AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:52 #81 Skrevet lørdag kl. 17:52 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg bruker en herlig kombinasjon av chatgpt og traumepsykolog, det gir resultater 👍👍👍 Anonymkode: 3e828...298 I ditt hode. Hjernevasking på høyt nivå. Anonymkode: 9c08f...776 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:37 #82 Skrevet søndag kl. 06:37 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg prøvde bruke Gemini til terapi/støtte. Greit nok, men 100% lurere å rådføre seg med en ekte psykolog enn ChatGPT Anonymkode: 89d90...323 Chatgpt hjalp meg mye mer enn psykolog Anonymkode: afc2f...a81
Anonymbruker*** Skrevet søndag kl. 06:48 #83 Skrevet søndag kl. 06:48 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg prøvde bruke Gemini til terapi/støtte. Greit nok, men 100% lurere å rådføre seg med en ekte psykolog enn ChatGPT Anonymkode: 89d90...323 Ja, det er flere som har tatt sitt eget liv etter å ha brukt ChatGPT som psykolog så man skal være forsiktig. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:02 #84 Skrevet søndag kl. 07:02 Jeg bruker chatt mest til å drodle og reflektere og lite fakta ting. Når jeg holdt på med maling av stue og litt interiør, fikk jeg en del forslag til produkter som var gått ut. Bruker det ikke som en fasit. Anonymkode: 1b067...73a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:03 #85 Skrevet søndag kl. 07:03 Nei. Det er et godt verktøy for utkast, raske spørsmål, formulering, inspirasjon. Den er kjekk hvis du skal sammenligne spesifikasjoner, oppsummere store studier med mye tekst. Men den kan fort henvise feil, kildene er tidvis bare oppspinn. Mistenker, som dessverre mye der ute, det er big business i tredjepartsopplysninger her også. De fleste systemleverandørene jeg bruker i jobb, er AI implementert i systemet. Selv der, med tilgang til databasen hvor alt fagstoff er, konkluderer den både feil og er til og med uenig med seg selv. Men den fungerer veldig godt som oppslag, det er massiv forbedring fra tidligere. Synes dog at den enn så lenge er oppskrytt, følelsen at noen hauser opp er jo der. Jeg er skeptisk rundt ressursbruken, når hele verden kan bruke den til å finne oppskrifter til middag, samsvarer ikke helt med energikrise akkurat. Veldig energikrevende måte å finne oppskrifter. Det dukker opp mer og fler utfordringer knyttet til utbygging av datasenter. Anonymkode: e2242...a18
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:10 #86 Skrevet søndag kl. 07:10 Absolutt ikke, og det bør man heller ikke gjøre, ChatGPT gjør feil og hallusinerer hele tident. Den kan plutselig blingse på helt banale ting. Jeg bruker disse verktøyene mye både i jobb og privat, men viktige ting dobbeltsjekker jeg. Det er til god hjelp og en slags sparringspartner men jeg tar ikke alt som kommer derfra som fasit. Anonymkode: 7469f...66b 1
Maleficenta Skrevet søndag kl. 07:34 #87 Skrevet søndag kl. 07:34 AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 21.18): Får forskjellige svar derfra når jeg spør noe Anonymkode: cdeae...4c5 Føler jeg får gode svar 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:40 #88 Skrevet søndag kl. 07:40 Anonymbruker*** skrev (56 minutter siden): Ja, det er flere som har tatt sitt eget liv etter å ha brukt ChatGPT som psykolog så man skal være forsiktig. Link til info? Anonymkode: afc2f...a81
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:41 #89 Skrevet søndag kl. 07:41 Nei, den har jeg gitt opp. Kommer med seksuelle kommenterer, foreslo å pakke ned dildo på telttur. Selv om jeg aldri har nevnt ordet sex og har bedt den eksplisitt om å la være. Den lyver masse, og når jeg korrigerer løgnen snakker den det bare bort. En liten psykopat hele greiene. Anonymkode: f9997...161 1
Maleficenta Skrevet søndag kl. 07:53 #90 Skrevet søndag kl. 07:53 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, den har jeg gitt opp. Kommer med seksuelle kommenterer, foreslo å pakke ned dildo på telttur. Selv om jeg aldri har nevnt ordet sex og har bedt den eksplisitt om å la være. Den lyver masse, og når jeg korrigerer løgnen snakker den det bare bort. En liten psykopat hele greiene. Anonymkode: f9997...161 Hvilken chatgpt er dette? Gemini gir alltid seriøse svar
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:55 #91 Skrevet søndag kl. 07:55 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, den har jeg gitt opp. Kommer med seksuelle kommenterer, foreslo å pakke ned dildo på telttur. Selv om jeg aldri har nevnt ordet sex og har bedt den eksplisitt om å la være. Den lyver masse, og når jeg korrigerer løgnen snakker den det bare bort. En liten psykopat hele greiene. Anonymkode: f9997...161 Tviler på det. Får du slike svar, er det da noe spesielt du spør om… Anonymkode: afc2f...a81
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:58 #92 Skrevet søndag kl. 07:58 Maleficenta skrev (20 minutter siden): Føler jeg får gode svar Det er det som er litt "skummelt". Når jeg spør om ting jeg ikke har peiling på, så ser alt fornuftig ut, som oftest. Men når jeg spør om noe jeg kan inn og ut, så ser jeg jo alle feilene som sniker seg inn, noen av dem ganske grove. Da snakker jeg om å bruke ChatGPT til fag, ikke som venn/psykolog/rådgiver. Anonymkode: 7469f...66b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:02 #93 Skrevet søndag kl. 08:02 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tviler på det. Får du slike svar, er det da noe spesielt du spør om… Anonymkode: afc2f...a81 Ja, spurte om pakkeliste til telttur. Med barn. Anonymkode: f9997...161
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:03 #94 Skrevet søndag kl. 08:03 Maleficenta skrev (9 minutter siden): Hvilken chatgpt er dette? Gemini gir alltid seriøse svar Den som heter Chat GPT. Har byttet til en annen nå. Anonymkode: f9997...161
Anonymbruker*** Skrevet søndag kl. 13:37 #95 Skrevet søndag kl. 13:37 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Link til info? Anonymkode: afc2f...a81 Skal se om jeg gidder å finne frem noen artikler. Det finnes flere eksempler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå