AnonymBruker Skrevet 16. juni #21 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): "Er ikke så mye på byen lenger jeg vet du, prioriterer heller å bruke penger på god ernæring! Kan godt få oppskrift! " Anonymkode: 80e1c...7b7 Har tilbudt oppskrifter, men de orker ikke/høres for vanskelig ut/har ikke råd Ts Anonymkode: 744db...55f
AnonymBruker Skrevet 16. juni #22 Skrevet 16. juni Mistenker at det er mengden med mat som utløser desse kommentarene. En relativ stor mengde med mat som de kanskje reagerer på. Vanlige måltider med varierende pålegg el sammensetning er det ingen som bryr seg om Anonymkode: 5a5f5...810 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #23 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sunn mat, sier du? Kake igjen, sier dine medstudenter. De høres jo ut som vaskeekte kommunister, spis lunsjen din i enerom. Anonymkode: b9f1b...cbc Sunne hjemmelagde kaker. Most banan og litt kokossukker istedenfor rørsukker, grovere mel osv. Det er ofte de som kommer og setter seg med meg, jeg kan da ikke jage dem bort. Trives også med dem, bortsett fra dette. Anonymkode: 744db...55f
Momma Skrevet 16. juni #24 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke jeg overtolker. Har selv ventet på at det skal avta, men det har enda ikke skjedd. Er ikke hver eneste dag, men noen ganger hver uke det skjer. Tror mest at det handler om en generasjonskløft? At det er andre ting som anses som god folkeskikk i den generasjonen. De er oppegående og hyggelige ellers, men merker en annerledes delekultur og kultur for hva som er greit å spørre om, enn hva jeg er vant med. Ts Anonymkode: 744db...55f Tror dette handler mer om at du er litt spesiell enn at dette er en generasjonskløft. Jeg er litt eldre enn deg, men ser ærlig talt ikke problemet her. Fleip tilbake da vel, nyt maten din og slutt å henge deg opp i uskyldige kommentarer. 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #25 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mistenker at det er mengden med mat som utløser desse kommentarene. En relativ stor mengde med mat som de kanskje reagerer på. Vanlige måltider med varierende pålegg el sammensetning er det ingen som bryr seg om Anonymkode: 5a5f5...810 Kan godt være. Jeg innrømmer glatt at jeg spiser en diger lunsj med flere retter + sunn kake/muffens til dessert et par ganger i uka. Men det er fordi jeg trenger dette for å holde på vektnedgangen, og jeg trener også tung styrke. Men det er dyrt, og jeg har ikke lyst til å spandere på dem. Restene vil jeg ha til middag, men de blir så "paff" og overrasket når jeg sier nei. Det blir så kleint og jeg føler meg dårlig av det. Ts Anonymkode: 744db...55f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #26 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sunne hjemmelagde kaker. Most banan og litt kokossukker istedenfor rørsukker, grovere mel osv. Det er ofte de som kommer og setter seg med meg, jeg kan da ikke jage dem bort. Trives også med dem, bortsett fra dette. Anonymkode: 744db...55f Du får husje dem bort og begynne og knurre. Anonymkode: 32ed4...e8d 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #28 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en voksen student, og sliter med en ting som irriterer i lunsjen. Jeg spiser mye og god, sunn mat, da det er viktig for meg, og jeg er lei av kommentarer og indirekte tigging. Pleier å ha lunsj med "min" gjeng, og de er alle unge studenter med tilsvarende stram økonomi. De har typisk studentlunsj med kneip og rimelig pålegg, som er helt normalt for unge studenter. Er lei av kommentarer på min mat, både mengden og "dyre" råvarer. Kommentarer kan være typisk "vi skal ikke bare gjøre din lunsj til tapasbord eller, du har jo nok til alle, hehehe", "oi, du har råd til x, du er heldig", "wow, kake igjen, skal si du lever i luksus" osv osv. Samt spørsmål om å smake på ditt og datt, og spør om å få rester hvis jeg har. Og så de lange tiggende blikkene når de er ferdig å spise og ser meg spise fortsatt. Er ikke det uforskammet oppførsel? Jeg skjønner at de er misunnelig, men de tenker ikke over at jeg er 40 år og har en helt annen økonomisk situasjon enn dem på 19-20. Anonymkode: 744db...55f Tha2, som førti pluss burde du vel ha forståelse for at andre ikke har kommet like langt som deg og jekket deg ned litt? Personlig synes jeg det er rart å ta med kake foran fattige og unnskylde det med at jeg har fokus på god mat 😅 Anonymkode: a8526...f5f 8 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #29 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg er en voksen student, og sliter med en ting som irriterer i lunsjen. Jeg spiser mye og god, sunn mat, da det er viktig for meg, og jeg er lei av kommentarer og indirekte tigging. Pleier å ha lunsj med "min" gjeng, og de er alle unge studenter med tilsvarende stram økonomi. De har typisk studentlunsj med kneip og rimelig pålegg, som er helt normalt for unge studenter. Er lei av kommentarer på min mat, både mengden og "dyre" råvarer. Kommentarer kan være typisk "vi skal ikke bare gjøre din lunsj til tapasbord eller, du har jo nok til alle, hehehe", "oi, du har råd til x, du er heldig", "wow, kake igjen, skal si du lever i luksus" osv osv. Samt spørsmål om å smake på ditt og datt, og spør om å få rester hvis jeg har. Og så de lange tiggende blikkene når de er ferdig å spise og ser meg spise fortsatt. Er ikke det uforskammet oppførsel? Jeg skjønner at de er misunnelig, men de tenker ikke over at jeg er 40 år og har en helt annen økonomisk situasjon enn dem på 19-20. Anonymkode: 744db...55f Jeg synes virkelig at du er den som er uforskammet , skjønner du ikke at de gjør narr av deg, og med rette. Anonymkode: 85101...200 2 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni #30 Skrevet 16. juni Momma skrev (3 minutter siden): Tror dette handler mer om at du er litt spesiell enn at dette er en generasjonskløft. Jeg er litt eldre enn deg, men ser ærlig talt ikke problemet her. Fleip tilbake da vel, nyt maten din og slutt å henge deg opp i uskyldige kommentarer. Men de sier det ikke på en fleipete måte. Hadde de gjort det, hadde jeg jo ikke hatt noe problem med det. Vennligsinnet erting blant venner er bare gøy, men denne typen vennskap har vi ikke. Sånn som når jeg vil beholde restene mine. Typisk situasjon der er "ser du ikke spiste opp x, det så så sykt godt ut. Jeg kunne ikke fått med meg den da, er så lei av havregrøt til middag, hehehe". Jeg sier nei desverre, tenkte ha den til middag selv. Blir møtt med et overrasket ansikt og "åja.. ja, det var kjipt... jaja, du fått kose deg da....." og klein stemning. Samme når jeg sier nei til å gjøre min mat til tapas for alle. De blir paff og det blir kleint. Ts Anonymkode: 744db...55f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #31 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men de sier det ikke på en fleipete måte. Hadde de gjort det, hadde jeg jo ikke hatt noe problem med det. Vennligsinnet erting blant venner er bare gøy, men denne typen vennskap har vi ikke. Sånn som når jeg vil beholde restene mine. Typisk situasjon der er "ser du ikke spiste opp x, det så så sykt godt ut. Jeg kunne ikke fått med meg den da, er så lei av havregrøt til middag, hehehe". Jeg sier nei desverre, tenkte ha den til middag selv. Blir møtt med et overrasket ansikt og "åja.. ja, det var kjipt... jaja, du fått kose deg da....." og klein stemning. Samme når jeg sier nei til å gjøre min mat til tapas for alle. De blir paff og det blir kleint. Ts Anonymkode: 744db...55f Er du på spekteret? Lurer på om du kanskje tolker dette veldig bokstavelig. Anonymkode: 9205e...7b2 11 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #32 Skrevet 16. juni Amy71 skrev (7 minutter siden): Har du fortalt de om din "diett"? Ja det har jeg. De vet hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Tror bare de tror at jeg er "rik" siden jeg er voksen og etablert, og at jeg da er kjip som ikke deler med dem. Ts Anonymkode: 744db...55f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #33 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tha2, som førti pluss burde du vel ha forståelse for at andre ikke har kommet like langt som deg og jekket deg ned litt? Personlig synes jeg det er rart å ta med kake foran fattige og unnskylde det med at jeg har fokus på god mat 😅 Anonymkode: a8526...f5f Hvorfor skal jeg gå sulten? Det er de som velger å sette seg ved mitt bord. Ts Anonymkode: 744db...55f 1
MiaW. Skrevet 16. juni #34 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en voksen student, og sliter med en ting som irriterer i lunsjen. Jeg spiser mye og god, sunn mat, da det er viktig for meg, og jeg er lei av kommentarer og indirekte tigging. Pleier å ha lunsj med "min" gjeng, og de er alle unge studenter med tilsvarende stram økonomi. De har typisk studentlunsj med kneip og rimelig pålegg, som er helt normalt for unge studenter. Er lei av kommentarer på min mat, både mengden og "dyre" råvarer. Kommentarer kan være typisk "vi skal ikke bare gjøre din lunsj til tapasbord eller, du har jo nok til alle, hehehe", "oi, du har råd til x, du er heldig", "wow, kake igjen, skal si du lever i luksus" osv osv. Samt spørsmål om å smake på ditt og datt, og spør om å få rester hvis jeg har. Og så de lange tiggende blikkene når de er ferdig å spise og ser meg spise fortsatt. Er ikke det uforskammet oppførsel? Jeg skjønner at de er misunnelig, men de tenker ikke over at jeg er 40 år og har en helt annen økonomisk situasjon enn dem på 19-20. Anonymkode: 744db...55f Nei, om de først skal være misunnelige burde de være det på noen i samme økonomiske situasjon som dem selv, eller dårligere. Når jeg tigger mat i lunsjen, pleier jeg å tigge fra de med dårligere råd enn meg. I dag fikk jeg en skive kneip med Stabburet leverpostei. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #35 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tha2, som førti pluss burde du vel ha forståelse for at andre ikke har kommet like langt som deg og jekket deg ned litt? Personlig synes jeg det er rart å ta med kake foran fattige og unnskylde det med at jeg har fokus på god mat 😅 Anonymkode: a8526...f5f AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du på spekteret? Lurer på om du kanskje tolker dette veldig bokstavelig. Anonymkode: 9205e...7b2 Jeg tenkte også begge disse tingene... Jeg er selv på spekteret, og havnet i slike situasjoner ofte før jeg ble diagnosert og lærte hvilke ting jeg misforstod. Anonymkode: 33b93...5c0 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni #36 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes virkelig at du er den som er uforskammet , skjønner du ikke at de gjør narr av deg, og med rette. Anonymkode: 85101...200 Denne må du utdype? Jeg har mitt kosthold pga helse (dette har kurert min alvorlige fedme). Ikke for å erte andre og være uforskammet. Jeg har ofte lunsj først og de velger helt frivillig å sette seg ved mitt bord. Ts Anonymkode: 744db...55f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #37 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men er det min jobb? Synes det er så merkelig oppførsel. Kunne aldri gjort det samme da jeg var ung. Ts Anonymkode: 744db...55f Det er nå da vel en stund siden du var ung og ting har endret seg. Anonymkode: 84ad4...07e 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #38 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du på spekteret? Lurer på om du kanskje tolker dette veldig bokstavelig. Anonymkode: 9205e...7b2 Altså, dette forumet fornekter seg ikke 🤪 ts Anonymkode: 744db...55f 2 1
Daria Skrevet 16. juni #39 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner at de er misunnelig, men de tenker ikke over at jeg er 40 år og har en helt annen økonomisk situasjon enn dem på 19-20. Anonymkode: 744db...55f Eller så er det akkurat det de blir minnet på hver eneste dag når de spiser sammen med deg... Når du hver eneste dag demonstrerer forskjellen på dere, må du nesten leve med noen kommentarer, som neppe er så vondt ment. Og som du selv påpeker, er du den voksne her - du har mer livserfaring og vet mer om ulikheter. Ikke forvent at de skal forstå deg når du heller ikke forstår dem. 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #40 Skrevet 16. juni Daria skrev (Akkurat nå): Eller så er det akkurat det de blir minnet på hver eneste dag når de spiser sammen med deg... Når du hver eneste dag demonstrerer forskjellen på dere, må du nesten leve med noen kommentarer, som neppe er så vondt ment. Og som du selv påpeker, er du den voksne her - du har mer livserfaring og vet mer om ulikheter. Ikke forvent at de skal forstå deg når du heller ikke forstår dem. Men da bør de vel ikke komme å sette seg ved mitt bord? Anonymkode: 744db...55f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå