Gå til innhold

Ville du servert sodd i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg så på Nepobaby at den vordende svigermoren ville spandere bryllupet hvis det ble servert sodd. 

For meg så er sodd en form for kjøttsuppe, og litt kjedelig. Men nå har jeg ikke smakt Inderøysodd. Er den så bra at den kvalifiserer som hovedrett? Er den ikke bedre som nattmat?

Anonymkode: c4566...8d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men nå har jeg ikke smakt Inderøysodd. Er den så bra at den kvalifiserer som hovedrett? Er den ikke bedre som nattmat?

Det er nattmat ja.

Hilsen trønder.

Anonymkode: 7c6e3...538

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Sodd er festmat i Trøndelag, og mange som gifter seg velger Sodd som hovedrett i bryllupet. Det er noe jeg nesten forventer å få servert dersom jeg er invitert i feks. Dåp eller konfirmasjon, men fader det er litt skuffende å få det som hovedrett i bryllup 🥲

Anonymkode: 56c4f...2e8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått servert sodd i konfirmasjon. Halve slekta til konfirmanten var fra Trøndelag.

Anonymkode: 779e7...f82

• Liker 2
Skrevet

Aldri spist, høres grusomt ut.

Anonymkode: 9d798...961

• Liker 2
Skrevet

I bryllup er sodd nattmat..

Hilsen hu som var forlovet i 22 år og sa tilslutt " jeg tror vi dropper det bryllupet"  er nå.ex😂

Anonymkode: 0326b...edd

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde hørt så mye bra om sodd, "alle" mine trønder venner snakket om hvor godt sodd er. Spesielt indeeøysodden ja. Det er jo bare kjøttboller i suppe. Ja det er helt greit, og det er vel enkelt å servere til mange, men det er ærlig talt gørrkjedelig og ikke noe "wow". 

Anonymkode: 9f598...7e5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sodd er festmat i Trøndelag, og mange som gifter seg velger Sodd som hovedrett i bryllupet. Det er noe jeg nesten forventer å få servert dersom jeg er invitert i feks. Dåp eller konfirmasjon, men fader det er litt skuffende å få det som hovedrett i bryllup 🥲

Som trønder har slekta mi aldri servert sodd som hovedrett i bryllup. Men det er nesten obligatorisk som nattmat hvis bryllupet holdes i selskapslokale man får benytte til langt på natt.

Dåp og konfirmasjon er helt ok med sodd. Da er det uansett så mange kaker etterpå at middagen spiller liten rolle.

Anonymkode: 7c6e3...538

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Jeg elsker sodd, men ikke i et bryllup. Det går under kategorien nattmat i min bok. 

• Liker 1
Skrevet

Inderøysodd er festmat. Annen sodd er kjøttsuppe.

Kunne nok ha servert Inderøysodd i bryllup, men bare hvis det passet til temaet ellers. Typ uhøytidelig høstbryllup

Hadde ikke servert sodd dersom bryllupet var i Palmehagen på Britannia, med hvite stivede servietter og sølvtøy.

Og hadde aldri, aldri servert noe annen type sodd enn Inderøysodd.

Anonymkode: fad5d...a4f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg så på Nepobaby at den vordende svigermoren ville spandere bryllupet hvis det ble servert sodd. 

For meg så er sodd en form for kjøttsuppe, og litt kjedelig. Men nå har jeg ikke smakt Inderøysodd. Er den så bra at den kvalifiserer som hovedrett? Er den ikke bedre som nattmat?

Aldri gi gjester sodd.

• Liker 3
Skrevet

Aldri. 
Og jeg er glad i sodd og har foreldre som er trøndere. 

Anonymkode: 095e6...bb8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inderøysodd er festmat. Annen sodd er kjøttsuppe.

Kunne nok ha servert Inderøysodd i bryllup, men bare hvis det passet til temaet ellers. Typ uhøytidelig høstbryllup

Hadde ikke servert sodd dersom bryllupet var i Palmehagen på Britannia, med hvite stivede servietter og sølvtøy.

Og hadde aldri, aldri servert noe annen type sodd enn Inderøysodd.

Anonymkode: fad5d...a4f

Innherredsodd er jo så mye bedre…😅

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde sodd i bryllupet mitt. 🥰

Anonymkode: c99d5...7fd

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er tilbehøret til sodd? flatbrød? Blir man fort mett av det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde sodd i bryllupet mitt. 🥰

Anonymkode: c99d5...7fd

hva slags sodd?

Skrevet

Sodd off. 

Anonymkode: 3f272...ce8

• Liker 5
Skrevet

Hva er tilbehøret til sodd? flatbrød? Blir man fort mett av det?

Gulrot og potet. Og skjenning.

Til drikke er det Ingerfærøl 😊

• Liker 3
Skrevet

Gulrot og potet. Og skjenning.

Til drikke er det Ingerfærøl 😊

Er ikke det allerede i sodden?

Skrevet

Nei.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...