AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #21 Skrevet 18 timer siden Nedover i Europa er det vanlig med hund på restaurant. Det blir flere og flere hundevennlige restauranter i Norge også. Jeg syns det er hyggelig, så lenge hundene kan oppføre seg Anonymkode: c37c7...0ef 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #22 Skrevet 18 timer siden Aldri sett en hund på restaurant som har gjort annet enn å ligge helt stille under bordet. I bånd. Ikke så skummelt. Anonymkode: 45907...141 7 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #23 Skrevet 18 timer siden Det er ikke noe forbud med hund på restaurant. Anonymkode: ce902...101 4
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #24 Skrevet 18 timer siden Får håpe Ts holder seg unna Frankrike og deres liberale syn på hund i restaurant da. Der ligger de en etter en, helt i ro under bordene. Det er ikke ved lov forbudt å ha hund inne på et spisested her til lands. Men kjenner jeg dette landet rett så blir det vel atter noen forbud, forbud og forbud.. Men selvsagt, en dag kan du finne et lite rødt pelshår i suppen. Enten er det fra en cobberdog eller et kjønnshår muligens fra Bjørn Dæhlie.. Anonymkode: ce3cc...0a8 3
Anonymbruker*** Skrevet 17 timer siden #25 Skrevet 17 timer siden Jeg synes det bare er fint. De fleste restauranter her til lands tillater ikke hund inne så det er ikke særlig vanskelig å unngå om man ikke liker det. Har man kraftig allergi vil det med stor sannsynlighet være hundeeier som må vike og forlate lokalet. 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #26 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bare greit med hund på resturant hvis den er middag. Anonymkode: 1cd98...eb9 😂😂😂🤣 Anonymkode: 92532...e77
BeeKind Skrevet 17 timer siden #27 Skrevet 17 timer siden (endret) Du lagde jo ikke noe dramatisk scene ut av det, du bare valgte stille og rolig å gå. Det må vel være helt innafor 😊 Endret 17 timer siden av BeeKind
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #28 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns du det samme og førerhunder og servicehunder, eller syns du funksjonsvarierte og blinde skal holde seg hjemme de også? Anonymkode: 36014...dfa Det er godkjent hjelpemiddelet som har gjennomgått opplæring og intensiv trening før de har blitt godkjent. Disse er unntaket, men da servicehunder, førerhund med godkjenning og vest. Ikke "mammas lille gull" som gneldrer og bjeffer fra under bordet. Heller ikke "supportanimals". Anonymkode: d7f05...f2e 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #29 Skrevet 17 timer siden Syns det er helt innenfor på uterestaurant. Heller det enn parfymerte folk og røykere... Anonymkode: b3d3c...918 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #30 Skrevet 17 timer siden Synes du overreagerer. (Personen som sier hunder ikke bør få være på offentlig transport er enda verre.) Blir glad av å se hunder få lov til å være sammen med familien sin, om det er på restaurant, pub, café eller på kjøpesenter. Så lenge de ligger rolig og ikke løper rundt og hopper opp på andres bord. Stort sett er andres barn hundre ganger mer ufyselige enn hunder. 😂 Anonymkode: f82f7...3af 2 5
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #31 Skrevet 17 timer siden ute ja man ikke ikke inne Anonymkode: 8f866...f8e
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #32 Skrevet 17 timer siden De eneste gangene jeg syns det er greit er når det er førerhund og servicehund. Ellers er det selvfølgelig ikke greit Anonymkode: 36295...6a8 3 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #33 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hund inne på butikker, offentlig transport og restauranter er en uting. Ja jeg har hund. Nei hun får ikke bli med meg inn på slike steder. Anonymkode: d7f05...f2e Det ville blitt slitsomt for meg å besøke familien uten offentlig transport. Måtte tatt det i etapper over dager, liksom 😂 Det er fler steder det ikke er lov med hund, enn det er med lov.. Anonymkode: 5aeab...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #34 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Var på en restaurant i dag, og ventet på kelner. Mens jeg satt å venter kom et par med hund inn å satte seg på nabobordet. Disse møtte kelner på vei inn i lokalet, de vekslet også noen ord så kelner er klar over at de har med hunden. Jeg er glad i hunder og har hund i nær familie, men når disse satte seg ved nabobordet reiste jeg meg å gikk. Møtte da kelner på tur ut som spirte om jeg syns jeg hadde ventet for lenge, men jeg sa at det var helt i orden for jeg så hun var opptatt med å hjelpe andre gjester. Men hag valgte å få siden jwg mener ar humder har ingenting inne på en restaurant å gjøre. jeg syns ikke hunder (eller andre kjøledyr) har noe inne på restauranter å gjøre pga hygiene og de har ingen kontroll på allergier eller evt frykt hos andre gjester for dyr Hva tenker KG overreagerte jeg som gikk, eller er hunder ok inne på restauranter? Anonymkode: 95e0f...f76 Hahah ser ut som du fikk en grei kveld uansett men mer enn nok drikke 😂😂 Men nei, elsker hunder men de har fremdeles ingenting på restaurant å gjøre Anonymkode: d58d4...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #35 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Var på en restaurant i dag, og ventet på kelner. Mens jeg satt å venter kom et par med hund inn å satte seg på nabobordet. Disse møtte kelner på vei inn i lokalet, de vekslet også noen ord så kelner er klar over at de har med hunden. Jeg er glad i hunder og har hund i nær familie, men når disse satte seg ved nabobordet reiste jeg meg å gikk. Møtte da kelner på tur ut som spirte om jeg syns jeg hadde ventet for lenge, men jeg sa at det var helt i orden for jeg så hun var opptatt med å hjelpe andre gjester. Men hag valgte å få siden jwg mener ar humder har ingenting inne på en restaurant å gjøre. jeg syns ikke hunder (eller andre kjøledyr) har noe inne på restauranter å gjøre pga hygiene og de har ingen kontroll på allergier eller evt frykt hos andre gjester for dyr Hva tenker KG overreagerte jeg som gikk, eller er hunder ok inne på restauranter? Anonymkode: 95e0f...f76 Det var helt sikkert tillatt på den restauranten. Håper forøvrig du ikke bruker hverken parfyme eller parfymerte produkter selv,mtp andres allergier.... ! Anonymkode: ae4c2...2a0 3
Astilbe Skrevet 16 timer siden #36 Skrevet 16 timer siden Vi tar med hunden på de resturantene det er lov. Han er stor, men snill og rolig. Mulig at noen sitter og lurer veldig på om det er lov, men det er det på enkelte serveringssteder. På Starbucks får han til og med sin egen pup-cup 😄 Finnes masse restauranter det ikke er lov med hund, så det er godt utvalg til dere som ikke liker hunder 😅 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #37 Skrevet 16 timer siden Sjekk ut fb-gruppa "hundevennelige restauranter", oppsøk de, og klag til Mattilsyn og Norges Astma og Allergiforbund. Mennesker først Anonymkode: ca4d9...e95 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #38 Skrevet 16 timer siden Er hunden oppdratt er det ikke noe problem. På bursdagen min går hele familien på restaurant, inkludert hunden. Neppe mange restauranter som vil gå glipp av 10k fordi en hysteriker tror på "hundeallergi". Anonymkode: df95d...379 3 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #39 Skrevet 16 timer siden Hunder er noe svineri men så lenge eier holder den ved seg selv går det bra. Anonymkode: b98b9...d46
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #40 Skrevet 16 timer siden Jeg synes kanskje du overreagerer, TS. Hadde du vært allergisk hadde jeg forstått deg. Pga allergi synes jeg også det er viktig å merke hundevennlige restauranter tydelig. Vi har en kafe her vi bor, hvor hunder er velkomne. Vi har en allergivennlig, rolig og veloppdragen hund, og hun er ofte med oss dit. Hun legger seg rolig ned og gjør ikke noe ut av seg mens vi er der. Av og til opplever vi hunder som gjør utfall mot vår hund eller andre hunder som er der, og eier må dra en bjeffende hund med seg og sette seg utenfor synsvidde for at deres hund skal holde seg rolig. En slik hund ville jeg faktisk ikke tatt med meg, selv på et hundevennlig sted. Det blir jo veldig forstyrrende for andre gjester, og kan virke skremmende på dem som ikke er hundevante, eller generelt redde for hunder. Anonymkode: 993b3...600 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå