Gå til innhold

Er hunder på restaurant greit?


Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var på en restaurant i dag, og ventet på kelner.

Mens jeg satt å venter kom et par med hund inn å satte seg på nabobordet. 
 

Disse møtte kelner på vei inn i lokalet, de vekslet også noen ord så kelner er klar over at de har med hunden. 
 

Jeg er glad i hunder og har hund i nær familie, men når disse satte seg ved nabobordet reiste jeg meg å gikk.
 

Møtte da kelner på tur ut som spirte om jeg syns jeg hadde ventet for lenge, men jeg sa at det var helt i orden for jeg så hun var opptatt med å hjelpe andre gjester. 
Men hag valgte å få siden jwg mener ar humder har ingenting inne på en restaurant å gjøre.

jeg syns ikke hunder (eller andre kjøledyr) har noe inne på restauranter å gjøre pga hygiene og de har ingen kontroll på allergier eller evt frykt hos andre gjester for dyr  

Hva tenker KG overreagerte jeg som gikk, eller er hunder ok inne på restauranter?

 

Anonymkode: 95e0f...f76

Hva er forskjellen på om du møter de i heisen eller på en restaurant? 

Så lenge de ikke henger over maten min så bryr jeg meg fint lite

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Æsj, nei. Hadde gått. Hunder stinker og er uhygeniske. 

 

Dyr har ikke noe på en restaurant å gjøre. 

Anonymkode: 6ca64...bdf

Hva er uhygenisk med det? Du går inn med sko, mister hudceller og hår. Så dere mister like mye.

De er ikke på kjøkkenet. Er der maten blir lagd.

Anonymkode: c416e...804

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er tullete å ha med hunden overalt. Men synes også det var tullete av deg å gå pga hunden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror ikke på det der med "er så allergisk" jeg.

Ja det finnes alvorlig nøtteallergi ect, men hvor er alle disse med alvorlig allergi for hund?

De burde jo f eks bli veldig syke om de kommer på restaurant etter meg og venninna mi og våre 10 hunder.

Anonymkode: e4978...497

Jeg er veldig allergisk, og går fast på 4 dobbel dose allergimedisiner, må og ta astma medisiner daglig. Og jeg hadde reagert hadde jeg kommet etter dere og 10 hunder. Men ellers så går jeg når jeg ser hunder. Så du ser jo ikke meg få en kraftig reaksjon, da jeg alltid går vekk. Og jeg elsker hunder, så for meg er det en stor sorg, og være allergisk mot hund. Går jeg inn i et hjem hvor det er hund, så får jeg et heftig astma anfall innen 5 min. 

Anonymkode: d86a4...273

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tåler ikke hund, og ville bitt veldig dårlig, men vet jeg må akseptere tjenestehunder da. Kunne ønske jeg tålte de, de er så fine dyr da.

Anonymkode: 66d7e...dad

Må man akseptere det?

Anonymkode: ca4d9...e95

Skrevet

Vi er noen mnd i året i Spania. Og det hender det vi tar med hundene på restaurant. Her hjemme er det flere steder det er lov å ha de med nå. Men pga folks holdninger til hund på restaurant så lar vi de blir hjemme. Gidder ikke å føle at vi er til bry. 

AnonymBruker
Skrevet

I Oslo er det langt under en av ti restauranter som tillater hund inne, i andre byer er prosenten enda/mye lavere.

Det er enkelt å søke opp hundevennlige resturanter, både for de som ønsker å ha med hund og for de som ikke ønsker å spise et sted som tillater hund.

Det er mange flere som plages av mye parfyme to meter unna, enn som plages av hund to meter unna. 

(Kontaktallergi derimot, at man har partikler fra hund eller parfyme rett på seg over tid, da er det flere som er allergisk mot hund).

Det er ingen hygiene-utfordringer med en hund på gulvet der man spiser, den er ikke mer skitten enn skoene våre. Dyr skal selvsagt ikke være der mat tillates for salg (som et resturantkjøkken), unntaket er Ratatouille 🐭

Jeg har ikke hund, men blir glad hvis det er hunder rundt meg, også på restaurant. Min mann er allergisk mot hund, men tåler fint å sitte noen meter unna en hund noen timer. 

 

 

Anonymkode: b0cc7...fa4

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er uhygenisk med det? Du går inn med sko, mister hudceller og hår. Så dere mister like mye.

De er ikke på kjøkkenet. Er der maten blir lagd.

Anonymkode: c416e...804

Skal jeg ta med katten min da? Hadde det vært greit?

Anonymkode: 6ca64...bdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal jeg ta med katten min da? Hadde det vært greit?

Anonymkode: 6ca64...bdf

Hvis den er i bånd og ligger rolig under bordet mens du spiser er det helt ok.

Anonymkode: fabb2...8a3

  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal jeg ta med katten min da? Hadde det vært greit?

Anonymkode: 6ca64...bdf

Jeg ser ikke på det som noe problem hvis katten din trives med å være blant folk og ligger/sitter under bordet 😉 

Den hunden jeg har nå er veldig sosial og trives der det skjer mye så hun får lov til å være med så lenge det er lov med hund. Stort sett hilser hun på de som vil hilse og så legger hun seg rolig under bordet. Og nettopp fordi hun alltid har fått være med på stort sett alt jeg gjør, så er det ikke noe stress med bjeffing etc. 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har selv hund. Men aldri i verden om jeg hadde gidda å tatt ham med på resturant.. jeez. Han kan bli hjemme. 

Men ok, om hunden lå stille og avslappet, så hadde jeg ikke brydd meg, nei. Pesende og stressa? NOPE. 

Anonymkode: 7e371...2b5

Du er aldri ute og reiser og har med deg hunden på tur? 

Anonymkode: b3d3c...918

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe problem med det, og jeg er ikke super glad i hunder.

Anonymkode: 5ec67...e7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Var på en restaurant i dag, og ventet på kelner.

Mens jeg satt å venter kom et par med hund inn å satte seg på nabobordet. 
 

Disse møtte kelner på vei inn i lokalet, de vekslet også noen ord så kelner er klar over at de har med hunden. 
 

Jeg er glad i hunder og har hund i nær familie, men når disse satte seg ved nabobordet reiste jeg meg å gikk.
 

Møtte da kelner på tur ut som spirte om jeg syns jeg hadde ventet for lenge, men jeg sa at det var helt i orden for jeg så hun var opptatt med å hjelpe andre gjester. 
Men hag valgte å få siden jwg mener ar humder har ingenting inne på en restaurant å gjøre.

jeg syns ikke hunder (eller andre kjøledyr) har noe inne på restauranter å gjøre pga hygiene og de har ingen kontroll på allergier eller evt frykt hos andre gjester for dyr  

Hva tenker KG overreagerte jeg som gikk, eller er hunder ok inne på restauranter?

 

Anonymkode: 95e0f...f76

Så lenge hunden er lydig og stille og ligger i ro uten å fordtyrre noen så ser jeg ikke noe problem med å ha med en hund som ligger under bordet på restaurant. Så lenge den ikke tigger eller lager lyd er det da ingen problem. 
Med tanke på hvor mange folk som er svinete og klør seg i rompa og i hufsa, nesen og ørene uten å vaske hender så ser jeg ikke problemet med en ren hund som kun er på gulvet. Den tafser ikke med skitne uvaskede hender på dørhåndtak, bord og stoler. 
Folk kan komme inn stinkende av både svette og tåfis uten at så mange reagerer, men en hund under bordet er et problem… 

Det samme gjelder butikker. Jeg ser ikke problemet med at noen bærer med seg en liten hund eller har med en større hund i stramt bånd som de har kontroll på. Heller det enn unger med snørrfingre og noro-virus som løper rundt og tafser på alt. Eller bønder som kommer inn i møkk-dressen og møkk-skoene som stinker guano lang vei. Det er greit, men ikke en hund… 

Anonymkode: db99d...71c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er aldri ute og reiser og har med deg hunden på tur? 

Anonymkode: b3d3c...918

Nei, faktisk ikke :) det var derfor vi tenkte hund passet oss godt. Vi er bare hjemme.

Anonymkode: 7e371...2b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal jeg ta med katten min da? Hadde det vært greit?

Anonymkode: 6ca64...bdf

Ja absolutt. Min katt går i bånd og har vogn. Den bryr seg ikke om andre. Så den blir med når vi spiser i utlandet. Kan nesten ikke bli igjen hvis bobilen står uten strøm da det blir for varmt.

Anonymkode: c416e...804

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Må man akseptere det?

Anonymkode: ca4d9...e95

Ja, tjenestehunder er regnet som teknisk hjelpemiddel og har i utgangspunktet adgang alle steder der eier ferdes. 😊 Noen veldig få ganger på mine 15 år med førerhund har jeg vært i situasjoner der veldig alvorlig allergi har gjort det umulig å ha hunden i nærheten. I de få enkelttilfellene tar begge hensyn og finner løsninger. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig allergisk så hadde vært nødt til å gå. Men jeg gir også beskjed om slikt når jeg bestiller bord, flybilletter osv. i butikken jeg jobber er ikke hunder tillatt. Hunder er fine dyr, men man kan ikke ta de med seg overalt. Jeg har selv katt og synes ikke dyr har noe på slike arenaer å gjøre.

Anonymkode: b933d...ad3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tror ikke på det der med "er så allergisk" jeg.

Ja det finnes alvorlig nøtteallergi ect, men hvor er alle disse med alvorlig allergi for hund?

De burde jo f eks bli veldig syke om de kommer på restaurant etter meg og venninna mi og våre 10 hunder.

Anonymkode: e4978...497

Som barn (1980) ble jeg rett som det var innlagt på sykehus grunnet allergi/astmaen min. Jo jeg reagerer SÅ MYE på hunder. Flere I familien min den gang tenkte som deg og hver gang de "trodde ikke noen ville merke det" havnet jeg på sykehus enten pga dyr, mat, eller astma. Takkskaldufaenmedha

Anonymkode: d7f05...f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...