Bari Skrevet 6. juli #81 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2026 den 12.38): Uten menn så hadde vi ikke hatt det problemet. Petter er jo mann. Anonymkode: 3d666...09f Haha du er latterlig.
Thanos Skrevet 7. juli #82 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2026 den 18.09): Feil. Menn styrer ikke unna. Skal nesten ønske det for damer på apper. Mange flere menn der enn kvinner . Disse menn som faktisk er dårlig er i veien for resten. Men pls ring menn og be de begynne å styre unna . Tror mange kvinner faktisk ønsker det. Kanskje man slipper sutring på nett også fra incels hvis menn begynner å tenke de ikke vil ha kvinner mer menn vurdere å gå for en annen mann. Jeg applauderer det ! Anonymkode: 89adb...aed Problemet ditt er at du tror de mannfolka som florerer på Tinder nå er som mannfolk flest. Det er bare noen ganske få genuine menn igjen på tinder. De fleste du møter på der er kun ute etter et ligg. Så kobler du disse mennene opp imot et slags "faktum" at menn ikke trekker seg ut av datingspheren? Den type mann du egentlig innerst inne ønsker deg for et godt, langsiktig, respektfullt og gjensidig givende forhold, er enten gift med barndomskjæresten eller har trukket seg ut av dramaboblen som moderne dating har blitt. Dere ser playerne på Tinder, bruker dem og dater dem for alt det er verdt, ignorerer genuint bra menn, og blir sjokkerte og skuffet når dere innser at dere blir brukt for sex og aldri får langsiktige stabile forhold med stabile menn. Og nå skulle du ønske disse mannfolka trekker seg fra datingmarkedet? Dette er mannfolka dere selv har skapt en plattform til. Ta konsekvensene av det istede for å skylde på incels. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #83 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 16.23): Er nok like utplukket både gode menn og gode kvinner. Anonymkode: 38938...27b Folk dør, går fra hverandre og skiller seg, så de blir jo ledige i blant Anonymkode: 96b84...4df
AnonymBruker Skrevet 7. juli #84 Skrevet 7. juli Thanos skrev (12 minutter siden): Problemet ditt er at du tror de mannfolka som florerer på Tinder nå er som mannfolk flest. Det er bare noen ganske få genuine menn igjen på tinder. De fleste du møter på der er kun ute etter et ligg. Så kobler du disse mennene opp imot et slags "faktum" at menn ikke trekker seg ut av datingspheren? Den type mann du egentlig innerst inne ønsker deg for et godt, langsiktig, respektfullt og gjensidig givende forhold, er enten gift med barndomskjæresten eller har trukket seg ut av dramaboblen som moderne dating har blitt. Dere ser playerne på Tinder, bruker dem og dater dem for alt det er verdt, ignorerer genuint bra menn, og blir sjokkerte og skuffet når dere innser at dere blir brukt for sex og aldri får langsiktige stabile forhold med stabile menn. Og nå skulle du ønske disse mannfolka trekker seg fra datingmarkedet? Dette er mannfolka dere selv har skapt en plattform til. Ta konsekvensene av det istede for å skylde på incels. Jeg er altså ikke på Tinder så er ikke meg selv jeg beskytter altså . Aldri vært på noen datingsider jeg, ville ikke vært miin måte å bli kjent med og møte menn. Greia å være en av flere alternativer for folk opplegg som apper er hadde jeg aldri giddet. Aldri vært hverken ensom eller desperat etter en mannl/ kjæreste. Men har venninner som deler erfaringer. Men igjen men har ikke startet med å droppe å bruke apper og melde seg ut, de er fremdeles i store mengder der og ødelegger for gode menn og damer der inne med dårlig oppførsel og useriøs dating. Anonymkode: 89adb...aed 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #85 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2026 den 18.09): Feil. Menn styrer ikke unna. Skal nesten ønske det for damer på apper. Mange flere menn der enn kvinner . Disse menn som faktisk er dårlig er i veien for resten. Men pls ring menn og be de begynne å styre unna . Tror mange kvinner faktisk ønsker det. Kanskje man slipper sutring på nett også fra incels hvis menn begynner å tenke de ikke vil ha kvinner mer menn vurdere å gå for en annen mann. Jeg applauderer det ! Anonymkode: 89adb...aed Tror dere at datingapper er en meny hvor man skal kunne forvente å "bestille gode menn" som kommer rekende på ei lang fjøl? Skal man finne seg en partner så må man luke ut de som ikke er aktuelle, og håpe at man gjør en god nok jobb. At de man "shopper" etter befinner seg i en app gjør ikke at man blir fritatt ansvaret å skille klinten fra hveten. Dette ansvaret havner alltid på oss selv, og om vi gjør en dårlig jobb så er det vårt eget ansvar. De som er dårlige mennesker er dårlige mennesker, og må ta ansvar for det selv. Men det er vårt ansvar alene at vi luker ut de vi ikke vil ha. Anonymkode: 42dea...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #86 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 13.13): Igjen kommer dette middelalderske våset. Andel kvinner på Medisinstudiet, Psykologi profesjon, Odontologi, Veterinær, Juss, og så videre, er skyhøyt. Sånn er det over hele linja. Kvinner i 2026 er i store trekk ikke avhengig av at mannen må ha mye penger. Vi har god økonomi selv. At mange av dere mannfolk er så enkelt møblert i hodet at dere løper febrilsk etter bimboene i gata, den lille gruppen høns som er helt på styr etter status og penger, det får dere ta på egen kappe. Anonymkode: 06c33...3d9 Tja, er nok litt mer i dette enn middelaldersk vås. Gamle stereotyper og kjønnsroller sitter ganske hardt i. Og det er langt på vei kvinner som holder dem ved like. Mitt inntrykk er at flertallet av kvinner fremdeles mener at mannlige partnere skal tjene (betydelig) mer enn dem selv. Så det at kvinner gjør karriere gjør bare at minimum for hva som er akseptabel brutto årslønn for en mann flyttes tilsvarende oppover. Jeg tipper "kravspecen" i gjennomsnitt ligger på sånn ca. egen brutto årslønn + 30-50%. "Hvor mye mer enn dama si må en mann tjene for at et forhold skal være liv laga?" Jeg tror det ærlige svaret hvis kvinner hadde våget å svare ærlig ville overrasket og "skremt" mange. (Nei, god personlighet og gode verdier kan ikke erstatte harde cash. Det kan ikke stor p*** heller for den saks skyld. Penger trumfer alt i dagens samfunn.) Noen nevnte sosiale medier som en bidragsyter, det er det nok. Skal man henge med i rotteracet med perfekt hjem, kule interiørting, masse reiser osv. så koster det penger. Legg så til boligprisene som en faktor, så blir det sånn at kvinner ønsker seg en mann med en brutto årslønn på godt over millionen, kanskje helst opp mot to. I hvert fall i den høyt utdannede urbane middelklassen i sentrale strøk. Anonymkode: a4150...4ef
AnonymBruker Skrevet 7. juli #87 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja, er nok litt mer i dette enn middelaldersk vås. Gamle stereotyper og kjønnsroller sitter ganske hardt i. Og det er langt på vei kvinner som holder dem ved like. Mitt inntrykk er at flertallet av kvinner fremdeles mener at mannlige partnere skal tjene (betydelig) mer enn dem selv. Så det at kvinner gjør karriere gjør bare at minimum for hva som er akseptabel brutto årslønn for en mann flyttes tilsvarende oppover. Jeg tipper "kravspecen" i gjennomsnitt ligger på sånn ca. egen brutto årslønn + 30-50%. "Hvor mye mer enn dama si må en mann tjene for at et forhold skal være liv laga?" Jeg tror det ærlige svaret hvis kvinner hadde våget å svare ærlig ville overrasket og "skremt" mange. (Nei, god personlighet og gode verdier kan ikke erstatte harde cash. Det kan ikke stor p*** heller for den saks skyld. Penger trumfer alt i dagens samfunn.) Noen nevnte sosiale medier som en bidragsyter, det er det nok. Skal man henge med i rotteracet med perfekt hjem, kule interiørting, masse reiser osv. så koster det penger. Legg så til boligprisene som en faktor, så blir det sånn at kvinner ønsker seg en mann med en brutto årslønn på godt over millionen, kanskje helst opp mot to. I hvert fall i den høyt utdannede urbane middelklassen i sentrale strøk. Anonymkode: a4150...4ef Blir du aldri lei? Anonymkode: 21f82...efe 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #88 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Blir du aldri lei? Anonymkode: 21f82...efe Men er det 100% sikkert at jeg tar 100% feil? Eller kan det være noe i det? Anonymkode: a4150...4ef
AnonymBruker Skrevet 7. juli #89 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men er det 100% sikkert at jeg tar 100% feil? Eller kan det være noe i det? Anonymkode: a4150...4ef Hva er det du prøver å oppnå egentlig? Anonymkode: 21f82...efe
Trolltunge Skrevet 7. juli #90 Skrevet 7. juli Thanos skrev (6 timer siden): Problemet ditt er at du tror de mannfolka som florerer på Tinder nå er som mannfolk flest. Det er bare noen ganske få genuine menn igjen på tinder. De fleste du møter på der er kun ute etter et ligg. Så kobler du disse mennene opp imot et slags "faktum" at menn ikke trekker seg ut av datingspheren? Den type mann du egentlig innerst inne ønsker deg for et godt, langsiktig, respektfullt og gjensidig givende forhold, er enten gift med barndomskjæresten eller har trukket seg ut av dramaboblen som moderne dating har blitt. Dere ser playerne på Tinder, bruker dem og dater dem for alt det er verdt, ignorerer genuint bra menn, og blir sjokkerte og skuffet når dere innser at dere blir brukt for sex og aldri får langsiktige stabile forhold med stabile menn. Og nå skulle du ønske disse mannfolka trekker seg fra datingmarkedet? Dette er mannfolka dere selv har skapt en plattform til. Ta konsekvensene av det istede for å skylde på incels. Kvinner flest har jo flyktet fra Tinder, så kvinner flest har vel da innsett at det ikke er en god plattform. Er det ikke rundt 80% menn der nå? Likevel brukes Tinder som grunnlag for hvordan datingmarkedet er av veldig mange. Det er jo bare rart! Det er ingen av de unge rundt meg som bruker Tinder. Helt faktisk har alle unge par rundt meg som er i forhold truffet kjæresten gjennom sitt sosiale nettverk. Altså gått tilbake til "gamlemetoden". Jeg har faktisk til gode å høre at noen av mine barn eller deres venner traff kjæresten på Tinder. Tinder omtales mer som noe dritt de ikke vil innom om de så fikk betalt for det, og noe "gamle folk" bruker. (30-35 + 😆) Det er ikke så mange år siden de fleste single jeg kjenner brukte Tinder, men virker å ha snudd veldig nå. Kjenner noen som er på Tinder, men de er godt voksne, og gjerne i kategorien "fast forhold er ikke så viktig for meg". Så du har jo rett, men for min del virker det ikke som kvinner flest ignorerer fakta, men at de fleste kvinner har innsett dem. Mange menn også. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #91 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Men er det 100% sikkert at jeg tar 100% feil? Eller kan det være noe i det? Anonymkode: a4150...4ef Ja det er 100% sikkert at du tar feil. Anonymkode: 89adb...aed 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #92 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror dere at datingapper er en meny hvor man skal kunne forvente å "bestille gode menn" som kommer rekende på ei lang fjøl? Skal man finne seg en partner så må man luke ut de som ikke er aktuelle, og håpe at man gjør en god nok jobb. At de man "shopper" etter befinner seg i en app gjør ikke at man blir fritatt ansvaret å skille klinten fra hveten. Dette ansvaret havner alltid på oss selv, og om vi gjør en dårlig jobb så er det vårt eget ansvar. De som er dårlige mennesker er dårlige mennesker, og må ta ansvar for det selv. Men det er vårt ansvar alene at vi luker ut de vi ikke vil ha. Anonymkode: 42dea...e3d Om kvinner plagde menn så mye som motsatt å levde et liv der vi ikke har ansvar for å behandle andre greit og bare kan sende et bilde av noe sånn to sek inn i en samtale å klappe oss på låret, der fikk han, det liker han nok. Som noen som kanskje eller kanskje ikke har det raskeste svampen i hodet man kunne tenkt seg å møte. Anal med mann! Tenk om dette var meg. Tenk om jeg var så simpel og grov. Tenk om det var sånn 150 menn på Tinder jeg hadde tenkt min måte å få sex på er å lyve, for at jeg får sex er viktig og de tenker ikke på dama, ikke et hårstrå av empati å finne der inne heller har de lagd seg en modell hvor de legger skyll på at hun var dum nok til å falle for det. Eller høvvle dem ned med sex sex sex øyeblikket vi hilser. Jeg hadde følt meg ond. Dette er normalen! 😂😵 For en god del. De sier, kjærlighet kan komme etter sex og ingenting i det lille hodet demmers jeg mener det med øyne på, forstår at noen kan ønske mer når det kommer til hva de forventer av dem. Anonymkode: e94e0...22f 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #93 Skrevet 7. juli Selvfølgelig! Dem er enten godt gift fra langt til bake eller stiller litt krav til hjerneaktivtet på en kvinne. Ellers er det vel bare å ta det som "faller" deg selv nærmest om du er på mannfolkjakt. Eller bare være rik,lykkelig og ha det helt fantastisk helt alene. Enkelt og greit. Anonymkode: 426a7...7be
Thanos Skrevet 7. juli #94 Skrevet 7. juli Trolltunge skrev (1 time siden): Kvinner flest har jo flyktet fra Tinder, så kvinner flest har vel da innsett at det ikke er en god plattform. Er det ikke rundt 80% menn der nå? Likevel brukes Tinder som grunnlag for hvordan datingmarkedet er av veldig mange. Det er jo bare rart! Det er ingen av de unge rundt meg som bruker Tinder. Helt faktisk har alle unge par rundt meg som er i forhold truffet kjæresten gjennom sitt sosiale nettverk. Altså gått tilbake til "gamlemetoden". Jeg har faktisk til gode å høre at noen av mine barn eller deres venner traff kjæresten på Tinder. Tinder omtales mer som noe dritt de ikke vil innom om de så fikk betalt for det, og noe "gamle folk" bruker. (30-35 + 😆) Det er ikke så mange år siden de fleste single jeg kjenner brukte Tinder, men virker å ha snudd veldig nå. Kjenner noen som er på Tinder, men de er godt voksne, og gjerne i kategorien "fast forhold er ikke så viktig for meg". Så du har jo rett, men for min del virker det ikke som kvinner flest ignorerer fakta, men at de fleste kvinner har innsett dem. Mange menn også. En kan jo håpe at trenden er iferd med å snu. At folk virkelig innser at det å møte et menneske i det virkelige sosiale liv, er veien å gå. For i sin absolutte storhetstid var Tinder kreft for datinglivet for både kvinner og menn. 2
Trolltunge Skrevet 7. juli #95 Skrevet 7. juli Thanos skrev (33 minutter siden): En kan jo håpe at trenden er iferd med å snu. At folk virkelig innser at det å møte et menneske i det virkelige sosiale liv, er veien å gå. For i sin absolutte storhetstid var Tinder kreft for datinglivet for både kvinner og menn. Helt enig! Det er nok en helt unaturlig måte å treffes på, selv om "enkelt", i det at man får en illusjon om at kjærlighet og relasjoner kan bestilles. Altså det jeg ser blant de unge rundt meg er ikke bare at de faktisk har truffet sine kjærester gjennom sitt sosiale nettverk, men at parene ikke ble til gjennom brå 0- 100 dating, i en slags snabbløsning. Sønnen min og dama var bekjente til venner 5 år før det ble dating, og da selvfølgelig på helt andre presmisser enn at det kun har vært utvekslet noen meldinger i forkant. De visste allerede hvem og hvordan den andre er som person. Samme med siste par ut. Kjent hverandre som venner, eller venner av venner blir det kanskje rettere å si, i 3-4 år. Det var jo et par års forskjell der, som betydde noe før de begge kom i en alder der det ble uvesentlig, og så et bekjentskap som over tid vokste til interesse for den andre som PERSON. Ikke bare "ser fin nok ut, kjøre på, SÅ finner man ut...". Nå er jo dette anekdotisk, men min erfaring er at jeg faktisk henger etter å forstå endringer i samfunnet ofte, men så oppdager jeg dem gjennom de unge rundt meg. Og at det jeg da oppdager ikke pleier å være isolerte ting, men trender i samfunnet, som er blitt utbredt lenge innen jeg får det med meg. Verden er jo liten nå. Nettverket til de unge er enormt, og trender i tiden sprer seg fort. (Og fortere enn en kjerring i 50 årene får med seg. 😅) 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #96 Skrevet 7. juli Trolltunge skrev (35 minutter siden): Helt enig! Det er nok en helt unaturlig måte å treffes på, selv om "enkelt", i det at man får en illusjon om at kjærlighet og relasjoner kan bestilles. Altså det jeg ser blant de unge rundt meg er ikke bare at de faktisk har truffet sine kjærester gjennom sitt sosiale nettverk, men at parene ikke ble til gjennom brå 0- 100 dating, i en slags snabbløsning. Sønnen min og dama var bekjente til venner 5 år før det ble dating, og da selvfølgelig på helt andre presmisser enn at det kun har vært utvekslet noen meldinger i forkant. De visste allerede hvem og hvordan den andre er som person. Samme med siste par ut. Kjent hverandre som venner, eller venner av venner blir det kanskje rettere å si, i 3-4 år. Det var jo et par års forskjell der, som betydde noe før de begge kom i en alder der det ble uvesentlig, og så et bekjentskap som over tid vokste til interesse for den andre som PERSON. Ikke bare "ser fin nok ut, kjøre på, SÅ finner man ut...". Nå er jo dette anekdotisk, men min erfaring er at jeg faktisk henger etter å forstå endringer i samfunnet ofte, men så oppdager jeg dem gjennom de unge rundt meg. Og at det jeg da oppdager ikke pleier å være isolerte ting, men trender i samfunnet, som er blitt utbredt lenge innen jeg får det med meg. Verden er jo liten nå. Nettverket til de unge er enormt, og trender i tiden sprer seg fort. (Og fortere enn en kjerring i 50 årene får med seg. 😅) Er ikke barna dine så unge at de enda er i utdannings årene og den bobla av livet det er mest sosialt som skjer? De er enda i kontakt med dem fra vgs. For det er helt andre måter å leve på enn når man må helt blankt møte noen i denne kulturen. Anonymkode: e94e0...22f
Trolltunge Skrevet 7. juli #97 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke barna dine så unge at de enda er i utdannings årene og den bobla av livet det er mest sosialt som skjer? De er enda i kontakt med dem fra vgs. For det er helt andre måter å leve på enn når man må helt blankt møte noen i denne kulturen. Anonymkode: e94e0...22f Både og. En student og to ferdig utdannet. Helt ærlig lever de så voksent og ansvarlig at det nesten ikke er til å forstå. Studenten studerer, jobber og prioriterer kun de nærmeste. De som er kommet seg hakket lenger er nok mer sosiale. De har, som meg, fremdeles kontakt med venner de har hatt siden barneskole til vgs ja. Vi foreldre er mer sosiale enn dem. 😂 (Og mine foreldre igjen mer enn oss. 😅)
AnonymBruker Skrevet 7. juli #98 Skrevet 7. juli Trolltunge skrev (1 minutt siden): Både og. En student og to ferdig utdannet. Helt ærlig lever de så voksent og ansvarlig at det nesten ikke er til å forstå. Studenten studerer, jobber og prioriterer kun de nærmeste. De som er kommet seg hakket lenger er nok mer sosiale. De har, som meg, fremdeles kontakt med venner de har hatt siden barneskole til vgs ja. Vi foreldre er mer sosiale enn dem. 😂 (Og mine foreldre igjen mer enn oss. 😅) Det er en ekte ting det med sosialisering gjennom generasjoner. De eldre hvor jeg jobber, de er så sosiale. Trodde det var fordi de er eldre, hva har de å tape og så lang tid på jorden, visdommen og tryggheten som kommer med det. Men det kan være kultur. Jeg tror det er det nære som er problemet når mange ikke finner noen, og veien inn. Men også bare støtten, bekreftelsen og sammenlignings grunnlaget du har med å bevare disse vennskapene. Når du er alene kan du virkelig tulle med deg selv, også årevis senere finne ut at du er ikke så stygg som du trodde, du har bare vært for mye alene og ikke opplevd motsvaret. For eksempel. Men måten samfunnet er på, det er vanskelig over tid nå å bevare det som var. Og når du først faller ut er det vanskelig å komme inn på måten at selv dem som er veldig a4 kan få usikkerheter. Anonymkode: e94e0...22f 1
Trolltunge Skrevet 7. juli #99 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er en ekte ting det med sosialisering gjennom generasjoner. De eldre hvor jeg jobber, de er så sosiale. Trodde det var fordi de er eldre, hva har de å tape og så lang tid på jorden, visdommen og tryggheten som kommer med det. Men det kan være kultur. Jeg tror det er det nære som er problemet når mange ikke finner noen, og veien inn. Men også bare støtten, bekreftelsen og sammenlignings grunnlaget du har med å bevare disse vennskapene. Når du er alene kan du virkelig tulle med deg selv, også årevis senere finne ut at du er ikke så stygg som du trodde, du har bare vært for mye alene og ikke opplevd motsvaret. For eksempel. Men måten samfunnet er på, det er vanskelig over tid nå å bevare det som var. Og når du først faller ut er det vanskelig å komme inn på måten at selv dem som er veldig a4 kan få usikkerheter. Anonymkode: e94e0...22f Du har nok rett i det. Mine foreldre har vært veldig aktive i ulike foreninger fra de var unge voksne, og har et vanvittig stort nettverk. Min generasjon ble dratt med på alt mulig da vi var små, og burde egentlig ha fått tilsvarende nettverk gjennom dette, men vi fulgte liksom ikke opp, men ble veldig opptatt med egen familie da vi stiftet det. Da begynte både det at man skilte eget sosialt liv fra å være foreldre, og at det å være foreldre ble veldig konsentrert kun rundt barnas aktiviteter. Så har dette bare ballet på seg den veien, og de unge nå er bare enda mer slik, og mindre sosiale på egne vegne. Og det er få foreninger og slikt som er aktive nå. Hvilket et dumt, for det var jo ofte rett og slett sosiale inngangsporter for å ikke stå alene når man flyttet fra småsteder til by. Altså at tidligere generasjoner på en måte skjønte at man trenger et sosialt nettverk, på måter følgende generasjoner har ignorert. Foreningen mine foreldre var mest aktive i var inngangsporten bare at man kom fra en landsdel og hadde flyttet her til byen. Alder og annet hadde ingen betydning. Der var det stor variasjon. Det fantes mange slike foreninger da de var unge. Mye av deres sosiale nettverk er fremles knyttet til det miljøet. Pluss at de generelt bare er flinkere til å danne klubber, grupper ut fra interesser eller bare å trives sammen, og sosiale rutiner/tradisjoner. Deres generasjon skjønte nok noe vi som følger "glemte". Vi har nok individualisert oss "fattigere" angående å ikke tilsvarende skjønne hvor vesentlig det er å ha sosiale nettverk.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #100 Skrevet 8. juli Trolltunge skrev (21 timer siden): Kvinner flest har jo flyktet fra Tinder, så kvinner flest har vel da innsett at det ikke er en god plattform. Er det ikke rundt 80% menn der nå? Likevel brukes Tinder som grunnlag for hvordan datingmarkedet er av veldig mange. Det er jo bare rart! Det er ingen av de unge rundt meg som bruker Tinder. Helt faktisk har alle unge par rundt meg som er i forhold truffet kjæresten gjennom sitt sosiale nettverk. Altså gått tilbake til "gamlemetoden". Jeg har faktisk til gode å høre at noen av mine barn eller deres venner traff kjæresten på Tinder. Tinder omtales mer som noe dritt de ikke vil innom om de så fikk betalt for det, og noe "gamle folk" bruker. (30-35 + 😆) Det er ikke så mange år siden de fleste single jeg kjenner brukte Tinder, men virker å ha snudd veldig nå. Kjenner noen som er på Tinder, men de er godt voksne, og gjerne i kategorien "fast forhold er ikke så viktig for meg". Så du har jo rett, men for min del virker det ikke som kvinner flest ignorerer fakta, men at de fleste kvinner har innsett dem. Mange menn også. Det er aldri frigjort demografiske data for norske tinderbrukere, så vi vet egentlig ikke hvordan forholdet m/k er, og om det har forandret seg. Etter min erfaring har mengden kvinner holdt seg ganske stabil. Appen ble lagd av menn, for å dekke den mannlige fantasien om raske møter, basert på utseende. De har etterhvert prøvd å utvikle den til å fungere bedre som et seriøst møtested, og bl.a utvidet aldersinnstillingene, men det er jo bestandig slik at de yngre forlater en tjeneste, i det øyeblikket de skjønner at foreldrene og besteforeldrene også er der. Vi kan håpe appenes storhetstid er forbi, men det kommer stadig noe nytt. Rart å tenke på, at for 30 år siden, var det bare de rareste sosiale utskuddene som brukte nettdating. Det skiftet fort. Anonymkode: 19a6c...3aa 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå