev (1 minutt siden):

Nei vel😅 

Det er ikke noe korrelasjon mellom høy intelligens og pedagogiske evner. Det dreier seg om forskjellige typer intelligens 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Tja, eller du kan komme med en motbevisende kilde. Jeg er ikke en som skriker etter kilder selv her på KG, jeg finner det jeg lurer på selv på nettet. Verken du eller temaet er viktig nok for meg dessverre.

Nei, dette er bare mer av samme sorten fra deres side.

«Hvis du er smart må du lære meg!»

«Hvis du er uenig må du gjøre jobben med å finne kilder som motbeviser påstander som jeg kommer med!»

«Jeg vil bare sitte her og skravle, du må gjøre jobben!»

Er man smart så ser man gjennom dette. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, dette er bare mer av samme sorten fra deres side.

«Hvis du er smart må du lære meg!»

«Hvis du er uenig må du gjøre jobben med å finne kilder som motbeviser påstander som jeg kommer med!»

«Jeg vil bare sitte her og skravle, du må gjøre jobben!»

Er man smart så ser man gjennom dette. 

Nei, her overtolker du. Jeg tar ansvar for min egen kritiske lesning og valg av kilder. Sånn er jeg, og så kan du be om å få ting servert. I blant vil du få et nei. Personlig trenger ikke jeg kilder fra deg. Jeg sa du måtte finne selv dersom du synes kilder er viktig.

Rucula skrev (1 minutt siden):

Det er ikke noe korrelasjon mellom høy intelligens og pedagogiske evner. Det dreier seg om forskjellige typer intelligens 

Jeg setter ikke likehetstrekk mellom gode språkevner og faget pedagogikk. Mulig det er feil av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...