AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:56 #21 Skrevet lørdag kl. 12:56 Daria skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke TS helt har skjønt hvordan hverken ensomhet eller vennskap fungerer... Trådstarter her. Det hørtes ut som en fin hersketeknikk. Anonymkode: 60125...218 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:57 #22 Skrevet lørdag kl. 12:57 Man må være ensom selv for å fullt ut forstå. Så egentlig nytteløst å diskutere. Anonymkode: 075b6...c5e 4 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:58 #23 Skrevet lørdag kl. 12:58 Skal man finne venner kan man ikke vente umiddelbar «kjemi» og at man er like på alle punkt. Det er ingen kjæreste man søker men en venn og man må godta at folk er ulike. Jeg prater om ulike ting til ulike venner og koser meg i deres selskap og passer på å være en god lytter. Samtidig gir jeg dem rom og prøver å ikke mase på dem. Hvis folk er ufine, utnytter eller baksnakker blir jeg skeptisk. Under sosiale begivenheter kan du spørre en person: Lyst å ta en kaffe en dag, under en naturlig samtale. Anonymkode: 87972...4b3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:59 #24 Skrevet lørdag kl. 12:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man må være ensom selv for å fullt ut forstå. Så egentlig nytteløst å diskutere. Anonymkode: 075b6...c5e Ja, ensome er special snowflakes som fungerer helt annerledes enn andre mennesker. Selv mennesker som har vært mobbet gjennom hele grunnskolen, utviklet sosial angst og likevel klart å finne venner. Det er noe **helt spesielt** med dere ensomme som vi andre vanlige dødelige ikke forstår. Anonymkode: ea0de...d31
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:59 #25 Skrevet lørdag kl. 12:59 Ensomhet handler vel i stor grad om evnen til å knytte nære relasjoner. Har man vokst opp med familie/omsorgspersoner som ikke har gitt den nødvendige tryggheten og tilknytningen når man er liten, er det vanskelig å selv inneha den evnen etter hvert som man blir eldre og voksne. Da er det også vanskelig å få venner og lett å føle seg ensom. Jo eldre jeg blir, jo mer skjønner jeg hvor heldig jeg er som har vokst opp med omsorgsfull mor, og jeg synes mer og mer synd på de som ikke får til det å knytte nære bånd med andre. Håper og tror at alt kan repareres ved riktig og god terapi. Anonymkode: 79195...f9b 5 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:00 #26 Skrevet lørdag kl. 13:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal man finne venner kan man ikke vente umiddelbar «kjemi» og at man er like på alle punkt. Det er ingen kjæreste man søker men en venn og man må godta at folk er ulike. Jeg prater om ulike ting til ulike venner og koser meg i deres selskap og passer på å være en god lytter. Samtidig gir jeg dem rom og prøver å ikke mase på dem. Hvis folk er ufine, utnytter eller baksnakker blir jeg skeptisk. Under sosiale begivenheter kan du spørre en person: Lyst å ta en kaffe en dag, under en naturlig samtale. Anonymkode: 87972...4b3 Skal du lære andre hvordan de finner venner? Jeg er overhodet ikke på jakt etter en venn,så desperat er jeg ikke. Min eneste bestevenn dukka uventa opp og støtta meg og så meg i en krise. Så fant vi tonen og har siden vært venner. Anonymkode: 075b6...c5e 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:02 #27 Skrevet lørdag kl. 13:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ensomhet handler vel i stor grad om evnen til å knytte nære relasjoner. Har man vokst opp med familie/omsorgspersoner som ikke har gitt den nødvendige tryggheten og tilknytningen når man er liten, er det vanskelig å selv inneha den evnen etter hvert som man blir eldre og voksne. Da er det også vanskelig å få venner og lett å føle seg ensom. Jo eldre jeg blir, jo mer skjønner jeg hvor heldig jeg er som har vokst opp med omsorgsfull mor, og jeg synes mer og mer synd på de som ikke får til det å knytte nære bånd med andre. Håper og tror at alt kan repareres ved riktig og god terapi. Anonymkode: 79195...f9b Trådstarter her. Du beskriver nøyaktig det jeg mente å sette fingeren på. Evnen til å knytte nære bånd. Har man ikke denne evnen vil man - tror jeg - bli gående og jage hele livet etter følelsen av å høre til, man vil skape en hel drøss med forklaringer for hvorfor man ikke har gjort det, og man vil peke på andre og si vi ikke forstår. Anonymkode: 60125...218 1
mommyaka Skrevet lørdag kl. 13:27 #28 Skrevet lørdag kl. 13:27 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Trådstarter her. Dette er hva jeg mener at blir feil. Det å først bestemme seg for hvem man skal bli venn med og så gi opp hvis man ikke kan bli venn med akkurat den eller de. Skal man få venner må man jo se etter andre ensomme, ikke prøve å komme inn i en allerede bestående klikk eller gjeng. Anonymkode: 60125...218 Msn kan jo ikke bare bestemme.. deg skal jeg bli venn med. Det er jo snakk om kjemi og at har litt interesse sammen. Om du ikke skjønner dette..så er skjønner jeg jo at du tror ting er så lett 3 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:32 #29 Skrevet lørdag kl. 13:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener ikke bagatellisere følelsen av å være ensom. Vi er sosiale dyr, det ligger i vår natur å søke fellesskap. Men… Det er så mange som er ensomme, sies det. For meg går ikke dette regnestykket opp. For hvis mange er ensomme og disse ønsker å finne fellesskap, så er det jo bare å sette i gang og bli kjent. Én pluss én er to, to pluss to er fire, og før man vet ordet av det er man ikke ensom lengre og man kan ikke si at det finnes så mange ensomme lengre. Jamen…! …sier kanskje du, og mener det er noe - en faktor X - som gjør at dette ikke kan skje. Og det er greit. Men da er det det andre - faktor X - som er problemet, og ikke ensomhet i seg selv. Så hva er faktor X? Hva er det som gjør at mennesker er ensomme og i stedet for at de gjør noe med det, fortsetter å være det? Anonymkode: 60125...218 Nei, folk er forskjellige Anonymkode: 46895...1ae 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:32 #30 Skrevet lørdag kl. 13:32 mommyaka skrev (2 minutter siden): Msn kan jo ikke bare bestemme.. deg skal jeg bli venn med. Det er jo snakk om kjemi og at har litt interesse sammen. Om du ikke skjønner dette..så er skjønner jeg jo at du tror ting er så lett Trådstarter her. Det er jo poenget mitt. Du skrev om en bestemt gjeng du ville inn i. Det er ikke sånn det fungerer. Man kan ikke snike seg med andre, og være blindpassasjer. Man må se etter andre som er på jakt etter venner og så må man jobbe hardt for å få til et vennskap. Anonymkode: 60125...218 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:33 #31 Skrevet lørdag kl. 13:33 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Trådstarter her. Du beskriver nøyaktig det jeg mente å sette fingeren på. Evnen til å knytte nære bånd. Har man ikke denne evnen vil man - tror jeg - bli gående og jage hele livet etter følelsen av å høre til, man vil skape en hel drøss med forklaringer for hvorfor man ikke har gjort det, og man vil peke på andre og si vi ikke forstår. Anonymkode: 60125...218 Hvorfor skal du mene noe, om noe du virkelig ikke kan noe om. Hilsen en med en ekstremt traumatisk barndom. Og du bommer virkelig på alt. Anonymkode: 618db...fe5 3 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:33 #32 Skrevet lørdag kl. 13:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, folk er forskjellige Anonymkode: 46895...1ae Trådstarter her. Nei, akkurat det er biologi og noe du bør ha lært på skolen. Anonymkode: 60125...218
mommyaka Skrevet lørdag kl. 13:34 #33 Skrevet lørdag kl. 13:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trådstarter her. Det er jo poenget mitt. Du skrev om en bestemt gjeng du ville inn i. Det er ikke sånn det fungerer. Man kan ikke snike seg med andre, og være blindpassasjer. Man må se etter andre som er på jakt etter venner og så må man jobbe hardt for å få til et vennskap. Anonymkode: 60125...218 Nei jeg skal ikke inn i noe bestemt gjeng..men jeg vil finne en venn som passer meg. Ja man må jobbe hardt...men det er ikke lett. Å finne en venn er vanskelig. Jeg tar ikke are hvem som helst
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:35 #34 Skrevet lørdag kl. 13:35 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ensomhet handler vel i stor grad om evnen til å knytte nære relasjoner. Har man vokst opp med familie/omsorgspersoner som ikke har gitt den nødvendige tryggheten og tilknytningen når man er liten, er det vanskelig å selv inneha den evnen etter hvert som man blir eldre og voksne. Da er det også vanskelig å få venner og lett å føle seg ensom. Jo eldre jeg blir, jo mer skjønner jeg hvor heldig jeg er som har vokst opp med omsorgsfull mor, og jeg synes mer og mer synd på de som ikke får til det å knytte nære bånd med andre. Håper og tror at alt kan repareres ved riktig og god terapi. Anonymkode: 79195...f9b Nei, ensomhet kommer innenfra. Man kan være HELT alene og ikke føle seg ensom. Det har ingenting med relasjoner å gjøre. Anonymkode: 46895...1ae 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:36 #35 Skrevet lørdag kl. 13:36 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Trådstarter her. Du beskriver nøyaktig det jeg mente å sette fingeren på. Evnen til å knytte nære bånd. Har man ikke denne evnen vil man - tror jeg - bli gående og jage hele livet etter følelsen av å høre til, man vil skape en hel drøss med forklaringer for hvorfor man ikke har gjort det, og man vil peke på andre og si vi ikke forstår. Anonymkode: 60125...218 Det er DIN mening. Anonymkode: 46895...1ae 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:36 #36 Skrevet lørdag kl. 13:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal du mene noe, om noe du virkelig ikke kan noe om. Hilsen en med en ekstremt traumatisk barndom. Og du bommer virkelig på alt. Anonymkode: 618db...fe5 Trådstarter her. Du siterer meg på et innlegg hvor jeg sier meg enig med en annen. Rart du går etter meg spesifikt, eller? Jeg har for øvrig også en ekstremt traumatisk barndom, så det er åpenbart mulig å ha det og likevel lære å knytte bånd. Du snakker ikke for alle med en traumatisk barndom. Anonymkode: 60125...218 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:37 #37 Skrevet lørdag kl. 13:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er DIN mening. Anonymkode: 46895...1ae Trådstarter her. Så klart. Anonymkode: 60125...218
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:39 #38 Skrevet lørdag kl. 13:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ensomhet kommer innenfra. Man kan være HELT alene og ikke føle seg ensom. Det har ingenting med relasjoner å gjøre. Anonymkode: 46895...1ae Ja, og sånn sett har vi absolutt alle kjent på ensomhet, selv de mest sosialt tilpassede. Så tror jeg nok den ensomhetsfølelsen er ekstra smertefull for de som sliter med nære relasjoner. I begrepet ensom ligger det jo nettopp det at man føler seg helt alene i verden. Ikke sant? Anonymkode: 79195...f9b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:39 #39 Skrevet lørdag kl. 13:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trådstarter her. Du siterer meg på et innlegg hvor jeg sier meg enig med en annen. Rart du går etter meg spesifikt, eller? Jeg har for øvrig også en ekstremt traumatisk barndom, så det er åpenbart mulig å ha det og likevel lære å knytte bånd. Du snakker ikke for alle med en traumatisk barndom. Anonymkode: 60125...218 Så nå er folk forskjellige? Og du vet jo ingenting om meg, så du vet ikke om jeg er flink eller dårlig på å knytte bånd. Anonymkode: 618db...fe5 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:40 #40 Skrevet lørdag kl. 13:40 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Trådstarter her. Det hørtes ut som en fin hersketeknikk. Anonymkode: 60125...218 Sier du,etter et langt HI som ikke er noe annet enn nettopp hersketeknikk. Men,hvorfor plager det deg at andre snakker om ensomhet? Det plager ikke meg at andre har litt dårlig utviklet empati og forståelse for andres situasjon.......... Anonymkode: 6f435...cdf 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå