Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tivoli-stepappa?? Hvor får du det fra? Ingen ting som minner om tivoli her i gården. Forskjellen er at jeg er et normalt, oppegående og omsorgsfullt menneske som ønsker det beste for de rundt meg. Jeg har oppdratt barna mine til flotte, glade, smilende og inkluderende mennesker. De omgås min partner på en helt normal og høflig måte som de gjør med alle andre.

Hans ungdommer er oppdratt av en mor som baksnakker, har tusen regler og konsekvenser, truer dem til å tilbringe tid med henne (all sin tid), gir de dårlig samvittighet for å ha det hyggelig sammen med oss, har strenge regimer for ringing og rapport om de er på ferie med oss, aldri hatt overnatting eller venner på besøk hjemme hos henne, får ikke velge vgs selv, eier ingen skills når det kommer til small talk, sette noen andre sine behov før egne, spør andre om de skal ha siste stykket, spør om man kan gjøre noe for noen andre, vise intetesse for andre sine ting, og kanskje det mest håroble, gratulerer verken meg eller barna mine med dagen når vi er under samme tak. 

Så da har hun, som mor, ødelagt de. 

Jeg kan ikke gå til grunne og slite meg ut på dette. Fylle hodet og fokuset mitt med negativitet og kaos. Jeg skal også fungere i min hverdag. Jeg er mor for mine egne barn. De hadde en herlig hverdag før kaoset hennes dukket opp i livet vårt. Og mine barn har IKKE valgt min partner. Da er det mitt ansvar å skjerme de fra den elendigheten hun sprer rundt seg. 

Hvis det gjør meg grusom. Helt greit. Jeg sover godt om natten med det.

Anonymkode: 0b8cd...4b2

Kaoset HENNES!?? Var vel heller kaoset til nissen du er sammen med? Du er ikke voksen nok til å se at dersom mor er så syk som du får det til å høres ut som så burde jo mannen dit ta i et tak!!! Nei, fysj for et menneske du er!

Anonymkode: ae77a...911

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kaoset HENNES!?? Var vel heller kaoset til nissen du er sammen med? Du er ikke voksen nok til å se at dersom mor er så syk som du får det til å høres ut som så burde jo mannen dit ta i et tak!!! Nei, fysj for et menneske du er!

Anonymkode: ae77a...911

Wow...

Anonymkode: e0326...f71

• Nyttig 1
Skrevet

Denne familien høres ikke god ut, verken typen din, eksen hans eller barna deres.

Jeg personlig, hadde ikke orket noen av dem. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Her er det jo noe mer bak… Og det er så lett å skylde på mor. Mine barn HATER fars nye kjæreste. Virkelig HATER hun. 
Min elsker de. De ønsker å bruke tid med han så mye som mulig, ferier og alt. Så er spørsmålet, hvorfor er det sånn…?

Tja, det er jo mange grunner det. 
1. Far og nye kjæresten har gått ALT FOR fort frem

2. De har tvingt frem og på ungene forholdet

3. Hennes barn har fått for mye plass i hans liv for tidlig 

4. Hun har gjort for lite til å bli kjent med hans (våre) barn. Hilser knapt på dem osv

5. Far har null egentid alene med dem og de føler seg byttet ut 

Osv osv.

Det er ikke jeg som har farget nye fruen stygt, tvert i mot har jeg spilt hun bedre enn hun fortjener, men det er hat forhold til hun dama som også ødelegger forholdet hans til sine egne barn. Ungene er unge tenåringer så de er ikke barn. 

Endret av KaffekoppQueen
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2026 den 18.06):

Vel...Hvis store snart voksne barn  kaller far sin kjæreste for hore,fitte osv er de alvorligtalt noen skikkelige drittmennesker. Hadde løpt så langt jeg orket.. Blir evigtakknemlig jeg har veloppdragne barn, og selv om kjæresten min sitt barn ikke er mitt barn hadde det blitt månelyst om han hadde sagt slik. Jeg hadde aldri akseptert det motsatt heller, at mine hadde slik oppførsel.

Enten må far stå opp for deg ts ellers bør du løpe... Jeg hadde aldri orket være rundt slike snart voksne barn. Noe helt annet om det er en 4åring som sier frekke ting... 

Anonymkode: cdd37...f39

Barna gjør jo ikke det…

Anonymkode: f7592...adf

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var dere sammen før de ble introdusert?

Anonymkode: f7592...adf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri møtt de to eldste barna hans. Så å si at jeg tvinger meg på de og er et dårlig menneske, skal jeg ha meg frabedt.

Ts

Anonymkode: 4c845...aee

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har aldri møtt de to eldste barna hans. Så å si at jeg tvinger meg på de og er et dårlig menneske, skal jeg ha meg frabedt.

Ts

Samtidig vil du bli bedt i konfirmasjon? Da går man for fort frem. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 6db65...6e4

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Sa jeg det? Jeg sa hva som var årsaken HER jeg, og at det alltid er mer bak enn hva man ser og hører fra den ene parten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2026 den 14.47):

Jeg skjønner faktisk barna veldig godt. Og det høres ut som om far har så dårlig samvittighet at  han lar dem holde på. 
Men selv om man kan forstå barna så er det ikke dermed sagt at det er riktig at dette får fortsette. 
At behovet for å hate deg er stort i starten er ikke det sammen som at det skal få fortsette i det uendelige. 
Her må far tørre å ta praten med ungene og forklare opp og med på ting, for hvis ikke er dette forholdet ikke levedyktig 

Anonymkode: 19105...55c

Jeg har heller ingen problemer med å forstå barna. Bruddet og at far får ny kjæreste, oppleves nok som en tragedie for dem :( Mange foreldre forstår dessverre ikke dette, så lenge de selv får lykke og frihet.

Anonymkode: 12d80...666

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så enig med de som forstår barna her… det jeg syns er vanskelig å forstå er de som på død og liv skal flytte sammen og inkluderes og infiltreres i mine og dine barns liv. Som voksen bør man i større grad ta hensyn til barna, eventuelt ha kjæreste og det livet på siden når barna ikke er der, så kan man flytte sammen når de er voksne evnt. Det er altfor mange barn som «ofres» for at mamma eller pappa har ny kjæreste. Det er så fryktelig mye forlangt av barn og unge at de skal ta imot noen nye sånn uten videre. Det bør i mye større grad være de voksne som ofrer seg og avstår fra noe nytt- evnt gjøre det utenfor barnas tid. Jeg kan ikke fatte hva voksne folk forlanger at unger skal tåle bare fordi de har ny kjæreste. 

Anonymkode: 117ea...cce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke noe greit ut med en eks som er såpass fiendtlig innstilt til deg. Det høres heller ikke særlig greit ut med en så konfliktsky kjæreste at han ikke kan si fra til eksen sin at det er uakseptabel oppførsel og si sånt. Så bør han prate med barna sine om det. 

Jeg synes kanskje du forlanger litt mye med tanke på at barna mest sannsynlig ikke ønsker deg i livet sitt. Det er brutalt og trist, jeg er helt sikker på du kunne vert en god ressurs for de. Jeg synes likevel forholdet mellom far og barn bør veie tyngre enn det mellom deg og kjæresten akkurat i denne fasen av livet. 

Faren til mine barn valgte den nye kjæresten over barna og forholdet deres er nå nesten ikke eksisterende. De føler seg sviktet og veldig lite ønsket da han heller ikke gjør noe for å holde kontakt med de. Han er fornøyd med det nye livet uten de. Forferdelig trist hele opplegget og jeg syntes ikke du bør ønske deg det, selv om jeg så absolutt forstår ditt ønske om å være mer med kjæresten din altså! 

Det er en vanskelig situasjon å stå i og mitt råd er å ta det sakte og ha kontakt med barna på barnas premisser en stund til. Etter hvert så løsner det forhåpentligvis litt og dere kan ha gradvis mer og mer kontakt. 

Barna mine er ikke spesielt interessert i min kjæreste heller, men de aksepterer han og kan være normalt høflige rundt han. Eneste grunnen til at det går greit med han og ikke fars nye kjæreste er at kontakten i stor grad er på deres premisser. De føler seg respektert av meg og kjæresten, men overkjørt av faren og hans nye kjæreste. Det har utrolig mye å si for sårbare ungdommer at man tar hensyn til de. 

Anonymkode: bbc4d...1c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...