Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det må være helt opp til barna selv om de vil ha noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 77d06...a9f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det koster mer enn det smaker. Vitner ikke til fornuftig vurderingsevne å flytte sammen når barna tar avstand til pappas partner og de er ennå ikke myndig, spesielt yngste. Virker ikke som barna viser samtykke til å være blenda familie, og virker ikke som det er helt behagelig for deg heller. 

Vurdert å prøve igjen, men med noen andre? 

Anonymkode: 4d897...fe2

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Flytte sammen kan dere jo ikke gjøre.

Det han burde gjøre, var og kalle inn mor til familievernkontoret, og be henne, om å slutte å prate stygt om deg. Så må han og prate med barna, og si at de ikke får prate stygt om deg. 

Anonymkode: 5e09a...4ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

3 år siden bruddet, når barna var 11, 14 og 15 år. Ganske kritisk tid å oppleve skilsmisse på, særlig når det i tillegg ikke var en enighet mellom mor og far. Far ville ut. Og allerede etter ett år har han funnet ny dame. 

Her har det blitt gjort en hel del kjipe valg overfor barna (og mor). Og nå må far (og du) ta konsekvensene. Barna kommer nok til å hate deg i mange år fremover. 

Anonymkode: 0c702...b5c

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil dere skal flytte sammen, men involverer det ikke i familiesammenkomster eller vennene hans? Tipper han bare sier han vil flytte sammen for å få seg litt innimellom. 

Anonymkode: c9315...a8c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du skjønner barna🤯 Hadde barnet til min kjæreste sagt slik om meg hadde han fått kraftig tilsnakk av far. Her setter kjæresten min meg høyt. Dette er også store barn, stakkars foreldre med slike drittunger. Kanskje ikke så rart med den moren de har🤮

Hadde slått opp tvert om ikke far beskyttet meg. Bør du faktisk gjør...

Anonymkode: cdd37...f39

Dette er ofte et stort problem i forholdet mellom fedre og deres barn. Mange menn tar ikke inn over seg at barna ikke er interessert i å ha et forhold til deres nye kjæreste. De færreste barn er vel egentlig det, men de yngste har ikke noe valg. Når barna er så store som de i hi har de selvsagt selvstendige meninger. Det er ikke bare mor som påvirker de. De skal selvsagt ikke kalle fars nye kjæreste for hore m.m., men dersom hun ikke er en berikelse for barnas liv, kan man ikke vente å bli likt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig fin mor og godt forbilde som kaller sine barns far nye dame slike ting. Vet du hva, ts, den dama kommer til å spre og spy gift og dritt så lenge hun har puls. Finn deg en mann som setter pris på deg med ditto unger. Du må ikke finne på å flytte sammen med ham, med mindre du setter foten kraftig ned og stiller krav. Jeg hadde flydd… Men vet også at det er vanskelig når du er glad i ham. Du fortjener bedre og mannen fortjener at du går. 

Anonymkode: 90778...f60

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde barn på den alderen for ikke veldig lenge siden. Jeg er helt sikker på at de i den fasen ikke ville tatt i mot en ny bonusforelder med åpne armer. Aldri er en hjerne under større ombygging i den alderen der. Når de i tillegg har måttet gå gjennom en skilsmisse relativt nylig, er det ikke rart de reagerer som de gjør overhode. De er ikke bortskjemte drittunger av den grunn. 

Hadde jeg vært barnas far ville jeg også satt dem foran min nye kjæreste. Det mener jeg er en forelders plikt. De ser kanskje voksne ut på utsiden, men innvendig er de kaos. De trenger stabile foreldre mer enn noen gang.

Om dere tror jeg sitter her på min høye hest og mener dette uten erfaring, så kan jeg legge til at jeg er skilt selv for en god del år siden. Jeg har ikke funnet meg noen ny partner så lenge barna bor hjemme. Når jeg leser tråder som dette så tror jeg at jeg vet en av flere grunner til det…

Anonymkode: 586cb...86d

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det viser seg at far faktisk har et sexliv, som er vannvittig ekkelt for ungdommer, enda verre : med noen andre en moren deres. 

Han er unnvikende og konfliktsky, lite sexy hos en ny mann - hvor lenge gidder du? 

Anonymkode: 9c4ab...7d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere ble sammen ett år etter at de gikk fra hverandre, så jeg synes ikke at dere har gått for fort fram her.

Det hadde nok vært vanskelig for barna uansett hvem faren hadde blitt sammen med (som ikke er moren), men det hjelper ikke at moren prater stygt om deg og at faren ikke sier ifra at slik prat ikke er greit.

I tillegg så ekskluderer han deg fra store deler av livet sitt. Dere har vært sammen i to år og du blir ikke invitert til hans familie og venner. Dette er jo også med på å holde på deg som "skitten hemmelighet". Han beviser jo med dette at eksen og barna har rett. Hadde han invitert deg med til bl.a foreldrene, så hadde de blitt kjent med deg og vist barna at det ikke er farlig å tilbringe tid med deg.

Han vil at dere skal flytte sammen når ting er som de er. Skal du (og barna dine) flytte ut annen hver uke? Skal dere aldri ha besøk av hans familie og venner, fordi du ikke skal møte dem, eller må du ut da også?

Jeg hadde dessverre ikke orket å bruke tid på et forhold der jeg ble behandlet på denne måten. Og så lenge han ikke sier noe så er han med på det. Jeg hadde heller ikke ønsket at barna mine skulle vokse opp med slike holdninger rundt seg.

Anonymkode: 61ccf...c09

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er i 40 årene. Vært sammen i 2 år og han og kona skilte lag et år før vi ble sammen. Barna hans (14,17 og 18 år) var imot bruddet og deres mor tok det svært tungt. Derfor er de så lojal mot henne. Hun prater svært negativt om meg (fitte, hore osv) og barna hater meg naturlig nok.

De vil ikke komme til faren om jeg er der osv. Men han prøver heller ikke å få oss til å bli kjent. De sitter og prater stygt om meg, men forlanger samtidig penger og sjåførtjenester fra han. Han setter ikke ned foten eller prøver å få de til å mykne opp ifh til oss. Da har det også blitt slik at han aldri ber meg med på ting som han gjør sammen med dem. De drar på kino, pizza, fisketurer, samles til fotballkamper osv. Jeg og mine barn blir aldri bedt med. 

Den yngste blir konfirmert neste år og jeg blir nok ikke bedt med da heller. Blir aldri bedt med i familiesammenkomster eller til venner av han. De eneste han tar meg med til er våre felles venner.

Han ønsker å flytte sammen, men jeg ser da for meg at barna slutter å komme til han (minste har han 50/50) og at han da vil ha et separat liv med sine som jeg ikke er en del av, slik som nå.

Hva bør jeg gjøre her? Hva bør jeg si?

Anonymkode: 4c845...aee

Hvorfor skal barna trenge å ha noe med deg å gjøre? Hvorfor i all verden skal du trenge deg på når de gjør ting sammen? Hvorfor skulle ikke faren kjøre sine egne barn og gi dem penger selv om de ikke er interessert i deg? 

Du må selvsagt ikke finne på å flytte sammen med ham før evt når alle barna er flyttet ut, men ut over det skjønner jeg ikke hvorfor du skal trenge deg på dem. De har ikke bedt om å få deg i livet sitt.

Anonymkode: 4e124...cb5

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Veldig store barn, jeg ville bare vært vennlig mot dem når du evt møter dem, og ellers holdt meg unna. De er vel hos mammaen sin også? Da kan du være med kjæresten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

3 år siden bruddet, når barna var 11, 14 og 15 år. Ganske kritisk tid å oppleve skilsmisse på, særlig når det i tillegg ikke var en enighet mellom mor og far. Far ville ut. Og allerede etter ett år har han funnet ny dame. 

Her har det blitt gjort en hel del kjipe valg overfor barna (og mor). Og nå må far (og du) ta konsekvensene. Barna kommer nok til å hate deg i mange år fremover. 

Anonymkode: 0c702...b5c

Ja, tenk på ett evt framtidig arveoppgjør.. TS, forbli særboer.

Anonymkode: 45d81...9ab

• Nyttig 1
Skrevet

Fyren er jo totalt idiot som synes det er lurt å flytte sammen. Jeg hadde avsluttet forholdet.

• Liker 4
Skrevet

Her er det mor til barna som er problemet. Og overfører sine problemer til ungdommene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke?

Jeg svarte på det. Det er ikke plass til TS i livet hans. Slik jeg leser TS er hun ikke fornøyd med å være elskerinne annenhver uke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør si til han det du er redd for, å kan han ikke love endring er det litt uaktuelt. Nå har de fått rast fra seg nok og det er tid for at de begynner å innse dette er en ny dag, nå er det på tide å tilpasse seg og beklage for at de lot egen sorg ende opp med å kalle deg stygge ord.

Hva sier han til deg om oppførselen deres? Er han lojal nok mot deg til at dere kan bli en familie og vil ha stå med dere i overgangen som bør komme nå? 
Har du spurt han om han elsker deg? Elsker han enda moren? 

Det er ikke din feil de ikke elsker hverandre lengre. Far kan ikke bli tvunget sammen med mor, det må de gi seg med å moren bør gå videre å begynne å date eller noe. Kanskje det da roer seg?

Anonymkode: cfd67...d3f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Dette er ofte et stort problem i forholdet mellom fedre og deres barn. Mange menn tar ikke inn over seg at barna ikke er interessert i å ha et forhold til deres nye kjæreste. De færreste barn er vel egentlig det, men de yngste har ikke noe valg. Når barna er så store som de i hi har de selvsagt selvstendige meninger. Det er ikke bare mor som påvirker de. De skal selvsagt ikke kalle fars nye kjæreste for hore m.m., men dersom hun ikke er en berikelse for barnas liv, kan man ikke vente å bli likt.

Vel...Hvis store snart voksne barn  kaller far sin kjæreste for hore,fitte osv er de alvorligtalt noen skikkelige drittmennesker. Hadde løpt så langt jeg orket.. Blir evigtakknemlig jeg har veloppdragne barn, og selv om kjæresten min sitt barn ikke er mitt barn hadde det blitt månelyst om han hadde sagt slik. Jeg hadde aldri akseptert det motsatt heller, at mine hadde slik oppførsel.

Enten må far stå opp for deg ts ellers bør du løpe... Jeg hadde aldri orket være rundt slike snart voksne barn. Noe helt annet om det er en 4åring som sier frekke ting... 

• Liker 4
Skrevet

Høres ikke lurt ut å flytte sammen. Tenker alt kommer til å bli enda verre da. Da må ungene deres bo sammen i tillegg til alle konfliktene og drittslengingen som allerede er der. Vær heller kjærester uten å bo sammen, og hold deg nøytral og på siden av disse ungdommene. Vente med å flytte sammen til alle ungene har flyttet ut.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel...Hvis store snart voksne barn  kaller far sin kjæreste for hore,fitte osv er de alvorligtalt noen skikkelige drittmennesker. Hadde løpt så langt jeg orket.. Blir evigtakknemlig jeg har veloppdragne barn, og selv om kjæresten min sitt barn ikke er mitt barn hadde det blitt månelyst om han hadde sagt slik. Jeg hadde aldri akseptert det motsatt heller, at mine hadde slik oppførsel.

Enten må far stå opp for deg ts ellers bør du løpe... Jeg hadde aldri orket være rundt slike snart voksne barn. Noe helt annet om det er en 4åring som sier frekke ting... 

Det står vel at det er mor som kaller henne det. 
Det dummeste en far kan gjøre er å stå opp for kjæresten sin. Det vil ødelegge forholdet til barna i mange tilfeller. 

Det er for øvrig helt meningsløst av en forelder (uavhengig om man er mann eller kvinne) å flytte sammen med kjæresten når man har store barn. Da venter man til de har flyttet ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...