AnonymBruker Skrevet 29. juli #101 Skrevet 29. juli Nei, ikke alltid det kommer noe fornuftig fra den. Det samme er Google, ikke alltid man får det svaret man ønsker. Det sikreste er å søke opp en nettside som omhandler akkurat det man spør etter. Styrer også unna Wikipedia, det er ei nettside som gudoghvermansen legger inn alt mulig av både rett og feil og egne meninger om det man søker etter. Anonymkode: 86ffa...2f7
AnonymBruker Skrevet 29. juli #102 Skrevet 29. juli Hadde en pinlig opplevelse med AI i går. Skulle ringe et hotell i utlandet, og søkte frem telefonnummeret. Men gjorde den feilen å stole på AI-forslaget øverst. Dermed ringte jeg til feil hotell, og trodde de hadde rotet bort reservasjonen min. Da jeg forsto hva som hadde skjedd sa jeg å nei, det er AI. Og de i den andre enden misforsto og trodde jeg mente at jeg snakket med en robot, de ble fornærmet 😆 Jeg stoler jo aldri på de AI-forslagene til google til vanlig, men var litt stresset og AI påsto nummeret var hentet fra hotellets egne sider. Men de forslagene er jo stort sett bare egnet som humor. Jeg prøvde å slå dem av i en periode, men det hadde noen uønskede bivirkninger når det gjaldt treff. Anonymkode: 50151...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #103 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde en pinlig opplevelse med AI i går. Skulle ringe et hotell i utlandet, og søkte frem telefonnummeret. Men gjorde den feilen å stole på AI-forslaget øverst. Dermed ringte jeg til feil hotell, og trodde de hadde rotet bort reservasjonen min. Da jeg forsto hva som hadde skjedd sa jeg å nei, det er AI. Og de i den andre enden misforsto og trodde jeg mente at jeg snakket med en robot, de ble fornærmet 😆 Jeg stoler jo aldri på de AI-forslagene til google til vanlig, men var litt stresset og AI påsto nummeret var hentet fra hotellets egne sider. Men de forslagene er jo stort sett bare egnet som humor. Jeg prøvde å slå dem av i en periode, men det hadde noen uønskede bivirkninger når det gjaldt treff. Anonymkode: 50151...7d8 Du kan jo bytte til nettleser som ikke bruker ai. Jeg bruker enten Vivaldi, qvant eller duckduckGo. Det blir som å google for ti år siden. Google faser ut og blir i løpet av året en ren svartjeneste, dvs at du ikke får vite hvor de henter informasjon fra. Anonymkode: 8ed3f...4f5
AnonymBruker Skrevet 29. juli #104 Skrevet 29. juli Nej. Eneste jeg setter pris på med chat gpt er kan jeg har noen å "snakke med" når jeg trenger en hobbypsykolog. Samtidig bruker jeg den til å øve det språket jeg holder på å lære. Da er den genial. Når det kommer til viktige ting som feks skole, så kan jeg bruke den for å få ideer, men da innebærer det at jeg har tilstrekkelig faglig kompetanse til å bedømme hvorvidt det er gode ideer (jeg er ikke kreativ). Anonymkode: d76f9...f1e
inc88 Skrevet 29. juli #105 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2026 den 19.23): Nei, på ingen måte. Den bare finner på ting. Har opplevd så utrolig mange ganger at den svarer feil på helt banalt enkle spørsmål som "hva er hovedstaden i X?", osv. LLMs er ikke ment å bli brukt på den måten. De er og blir en samtalepartner, eller en litt mer avansert auto-correct. Det eneste den er god på er å gjette det neste ordet i en setning. Å kalle det AI er ganske misvisende, da det ikke er det den er. Anonymkode: 3bb38...bba Jeg kan skjønne hvorfor folk som bruker Gemini Flash til enkle greier eller spør ChatGPT chat en gang i blant om noe. Det er enorm forskjell på dette og "profesjonell" bruk av AI. Bare de siste ukene har AI løst en rekke matematiske problemer og dette kommer bare til å fortsette. AI har blitt ekstremt bra. Det er helt vanvittig hva man kan gjøre nå. At du tror det først og fremst er en "samtalepartner" eller auto-correct forteller meg at du enda ikke har skjønt hva AI kan gjøre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå