Gå til innhold

Er hunder på restaurant greit?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ok. Roffe må få være med.

Anonymkode: 829a4...869

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med at en rolig og veloppdragen hund ligger stille under eller ved siden av bordet på en restaurant, så lenge restauranten selv tillater det. For meg handler dette om å vise litt hensyn til hverandre. De aller fleste merker knapt at en hund er der når den oppfører seg rolig.

Selvfølgelig må hundeeiere ta ansvar. Hunder som bjeffer, går rundt mellom bordene eller forstyrrer andre, hører ikke hjemme på restaurant. Men det samme gjelder jo mennesker som ikke viser hensyn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 21.15):

Trodde ikke det var lov jeg. Jeg er ekstremt allergisk, så jeg måtte ha gått.

Anonymkode: d86a4...273

Jeg er helt sikker på at du hadde funnet deg et sted å spise uten hund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På en fine dining har hunder inhenting å gjøre. Man betaler mye for en fin kveld, og for meg som er dødsallergisk ville det være marerittt med hund.

Anonymkode: 66d7e...dad

Skrevet

Siden svært mange hunder er veldig opptatte av mat og glefser i seg det de får tak i og gjerne stjeler mat om de ser den stå der i et ubevoktet øyeblikk, ville jeg ikke likt hunder rundt meg på restauranter, nei. De sikler når de ser mat også. I tillegg til at maten min kan bli tatt, ville jeg ikke likt å bli stirret på av kanskje opptil flere par bedende hundeøyne som tigget og kanskje begynte å pipe i tillegg for å tigge.

Nei til hunder på restaurant. Jeg har selv vært hundeeier i mange år, men det var aldri i mine tanker at hunden(e) burde få være med på restaurant. Mine hunder har vært for glupske og grådige etter alt som var spiselig til det. Det de får tak i, spiser de.

Ene hunden min glefset i seg et fiskeskjelett en gang. Det var ikke kjøtt på det, bare fiskeskjelettet lå der på gresset og stinket, og det var nok. Før jeg rakk å stramme inn og dra han vekk i bånden, var fiskekadaveret spist helt i to glefs på et sekund eller to. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Siden svært mange hunder er veldig opptatte av mat og glefser i seg det de får tak i og gjerne stjeler mat om de ser den stå der i et ubevoktet øyeblikk, ville jeg ikke likt hunder rundt meg på restauranter, nei. De sikler når de ser mat også. I tillegg til at maten min kan bli tatt, ville jeg ikke likt å bli stirret på av kanskje opptil flere par bedende hundeøyne som tigget og kanskje begynte å pipe i tillegg for å tigge.

Nei til hunder på restaurant. Jeg har selv vært hundeeier i mange år, men det var aldri i mine tanker at hunden(e) burde få være med på restaurant. Mine hunder har vært for glupske og grådige etter alt som var spiselig til det. Det de får tak i, spiser de.

Ene hunden min glefset i seg et fiskeskjelett en gang. Det var ikke kjøtt på det, bare fiskeskjelettet lå der på gresset og stinket, og det var nok. Før jeg rakk å stramme inn og dra han vekk i bånden, var fiskekadaveret spist helt i to glefs på et sekund eller to. 

Høres ut som mangel på impulskontroll trening, men jaja. Hunder som det bør selvsagt ikke være på restaurant, men de få gangene jeg har sett hunder på spisesteder, er det hunder som faktisk kan oppføre seg. 

Anonymkode: ddcb2...47e

• Liker 4
Skrevet

Jeg har delte meninger rundt dette da jeg har bodd i utlandet hvor hunder er med overalt og klart at jeg skulle noen ganger ønske at man kunne ha med hund her i Norge når man skal ut å spise og hun vår ligger bare rolig, ikke noe tigging osv, og da ville jeg i så fall a sittet ute. Men så har jeg også dette med at det finnes de som er allergiske og da ikke kan spise ute på steder hvor man kan risikere hund.... For hunden kan komme nær de på veien ut osv....

Og jeg kjenner at jeg blir pisst når jeg ser enkelte tar med seg hundene sine og lar de sitte på stolene, ( ref Pilotfrue bla) og jeg tenker at selv om hundene deres gjør det hjemme så er det ikke sånn at de kan gjøre det ute.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det hvis det var hunder på restauranten jeg spiste. Her er jeg litt redd for hunder rett og slett.

Anonymkode: 21ebc...413

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen problemer med hunder. Men jeg klarer å forstå at andre kan ha det, og at man ikke tvinger på andre å sitte i nærheten av hunden sin. Man tar ikke med hund på restaurant. (Og man kan ikke bare gå hvis det kommer en hund når maten er bestilt)

Anonymkode: 355f8...03d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2026 den 9.35):

Jeg har ingen problemer med hunder. Men jeg klarer å forstå at andre kan ha det, og at man ikke tvinger på andre å sitte i nærheten av hunden sin. Man tar ikke med hund på restaurant. (Og man kan ikke bare gå hvis det kommer en hund når maten er bestilt)

Anonymkode: 355f8...03d

Nå har jeg veldig sjelden med meg hunden min på restaurant, men det hender jo det hadde passet bra for eksempel på bilferie hvor han ikke kan sitte igjen i bilen pga. varme. Det jeg setter pris på, er at de hundevennlige stedene skriver det på utsiden: Her er hunder velkomne. 
Da er det så enkelt som at de som ikke ønsker å være i samme lokale som en hund, uavhengig av grunn, kan velge å la være. Og man slipper trøbbel med hvem som kom først eller ikke. 

Anonymkode: 02dd8...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Grøss nei. Hunder lukter, bjeffer og er pågående og ekle. 

Anonymkode: 2ac95...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...