AnonymBruker Skrevet 22. juli #61 Skrevet 22. juli Var hjemme i Bergen og hadde besøk. Jeg og besøket handla inn til fest på nærmeste kjøpesenter da radioen sto på i en kiosk. Var prat om stor eksplosjon i Oslo. Vi beroliga hverandre med at det sikkert var høyst overdrevet. Likevel slo vi på radio da vi kom hjem og lagde mat. Etterhvert kom også tv på. Da kom de første nyhetene om Utøya, omtrent samtidig med at resten av gjestene kom inn døra. Terroren tok all fokus. Det ble mer gravøl enn fest. Men vi ville jo ikke sende folk hjem for å se det aleine på tv, heller. Mye maktesløshet. Kjentes som at landet mitt var blitt voldtatt. Kjente ingen av de døde eller pårørende. Men vi gråt og gråt. Hver detalj var verre enn den neste. De neste dagene var vi bare inne og så tv eller leste aviser, ingenting annet var viktig. Anonymkode: d94ed...5be
AnonymBruker Skrevet 22. juli #62 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå viser jo ikke værmeldingen alltid riktig, selv i sanntid, det trenger jeg bare se ut vinduet nå for å se. Men den værmeldingen stemmer i hvert fall bedre med det jeg husket, det regnet på dagen og lettet utpå ettermiddag/kveld. Kikket nettopp på videoen av Gro fra Utøya også, for å se at jeg ikke drømte at det høljregnet der. Det var en våt dag også der. Anonymkode: f316e...c67 Det var en meget våt dag, tung grå himmel og regn. Anonymkode: a8727...f3a 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli #63 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her er Oslo sentrum 22. juli 2011. Så kan vi legge ned den. Anonymkode: 1837c...f4e Da må det ha vært veldig lokal sol, for jeg satt på balkongen da bomben smalt. Skjønte ingenting av hvorfor det tordnet fordi det var skyfri himmel over meg. Anonymkode: b7961...04a 1
SPOCA Skrevet 22. juli #64 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det begynte ikke å regne før på kvelden rundt klokken 18–19. På dagen var det skyfri himmel og flott vær. Været var sånn flere dager den sommeren, flott vær på dagtid og regn på kvelden. Anonymkode: b7961...04a Det kommer an på hvor du var, været var ikke likt over hele landet. Det høljregnet på Utøya. Det er bare å se på dokumentarer fra Utøya for å få bekreftet det. Jeg valgte selv å ikke dra dit etter å ha konferert med en på Utøya, for været så elendig. Gjørmebad på teltplassen var ikke det jeg så fram i mot å telte i på de en av de få fridagene jeg hadde den sommeren. Gro ankom øya i hvite joggesko, sikkert kledd seg etter bedre vær i Oslo, og måtte derfor låne regnstøvler. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #65 Skrevet 22. juli SPOCA skrev (2 minutter siden): Det kommer an på hvor du var, været var ikke likt over hele landet. Det høljregnet på Utøya. Det er bare å se på dokumentarer fra Utøya for å få bekreftet det. Jeg valgte selv å ikke dra dit etter å ha konferert med en på Utøya, for været så elendig. Gjørmebad på teltplassen var ikke det jeg så fram i mot å telte i på de en av de få fridagene jeg hadde den sommeren. Gro ankom øya i hvite joggesko, sikkert kledd seg etter bedre vær i Oslo, og måtte derfor låne regnstøvler. Hun som lånte bort støvlene til Gro var så kry over det. Noe hun ville ha husket resten av livet, selv om det hadde blitt så langt som det burde blitt. Isteden levde hun bare noen timer etter det Anonymkode: f316e...c67 6
SPOCA Skrevet 22. juli #66 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun som lånte bort støvlene til Gro var så kry over det. Noe hun ville ha husket resten av livet, selv om det hadde blitt så langt som det burde blitt. Isteden levde hun bare noen timer etter det Anonymkode: f316e...c67 Ja, det stemmer. Så ufattelig, ufattelig trist. 1 1
Snok1 Skrevet 22. juli #67 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): På Utøya var det masse regn slik at Gro Harlem Brundtland måtte låne gummistøvlene til hun ene som ble drept den dagen. 💜 Bano Rashid 💜 https://www.utrop.no/nyheter/nytt/21749/ 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #68 Skrevet 22. juli SPOCA skrev (11 minutter siden): Det kommer an på hvor du var, været var ikke likt over hele landet. Det høljregnet på Utøya. Det er bare å se på dokumentarer fra Utøya for å få bekreftet det. Jeg valgte selv å ikke dra dit etter å ha konferert med en på Utøya, for været så elendig. Gjørmebad på teltplassen var ikke det jeg så fram i mot å telte i på de en av de få fridagene jeg hadde den sommeren. Gro ankom øya i hvite joggesko, sikkert kledd seg etter bedre vær i Oslo, og måtte derfor låne regnstøvler. Det var regn og overskyet i Oslo også. Anonymkode: a8727...f3a 1 2
Millimani Skrevet 22. juli #69 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var ikke regn når bomben smalt nei. Anonymkode: 1837c...f4e AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, men det var i alle fall ikke skyfri himmel og flott vær for som flere skriver trodde man det var torden. Men mulig det var fint tidligere på dagen. Men det er jo ikke så viktig, jeg reagerte mest fordi jeg trodde det var torden og vet at det var masse skyer. Anonymkode: 5348c...b95 Bomben smalt i Oslo. Det høljet ned på Utøya. 1
SPOCA Skrevet 22. juli #70 Skrevet 22. juli (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det var regn og overskyet i Oslo også. Anonymkode: a8727...f3a Ja? Det har jeg ikke nektet for. Jeg svarte vel egentlig de som hevdet at det var sol og strålende solskinn over hele landet.(..) Mener mine foreldre i Oslo husker det som en blanding av fint og dårlig vær, derav Gros hvite joggesko (og ikke dermed forberedt på øs pøsende regnvær på Utøya). Selv var jeg på sørlandet, og mener det var helt ok vær, men det har jeg egentlig fortrengt. Jeg husker bare jeg hengte meg opp i drittværet på Utøya. Endret 22. juli av SPOCA
ToveM Skrevet 22. juli #71 Skrevet 22. juli Var i Danmark på en campingplass. Alle på campingen som forstod vi var norske kondolerte og spurte om vi kjente noen som var der.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #72 Skrevet 22. juli Jeg var på jobb. Vi ble sittende lamslåtte å se på tv ut over kvelden, prøvde å skjerme de beboerne som ikke burde se og trøste de som var opprørte. Det var en uvirkelig dag. Anonymkode: 9a343...a2c
Millimani Skrevet 22. juli #73 Skrevet 22. juli Jeg var hjemme. Mer enn det husker jeg ikke. Det var ferie, fredag, og jeg holdt kanskje på med middagen da bomben smalt. Jeg bor litt lengre sør i landet, og ikke i nærheten av Oslo eller øya. Fikk en telefon før jeg rakk å slå på tv. Da fikk jeg vite det, og mer enn det husker jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #74 Skrevet 22. juli Jeg var hjemme og malte verandaen. Anonymkode: ca566...7f1
Iskaffi90 Skrevet 22. juli #75 Skrevet 22. juli Jeg fødte mitt første barn denne dagen. Hørte på nyhetene og snakk på fødeavdelingen utover dagen , og hendelsen gikk veldig inn på meg ♥️ varme tanker til alle som ble rammet av denne tragedien. Vi feirer bursdag, samtidig som mine tanker alltid går til de som mistet sine kjære 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #76 Skrevet 22. juli Vi var på tur hjem i bilen etter ferie. Hadde vel ca 4 timers kjøring igjen når nyheten kom (på radio eller på nett, det er jeg usikker på). ble sittende å holde oss oppdaterte resten av bilturen. trodde først et søskenbarn av meg var der, men tilfeldigheter gjorde at hun var hjemme. Anonymkode: 64d57...f5a
AnonymBruker Skrevet 22. juli #77 Skrevet 22. juli Hadde akkurat stått opp etter krevende nattevakt og gikk på facebook med kaffekoppen i hånda. Der var det en rekke status-oppdateringer som fortalte at det skjedde noe i Oslo og at folk ble evakuert. Jeg tenkte ikke særlig over det og at det sikkert var en liten eksplosjon på et kjøkken eller noe. Så bara balla det på seg utover dagen og kvelden. Husker at jeg var aleine og at jeg gråt. Anonymkode: f317c...ed8
Lykkeliten* Skrevet 22. juli #78 Skrevet 22. juli Jeg var hjemme da det smalt i Oslo og dro til foreldrene mine på ettermiddagen. Vi satt og pratet mens tv sto på og plutselig sier nevøen min at nå skyter de på Utøya. Fulgte nyhetene hele kvelden og da jeg la meg var det vel meldt om ca 10 døde. Våknet og sjekket mobilen kl 04 og fikk sjokk da det sto at det var over 80 som fryktes drept. Vi kjente ingen som ble rammet personlig, men hadde egne barn på 15 og 20 år og tanken på at de skulle kjent på dødsangsten var uutholdelig. Min svigersønn skulle vært der, men ble syk. Han mistet sin beste venn.
AnonymBruker Skrevet 22. juli #79 Skrevet 22. juli Var hjemme og så på Tour De France. Plutselig ble sendingen brutt og en ekstra nyhetssending om bombe i Oslo kom på tv. Levde som normalt den dagen. Skjønte ikke omfanget før dagen etter når vi våkna til «92 drepte» (tallet var for høyt først). Først da kom sjokket og sorgen. Her er for øvrig tråden på kvinneguiden fra rett etter bomben gikk av, rart å lese den og tankene folk her inne hadde nå når vi vet fasiten: Anonymkode: 60d66...316 1
frenchygirl Skrevet 22. juli #80 Skrevet 22. juli Jeg var på jobb, men hadde TV på pause / fellerommet, så fikk det med oss.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå