AnonymBruker Skrevet 1. juli #101 Skrevet 1. juli Jeg har en gruppe polske arbeidere på norskkurs. Vi snakket om mat vi liker og mat vi ikke liker. Jeg fikk høre av han ene at han ikke likte sodd. Det var visst bare sodd på boks han hadde smakt. Smaker varianten man får i bryllup bedre? Anonymkode: c4566...8d9
AnonymBruker Skrevet 4. juli #103 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 19.50): Jeg har en gruppe polske arbeidere på norskkurs. Vi snakket om mat vi liker og mat vi ikke liker. Jeg fikk høre av han ene at han ikke likte sodd. Det var visst bare sodd på boks han hadde smakt. Smaker varianten man får i bryllup bedre? Anonymkode: c4566...8d9 Ja. Anonymkode: 41e30...f01
AnonymBruker Skrevet 7. juli #104 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 20.22): Hva er sodd? Anonymkode: Mat som ikke smaker noe som helst. Noe av det mest kjedeligste noen sinne Anonymkode: c620b...8ef
AnonymBruker Skrevet 7. juli #105 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 20.22): Hva er sodd? Anonymkode: 00db0...6d8 https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/trondersodd/ Anonymkode: 96cbd...c58
AnonymBruker Skrevet 7. juli #106 Skrevet 7. juli Nei takk til sodd i bryllup, hadde blitt utrolig skuffet. Samme om det hadde vært kjøttsuppe, lapskaus eller betasuppe. All slags gryteretter er også nedtur i bryllup. Anonymkode: fb53d...813
AnonymBruker Skrevet 23. juli #107 Skrevet 23. juli Jeg var i bryllup hvor det ble servert sodd. Det var absolutt bedre enn annen sodd jeg har smakt, men jeg syns det var litt ganske kjedelig. Kakebordet var heldigvis kanon, så spiste meg mett der. 😛 Anonymkode: ed7a9...914
AnonymBruker Skrevet 24. juli #108 Skrevet 24. juli For meg som ikke er fra området der sodd er vanlig, sammenligner jeg det med lapskaus og kunne aldri servert det som festmat. Synes heller ikke det ser videre delikat ut på fat. Kan skjønne det til minnestund eller 80 års dag liksom, der vi på vestlandet serverer betasuppe. Men du hadde aldri fått betasuppe i et bryllup her liksom. Anonymkode: 1fdc7...4db
Bari Skrevet 24. juli #110 Skrevet 24. juli BBB12345 skrev (På 16.6.2026 den 7.33): Pass på at foodora leverer til bryllupslokalet. Tror mange gjester dropper sodd. Noen jeg kjenner spanderte sodd på mexikanere og amerikanere som var her som utvekslingsstudenter. De elsket det!! 1
Enmanelskeråhate Skrevet 24. juli #111 Skrevet 24. juli Er fra en tid hvor det var dårlige kår, samme med norske julematen, billigste dritten man fikk tak i( nå er det jo ikke billig det heller forøvrig) er jo tradisjonsmat men langtfra noe festmat i 2026, men noen later jo som likevel. Rester av dyra man ikke spiste som saltes ihjel og vips så ble det ‘festmat’😂 Blr heller droppe bryllupet enn å servere sodd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:19 #112 Skrevet søndag kl. 15:19 Var i et bryllup i Trøndelag i fjor der det ble servert sodd. Lo derfor høyt da jeg så nepobaby. men bryllupet var fint. Laidback selvfølgelig, men veldig gøy Anonymkode: 37f1f...efa
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:24 #113 Skrevet søndag kl. 15:24 Sodd er ikke tradisjonsmat her jeg kommer fra, så her hadde det blitt ansatt som uvant. Jeg var i bryllup i Trøndelag for flere år siden, og der fikk vi servert sodd. Jeg syntes absolutt den var god, og jeg liker også når noen holder på lokale tradisjoner. Det var også et bugnende kakebord, og det ble servert fat med snitter til nattmat. Veldig hyggelig kveld. Anonymkode: 0e045...dc1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:29 #114 Skrevet søndag kl. 15:29 Kunne servert det som nattmat i bryllup. Anonymkode: 9889c...394
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:31 #115 Skrevet søndag kl. 15:31 Det er ikke lokalmat her, men ja. Anonymkode: 037dd...5a4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:38 #116 Skrevet søndag kl. 15:38 AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.03): Jeg så på Nepobaby at den vordende svigermoren ville spandere bryllupet hvis det ble servert sodd. For meg så er sodd en form for kjøttsuppe, og litt kjedelig. Men nå har jeg ikke smakt Inderøysodd. Er den så bra at den kvalifiserer som hovedrett? Er den ikke bedre som nattmat? Anonymkode: c4566...8d9 Fra et økonomisk perspektiv hadde jeg kanskje takket ja siden sodd er billig skvip og delvis slakteriavfall, men jeg tror ikke jeg hadde ønsket gjestene mine så vondt. Til nøds og virkelig til nøds, kunne jeg hatt sodd til forrett, men i grunn tror jeg det blir med tanken. Sodd er ikke direkte uspiselig, men heller ikke akkurat spiselig. Kan ta meg i å nesten, bare nesten like sodd hvis jeg er så full at alt smaker sånn noenlunde ok, eller om ikke har spist på tre dager. Mvh trønder som har fått i seg mer enn nok sodd for et helt liv, siden det desverre er obligatorisk i alt fra bryllup til begravelser. Kondolerer passer i grunn godt til sodd siden begge deler er ganske nitriste greier. Anonymkode: 3db15...72e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå