Gå til innhold

Bare uintresserte menn som finnes ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er aldri frigjort demografiske data for norske tinderbrukere, så vi vet egentlig ikke hvordan forholdet m/k er, og om det har forandret seg.  Etter min erfaring har mengden kvinner holdt seg ganske stabil. Appen ble lagd av menn, for å dekke den mannlige fantasien om raske møter, basert på utseende. De har etterhvert prøvd å utvikle den til å fungere bedre som et seriøst møtested, og bl.a utvidet aldersinnstillingene, men det er jo bestandig slik at de yngre forlater en tjeneste, i det øyeblikket de skjønner at foreldrene og besteforeldrene også er der. Vi kan håpe appenes storhetstid er forbi, men det kommer stadig noe nytt. Rart å tenke på, at for 30 år siden, var det bare de rareste sosiale utskuddene som brukte nettdating. Det skiftet fort.

Anonymkode: 19a6c...3aa

Nå vet jeg ikke hvilken alder du er i, og mine jevnaldrende single venner er/har vært på Tinder, mens det er de unge som fnyser ved spørsmålet om Tinder  

De tall jeg har sett er godt mulig ikke bare for Norge, men jeg har lest både 78-79% menn og hele 82% menn, og Norge er nok ikke et så annerledesland at utvikling av trender utvikler seg helt annerledes her. Iallefall ikke når årsakene til at kvinner har flyktet fra Tinder også er ting som fremholdes og føles på her. Alle kvinneprofiler er nok heller ikke kvinner. Det er jo til og med et fenomen her på kg. At mange mannsprofiler er kvinner er derimot usannsynlig, ettersom at kvinner har lite til ingenting å vinne ved det.  

Ja de unge flykter bestandig fra teknologi først, og nye ting dukker opp, samt at trender ofte svinger veldig. Det er derfor ikke noe rart dersom unge nå dropper Tinder og går i helt andre retningen igjen (treffes på "gamlemåten", som er så gammel nå at det er "nytenkning" igjen), men det forhindrer jo tydeligvis ikke at mange av argumentene for hvordan dating "er" og oppleves knyttes til hvordan diverse mennesker, begge kjønn, opplever akkurat Tinderkulturen. Fordi det var iallefall svært utbredt, og mange har fått dårlige opplevelser og skuffelser gjennom dette. Selv om de fleste (iallefall de fleste av oss godt voksne) har hørt om at noen traff den rette gjennom Tinder. 

Så er det definitivt ikke så kult å være på datingplattformer foreldre og besteforeldre bruker nei. Mange har jo også så vide aldersspenn i sitt søk, reelt eller av nysgjerrighet, at man risikerer å få opp folk man absolutt ikke vil støte på i slike sammenhenger. Det blir fort for rart. 

Venninner på min alder har jeg ikke hørt mye klaging på Tinder fra. De er nok for voksne, for "kyniske" og for lite desperate etter å finne den rette til å ta Tinder for noe annet enn det er. De ser bare på Tinder som litt artig tidsfordriv innimellom, og selv meldinger og treff som var total bom er liksom opplevelser å le av og generelt til underholdning. Tinder er nok verre for dem som så inderlig håper på den store kjærligheten, eller lett sex, og som faktisk blir veldig skuffet når noe så liksom enkelt blir vondt og vanskelig. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 2.20):

Hva er det med menn for tiden? 

Normale menn finnes. Oppegående menn, over snittet lønn, såkalt boevne, gjennomsnittlig utseende, høy utdannelse, aldri sendt en dickpic i mitt liv, gjort mer en min andel av både 1., 2. og 3. skiftet, men dere vil ikke ha oss. I alle fall ikke på de tre plattformene jeg er på.

Anonymkode: c8584...119

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha en mann 100% som er din til VISSE tider??

Finn en gift/opptatt mann, han  er 100% på gjennom hele døgnet. 
Viljen er 100%, men ca 50% av tiden. Viss det holder. 

Anonymkode: 37ed1...0cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 17.34):

Jeg som mange av mine venninner tjener over 700k i året, og yrket mitt kan tjene opptil 1 mill. Jeg har min egen bolig og bil, har en del gjeld pga dette pluss studielån, men jeg lever komfortabelt, men ikke over evne. Er ikke interessert i luksus, er interessert å ha det stabilt både økonomisk og emosjonelt. Fortell meg at kvinner i Norge bare er opptatt av penger når så mange av oss tjener nok til at vi slett ikke trenger en mann for å ha det veldig greit økonomisk.

Hvis man kun går etter instababes og influencere som er vant til eller ønsker en helt annen livsstil så kan man snakke en helt annen liga menneske og kan skylde på seg selv om man ikke får napp. Men Kari Nordmann er nok mye mer interessert i om mannen vil bli en bra pappa fordi han liker kvinnen og barna sine, om mannen klarer å kommunisere godt, bidrar hjemme uten å må bli fortalt alt de skal gjøre, og regelrett ikke sliter ut kvinnen med å egentlig bare daffe rundt og gjøre som de selv vil uten å tenke seg om hva det gjør med andre mennesker. 

Jeg forventer ikke en mann som skal tjene samme eller mer enn meg, jeg forventer et godt og redelig menneske som oppriktig vil tilbringe tid med meg og bryr seg om meg og vårt liv. Om det er for store krav til en mann, ja ok, da er ikke de noe for meg. Men f**n ikke kom og fortell meg at det bare handler om penger eller utseende. Nekter dere å tro på det som kvinner sier igjen og igjen så får dere sitte der i incel kjelleren deres og bare gjenta det som dere tror er sannheten og holde for øynene...ingen kan hjelpe dere utenom dere selv. 

Anonymkode: ac0ca...c7b

Jeg kan gi deg alt det, men du hadde allikevel styrt unna grunnet økonomien (hvis du ser bort i fra alle andre mulige årsaker). Det finnes det ingen tvil om.

Anonymkode: d377f...058

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 2.31):

Det er ikke rart menn er blitt slik, med de kravene som stilles til dem nå for tiden.

Er mann selv og har forlengst gitt opp.

Anonymkode: ef05e...f52

Samme her. Jeg og en kompis har prøvd Tinder og vi kan sveipe helt ukritisk på "liker" og selv da får vi ingen matcher. Det er helt på trynet. Og det å snakke hyggelig med damer i edru tilstand i en kontekst som ikke innebærer alkohol og fest, f.eks. på bussen, da ser jentene helt rart på deg. 

Endret av Serafin
AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (1 time siden):

Samme her. Jeg og en kompis har prøvd Tinder og vi kan sveipe helt ukritisk på "liker" og selv da får vi ingen matcher. Det er helt på trynet. Og det å snakke hyggelig med damer i edru tilstand i en kontekst som ikke innebærer alkohol og fest, f.eks. på bussen, da ser jentene helt rart på deg. 

Dere kan være langt bak i Tinder sin bunke for damene at de aldri når frem til å se deres profil fordi de får matcher før de når dit også. Så tror dere at ingen føler noe for dere.

Anonymkode: e94e0...22f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere kan være langt bak i Tinder sin bunke for damene at de aldri når frem til å se deres profil fordi de får matcher før de når dit også. Så tror dere at ingen føler noe for dere.

Det kan absolutt være en del av forklaringen. Samtidig tror jeg datingsider generelt fungerer ganske ulikt for menn og kvinner. Jeg har vært på Tinder i mange år uten særlig hell, men da en venn presenterte meg foran rundt 400 single på «Pitch a Friend» på Valentinsdagen, var det faktisk fire kvinner som ba om kontaktinformasjonen min. Ingen tok kontakt i etterkant, men det fikk meg til å tenke at datingsider kanskje ikke alltid gjenspeiler hvordan man blir oppfattet når folk faktisk møter deg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (4 minutter siden):

Det kan absolutt være en del av forklaringen. Samtidig tror jeg datingsider generelt fungerer ganske ulikt for menn og kvinner. Jeg har vært på Tinder i mange år uten særlig hell, men da en venn presenterte meg foran rundt 400 single på «Pitch a Friend» på Valentinsdagen, var det faktisk fire kvinner som ba om kontaktinformasjonen min. Ingen tok kontakt i etterkant, men det fikk meg til å tenke at datingsider kanskje ikke alltid gjenspeiler hvordan man blir oppfattet når folk faktisk møter deg.

Det kan jeg love deg at det ikke gjør ☺️ Problemet er bare at du ikke møter damene ja. Du er mer enn nok. 

Men det er denne kulturen også, veldig trist ingen av dem kontaktet deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan jeg love deg at det ikke gjør ☺️ Problemet er bare at du ikke møter damene ja. Du er mer enn nok. 

Men det er denne kulturen også, veldig trist ingen av dem kontaktet deg. 

Det burde vel heller kalles ukulturen i samfunnet. Dating er noe dritt i år 2026. Og det hjelper ikke på at alle skal gå med nesa ned i en mobil og ha på hodetelefoner. Man må løfte blikket og se hverandre i øynene  og tørre å begynne å prate. 

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (På 4.7.2026 den 17.19):

De som har menn som virkelig er interessert trenger nok ikke spørre her. 

Men hvorfor henger du i en singeltråd når du har din perfekte mann? Føles det godt å rakke ned på oss som ikke får det til? Gjøre litt narr, hm? 

Anonymkode: 7045d...c6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 9.31):

Hva da? La meg gjette, dere må bidra hjemme både mentalt og fysisk, og faktisk vise interesse for kvinnen. 

Ingen mann har noensinne slitt med å date damer fordi han ikke hjelper til i hjemmet. Det er som å si at grunnen til at noen ikke får kjøpt seg hus er at de ikke klipper plenen de ikke har.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor henger du i en singeltråd når du har din perfekte mann? Føles det godt å rakke ned på oss som ikke får det til? Gjøre litt narr, hm? 

Anonymkode: 7045d...c6a

Alltid gjort det, fordi menneskelige relasjoner er spennende.

Så finnes ingen perfekte mennesker, og har du oppfattet at jeg skryter av perfekt mann har du nok misforstått hva jeg har skrevet om. Jeg har bestandig sagt at kjærlighet er vanskelig å finne, vanskelig å bevare god, og vanskelig å miste. (Så forunderlig at vi gidder egentlig.) Jeg tror jeg har vært ærligere enn de fleste rundt at medaljen har en bakside, og at forhold krever stor innsats og vilje. 

Nå er jeg forøvrig singel også. Jeg gikk fra min mann for ganske kort tid siden. Perfekt har han aldri vært nei, og ikke er jeg det heller, men vi jobbet hardt for forholdet vårt, og for å løse de utfordringer vi møtte på. Mye har vi løst og klart opp gjennom årene... til det ikke føltes som noe å jobbe for lenger. Det kan bli nok. Mer perfekt var og er han ikke enn at han dyttet meg til det punktet. 

Hvorfor skulle jeg gjøre narr av å ikke få det til når jeg bestandig har synes at dette med forhold og kjærlighet er vanskelig? Det er jo det som gjør dette temaet spennende. Hvor kompliserte mellommenneskelige relasjoner er. Såpass at selv to generelt gode mennesker som begge ønsker og prøver hardt ofte feiler, og går galt.

Hadde dette med å finne partner og bevare et forhold godt vært enkelt hadde det vært ingenting å diskutere. 

Skrevet
Trolltunge skrev (2 timer siden):

Alltid gjort det, fordi menneskelige relasjoner er spennende.

Så finnes ingen perfekte mennesker, og har du oppfattet at jeg skryter av perfekt mann har du nok misforstått hva jeg har skrevet om. Jeg har bestandig sagt at kjærlighet er vanskelig å finne, vanskelig å bevare god, og vanskelig å miste. (Så forunderlig at vi gidder egentlig.) Jeg tror jeg har vært ærligere enn de fleste rundt at medaljen har en bakside, og at forhold krever stor innsats og vilje. 

Nå er jeg forøvrig singel også. Jeg gikk fra min mann for ganske kort tid siden. Perfekt har han aldri vært nei, og ikke er jeg det heller, men vi jobbet hardt for forholdet vårt, og for å løse de utfordringer vi møtte på. Mye har vi løst og klart opp gjennom årene... til det ikke føltes som noe å jobbe for lenger. Det kan bli nok. Mer perfekt var og er han ikke enn at han dyttet meg til det punktet. 

Hvorfor skulle jeg gjøre narr av å ikke få det til når jeg bestandig har synes at dette med forhold og kjærlighet er vanskelig? Det er jo det som gjør dette temaet spennende. Hvor kompliserte mellommenneskelige relasjoner er. Såpass at selv to generelt gode mennesker som begge ønsker og prøver hardt ofte feiler, og går galt.

Hadde dette med å finne partner og bevare et forhold godt vært enkelt hadde det vært ingenting å diskutere. 

Eller laget dramaer om i Den norske Opera  og ballett. Mange av forestillingene der handler jo nettopp om mellommenneskelige relasjoner og kjærlighet som man ikke kan få. 

• Nyttig 1
Skrevet
Serafin skrev (På 13.7.2026 den 15.45):

Eller laget dramaer om i Den norske Opera  og ballett. Mange av forestillingene der handler jo nettopp om mellommenneskelige relasjoner og kjærlighet som man ikke kan få. 

Mye god musikk som da ikke hadde blitt laget heller. Eller noveller/romaner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 2.20):

Tråd på tråd fra kvinner som er forvirret og usikker her. Det samme går igjen.. "han virker ikke interessert", finn deg en som vil ha deg.. osv osv.

Hva er det med menn for tiden? 

Anonymkode: e69e0...e67

Hvis en stadig ender opp i kortvarige relasjoner med individer som ikke "vil ha deg" er det antagelig en selv som gjør noe galt. Det gir liten mening å skylde på "menn for tiden" i tilfeller der kvinner konsekvent velger feil. 

Skrevet
Trolltunge skrev (10 timer siden):

Mye god musikk som da ikke hadde blitt laget heller. Eller noveller/romaner. 

Sant!

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (10 timer siden):

Hvis en stadig ender opp i kortvarige relasjoner med individer som ikke "vil ha deg" er det antagelig en selv som gjør noe galt. Det gir liten mening å skylde på "menn for tiden" i tilfeller der kvinner konsekvent velger feil. 

Jeg har etter ett langt ekteskap nå vært singel i sju år. På den tiden tok en ungdoms flamme jeg hadde hatt sporadisk kontakt med gjennom hele livet kontakt og det utviklet seg til en flirt over noen mnd. Vi møttes, hadde en superhyggelig kveld og jeg overnattet (anser ikke noen man har kjent i 20 pluss år som en første date  sånn før den kommer).  Så var det stille, jeg tok kontakt og åpnet veldig for mer, men ble ghostet bort. Så ble jeg kjent med en ny, vi økte frekvensen over ett år og hadde hyggelige treff, før jeg endte der en natt og så har det vært helt stille. Jeg gir opp, er det virkelig sånn for menn nærmere 50 og at om du har brukt ett eller tyve år på å komme i buksa på noen så er alt de ville ha oppnådd og ingen vits i å snakke med deg igjen? jeg gir i hvert fall opp for det eneste jeg kan komme på er at det må være noe vanvittig ekkelt med meg på ett eller annet vis seksuelt da og jeg forstår ikke hva det skal være🤷‍♀️

Anonymkode: 4d43d...2bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 2.31):

Det er ikke rart menn er blitt slik, med de kravene som stilles til dem nå for tiden.

Er mann selv og har forlengst gitt opp.

Anonymkode: ef05e...f52

AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 9.31):

Hva da? La meg gjette, dere må bidra hjemme både mentalt og fysisk, og faktisk vise interesse for kvinnen. 

fh.png

Anonymkode: eaf94...5f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

fh.png

Anonymkode: eaf94...5f8

Hva i alle dager 🤣🤣

Dette her er jo en liste over hva menn synes er attraktivt på andre menn, ikke hva kvinner ser etter. Homogreiene dine kan du vel ta i en annen tråd.

Anonymkode: 7a517...372

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i alle dager 🤣🤣

Dette her er jo en liste over hva menn synes er attraktivt på andre menn, ikke hva kvinner ser etter. Homogreiene dine kan du vel ta i en annen tråd.

Anonymkode: 7a517...372

mhm, jeg orker ikke å ta ansvar for slikt. "sorry meg en fyr på KG skrev at jeg vil ha en mann med maskulin utstråling så jeg kanke date deg, ha det" 

Anonymkode: b7791...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...