AnonymBruker Skrevet 24. juni #81 Skrevet 24. juni LilleMy_09 skrev (11 minutter siden): Nei. Da hadde det måtte blitt som nattmat. Det er for meg hverdagsmat. Hadde jeg vært i et bryllup hvor det var hovedrett, hadde jeg blitt skuffa Ja, bortskjemte skitunger blir skuffa uansett mat hvis den ikke koster mye penger 🤷 De bryr seg katta i at de er invitert i et bryllup, og faktisk får servert mat... Anonymkode: bb78b...1eb 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #82 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke snakk om hva man er redd for - det faktum at de sultne gjestene brenner tunga er noe man svært gjerne vil unngå i et bryllup 😅😂🤷 Anonymkode: bb78b...1eb Sier det igjen, så varmt er det ikke 🤣 Anonymkode: bb033...ec0
AnonymBruker Skrevet 24. juni #83 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sier det igjen, så varmt er det ikke 🤣 Anonymkode: bb033...ec0 Ikke servere kaffe til kakene heller da kanskje? Den er nå mye varmere 😂 Anonymkode: bb033...ec0 1
Eva-Lena Skrevet 24. juni #84 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Inderøysodd er jo det beste soddet 😄 Anonymkode: bb033...ec0 Hvis Inderøysodd går for å være best, så lurer jeg på hva dårligere sodd smaker. Da er det bare å spise det så mye du orker, jeg skal aldri spise det igjen 😊
AnonymBruker Skrevet 25. juni #85 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 15.19): God sodd er absolutt innafor som festmiddag.. Det er tradisjonsmat av øverste klasse. Men om ikke brudeparet er fra Trøndelag så er det helt bak mål. Anonymkode: 45849...dac Jeg lurer litt på hvordan sodden ville blitt mottatt om det var et bryllup i Oslo og det var en trønderske svigermoren som satte som premiss at det skulle serveres sodd. Man må kanskje spise det noen ganger før man synes det er godt? Anonymkode: c4566...8d9
AnonymBruker Skrevet 25. juni #86 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 16.16): Ja, bortskjemte skitunger blir skuffa uansett mat hvis den ikke koster mye penger 🤷 De bryr seg katta i at de er invitert i et bryllup, og faktisk får servert mat... Anonymkode: bb78b...1eb For en ufin tone du har. Skjønner du ikke at folk er forskjellige? Din mening er ikke den eneste riktige. Skjerpings. Anonymkode: 8c091...f98 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #87 Skrevet 27. juni Kommer helt an på bryllupet. Er det et enkelt bryllup med begrenset budsjett så er det helt greit med enkel mat som sodd. For mange gjester så kan nok det være mer koselig enn et stivt, dyrt bryllup med 3 retters gourmetmiddag. Anonymkode: 0ac8b...11b
AnonymBruker Skrevet 27. juni #88 Skrevet 27. juni Nei jeg ville ikke servert sodd i mitt bryllup. Av den grunn at jeg ikke synes det er spesielt godt, og fordi jeg ikke anser det som festmat. Anonymkode: 8c091...f98 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #89 Skrevet 27. juni Sodd er dritkjedelig, smaker ingen verdens ting, og det er overhodet ikke noe festmat. Det er mer trist hverdagsmiddag i en ukedag, ikke en gang helgekos – bare triste greier. Anonymkode: c620b...8ef 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #90 Skrevet 28. juni Hvis jeg gifter meg med en trønder, i trønderlag, og festen var på en gård/i en låve? Ja. I absolutt alle andre tilfeller: Nei. Anonymkode: 41e92...0e1 1
Brunello Skrevet 28. juni #91 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.23): Inderøysodd er festmat. Annen sodd er kjøttsuppe. Kunne nok ha servert Inderøysodd i bryllup, men bare hvis det passet til temaet ellers. Typ uhøytidelig høstbryllup Hadde ikke servert sodd dersom bryllupet var i Palmehagen på Britannia, med hvite stivede servietter og sølvtøy. Og hadde aldri, aldri servert noe annen type sodd enn Inderøysodd. Anonymkode: fad5d...a4f Sodd er ikke spesielt godt uavhengig av om den bare er vanlig eller innerøy. Den eneste grunnen til at det karakteriseres som festmat er at man tviholder på tradisjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #92 Skrevet 29. juni Har spist det kun en gang, og forbinder det bare med en helt enkel og ordinær suppe med kjøttboller. Hvis det var et veldig uformelt bryllup, sånn fest på låven, så kanskje det funker, men jeg synes at når man først inviterer til bryllup, så har man noe bedre på menyen. Anonymkode: 4c67c...c68 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #93 Skrevet 29. juni Neitakk. Sodd er ikke spesielt godt Anonymkode: c50b7...028 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #94 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 21.03): Jeg så på Nepobaby at den vordende svigermoren ville spandere bryllupet hvis det ble servert sodd. For meg så er sodd en form for kjøttsuppe, og litt kjedelig. Men nå har jeg ikke smakt Inderøysodd. Er den så bra at den kvalifiserer som hovedrett? Er den ikke bedre som nattmat? Anonymkode: c4566...8d9 Hadde jeg vært trønder eller giftet meg i Trøndelag så hadde det vært fint med sodd. Anonymkode: e89b4...43c 2
K.B. Skrevet 29. juni #95 Skrevet 29. juni Trøndere er et eget folkeslag. De er ikke akkurat kjent for smak og stil..
ItchyBitchySpider Skrevet 29. juni #96 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 16.16): Ja, bortskjemte skitunger blir skuffa uansett mat hvis den ikke koster mye penger 🤷 De bryr seg katta i at de er invitert i et bryllup, og faktisk får servert mat... Anonymkode: bb78b...1eb Men da kan jo brudeparet være takknemlig for en pakke stearinlys fra Nille til 10 kroner? Hvorfor forventer de da fine gaver som koster en del penger, eller en pengesum på 500 kroner og opp? Bortskjemte skitunger? 2
ItchyBitchySpider Skrevet 29. juni #97 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 27.6.2026 den 12.41): Kommer helt an på bryllupet. Er det et enkelt bryllup med begrenset budsjett så er det helt greit med enkel mat som sodd. For mange gjester så kan nok det være mer koselig enn et stivt, dyrt bryllup med 3 retters gourmetmiddag. Anonymkode: 0ac8b...11b Det finnes mat som smaker mye mer/bedre og som det er like billig å lage som sodd. Jeg synes sodd ikke er noe godt, og hadde spist på forhånd før jeg dro til bryllupet. Hadde selvfølgelig ikke sagt noe til brudeparet om valget av hovedrett. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #98 Skrevet 29. juni Jeg er trønder og hadde lett servert sodd i et bryllup. Er vokst opp med at det er festmat selv om det også kan spises til hverdags/søndagsmiddag. Sodd med hjemmelaget flatbrød (Jeg er ikke vokst opp med skjenning) er noe av det beste jeg får til middag. At andre synes det er traust, kjedelig og føles billig kan jeg leve med, det er ikke sikkert jeg liker alt de liker heller Anonymkode: 79444...e2e 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #99 Skrevet 30. juni Sodd er i mine øyne noe av det kjipeste vi har av norske mattradisjoner. Jeg er halvt trønder og ja jeg har bodd lenge i Trøndelag og ja jeg har spist "ordentlig" sodd. Det er fortsatt en stor nedtur hver gang jeg får det servert. Men jeg sier det selvfølgelig aldri til de som serverer det (med mindre de spør direkte, men det har så langt aldri skjedd). Anonymkode: 55f92...de4 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #100 Skrevet 1. juli Kunne servert sodd i et enkelt og uformelt bryllup, men tilbehøret er viktig. purre, melboller, potet, gulrot og det er egentlig bare fantasien som setter grenser. og veldig godt egna som nattmat. Anonymkode: 813e7...851
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå