Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å neeei, noen har det gøy med noe som jeg ikke har godkjent! Ordentlig ille altså, at noen kan finne på å gjøre noe sånt i en ellers ganske mørk verden. 

Anonymkode: dbaa1...420

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke fotballinteressert overhodet, men det ser ut som folk har det rågøy der nede med heiaropet.

Og alt maset om "cringe", det kan du få billig av meg. La folk ha det gøy, ingen som imponeres læll av at folk skal gå rundt og se så "kule" ut hele tiden at de holder på å gjøre i buksa. Alvorstung og seriøs kan man være i møter med banken, i en rettssal eller i begravelser.

Anonymkode: a5c75...2c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Der nede... jeg mente der borte.🤪

Anonymkode: a5c75...2c0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (På 22.6.2026 den 19.06):

Det var da flere? Og jeg hadde vært en av de om jeg var i salen. Det der tvangsdritet nordmenn driver med. Å, så utrolig morsomt vi har det! 

I disse pridedager hvor det snakkes om mangfold..... det gjelder pokker meg ikke alle. Bare prat og bullshit. Du er kun akseptert om du er annerledes på en riktig måte.

Hun var jo ikke med så det ble jo akseptert. Må være lov å spørre hvorfor? Tror mangfoldet er godt ivaretatt her, altså 😂

Anonymkode: e4efd...99a

Skrevet

Er det egentlig en kopi fra islendingene for noen år siden? 

Ser det blir nevnt her og der. 

Jeg bryr meg null om VM, og like lite om denne roinga så lenge det er noe jeg slipper å bli utsatt for utover at det er umulig å unngå det hvis man ikke skal logge alle medier en måned.

Syns det dog er komisk at så mange blir fornærma om ikke alle syns det er like gøy, og våge dem som syns det er teit - da er man en surpump 😤😤 

• Liker 1
Skrevet

Personlig så har jeg lite i mot heiaropet utover at det kanskje blir litt for mye av det gode..

AnonymBruker
Skrevet

Det er da dritkult! Folk fra hele verden synes jo at nordmenn er de beste supportene  under VM.
Når jeg leser kommentarene på svenske aviser om dette så synes også de aller fleste svensker at dette er gøy.

Men negative mennesker finnes det jo alltid, uansett hvor de kommer fra.

Anonymkode: 301b0...a6c

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke fordra fotball, men dette er jo kjempegøy! Skaper skikkelig stemning og samhold på en morsom og koselig måte, utlendinger minus Sverige digger det og beundrer de norske supportene, og det er nesten lyst så jeg får lyst å bli med til USA og ro jeg også, selv om jeg da hadde måttet se fotball 😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns det er litt corny, men corny og fotball går jo hånd i hånd. Skal være litt corny! Supporterne har greid å engasjere mange som ellers ikke hadde brydd seg overhodet om VM. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt litt cringe. Og ganske pinlig at folk ikke evner å være synkrone. Da er det bedre  la vær, synes jeg 

Anonymkode: 46eb1...4d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tja, det skiller seg jo ut, men…. Historisk er det kanskje ikke helt topp. Lurer på hva skottene og irene tenker om dette. De tenker litt annerledes om vikinger enn vi gjør. 
Selv synes jeg det er litt kleint, men ser jo at det skaper god stemning. Men jeg er glad jeg slipper gjøre det selv. 

Anonymkode: 2d99f...eb5

De skottene og nordirene jeg kjenner, ville heller vært del av Norge enn UK ... 

Og aldri har jeg vel hørt noen vært så stolte av sin "norske bakgrunn" som da jeg var i Dublin. Så jeg tror nok det går helt fint i både Skottland og Irland ;) 

De amerikanerne jeg følger på sosiale medier, trekker frem nordmenn og skotter som store humørspredere. Og trekker frem japanerne som gullpublikum, for de går ikke før de har ryddet tribunen. Mange er også i sjokk over at folk fra forskjellige land, som er "fiender" på banen, kan kose seg sammen både før og etter kamp. Det er helt fascinerende å se. 

Anonymkode: 0dc32...e00

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg syns det samholdet det skaper er helt fantastisk. Og å se landslaget ro sammen med publikum syns jeg var rørende. Mange har ventet på dette i mange år og elsker reelsene som kommer opp med sykehjem, barnehager osv rundt i landet som «ror». Hvis det er noe jeg syns er flaut, og cringe, er det vell at andre kan sitte å kritisere noe som skaper så mye samhold. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er kleint og flaut på en fantastisk måte. Det er så harry, det viser brøst og intrykk nok til at man kan ikke bli annet enn stolt av det. 

Jeg er ikke interssert i fotball, men følger jo litt med på storhetene. Også kjenner jeg han som sitter i ro 😆 han er en fin fyr, på ordentlig. Ikke overasket over at han ikke er med å ror. Så utrolig gøy med det oppstusset.

Så ro dere rett inn i finaler og det som er uavhengig om det er kleint eller ikke. Det er mektig, og norge viser brøstet , og igjen, det er ikke annet enn å bli stolt av ❤️🇧🇻

Anonymkode: 5a699...76c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

De skottene og nordirene jeg kjenner, ville heller vært del av Norge enn UK ... 

Og aldri har jeg vel hørt noen vært så stolte av sin "norske bakgrunn" som da jeg var i Dublin. Så jeg tror nok det går helt fint i både Skottland og Irland ;) 

De amerikanerne jeg følger på sosiale medier, trekker frem nordmenn og skotter som store humørspredere. Og trekker frem japanerne som gullpublikum, for de går ikke før de har ryddet tribunen. Mange er også i sjokk over at folk fra forskjellige land, som er "fiender" på banen, kan kose seg sammen både før og etter kamp. Det er helt fascinerende å se. 

Anonymkode: 0dc32...e00

Det er akkurat de erfaringene jeg og sitter med. Mange sier at dette er noe av det beste som er kommet utav VM i fotball. 

Og da det norske laget satte seg ned og rodde sammen med den norske kolonien på tribunen er noe som virkelig går viralt. Det viser et lag som virkelig setter pris på sine tilhengere 🥰 Og Martin Ødegaard som trommer var bare helt fantastisk 😅

Anonymkode: 6142d...77f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er med VM-roinga som enkelte andre ting i samfunnet. Man kan mene hva man vil, men nåde de om man uttaler seg på en måte som ikke følger alle andre. Er man så frekk at man sier høyt at man ikke liker noe, så kommer det surmaga og nedlatende kommentarer, kun fordi at man ikke liker grupperoing. Hadde ikke overrasket meg i det hele tatt om samfunnet hadde begynt å kansellere personer som ikke liker, og ikke deltar i roinga.

Anonymkode: acf79...441

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er med VM-roinga som enkelte andre ting i samfunnet. Man kan mene hva man vil, men nåde de om man uttaler seg på en måte som ikke følger alle andre. Er man så frekk at man sier høyt at man ikke liker noe, så kommer det surmaga og nedlatende kommentarer, kun fordi at man ikke liker grupperoing. Hadde ikke overrasket meg i det hele tatt om samfunnet hadde begynt å kansellere personer som ikke liker, og ikke deltar i roinga.

Anonymkode: acf79...441

Jeg hadde heller ikke deltatt om jeg opplevde roing på Rema neste gang jeg handler. Men å kritisere det sprudlende norske publikummet i USA for å spre glede og samhørighet er hva man reagerer på. Og det er omtrent KUN nordmenn som sitter i Norge som kritiserer det. Dersom man ser kommentarer fra utlendinger så beundrer de nordmennene på tribunen og sier at de med dette lærer verden om samhørighet og glede. 

Jeg for min del leser kommentarer hvor folk sier at de vil flytte til Norge og at nordmenn er det beste publikummet ever. I disse urolige tider så er det sånt verden trenger mer av. 

Anonymkode: 6142d...77f

• Liker 5
Skrevet

Jeg er nok en av dem som ikke helt klarer å rive med, men samtidig synes jeg det er utrolig artig å se hvordan andre koser seg. Det handler mer om meg som person. Ja cringe, men for noen minner de lager for seg selv da og ikke gjør de noen vondt heller. Nederland sin hopping frem og tilbake det hadde jeg muligens klart å henge meg med på :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun var jo ikke med så det ble jo akseptert. Må være lov å spørre hvorfor? Tror mangfoldet er godt ivaretatt her, altså 😂

Anonymkode: e4efd...99a

Akseptert??? Det ble skrevet om i avisa. Bilde og hele pakka. "Se her er hun. Hun som nekter å ro". Det har da ingenting med aksept å gjøre?

Og det er faktisk sånn jeg har fått det med meg. Jeg har ikke sett en eneste fotballkamp, og det er absolutt ikke supporterne og publikum jeg har noe å utsette på, men de som skal tvinge med seg andre. Som nevnt tidligere, i et møte på jobb. Det er jo et sted jeg må være. Og kommentarene er noe jeg må høre, siden jeg må være der. 

Du skjønner vel forskjellen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 16.08):

Ikke så rart, det er vel ikke en kjeft i den mengden som noen gang har tatt i en åre 😉

Joda, det er sikkert gøy å sitte oppi det. Synes bare det er skikkelig flaut at vi skal fremstille oss som "tøffe vikinger" med tanke på hvordan vi egentlig er. En nasjon av latsabber som cruiser rundt på elsparkesykler eller kjører Tesla. Gjennomsnittspersonen, iallefall sør for Trøndelag har vel aldri så mye som løftet en øks, sløyd en fisk eller hevet et seil? Med tanke på hva vi pleier å klage over her til lands versus hva de sliter med i resten av verden vil jeg snarere nominere oss til verdens skjøreste folkeslag.

Anonymkode: 61846...2b6

Nei, ingen som kløyver ved eller fisker på Østlandet….

Anonymkode: aa3fc...a98

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, ingen som kløyver ved eller fisker på Østlandet….

Anonymkode: aa3fc...a98

Og ingen som seiler på sørlandet 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...