AnonymBruker Skrevet 22. juli #41 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Var hjemme og satt på KG mens jeg ventet på noen som skulle komme på besøk. Skvatt av at det tordnet så uvanlig kraftig når det ikke var en sky på himmelen. Noen få minutter etterpå så jeg tråden på KG. Hun som skulle komme på besøk var ved Grensen og endte med å løpe til langt forbi Majorstua i ren panikk. Anonymkode: b7961...04a Sorry var ikke deg jeg skulle sitere. Anonymkode: 5348c...b95
AnonymBruker Skrevet 22. juli #42 Skrevet 22. juli Var på jobb da bomben smalt, dro tidlig for å dra i et utdrikningslag. Hørte på radioen på bilturen dit at det var skyting på Utøya. Ble et rart utdrikningslag, vi satt alle og fulgte med på nyhetene hele kvelden og natten. Sjekket nyhetene med en gang dagen etter og ble helt lamslått. Anonymkode: 8ca8c...0f3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #43 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det begynte ikke å regne før på kvelden rundt klokken 18–19. På dagen var det skyfri himmel og flott vær. Været var sånn flere dager den sommeren, flott vær på dagtid og regn på kvelden. Anonymkode: b7961...04a Det var tunge skyer og lett regn i Oslo når bomben gikk. På Utøya var det masse regn slik at Gro Harlem Brundtland måtte låne gummistøvlene til hun ene som ble drept den dagen. Anonymkode: 5348c...b95 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #44 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var tunge skyer og lett regn i Oslo når bomben gikk. På Utøya var det masse regn slik at Gro Harlem Brundtland måtte låne gummistøvlene til hun ene som ble drept den dagen. Anonymkode: 5348c...b95 Det var ikke regn når bomben smalt nei. Anonymkode: 1837c...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #46 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Fredag den 22.juli var ein fin solskinsdag over det meste av landet, og det var ferietid, og helgafri for mange, men helgen ble ikkje slik mange hadde forestilt seg. Omlag kl. 15 sjekket inn på hotell til den forestående dansegalla. Følte behov for å slappe litt av umiddelbart etter innsjekking , og en 3 timers kjøretur, og "satte meg ned " foran TV-en. "Ekstra nyghetsedning" stod det på skjermen, og bildene rullet over skjermen fra regjeringskvartalet, og samtidig ble det opplyst om "spredt skyting på utøya". Min første tanke var "terror igjenngjeldelse" fordi norge nyleg hadde tatt del i bombingen av Libya, og ingen skjønte da hva som foregikk. Omlag på same tid som bildene fra regjeringskvartalet rullet over TV- skjermen utspant deg seg en stor tragedie blandt ungdomene som befant seg på Utøya som ingen skjønte omfanget av. I etterkant av tragedien ble det reist en rekke kritiske spørsmål overfor politiet sin håndtering av dramaet. Eit helikopter m/ journalister fra TV -2 kretsen over Utøya lenge før politiets ankomst, og hadde vepnet politi vert landsett m/ helikopter kunne mange liv vert reddet. Lørdag morgen satt regjering i krisemøte, og var snakk om sørgedag over hele landet, og dansegallaer o.l skulle avlyses, men ble besluttet syk manns handlinger skulle ikkje slå landet i kne. Dei fleste arangement rundt om i by -og land ble opprettholdt, men ble markert med 1 minutt stillhet over hele landet. Anonymkode: b8797...bfa På Østlandet hvor jeg var, var det en regnfull dag. Var på jobb. Anonymkode: a8727...f3a 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #47 Skrevet 22. juli Alene på kontoret på Skøyen. Anonymkode: d9f45...d1b
AnonymBruker Skrevet 22. juli #48 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det begynte ikke å regne før på kvelden rundt klokken 18–19. På dagen var det skyfri himmel og flott vær. Været var sånn flere dager den sommeren, flott vær på dagtid og regn på kvelden. Anonymkode: b7961...04a Det regnet der jeg var, veldig trykkende og vått. Var vel en våt dag på Utøya også, husker spesielt da Gro fikk låne støvlene til en av de som døde senere på dagen. Anonymkode: f316e...c67 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #49 Skrevet 22. juli Her er Oslo sentrum 22. juli 2011. Så kan vi legge ned den. Anonymkode: 1837c...f4e 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #50 Skrevet 22. juli Var på vei hjem etter å hentet noe på Eidsvoll. Hadde med begge ungene i bilen som da var 4 og 5 år. Fikk litt vondt følelse da jeg hørte på radioen. Prøvde å ringe mannen som jeg viste skulle jobbe i sentrum i Oslo den dagen og fikk ikke svar. Når han så ringte opp så fikk jeg beskjed at han ikke var i sentrum men på vei hjem. Så fikk jeg høre det foregikk ting på Utøya og fikk da igjen ny klump siden jeg viste mannen altid kjørte forbi der på vei hjem siden den veien hadde mindte trafikk en rv4. Men da ringte mannen og sa han var forbi omeråde og nærmest seg hjem Anonymkode: 2581d...f84
AnonymBruker Skrevet 22. juli #51 Skrevet 22. juli Jeg var hjemme hos mine foreldre langt ute på bygda. Mannen min var på oppdrag i utlandet, ungene våre var 2, 4 og 10. Husker det var sykt tregt internett hjemme hos mamma og pappa dengang, satt til sene kvelden og prøvde å få oppdateringer og forstå hva som hadde skjedd. Anonymkode: 6aa9a...cf1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #52 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var ikke regn når bomben smalt nei. Anonymkode: 1837c...f4e Ok, men det var i alle fall ikke skyfri himmel og flott vær for som flere skriver trodde man det var torden. Men mulig det var fint tidligere på dagen. Men det er jo ikke så viktig, jeg reagerte mest fordi jeg trodde det var torden og vet at det var masse skyer. Anonymkode: 5348c...b95 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #53 Skrevet 22. juli Noen hundre meter fra bomben, oppover i Ullevålsveien. Husker smellet veldig godt. Anonymkode: 7855d...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #55 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er Oslo sentrum 22. juli 2011. Så kan vi legge ned den. Anonymkode: 1837c...f4e Takk🙏 Husker det ikke var så varmt heller og det var jo riktig. Utrolig hva man kan finne ut av i dag. Anonymkode: 5348c...b95 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #56 Skrevet 22. juli Hjemme å koste meg med pizza! Var syk. Anonymkode: 814f1...24b 1
Lost little girl Skrevet 22. juli #57 Skrevet 22. juli Var på jobb i Oslo sentrum ikke så langt fra Regjeringskvartalet. Merket godt bomben. Vi få som var på jobb samlet oss og snakket om det som hadde skjedd. Sjefen ville at vi skulle dra hjem siden situasjonen var uavklart. Merkelig stemning ute i gatene. Folkevandring på vei ut av sentrum. En fæl dag! Og det ble bare verre utover kvelden. Ble sittende foran TV-en i sjokk. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #58 Skrevet 22. juli På jobb i grubbegata helt til jeg hørte et smell, så eksplosjonen med kuppelen som kom mot oss. Alle vindua på kontoret ble blåst inn og arbeidsdagen tok en brå slutt. Anonymkode: 89ad0...230 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #59 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok, men det var i alle fall ikke skyfri himmel og flott vær for som flere skriver trodde man det var torden. Men mulig det var fint tidligere på dagen. Men det er jo ikke så viktig, jeg reagerte mest fordi jeg trodde det var torden og vet at det var masse skyer. Anonymkode: 5348c...b95 Nå viser jo ikke værmeldingen alltid riktig, selv i sanntid, det trenger jeg bare se ut vinduet nå for å se. Men den værmeldingen stemmer i hvert fall bedre med det jeg husket, det regnet på dagen og lettet utpå ettermiddag/kveld. Kikket nettopp på videoen av Gro fra Utøya også, for å se at jeg ikke drømte at det høljregnet der. Det var en våt dag også der. Anonymkode: f316e...c67 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #60 Skrevet 22. juli På en bybuss. Der folk begynte å snakke med fremmede, så kjørte vi ned Maridalseien og møtte en rekke ambulanser for fulle sirener, så stanset vi på Brugata-holdeplassen og så alle de knuste vinduene og buede veggene og det ble veldig stille. Det var mest gasseksplosjon og slikt det blir spekulert i. Jeg hørte ingen si bombe før senere, på nyhetene. Anonymkode: f6ab4...af8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå