Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snok1 skrev (3 timer siden):

Svaret gir seg selv. Det er ikke plass til deg i livet hans.

Støtter dette.

For alles del, og særlig egne barn, bør du ta smerten og gå.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel...Hvis store snart voksne barn  kaller far sin kjæreste for hore,fitte osv er de alvorligtalt noen skikkelige drittmennesker. Hadde løpt så langt jeg orket.. Blir evigtakknemlig jeg har veloppdragne barn, og selv om kjæresten min sitt barn ikke er mitt barn hadde det blitt månelyst om han hadde sagt slik. Jeg hadde aldri akseptert det motsatt heller, at mine hadde slik oppførsel.

Enten må far stå opp for deg ts ellers bør du løpe... Jeg hadde aldri orket være rundt slike snart voksne barn. Noe helt annet om det er en 4åring som sier frekke ting... 

Anonymkode: cdd37...f39

Det er ikke barna, men eks-kona hans som bruker de ordene, står det i HI… Jeg vet om ei som flere år etter samlivsbrudd fremdeles er like bitter og kaller eks-mannens nye dame de utroligste ting. Det er nesten flaut, men jeg tror dessverre hun har satt seg fast i det sporet for resten av livet. Har sett noen sånne her på KG også. Trist. 

Anonymkode: 586cb...86d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke barna, men eks-kona hans som bruker de ordene, står det i HI… Jeg vet om ei som flere år etter samlivsbrudd fremdeles er like bitter og kaller eks-mannens nye dame de utroligste ting. Det er nesten flaut, men jeg tror dessverre hun har satt seg fast i det sporet for resten av livet. Har sett noen sånne her på KG også. Trist. 

Mange sånne på KG, det er bitterheten som taler. Og å bruke slike ord foran barna, helt utrolig.

Anonymkode: 1b5b3...3fe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er i 40 årene. Vært sammen i 2 år og han og kona skilte lag et år før vi ble sammen. Barna hans (14,17 og 18 år) var imot bruddet og deres mor tok det svært tungt. Derfor er de så lojal mot henne. Hun prater svært negativt om meg (fitte, hore osv) og barna hater meg naturlig nok.

De vil ikke komme til faren om jeg er der osv. Men han prøver heller ikke å få oss til å bli kjent. De sitter og prater stygt om meg, men forlanger samtidig penger og sjåførtjenester fra han. Han setter ikke ned foten eller prøver å få de til å mykne opp ifh til oss. Da har det også blitt slik at han aldri ber meg med på ting som han gjør sammen med dem. De drar på kino, pizza, fisketurer, samles til fotballkamper osv. Jeg og mine barn blir aldri bedt med. 

Den yngste blir konfirmert neste år og jeg blir nok ikke bedt med da heller. Blir aldri bedt med i familiesammenkomster eller til venner av han. De eneste han tar meg med til er våre felles venner.

Han ønsker å flytte sammen, men jeg ser da for meg at barna slutter å komme til han (minste har han 50/50) og at han da vil ha et separat liv med sine som jeg ikke er en del av, slik som nå.

Hva bør jeg gjøre her? Hva bør jeg si?

Anonymkode: 4c845...aee

Jeg hadde nok droppet denne mannen. Ungene er store nok, mer enn store nok til å skjønne at man kaller ikke andre for hore, fitte osv. Hadde mine barn kalt partneren mkn for hore, så hadde taket løftet seg. De trenger ikke å elske deg eller kaller deg mamma, men normal folkeskikk og høflighet er det minste en kan forvente av de.

Mannen stiller ikke opp for deg på det minste en gang, å sette grenser på oppførselen deres. 

Anonymkode: 56da7...f5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De sitter og prater stygt om meg, men forlanger samtidig penger og sjåførtjenester fra han. Han setter ikke ned foten eller prøver å få de til å mykne opp ifh til oss.

Regner med at ts føler at han belønner barnas ufine prat/ oppførsel.

Anonymkode: 61ccf...c09

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i 40 årene. Vært sammen i 2 år og han og kona skilte lag et år før vi ble sammen. Barna hans (14,17 og 18 år) var imot bruddet og deres mor tok det svært tungt. Derfor er de så lojal mot henne. Hun prater svært negativt om meg (fitte, hore osv) og barna hater meg naturlig nok.

De vil ikke komme til faren om jeg er der osv. Men han prøver heller ikke å få oss til å bli kjent. De sitter og prater stygt om meg, men forlanger samtidig penger og sjåførtjenester fra han. Han setter ikke ned foten eller prøver å få de til å mykne opp ifh til oss. Da har det også blitt slik at han aldri ber meg med på ting som han gjør sammen med dem. De drar på kino, pizza, fisketurer, samles til fotballkamper osv. Jeg og mine barn blir aldri bedt med. 

Den yngste blir konfirmert neste år og jeg blir nok ikke bedt med da heller. Blir aldri bedt med i familiesammenkomster eller til venner av han. De eneste han tar meg med til er våre felles venner.

Han ønsker å flytte sammen, men jeg ser da for meg at barna slutter å komme til han (minste har han 50/50) og at han da vil ha et separat liv med sine som jeg ikke er en del av, slik som nå.

Hvorfor gidder du egentlig. Dette er ikke en ukjent historie. Mange har vært der før deg. Det ender absolutt aldri bra. Tror du du skal få til en revolusjon?

Anonymkode: 0982b...8cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når eksen er av dette kaliberet og ikke han heller snakker ordentlig med ungdommene så er ikke dette liv laga.

Hvorfor dra dine barn inn i denne giftige greia her 🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må snakke med han.

Hvorfor får du ikke bli med til hans familie og hans venner? Det er utrolig rart.

Ungene hans er relativt store, de må bli fortalt at han har valgt deg. Ikke i stedet for dem, men i tillegg til dem. At når de snakker drit om deg, snakker de indirekte drit om han. Livet fungerer ikke på en måte som slik oppførsel er OK.

De må fortelles at det ikke er greit. De er store nå, de må reflektere litt. 

Anonymkode: e7d50...b36

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være helt opp til barna selv om de vil ha noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 77d06...a9f

Men de trenger da vel ikke snakke dritt om ts til far likevel? 

Var jeg din kjæreste ville jeg sagt til barna at de kan mene hva de vil, men at de må mene det inni seg. Og reist meg og gått hver gang de begynte å snakke stygt om kjæresten min, forklart det med at jeg blir lei meg, og at selv om ikke de liker kjæresten min, så elsker jeg henne faktisk og det er vondt å høre på at noen snakker dritt om den man elsker. 

Anonymkode: 889cb...5aa

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men de trenger da vel ikke snakke dritt om ts til far likevel? 

Var jeg din kjæreste ville jeg sagt til barna at de kan mene hva de vil, men at de må mene det inni seg. Og reist meg og gått hver gang de begynte å snakke stygt om kjæresten min, forklart det med at jeg blir lei meg, og at selv om ikke de liker kjæresten min, så elsker jeg henne faktisk og det er vondt å høre på at noen snakker dritt om den man elsker. 

Anonymkode: 889cb...5aa

Det er jeg enig i. De blir nå oppdratt til å ha dårlige holdninger om andre hvor det er sårt men ikke ts sin feil og som du sier ikke forholde seg til at forhold tar slutt og endring.
Det er ikke bra at de lærer om forhold på at vis der de ikke skal gå videre eller være lov emosjonelt å skilles. Om de for eksempel etter 8 år enda tenker ts eller hvilken som helst annen dame er ei hore fordi pappan deres ikke lenger føler det samme for Mamman deres, hvordan forholder de seg da til samtykke? Eller mobbing? 

Og hvordan blir det om Mamman får seg en ny? Er det lov? 

For det er greit å være såret og sur, men det kommer et punkt det blir ufint også ja. Ts fortjener ikke dette og de oppdrar barna dårlig. 

Anonymkode: cfd67...d3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna hans skal være heldige som at han har funnet deg,han kunne ha endt opp med en på 30 år,som ønsket seg barn. Hadde vært koselig det,å få flere søsken?

Anonymkode: 321d7...b44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brydd meg så mye om akkurat det. Med så store barn så blir man uansett verken "bonusmamma" eller noe annet viktig i barnas liv. Hadde ikke tenkt at jeg skulle hatt så mye med barna hans å gjøre. De har sine foreldre, de er store og pappas kjæreste er neppe viktig for dem uansett. 

Anonymkode: c8d04...0f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Selvfølgelig skal han kjøre barna sine, gi dem penger, støtte dem, hva ser du egentlig for deg? Skal de trues til å like deg? Lykke til med det!

Anonymkode: fa5cd...b44

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg forventer ikke at de skal elske meg eller se på meg som en bonusmamma. Men at de skal respektere meg som hans kjæreste og at vi kan være i samme rom. Hans eldste to har blokkert mitt eldste barn for så å fjerne blokkeringen og fisket etter info om oss og late som de er venner. Deretter blokkert igjen. Jeg synes det er totalt uakseptabel oppførsel av de. 

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At mor snakker slik om noen foran barna gjør henne selvfølgelig til en elendig rollemodell, man kan bare håpe at de skjønner litt mer når de blir eldre. Folk som bruker ungene i krigen mot eksen er dårlige foreldre. 

Anonymkode: 8a9f2...18c

Ungdommene blir nok så indoktrinert av mor at de sannsynligvis ikke kommer til å innse det når de blir eldre heller. Det blir på en måte en livsløgn de må forsvare.

TS: Dette er dessverre en kamp jeg tror du kommer til å tape. Ungenes mor vil sørge for at ungdommene aldri vil få et ok forhold til deg. Du kommer alltid til å være heksa som ødela familien deres, uavhengig av om så mora gifter seg på nytt, eller hva som ellers måtte skje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Jeg forventer ikke at de skal elske meg eller se på meg som en bonusmamma. Men at de skal respektere meg som hans kjæreste og at vi kan være i samme rom. Hans eldste to har blokkert mitt eldste barn for så å fjerne blokkeringen og fisket etter info om oss og late som de er venner. Deretter blokkert igjen. Jeg synes det er totalt uakseptabel oppførsel av de. 

Ts

Men forholdet er fortsatt mer verdt enn hvordan barna dine blir behandlet? For ja, det er uakseptabel oppførsel av dem, men ved å velge å bli i forholdet aksepterer du at barna dine utsettes for det. Du er den voksne her, du har et valg og et ansvar. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Det er kjæresten din sitt ansvar å oppdra ungene sine.

Det er ditt ansvar for å ikke utsette dine unger for et slikt miljø.

Dette forholdet er nok ikke liv laga, dessverre.

Anonymkode: 3724d...495

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (19 timer siden):

Når eksen er av dette kaliberet og ikke han heller snakker ordentlig med ungdommene så er ikke dette liv laga.

Hvorfor dra dine barn inn i denne giftige greia her 🤷‍♀️

Jepp. «Take the pain..»

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet

Relasjonen mellom foreldre og barn er som en strikk som tøyes inn og ut. Gode opplevelser slakker strikken så den blir tykkere. Dårlige opplevelser strekker strikken så den blir tynnere. 

Etter å ha skilt seg fra moren, som hun var uenig i og er veldig trist over, er strikken mellom far og barn strukket stramt og tynn. 

Så kommer du inn i bildet, du vil at far skal inkludere deg, dine barn, sette ned foten og tvinge dem. Det du ikke ser, er at far har ikke noe å gå på her. Relasjonen er strukket helt tynn allerede. Strekker han mer, så ryker det. Far må jobbe med å forsterke relasjonen til sine barn, det vil ta tid. Først da vil det være kapasitet til å inkludere deg og dine.

Akkurat nå har du/far valget mellom å holde deg på siden en god stund, eller at han ofrer relasjonen til barna sine. Hvis det ikke er godt nok, så må du gå videre.

Anonymkode: 4a7c6...25a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts

Hadde ikke utsatt ungene mine for det der. Hadde den dårlig oppførselen bare vært mot deg, hadde det vært én ting. Men mot barnet ditt? Der bør streken gå. Han barn er tydeligvis fullstendig uoppdragne. Hadde ikke orket å vært med noen som ikke klarer å oppdra barna til ikke å rotte seg sammen mot andre på den måten. Begynner å bli mye ufordragelig oppførsel som kommer frem her. Hadde ikke funnet meg i det.

Anonymkode: e0326...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...