AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:00 #41 Skrevet mandag kl. 20:00 Det er vel svigermor som står for skjenninga? Spøk til side - jeg vet ikke så mye om sodd, men har spist det i Trøndelag, sågar på Stiklestad. Jeg synes det er godt og synes det hadde vært fint å få som bryllupsmat. Anonymkode: 93a81...328 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:01 #42 Skrevet mandag kl. 20:01 Klart det!! Sikkert helt katastrofe for de som teller kalorier eller er treningsnarkomane,dem vil heller ha et salatblad og destillert vann. Her hadde vi hjemmelaget "jegergryte" uten sopp men med loff,svigerfar på 80 sto for kjøttet samt var kokk og baker. Anonymkode: ad824...2cc 3
BBB12345 Skrevet i går, 05:33 #43 Skrevet i går, 05:33 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Begge deler! Skjenning, ingefærøl og et dryss med hakket persille er et must. De har Inderøysodd og Skjenning på Meny. Du kan regne 1 bøtte til 3 personer. Bare å prøve! Serveres med kokte poteter (hele, men skrelte) og kokte gulrotbiter à part. Anonymkode: fad5d...a4f Pass på at foodora leverer til bryllupslokalet. Tror mange gjester dropper sodd. 1
Daria Skrevet i går, 05:42 #44 Skrevet i går, 05:42 Som ung og uvitende østlending i Trøndelag var jeg dypt sjokkert første gang jeg opplevde sodd (i mine øyne lapskaus) som festmat ved en stor og formell anledning. Jeg ville ikke tenkt tanken på å servere det til bryllupsmiddag - med mindre jeg skulle gifte meg med en trønder som hadde sterke følelser i den retning. Det er godt, men jeg sliter litt med å se på det som festmat. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #45 Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, det er vanlig med minst to serveringer. Noen vil nok ha tre. Og det må være varmt, skikkelig varmt. Så enten må det stå på gode vameplater, eller man sender rundt terriner rett etter man har fylt dem opp på kjøkkenet. Anonymkode: fad5d...a4f Er dette noe brudepar serverer på varme sommerdager? Er det ikke bedre å servere sånt på vinteren? Ser for meg at folk koker etter å ha spist noe varmt, som også oppholdes varmt. Anonymkode: c4566...8d9
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #46 Skrevet 4 timer siden Nei, jeg er Trønder selv, og serverer det ikke på minnesamvær engang. Inderøysodd er det beste soddet, ja, men festmat blir det aldri hos meg. Anonymkode: 84f05...e16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå