AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Var på en restaurant i dag, og ventet på kelner. Mens jeg satt å venter kom et par med hund inn å satte seg på nabobordet. Disse møtte kelner på vei inn i lokalet, de vekslet også noen ord så kelner er klar over at de har med hunden. Jeg er glad i hunder og har hund i nær familie, men når disse satte seg ved nabobordet reiste jeg meg å gikk. Møtte da kelner på tur ut som spirte om jeg syns jeg hadde ventet for lenge, men jeg sa at det var helt i orden for jeg så hun var opptatt med å hjelpe andre gjester. Men hag valgte å få siden jwg mener ar humder har ingenting inne på en restaurant å gjøre. jeg syns ikke hunder (eller andre kjøledyr) har noe inne på restauranter å gjøre pga hygiene og de har ingen kontroll på allergier eller evt frykt hos andre gjester for dyr Hva tenker KG overreagerte jeg som gikk, eller er hunder ok inne på restauranter? Anonymkode: 95e0f...f76 1 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Selvfølgelig ikke Anonymkode: d3a1d...fc1
mommyaka Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Ok. Mange restauranter har du mulighet å ta med hund inn.. serlig i Denmark og Tyskland. Og mange steder i Norge. 9
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var på en restaurant i dag, og ventet på kelner. Mens jeg satt å venter kom et par med hund inn å satte seg på nabobordet. Disse møtte kelner på vei inn i lokalet, de vekslet også noen ord så kelner er klar over at de har med hunden. Jeg er glad i hunder og har hund i nær familie, men når disse satte seg ved nabobordet reiste jeg meg å gikk. Møtte da kelner på tur ut som spirte om jeg syns jeg hadde ventet for lenge, men jeg sa at det var helt i orden for jeg så hun var opptatt med å hjelpe andre gjester. Men hag valgte å få siden jwg mener ar humder har ingenting inne på en restaurant å gjøre. jeg syns ikke hunder (eller andre kjøledyr) har noe inne på restauranter å gjøre pga hygiene og de har ingen kontroll på allergier eller evt frykt hos andre gjester for dyr Hva tenker KG overreagerte jeg som gikk, eller er hunder ok inne på restauranter? Anonymkode: 95e0f...f76 Jeg tror den restauranten klarte seg helt fint uten deg som gjest. Og for å svare på spørsmålet ditt så synes jeg det er helt greit å ha med seg en hund på restaurant. Anonymkode: 28349...220 15 8
Beneath the Moon Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Jeg hadde ikke hatt noe problem med det. 10
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Trodde ikke det var lov jeg. Jeg er ekstremt allergisk, så jeg måtte ha gått. Anonymkode: d86a4...273 1 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Her er en liste over steder hvor du ikke kan gå, når du er så fin på det, supert at en del restauranter tillater hunder https://hundioslo.no/steder-a-ga-med-hund-31384s.html Anonymkode: a0bda...ed4 7 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Regner med at de som har med seg hund på restaurant har veskehunder Anonymkode: 86380...341 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Var på en restaurant i dag, og ventet på kelner. Mens jeg satt å venter kom et par med hund inn å satte seg på nabobordet. Disse møtte kelner på vei inn i lokalet, de vekslet også noen ord så kelner er klar over at de har med hunden. Jeg er glad i hunder og har hund i nær familie, men når disse satte seg ved nabobordet reiste jeg meg å gikk. Møtte da kelner på tur ut som spirte om jeg syns jeg hadde ventet for lenge, men jeg sa at det var helt i orden for jeg så hun var opptatt med å hjelpe andre gjester. Men hag valgte å få siden jwg mener ar humder har ingenting inne på en restaurant å gjøre. jeg syns ikke hunder (eller andre kjøledyr) har noe inne på restauranter å gjøre pga hygiene og de har ingen kontroll på allergier eller evt frykt hos andre gjester for dyr Hva tenker KG overreagerte jeg som gikk, eller er hunder ok inne på restauranter? Anonymkode: 95e0f...f76 Hund inne på butikker, offentlig transport og restauranter er en uting. Ja jeg har hund. Nei hun får ikke bli med meg inn på slike steder. Anonymkode: d7f05...f2e 9
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Jeg elsker å reise i utlandet for der har dem med seg hunder overalt. Og jeg elsker det. Jeg synes det er synd at vi har så strenge regler i Norge. Anonymkode: e73a9...214 11 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Det er bare greit med hund på resturant hvis den er middag. Anonymkode: 1cd98...eb9
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Jeg synes det er mer enn ok! Heller hund enn barn… Anonymkode: ef72d...3d4 10 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Regner med at de som har med seg hund på restaurant har veskehunder Anonymkode: 86380...341 Dette var ikke veskehund, men jeg tenker det er uvesentlig hvor stor den er. Anonymkode: 95e0f...f76
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hund inne på butikker, offentlig transport og restauranter er en uting. Ja jeg har hund. Nei hun får ikke bli med meg inn på slike steder. Anonymkode: d7f05...f2e Syns du det samme og førerhunder og servicehunder, eller syns du funksjonsvarierte og blinde skal holde seg hjemme de også? Anonymkode: 36014...dfa 7 1
krishnaaa Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden Jeg har førerhund, som jo har unntak fra mattilsynets regler og ofte er med på restaurant. Da løser vi det som oftest ved å sette oss et stykke bort om noen forteller oss at de er redde eller allergiske. Men jeg har de siste åra sett at flere og flere restauranter er hundevennlige og tar imot også vanlige familiehunder. Syns det er fint med tanke på sosialisering og at hundene kan være med eierne (mange hunder må jo være mer enn nok hjemme aleine som det er) - men syns også de hundevennlige stedene bør være tydelig merka, nettopp fordi det ikke er for alle å gå på kafé med hunder. Og også som et headsup til oss med fører/servicehunder, slik at vi kan være forberedt på å møte både hunder og kanskje til og med servitører som har som rutine å feks gi hundene noe snacks. Det kan ikke min få av andre enn meg når den jobber, så den situasjonen må jeg avverge. 😊 2 3 3
mommyaka Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg elsker å reise i utlandet for der har dem med seg hunder overalt. Og jeg elsker det. Jeg synes det er synd at vi har så strenge regler i Norge. Anonymkode: e73a9...214 Elsker at i Tyskland og Denmark kan du også ha med hund på zoo..betyr at vi med hund ikke trenger å ha hunden vores i bil 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns du det samme og førerhunder og servicehunder, eller syns du funksjonsvarierte og blinde skal holde seg hjemme de også? Anonymkode: 36014...dfa Servicehunder er selvfølgelig ok, syns ofte tilrettelegging i det offentlige rom for de som er blinde eller har andre funksjonshemminger er heller dårlig. TS Anonymkode: 95e0f...f76 2 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Skrevet 7 timer siden Hunder på restauranten er mer enn ok, det er utrolig koselig. I utgangspunktet er det lov å ha med hund over alt i Norge, men hvert sted kan sette eget forbud. Det er en missoppfatning at det ikke er lov med hund inn steder. Eneste stedet det ikke er lov er steder hvor det tilberedes mat i selve lokalet. Anonymkode: fabb2...8a3 5 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hund inne på butikker, offentlig transport og restauranter er en uting. Ja jeg har hund. Nei hun får ikke bli med meg inn på slike steder. Anonymkode: d7f05...f2e Offentlig transport var da voldsomt. Anonymkode: 6ee07...2c5 3 6
Messi Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden Jeg ser ikke problemet. Men så er jeg ikke allergisk heller. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå