Helene Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Lille søte pusen min er en drapsmaskin. Hun får nok av mat og godsaker hjemme. Men hun har et eget gen. Hun jakter, og dreper det hun finner. Jeg blir frustrert. Kan dog ikke bestemme over kattens naturlige måte å leve på. Senest, hun tok en due. Hun sloss med duen foran naboens dør. Nå har naboen forbarmet seg over denne duen. Den hadde noen kloremerke, ellers i levende live. En annen gang, våknet til full fest på stua. Dvs, våknet til fjær overalt. Pus har tydeligvis tatt med seg en fugl inn. Den må ha vært levende. Fjær, i stua, på kjøkkenet, på alle overflater. Dette er sikkert 2 uker siden, finner fjær fortsatt. Ok, huset mitt har fått en skikkelig vask. For meg var det ikke nok å støvsuge. Alle flater ble vasket. Nå eier jeg 3 katter. Alle gir meg noe positivt i hverdagen. Men denne ene jenta gir meg utfordringer jeg aldri har opplevd før. Joda, har eid puser før som har tatt hjem mus. Men har aldri opplevd sånn drapsmaskin.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Ja katter er mordere. Hold de i bånd eller i luftegård. Katter som ikke går løse ute lever lengre. Anonymkode: aa83b...dfb 7
Maleficenta Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Helene skrev (22 minutter siden): Lille søte pusen min er en drapsmaskin. Hun får nok av mat og godsaker hjemme. Men hun har et eget gen. Hun jakter, og dreper det hun finner. Jeg blir frustrert. Kan dog ikke bestemme over kattens naturlige måte å leve på. Senest, hun tok en due. Hun sloss med duen foran naboens dør. Nå har naboen forbarmet seg over denne duen. Den hadde noen kloremerke, ellers i levende live. En annen gang, våknet til full fest på stua. Dvs, våknet til fjær overalt. Pus har tydeligvis tatt med seg en fugl inn. Den må ha vært levende. Fjær, i stua, på kjøkkenet, på alle overflater. Dette er sikkert 2 uker siden, finner fjær fortsatt. Ok, huset mitt har fått en skikkelig vask. For meg var det ikke nok å støvsuge. Alle flater ble vasket. Nå eier jeg 3 katter. Alle gir meg noe positivt i hverdagen. Men denne ene jenta gir meg utfordringer jeg aldri har opplevd før. Joda, har eid puser før som har tatt hjem mus. Men har aldri opplevd sånn drapsmaskin. Rovdyr er rovdyr 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Hun er et rovdyr! Du sier mye god mat, så vil bare dobbeltsjekke at du mener bl.a. våtfor med høyt nivå av protein eller råfor? Mange katter blir latere med jakten ute om de serveres godt måltid høyprotein (dvs ikke tørrfor) før de skal ut, og om de får mye lek inne der de får brukt instinktene sine. Men noen vil alltid kun følge instinktene sine utendørs uansett såklart. Anonymkode: 88912...469 4 1
Mezzosoprena Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Hun har ikke et eget gen - hun er en katt og oppfører seg som en katt. 9 5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Hold henne inne, bygg luftegård eller ha henne i bånd. Ja det er mulig hvis du vil. Anonymkode: 85b49...3aa 4
Brunhilde Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Mezzosoprena skrev (4 minutter siden): Hun har ikke et eget gen - hun er en katt og oppfører seg som en katt. Ja, jeg er redd det stemmer. Jeg hadde en gang en katt som forsøkte å dra med seg ei skjære gjennom katteluka. Heldigvis gikk det dårlig. 🤭 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Min Felix er også en drapsmaskin selv om han er så søt at det er vanskelig å tro det. Han kommer hjem med pelsen full av blod fra fugl og mus/rotte som han dreper, men ikke alltid spiser. Han får proteinrik mat hjemme, men det hjelper ikke møtt av han tar det som dukker opp utenfor Jeg tenker dette er naturens gang. Anonymkode: c1faf...f07
Muskath Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Katteeiere burde holde katten i bånd og inne i hekketiden. De dreper måkeunger over en lav sko her jeg bor. 7 2
Leppeblomst Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Muskath skrev (1 minutt siden): Katteeiere burde holde katten i bånd og inne i hekketiden. De dreper måkeunger over en lav sko her jeg bor. Det er drømmen da! Er så lei måkeskrik og driiit 3 1
Brukernavn84 Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min Felix er også en drapsmaskin selv om han er så søt at det er vanskelig å tro det. Han kommer hjem med pelsen full av blod fra fugl og mus/rotte som han dreper, men ikke alltid spiser. Han får proteinrik mat hjemme, men det hjelper ikke møtt av han tar det som dukker opp utenfor Jeg tenker dette er naturens gang. Anonymkode: c1faf...f07 Det er naturens gang i Afrika og Midtøsten, der katter egentlig kommer fra. Men det er mennesker som har fraktet katter hit til Norge, ikke naturen. 3
Brukernavn84 Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Leppeblomst skrev (1 minutt siden): Det er drømmen da! Er så lei måkeskrik og driiit Kanskje du skulle latt være å bosette deg i hekkeområdet til rødlistede arter, da. 6 2
Muskath Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden (endret) Leppeblomst skrev (8 minutter siden): Det er drømmen da! Er så lei måkeskrik og driiit Måker er fredet. Til tross for det blir de færre og færre, så du kan jo bare glede deg. Og det er bare i hekketiden de lager leven for å beskytte ungene sine. Holder du ikke ut 1 1/2 måned med fuglebåk? Da er du temmelig tander. Endret 4 timer siden av Muskath 4 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Vel, ja. Katter er perfekte, små drapsmaskiner. De er skapt sånn. Sånn er naturen 😊 Anonymkode: 8c1ea...baf 1 2
amio Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Glad i katter, jeg, men det nytter ikke å nekte for at de føkker opp hele området rundt seg ved å gå ute og gjøre katteting. Får kjøre husarrest for drap, rett og slett. 1
Muskath Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, ja. Katter er perfekte, små drapsmaskiner. De er skapt sånn. Sånn er naturen 😊 Anonymkode: 8c1ea...baf Naturen i Norge hadde klart seg helt fint uten katter. 🦆🐦🐤🪿 6 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja katter er mordere. Hold de i bånd eller i luftegård. Katter som ikke går løse ute lever lengre. Anonymkode: aa83b...dfb Dyremishandling med innekatter 🙄 Anonymkode: 220c7...180 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dyremishandling med innekatter 🙄 Anonymkode: 220c7...180 Nei. De lever lengre når de er innekatter. Katter har uansett ikke noe ute å gjøre på vinteren, de tåler ikke kulde. En katt trenger aktivitet, dette klarer man å gi en katt inne. Slippe å slåss for terirorium er en fin ting. Anonymkode: aa83b...dfb 6 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Brukernavn84 skrev (29 minutter siden): Det er naturens gang i Afrika og Midtøsten, der katter egentlig kommer fra. Men det er mennesker som har fraktet katter hit til Norge, ikke naturen. Så vi skal få overflod av mus og rotte? Anonymkode: c1faf...f07 1 2
Muskath Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så vi skal få overflod av mus og rotte? Anonymkode: c1faf...f07 Det er nok av andre dyr som tar mus og rotter, Måker f.eks og andre store fugler. Rever og andre ville dyr. Katter hører ikke til i den norske fauna. Endret 4 timer siden av Muskath 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå