AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #41 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er hunden oppdratt er det ikke noe problem. På bursdagen min går hele familien på restaurant, inkludert hunden. Neppe mange restauranter som vil gå glipp av 10k fordi en hysteriker tror på "hundeallergi". Anonymkode: df95d...379 "Tror på" og "hundeallergi"?? Hva i alle dager mener du med det? Anonymkode: 993b3...600 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #42 Skrevet 9 timer siden Jeg tåler ikke hund, og ville bitt veldig dårlig, men vet jeg må akseptere tjenestehunder da. Kunne ønske jeg tålte de, de er så fine dyr da. Anonymkode: 66d7e...dad 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #43 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): "Tror på" og "hundeallergi"?? Hva i alle dager mener du med det? Anonymkode: 993b3...600 Det er slike hundeeieres holdning som gjør at jeg hater hunder. Folka som eier de er forferdelig egoistiske. Finnes selvsagt noen unntak men... Anonymkode: b98b9...d46 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #44 Skrevet 9 timer siden Jeg synes det er fint med hund på restaurant og andre steder i samfunnet. Anonymkode: 51ad0...3f3 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #45 Skrevet 9 timer siden Jeg elsker at restauranter tillater hunder. Da slipper familiemedlemmet vårt å ligge alene hjemme, men får heller være med på inntrykk, om enn helt rolig og iblant sovende under stolen. Jeg bor i Oslo sentrum og her er det flere som tillater enn ikke, så jeg synes jo reaksjonen din var litt voldsom. Er jo helt normalt. Lite ute og spiser? Anonymkode: b86e7...77b 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #46 Skrevet 9 timer siden Kommer ann på restauranten, og hunden. Anonymkode: 58d5c...00a
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #47 Skrevet 8 timer siden Tror ikke på det der med "er så allergisk" jeg. Ja det finnes alvorlig nøtteallergi ect, men hvor er alle disse med alvorlig allergi for hund? De burde jo f eks bli veldig syke om de kommer på restaurant etter meg og venninna mi og våre 10 hunder. Anonymkode: e4978...497
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #48 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror ikke på det der med "er så allergisk" jeg. Ja det finnes alvorlig nøtteallergi ect, men hvor er alle disse med alvorlig allergi for hund? De burde jo f eks bli veldig syke om de kommer på restaurant etter meg og venninna mi og våre 10 hunder. Anonymkode: e4978...497 De som meg som har allergisk astma kan reagere veldig, sikkert mange andre også, men jeg blir kortpustet om jeg ikke har tatt medisinen min. Og jeg tenker hund på uterestaurant er ok så lenge den ligger under bordet så ingen andre trenger å ta hensyn til den. Så varmt som det var idag i deler av landet hadde nok den hunden det best hjemme uansett, tenk potene på den varme bakken 😲 Anonymkode: 9043d...4d2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #49 Skrevet 8 timer siden Det funker fin-fint i andre land som Italia, Polen, England, Skottland, Irland, Polen osv. Allergikere som er så allergiske at de ikke tåler en hund i samme rom som seg selv vil faktisk ikke tåle hundeeiere heller for man er ikke akkurat allergenfri i det offentlige når man eier eller driver med dyr og igjen, det funker faktisk fin-fint i andre land. Jeg er allergisk selv forøvrig og har både kryssallergier og autoimmune sykdommer som gjør at jeg må holde meg unna mange steder i perioder. Det er jeg som må ta hensyn til meg, ikke alle andre. Det største problemet jeg kan se er at flere hunder på liten plass kan medføre utfordringer for de med servicehunder. Skal man ha med hund på offentlige steder må de være veloppdragne nok til å ikke være til ulempe for andre og det er det desverre mange hundeeiere i Norge som driter en lang en i. Vi er ganske selvsentrerte her i landet. Anonymkode: 1f9a3...3f7 1 2
Crazydoglady Skrevet 8 timer siden #50 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var på en restaurant i dag, og ventet på kelner. Mens jeg satt å venter kom et par med hund inn å satte seg på nabobordet. Disse møtte kelner på vei inn i lokalet, de vekslet også noen ord så kelner er klar over at de har med hunden. Jeg er glad i hunder og har hund i nær familie, men når disse satte seg ved nabobordet reiste jeg meg å gikk. Møtte da kelner på tur ut som spirte om jeg syns jeg hadde ventet for lenge, men jeg sa at det var helt i orden for jeg så hun var opptatt med å hjelpe andre gjester. Men hag valgte å få siden jwg mener ar humder har ingenting inne på en restaurant å gjøre. jeg syns ikke hunder (eller andre kjøledyr) har noe inne på restauranter å gjøre pga hygiene og de har ingen kontroll på allergier eller evt frykt hos andre gjester for dyr Hva tenker KG overreagerte jeg som gikk, eller er hunder ok inne på restauranter? Anonymkode: 95e0f...f76 Det kommer vell helt an på om restauranten sier det er lov. Personlig har jeg ingen problemer med det, jeg kan til og med synes det er positivt som ett eget konsept, men det burde selvsagt opplyses om slik at evt allergikere kan ta hensyn til egne behov å gå andre steder om de ønsker. I mange andre land er det helt vanlig å ha med hunder over alt og jeg tenker det er både fordeler og ulemper med det. Det sagt, vet du at det ikke var en service hund?
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #51 Skrevet 8 timer siden Fint at det er lov noen steder og ikke andre. Men selvfølgelig viktig at det er skiltet tydelig så gjestene vet hva de går til. Anonymkode: 9565d...700
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #52 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er bare greit med hund på resturant hvis den er middag. Anonymkode: 1cd98...eb9 Sånt idiotisk oppgulp kan du holde for deg selv. Lavmål Anonymkode: be28c...89e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #53 Skrevet 1 time siden Så lenge de er rolige så. Man må ta på dyra før allergien slår inn. Har resruanten normalt renhold er jo det greit. Anonymkode: c416e...804
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #54 Skrevet 9 minutter siden Bryr meg ikke litt engang, de gangene jeg har sett hunder på restaurant så har hundene ligget fint under bordet/stolen. Min hund har det bedre hjemme da den blir stresset i travle miljø, men ser ikke noe problem så lenge hundene bare eksisterer og slapper av med eieren der. Anonymkode: ddcb2...47e
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #55 Skrevet 1 minutt siden Jeg har selv hund. Men aldri i verden om jeg hadde gidda å tatt ham med på resturant.. jeez. Han kan bli hjemme. Men ok, om hunden lå stille og avslappet, så hadde jeg ikke brydd meg, nei. Pesende og stressa? NOPE. Anonymkode: 7e371...2b5
Capricorn Skrevet 1 minutt siden #56 Skrevet 1 minutt siden Hva er egentlig problemet ditt? Du sier jo at du liker hunder. Jeg syns det er helt greit så lenger eier har kontroll på dem. Samme med barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå