AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:10 #1 Skrevet tirsdag kl. 14:10 Jeg er en voksen student, og sliter med en ting som irriterer i lunsjen. Jeg spiser mye og god, sunn mat, da det er viktig for meg, og jeg er lei av kommentarer og indirekte tigging. Pleier å ha lunsj med "min" gjeng, og de er alle unge studenter med tilsvarende stram økonomi. De har typisk studentlunsj med kneip og rimelig pålegg, som er helt normalt for unge studenter. Er lei av kommentarer på min mat, både mengden og "dyre" råvarer. Kommentarer kan være typisk "vi skal ikke bare gjøre din lunsj til tapasbord eller, du har jo nok til alle, hehehe", "oi, du har råd til x, du er heldig", "wow, kake igjen, skal si du lever i luksus" osv osv. Samt spørsmål om å smake på ditt og datt, og spør om å få rester hvis jeg har. Og så de lange tiggende blikkene når de er ferdig å spise og ser meg spise fortsatt. Er ikke det uforskammet oppførsel? Jeg skjønner at de er misunnelig, men de tenker ikke over at jeg er 40 år og har en helt annen økonomisk situasjon enn dem på 19-20. Anonymkode: 744db...55f 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:20 #2 Skrevet tirsdag kl. 14:20 Ok. Håper du overlever denne sarkasmen. Om ikke, ta kontakt med institusjonen snarest. Anonymkode: 371e2...614 17 9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:22 #3 Skrevet tirsdag kl. 14:22 Enig i at det er merkelig å få seg til å spørre om å få smake og be om rester dersom dette gjentar seg hele tiden. Men kommentarene om at maten din ser bra ut må du kanskje kunne tåle? Evt. sitte et annet sted å spise hvis det blir for drøyt? Anonymkode: 144bd...37e 13
Fossegrimen Skrevet tirsdag kl. 14:30 #5 Skrevet tirsdag kl. 14:30 Når du er over 40, bør du vel klare å be dei om å gi faen om det er så fælt? Verre er det ikkje. 12 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:36 #6 Skrevet tirsdag kl. 14:36 Ta med deg normal mat da, så slipper du maset om dine meget luksuriøse lunsjer😂 Eller så kan du jo si at du ikke liker den uforskammede oppførselen deres og sitte mutters alene i stedet, Dangfart Tønnessen👴🏻 Anonymkode: 27f87...939 10 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:42 #7 Skrevet tirsdag kl. 14:42 Du får forklare dem det da, siden du er på alder med foreldrene dems… Anonymkode: e80a8...51d 6 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:42 #8 Skrevet tirsdag kl. 14:42 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Enig i at det er merkelig å få seg til å spørre om å få smake og be om rester dersom dette gjentar seg hele tiden. Men kommentarene om at maten din ser bra ut må du kanskje kunne tåle? Evt. sitte et annet sted å spise hvis det blir for drøyt? Anonymkode: 144bd...37e At maten min ser god ut, tåler jeg kommentarer på, det er jo bare hyggelig. Men er den litt ekle stemningen det blir når jeg ikke deler. Mat er dyrt for meg også og jeg trenger mye mat. Har vurdert å sette meg alene, men blir rart det også, vil ikke la meg "jages bort", hvis du skjønner. Dessuten er det ofte de som kommer og setter seg ved mitt bord hvis jeg er først i kantina. Ts Anonymkode: 744db...55f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:45 #9 Skrevet tirsdag kl. 14:45 "Er ikke så mye på byen lenger jeg vet du, prioriterer heller å bruke penger på god ernæring! Kan godt få oppskrift! " Anonymkode: 80e1c...7b7 12 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:45 #10 Skrevet tirsdag kl. 14:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får forklare dem det da, siden du er på alder med foreldrene dems… Anonymkode: e80a8...51d Men er det min jobb? Synes det er så merkelig oppførsel. Kunne aldri gjort det samme da jeg var ung. Ts Anonymkode: 744db...55f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:46 #11 Skrevet tirsdag kl. 14:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At maten min ser god ut, tåler jeg kommentarer på, det er jo bare hyggelig. Men er den litt ekle stemningen det blir når jeg ikke deler. Mat er dyrt for meg også og jeg trenger mye mat. Har vurdert å sette meg alene, men blir rart det også, vil ikke la meg "jages bort", hvis du skjønner. Dessuten er det ofte de som kommer og setter seg ved mitt bord hvis jeg er først i kantina. Ts Anonymkode: 744db...55f synes det høres unødvendig ut av dem. jeg tenker at det er jo greit å si de tingene, men å hause det opp med emosjonelle uttrykk og "tigge" og eventuelt spille på din dårlige samvittighet er dårlig gjort Anonymkode: f60fd...336
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:47 #12 Skrevet tirsdag kl. 14:47 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er en voksen student, og sliter med en ting som irriterer i lunsjen. Jeg spiser mye og god, sunn mat, da det er viktig for meg, og jeg er lei av kommentarer og indirekte tigging. Pleier å ha lunsj med "min" gjeng, og de er alle unge studenter med tilsvarende stram økonomi. De har typisk studentlunsj med kneip og rimelig pålegg, som er helt normalt for unge studenter. Er lei av kommentarer på min mat, både mengden og "dyre" råvarer. Kommentarer kan være typisk "vi skal ikke bare gjøre din lunsj til tapasbord eller, du har jo nok til alle, hehehe", "oi, du har råd til x, du er heldig", "wow, kake igjen, skal si du lever i luksus" osv osv. Samt spørsmål om å smake på ditt og datt, og spør om å få rester hvis jeg har. Og så de lange tiggende blikkene når de er ferdig å spise og ser meg spise fortsatt. Er ikke det uforskammet oppførsel? Jeg skjønner at de er misunnelig, men de tenker ikke over at jeg er 40 år og har en helt annen økonomisk situasjon enn dem på 19-20. Anonymkode: 744db...55f Som du helt korrekt observerer så er du et godt voksent menneske. Du har, som du derfor godt vet, to valg: 1. velge å tolke dette som godmodig erting, noe som ikke er spesielt søkt siden dette er folk du aktivt oppsøker og ønsker tilbringe lunsjen med. Du antar de går lei etter noen uker, og alt er ok. 2. tolke eller ha reelle grunner til å tro dette er uønsket adferd. I så fall er vi tilbake til at du er et voksent menneske. Du grensesetter dem hyggelig en gang, og deretter grensesetter du, gitt at behovet skulle oppstå, skarpt og uten nåde. Det hele gir seg fordi du har satt grenser for adferd rundt deg. Som voksne gjør. Anonymkode: 2b999...64c 5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:47 #13 Skrevet tirsdag kl. 14:47 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ta med deg normal mat da, så slipper du maset om dine meget luksuriøse lunsjer😂 Eller så kan du jo si at du ikke liker den uforskammede oppførselen deres og sitte mutters alene i stedet, Dangfart Tønnessen👴🏻 Anonymkode: 27f87...939 Det er normal mat for meg. Jeg spiser 1-2 store måltider om dagen i uka, og faster i helgene. Har gått ned 70kg på dette kostholdet og det funker for meg. Mindre måltider trigger ulvehunger og småspising og jeg raser opp i vekt igjen. Ts Anonymkode: 744db...55f 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:51 #14 Skrevet tirsdag kl. 14:51 Momma skrev (25 minutter siden): Har du kake til lunsj? 🍰 Baker sunnere kaker og muffens et par ganger I uka. Liker å ha med litt kos når jeg vet det blir en tung og lang skoledag. Ts Anonymkode: 744db...55f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:54 #15 Skrevet tirsdag kl. 14:54 Jeg synes dette scenariet høres veldig merkelig ut. Er du sikker på at du ikke overtolker dette? Det er ikke så vanskelig å se for se at de kommenterer maten din. Det vil jeg tro de blir lei etter hvert. Men at de tigger mat høres ut som kraftig mangel på sosial kompetanse. Synes derfor det er rart at dette dreier seg om flere, og ikke bare én raring. Kan det være at det er du som er denne raringen og ikke alle dem? Anonymkode: 32ed4...e8d 6 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:54 #16 Skrevet tirsdag kl. 14:54 Fossegrimen skrev (21 minutter siden): Når du er over 40, bør du vel klare å be dei om å gi faen om det er så fælt? Verre er det ikkje. Tenkte vel litt å finne en mer smidig løsning da. Kan jo si "hold kjeft og slutt og mas!", men synes ikke akkurat det er en god løsning? Det er greie jenter. Ts Anonymkode: 744db...55f
Momma Skrevet tirsdag kl. 14:57 #17 Skrevet tirsdag kl. 14:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Baker sunnere kaker og muffens et par ganger I uka. Liker å ha med litt kos når jeg vet det blir en tung og lang skoledag. Ts Anonymkode: 744db...55f Du hadde blitt veldig populær hos meg, som fattig student for en del år siden, dersom du tok med hele kaka en gang i blant og delte. ♥️ 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:57 #18 Skrevet tirsdag kl. 14:57 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenkte vel litt å finne en mer smidig løsning da. Kan jo si "hold kjeft og slutt og mas!", men synes ikke akkurat det er en god løsning? Det er greie jenter. Ts Anonymkode: 744db...55f kanskje hver gang de sier noe sånt så finner du på en avleder? feks: "har dere sett de utrolig stilige uggsene på villoid.no for tiden????" et eller annet. Anonymkode: f60fd...336
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:57 #19 Skrevet tirsdag kl. 14:57 Sunn mat, sier du? Kake igjen, sier dine medstudenter. De høres jo ut som vaskeekte kommunister, spis lunsjen din i enerom. Anonymkode: b9f1b...cbc 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:58 #20 Skrevet tirsdag kl. 14:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes dette scenariet høres veldig merkelig ut. Er du sikker på at du ikke overtolker dette? Det er ikke så vanskelig å se for se at de kommenterer maten din. Det vil jeg tro de blir lei etter hvert. Men at de tigger mat høres ut som kraftig mangel på sosial kompetanse. Synes derfor det er rart at dette dreier seg om flere, og ikke bare én raring. Kan det være at det er du som er denne raringen og ikke alle dem? Anonymkode: 32ed4...e8d Jeg tror ikke jeg overtolker. Har selv ventet på at det skal avta, men det har enda ikke skjedd. Er ikke hver eneste dag, men noen ganger hver uke det skjer. Tror mest at det handler om en generasjonskløft? At det er andre ting som anses som god folkeskikk i den generasjonen. De er oppegående og hyggelige ellers, men merker en annerledes delekultur og kultur for hva som er greit å spørre om, enn hva jeg er vant med. Ts Anonymkode: 744db...55f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå