AnonymBruker Skrevet 14. juni #81 Skrevet 14. juni Jeg holder en knapp på at han bare har vært ubetenksom og ikke analysert ting ihjel som du har gjort. Ikke at han nødvendigvis har ment å såre deg eller har tenkt å være utro mens dere har et forhold. Jeg er dobbelt så gammel som ham og har opplevd litt for mye i mitt liv til å tenke katastrofetanker rundt det du beskriver. Ubetenksomt kanskje innimellom, ja. Men ikke for å være en drittsekk... At du sliter med ditt gjør det ikke enklere for ham! Du analyserer ihjel og reagerer på ting andre ikke ville blunket av. At du tenker en ting og han en annen betyr ikke at du sitter med fasiten! Du kommer til å skremme fra deg enhver fyr om du fortsetter som du gjør. At han "lyver" for deg kan like gjerne være at han vil spare deg for ting fordi du reagerer som du gjør, at han kvier seg for reaksjonen din. Og bare der bør du gå i deg selv. Det er det samme som med store tenåringsbarn, vil du vite hva de driver med, så kan du ikke overreagere.... Jeg mener dette i full omsorg for deg altså, TS - men du kommer ikke til å klare å være i et forhold hvis du skal reagere som du gjør med denne fyren... Jeg vil anbefale at du går i deg selv, skiller mellom hva som er dine problemer fra før og hva som FAKTISK rent objektivt er utfordringer - og få gjerne hjelp utenfra! Både for din egen del, men også for de som faktisk kunne tenke seg å være med deg, men som skygger banen fordi du gjør det for vanskelig! Anonymkode: ddee2...ab2 1
kakkamini Skrevet 14. juni Forfatter #82 Skrevet 14. juni Sviket for min del handler om at jeg alltid har vært redd for at han skal gå bak min rygg, og nå føles det sånn ut fordi han fortsatte å løy om det i flere måneder. Jeg spurte spesifikt om den kvelden en gang og han løy. Jeg spurte når han lå med noen sist ift smitte og han løy. Mener selvsagt han bare kunne vært ærlig og sagt det så jeg vet. Forferdelig å finne ut av slike ting selv, verste her er jo at han løy. Og at han ikke klarte å vente noen timer med å pule noen. Vi snakka samme kveld, skulle egentlig møttes den kvelden og han inviterte meg på middag dagen etter. Vi møtte tilfeldigvis i helga og jeg fortalte han at dette er beviset for at jeg ikke kan stole på han rundt denne turen. Han hadde ikke så mye å si annet enn at ønsket en klem. Jeg forstår nå at jeg overkjørte han, men blir også forstyrret av at han forteller at han elsker meg osv, men kommer ikke med forslag om å droppe turen for å bevise meg det. Har nå sagt tydelig at jeg nettopp ser på dette som et bevis for at det ikke går ettersom han har løyet meg i ansiktet i flere måneder. Han har ikke sendt meg noe som helst ennå etter denne helga. Føler meg helt fortapt i mine store følelser… Virkelig hjelpesløs. Forstår jeg ikke kan gjøre noe med han eller kontrollere han. Men bare fordi vi krangler nå så venter jeg igjen på at han skal ligge med noen andre slik han gjorde i starten. Det er vel egentlig slutt, men jeg vil jo han skal kjempe for meg for jeg liker han veldig… 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #83 Skrevet 14. juni kakkamini skrev (På 9.6.2026 den 14.28): Hei dere, Vil bare starte med å si at jeg vet min nåværende kjæreste ikke skal lide for mine tidligere traumer fra tidligere relasjoner. Dette handler kun om meg psykisk sett og ønsker derfor tips (ville bare avklare dette). Jeg og typen ble akkurat sammen (1 måned), men vi har holdt på i totalt 3-4 måneder. Jeg sliter med mye usikkerhet, sjalusi og redsel pga tidligere utroskap, manipulering og vold i tidligere relasjoner. I mitt nåværende forhold har vi hatt det veldig fint sammen. Har selvfølgelig vært usikkerhet rundt noe her og der, men vi har løst det fint med kommunikasjon. Nå nettopp fikk jeg vite at han skal reise bort en måned og at ene delen av turen er guttetur med flere single kompiser. Jeg kjenner angsten trigges og jeg føler meg alene. Selvfølgelig vet jeg at han må dra uansett osv osv, men jeg kjenner alt knyter seg i kroppen og får panikkangst av tanken. Er så forferdelig og utrolig slitsomt for begge. Han reiser om 2-3 uker og jeg klarer helt ærlig ikke å stå i det selv om jeg vil…! en annen faktor er at et nært familiemedlem har fått uhelbredelig kreft i fjor sommer. Derfor er det vanskelig med denne sommeren. Fortalte han nettopp om dette samt mer i dybden om tidligere relasjoner. Han viser forståelse og er veldig snill med meg, men reagerte veldig på at han ikke har gitt et klart svar. Jeg spurte om et klart svar på hva han skal og da svarte han at han skal reise uansett. har dere vær så snill tips? Går i samtale med psykolog, men synes dette er veldig trist Du er ham jo indirekte om å droppe det. Så sant ikke din mor, far eller søsken akkurat har dødd, er det helt naturlig å dra. Det vile uansett vært naturlig, da dere er helt ferske. Spørs om du ikke var altfor tidlig ute med å finne deg partner, for dine følelser synes å være langt ifra bearbeidet.. Anonymkode: b991c...088 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #84 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2026 den 21.26): Hvordan får hun anledning til å dra på jentetur i 1 mnd som 53-åring? Anonymkode: 76b35...3be Jeg Kom hjem fra fire ukers reise i går og er på hennes alder. Hva mener du hva hvordan man får det? Man tar ut ferie frajobben, kjøper billett og drar til flyplassen. Akkurat som man gjør i tyve og nittiårene.. Veldig glad for at jeg har en partner som verken har mast, forventa hyppig kontakt eller vært negativ til reisen. Faktisk har han oppført seg som den støttende partneren jeg er mot ham. Anonymkode: b991c...088 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #85 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2026 den 14.50): Sikkert ca like gammel som kvinner som drar på jentetur. Anonymkode: d85a8...dc9 Nettopp. Kvinner drar på jentetur hele livet. Skjønner ikke hvorfor det skal være verre for menn å dra på turer sammen. Hvis du etter at dere har vært sammen så kort tid, viser så mye angst for at han skal dra kan du fort ødelegge hele forholdet Hadde noen nektet meg å dra på vennintetur, eller mast mye om at de ikke fikset det, i et så ferskt forhold så hadde det vært over og ut. Hadde følt meg helt kvalt… Anonymkode: b5405...641 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #86 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2026 den 12.43): Nei. Det er bare tenåringer som driver med "jenteturer" og "gutteturer" aka fyllaturer. Anonymkode: d5a6c...ff8 Jeg drikker ikke alkohol. Ingen av mine venner hat noensinne vært fulle på en slik tur. Dersom alle I ditt miljø går på fylla på tur, sier det noe om ditt miljø.. Jeg er forøvrig like gammel og har hørt om mange varianter. Anonymkode: b991c...088
AnonymBruker Skrevet 14. juni #87 Skrevet 14. juni kakkamini skrev (2 timer siden): Sviket for min del handler om at jeg alltid har vært redd for at han skal gå bak min rygg, og nå føles det sånn ut fordi han fortsatte å løy om det i flere måneder. Jeg spurte spesifikt om den kvelden en gang og han løy. Jeg spurte når han lå med noen sist ift smitte og han løy. Mener selvsagt han bare kunne vært ærlig og sagt det så jeg vet. Forferdelig å finne ut av slike ting selv, verste her er jo at han løy. Og at han ikke klarte å vente noen timer med å pule noen. Vi snakka samme kveld, skulle egentlig møttes den kvelden og han inviterte meg på middag dagen etter. Vi møtte tilfeldigvis i helga og jeg fortalte han at dette er beviset for at jeg ikke kan stole på han rundt denne turen. Han hadde ikke så mye å si annet enn at ønsket en klem. Jeg forstår nå at jeg overkjørte han, men blir også forstyrret av at han forteller at han elsker meg osv, men kommer ikke med forslag om å droppe turen for å bevise meg det. Har nå sagt tydelig at jeg nettopp ser på dette som et bevis for at det ikke går ettersom han har løyet meg i ansiktet i flere måneder. Han har ikke sendt meg noe som helst ennå etter denne helga. Føler meg helt fortapt i mine store følelser… Virkelig hjelpesløs. Forstår jeg ikke kan gjøre noe med han eller kontrollere han. Men bare fordi vi krangler nå så venter jeg igjen på at han skal ligge med noen andre slik han gjorde i starten. Det er vel egentlig slutt, men jeg vil jo han skal kjempe for meg for jeg liker han veldig… Han skal ikke droppe turen for å «bevise noe». Du virker manipulativ og veldig usikker på deg selv. Ikke dytt dine traumer over på ham. Ta noen flere psykologtimer. Anonymkode: fc4e3...244
AnonymBruker Skrevet 14. juni #88 Skrevet 14. juni kakkamini skrev (På 12.6.2026 den 19.50): Til de som lurer så har jeg en oppdatering… Vi har hatt lange dype samtaler om dette temaet nå hvor han fortalte han var inne på tanken om at han var villig til å droppe dette. Jeg sa jeg ønsker at han skal reise og at vi må finne en løsning sammen rundt kommunikasjon. Vi har drøftet rundt mine diagnoser (blant annet ptsd), og ble enige om hvordan vi løser dette sammen. Han blir usikker over hvor usikker jeg har vært i det siste og søkte selv bekreftelse rundt hans utseende. Jeg ga han alt jeg kunne for å bekrefte han. Han selv sa jeg er den vakreste han har sett osv, som selvfølgelig er hyggelig og jeg følte meg trygg i at han skulle reise. Så sier han at han synes jeg var så utrolig vakker fra første sekund han så meg. Da kom vi dessverre inn på tema om han hadde møtt noen andre siden meg (noe han har sagt nei til tidligere). Jeg siktet til en spesifikk kveld hvor jeg har vært skeptisk. En fest hvor han selv tilbød å være edru for å hente meg siden jeg var syk. Jeg synes selvsagt det var hyggelig, men ila kvelden brukte han lenger og lenger tid på å svare. Viste seg at han drakk likevel og sa han kunne fikse meg taxi. Jeg sa nei fordi jeg ble skuffet og fjernet han fordi jeg ble lei meg. Han ringte og sendte melding, men jeg svarte ikke før dagen etterpå ettersom jeg også var veldig forkjøla. Har spurt han om kvelden i ettertid og han sa han var så opprørt over at jeg fjerna han at han dro hjem fra byen fordi det ikke var noe gøy. Nå nylig fikk jeg vite at han lå med noen andre den kvelden. Han sa han ikke hadde hatt sex med noen på en måned etter vi ble kjent. Men viste seg at vi møttes to ganger (uten sex) og han møtte noen uten å fortelle meg om det før nå. Han inviterte meg med ut etter styret hans rundt edru kveld og fest. Jeg ble med på middag etter hvert, men nå fikk jeg bekreftet min frykt på et vis. Nei, vi var ikke sammen etter å ha møttes to ganger. Kall meg gammeldags, men jeg er lojal selv om jeg bare prater med noen. Dette brøt ut i stor krangel og nå kan jeg forespeile denne gutteturen på en måned… Er så utrolig knust og vet ikke hva jeg skal gjøre… Dere var ikke sammen. Dere hadde pratet sammen to ganger. Du overreagerer VELDIG her. Du må få kontroll på traumene og følelsene dine, ellers kan du ikke være i forhold med noen. Du kan ikke styre og manipulere andre. Hverken gjennom tårer, trusler eller noe annet. Anonymkode: fc4e3...244 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #89 Skrevet 14. juni kakkamini skrev (På 12.6.2026 den 20.15): Hvis alder har så mye betydning så er han 26. Poenget nå er bare at han løy om at han ikke har hatt sex med andre etter han møtte meg. Vi kom inn på tema fordi han selv sa han ønsket å bli sammen med meg fra første sekund. Så brøyt han avtalen en kveld, jeg ble skuffa og trakk meg unna og han lå med noen andre samme kveld. Dagen etter inviterte han meg på middag? Jeg føler meg så utrolig ekkel og helt håpløs. Vet ikke hva jeg skal. Kasta han ut og ropte til han Hadde dere en avtale om å være eksklusive? En løgn er ikke greit, men at han lå med andre så lenge dere ikke har avtalt annet, er å regne med. Selv om ikke du gjør det. Å kaste ut og å skrike er heller absolutt ikke greit! Det ville vært kroken på døra for min del. Anonymkode: b991c...088 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #90 Skrevet 14. juni Eksen min dro til Tailgate og fortalte meg at to av vennene hans kjøpte sex. Haha, og han sa at han var på et hotell. Tror du jeg trodde på ham? Selv om det først hørtes ut som om de skulle dit for å spille golf. Men hovedgrunnen var billig sex. Anonymkode: b5345...dba
AnonymBruker Skrevet 15. juni #91 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2026 den 13.14): Det er selvfølgelig bare tull at «de aller fleste» gutteturer inneholder strippeklubber og utroskap. Det er ikke noe «alle vet», og det er ikke sant. Jeg har vært på mang en såkalt guttetur, gjerne i anledning store fotballkamper, og ingen har så mye som nevnt en strippeklubb. Ingen har vært utro heller. Vi har tatt en god del øl og skravlet om det meste og sett mye sport. Strippeklubber er for attenåringer som skal pushe grenser og ellers kun for en utvalgt gruppe harrytasser. Drit i å underbygge TS’ usikkerhet med sånt vås du og noen venninner antagelig har snakket dere frem til basert på noen skrekkhistorier. De fleste gutteturer er helt streite greier. Anonymkode: 1bf6a...018 Alle kvinner skjønner at ikke alle såkalte gutteturer innebærer besøk på strippeklubber og den slags. Men de fleste av oss forstår også at mange slike "gutta-turer" er turer der man slipper seg løs og ofte drikker en del alkohol, under sånne omstendigheter kan det også lett oppstå situasjoner, som for eksempel damer som kompisgjengen kommer i kontakt med og som ikke er vonde å be med på rommet. Lett å tenke at dette kommer aldri til å bli oppdaget, man er langt hjemmefra. Du skriver om fotballturer som mange kompisgjenger drar på, og da har du kanskje også hørt om Nijmegenmarsjen i Nederland, en marsj som går over flere dager, med deltakere fra militæret. politiet, osv., og også sivile. Alle tenker på dette som et arrangement for idrettsfolk, men selv i slike sammenhenger trekker en del mot steder som for eksempel Red Light District, med sine prostituerte. Det verserer nok av historier fra slike turer, der man er langt hjemmefra og slipper seg løs. Det er bare tåpelig å forsøke å fremstille sånt som reelt foregår, som noe "damene på KG" finner på. Det er dumt å være så naiv at man tror at alt er "rosenrødt" og uskyldig, selv om man heller ikke skal svartmale. Anonymkode: d81d2...4d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå