Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
kakkamini skrev (21 timer siden):

Hei dere,

Vil bare starte med å si at jeg vet min nåværende kjæreste ikke skal lide for mine tidligere traumer fra tidligere relasjoner. Dette handler kun om meg psykisk sett og ønsker derfor tips (ville bare avklare dette).

Jeg og typen ble akkurat sammen (1 måned), men vi har holdt på i totalt 3-4 måneder. Jeg sliter med mye usikkerhet, sjalusi og redsel pga tidligere utroskap, manipulering og vold i tidligere relasjoner. I mitt nåværende forhold har vi hatt det veldig fint sammen. Har selvfølgelig vært usikkerhet rundt noe her og der, men vi har løst det fint med kommunikasjon.

Nå nettopp fikk jeg vite at han skal reise bort en måned og at ene delen av turen er guttetur med flere single kompiser. Jeg kjenner angsten trigges og jeg føler meg alene. Selvfølgelig vet jeg at han må dra uansett osv osv, men jeg kjenner alt knyter seg i kroppen og får panikkangst av tanken. Er så forferdelig og utrolig slitsomt for begge. Han reiser om 2-3 uker og jeg klarer helt ærlig ikke å stå i det selv om jeg vil…!

en annen faktor er at et nært familiemedlem har fått uhelbredelig kreft i fjor sommer. Derfor er det vanskelig med denne sommeren. Fortalte han nettopp om dette samt mer i dybden om tidligere relasjoner. Han viser forståelse og er veldig snill med meg, men reagerte veldig på at han ikke har gitt et klart svar. Jeg spurte om et klart svar på hva han skal og da svarte han at han skal reise uansett.

har dere vær så snill tips? Går i samtale med psykolog, men synes dette er veldig trist 

Ikke bli sammen med en mann som drar på disse horeturene. Finn deg heller en voksen mann.

Anonymkode: d5a6c...ff8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg dro til Thailand i 2 uker ca 8 mnd etter at jeg hadde møtt min kjæreste. Reisen var planlagt lenge før vi møttes. Om han hadde ytret seg i rettning at jeg muligens kunne være utro, eller blitt surmulende pga dette, så hadde jeg gjort det slutt.  Reiste, vi savnet hverandre og hadde det bedre en noen gang da jeg kom tilbake.  

Anonymkode: a2842...e90

Nå er det ikke så vanlig at kvinner kjøper sex i Thailand. 

• Liker 2
Skrevet
kakkamini skrev (20 timer siden):

Ønsker selvfølgelig at han skal dra å ha det gøy. Poenget er bare at en måned kjennes utrolig lenge å sitte alene med vonde følelser og overtenking. Føler derfor jeg trenger tips for hvordan jeg skal håndtere dette og om noen er erfaringer fra lignende… Min fortid er selvfølgelig ikke hans ansvar eller feil. Sliter bare veldig med meg selv og den livskrisen jeg står i. Derfor det irriterer meg så mye at kroppen og traumene sier nei fordi det drar frem vonde minner. Mens hodet sier selvfølgelig at han må få gjøre det han vil.

tusen takk for tipsene og kommentarene deres. Føler det letter og hjelper meg å komme med andre perspektiver. Jeg har bestemt meg for å prøve, men vet ikke hvordan jeg skal klare å stå i det i mellomtiden før han reiser. Dette er alt jeg tenker på, er redd for og gruer meg til. Prøver å holde meg opptatt, men hodet er der uansett. Det er så slitsomt og jeg merker det sliter han ut…

jeg skal prøve så får jeg heller se om han er verdt å stole på uten å ta sorgene på forskudd. Men jeg er usikker på om jeg skal møte han før han drar, eller om jeg klarer å stå i det fordi da blir fallhøyden større hvis det skjer noe. Har dere tips eller tidligere erfaringer?

Vil absolutt anbefale deg å oppsøke en relasjonsterapeut. Hvor terapiformen går ut på din egen relasjon til deg selv, og bearbeide gamle vonde følelser - slik at du kan bli fri fra disse følelsene og gå videre i livet. Jeg har opplevd det som veldig virkningsfullt.

De holder til i Oslo-området, men tror de har terapeuter over hele landet. https://eqi.no/

Anonymkode: cfc8c...b0b

• Liker 1
Skrevet

Forstår deg så godt. Stod i akkurat samme situasjon selv, kunne vært jeg som hadde skrevet ditt innlegg.

Mange sier at du må jobbe med deg selv.

Jeg vil imidlertid komme med et annet perspektiv. Jeg endte med å være så sikker på at jeg var problemet, at min usikkerhet hadde skylden i alt. Hvis han brøt avtaler (f.eks. glemte å si fra når han var trygt hjemme etter en natt på byen), tenkte jeg det var min feil, fordi jeg var så masete og engstelig at jeg "kvelte ham". Hvis han drakk seg for full (noe han ikke ville jeg skulle gjøre), tenkte jeg at det var min feil, fordi jeg alltid overreagerte og satte så store krav, og at det gjorde at han ikke orket meg mer. Jeg vil advare sterkt mot å gå i den fellen. Det er skummelt å stadig tenke at en selv er problemet. Ja, det kan godt hende du må jobbe med deg selv. Samtidig vil en god kjæreste gi deg mye trygghet, og hvis han gjentatte ganger tråkker i grenseland, behandler deg delvis dårlig eller ikke gidder å trygge deg, "på grunn av din oppførsel", må du huske på at usikkerhet hos partner aldri er grunn til å svekke avtaler og moralske prinsipper i et forhold.

Anonymkode: 83a20...5af

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke så vanlig at kvinner kjøper sex i Thailand. 

Hva om jenteturen går til Hellas, usa, Spania eller Italia? 

Skal kjæresten da nekte hun å reise? 

Dette er så fordummende at jeg blir målløs. Kun tenåringer som kan ha en slik tankegang. 

Anonymkode: d6655...fa0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor gammel er denne mannen? Siden han skal på guttetur

Anonymkode: 9abc4...059

Min mann har dratt på gutteturer hele vårt forhold. Sammen i 25 år. Og jeg drar på turer med vennene mine. Mange som gjør det. 

Anonymkode: 42a0d...065

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke bli sammen med en mann som drar på disse horeturene. Finn deg heller en voksen mann.

For en holdning folk har. Herregud. Du er lite voksen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For noe sprøyt. 

Du ber lese deg opp om utroskap, kvinner er like mye eller litt mindre utro enn menn. Jeg har reist en god del ifm arbeid i utlandet, det er like mye utroskap blant kvinner som menn. Gjerne to kolleger som finner stemningen og ender opp på samme rom men også de som tar opp kontakten med andre bekjente på plassen vi er. 

Jeg kunne fint dratt på ferie til Thailand med noen kompiser, har ingen tro på at noen av disse ville brukt tiden på sånt tull. Vi ville dykket, klatret, opplevd kultur og historie og senere på kvelden spist og drukket godt. Om vi hadde dratt innom en luguber plass så ville det bare vært for å se på for å se stemningen. 

At dere kvinner ikke går lei av alle disse krisemaksimerte påstandene er til å riste på hodet av. Det er på nivå med en tenårings tankegangen, men siden du henger her antar jeg du er noe eldre. 

De som er utro er det først og fremst i tilknytning til arbeid og i nærområdet sitt,og de skjuler det, også blant venner 

Jeg er 40 ja og har sett,opplevd blandt de nærmeste og andre hvordan de er og har vært på slike turer. Kompiser sine historier osv! 

Og damene er VELDIG innppsliten i thailand etter menn! 

Om folk er utro er de det uansett, poenget er at Amsterdam, Thailand osv er velkjent for hvorfor menn reiser der! I tilegg sier hun seøv at han ikke ville svare på HVA de skulle. Du svarte, han gjorde ikke! 

Anonymkode: 30442...47f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva om jenteturen går til Hellas, usa, Spania eller Italia? 

Skal kjæresten da nekte hun å reise? 

Dette er så fordummende at jeg blir målløs. Kun tenåringer som kan ha en slik tankegang. 

Nei. Det er bare tenåringer som driver med "jenteturer" og "gutteturer" aka fyllaturer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For en holdning folk har. Herregud. Du er lite voksen. 

Eller har observert hvordan "gutteturer" utarter seg, særlig når en mann i forhold reiser med single, kåte kompiser. Gruppepresset.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 40 ja og har sett,opplevd blandt de nærmeste og andre hvordan de er og har vært på slike turer. Kompiser sine historier osv! 

Og damene er VELDIG innppsliten i thailand etter menn! 

Om folk er utro er de det uansett, poenget er at Amsterdam, Thailand osv er velkjent for hvorfor menn reiser der! I tilegg sier hun seøv at han ikke ville svare på HVA de skulle. Du svarte, han gjorde ikke! 

Siden mennene i Hellas, Italia, Tyrkia og Spania henger etter blonde skandinaviske kvinner så skal ikke kvinner få dra på jentetur dit? 

Det må jeg notere meg, samboer har vært på yoga med 2 og 3 venninner i de landene flere ganger i løpet av ee 20+ årene vi har vært sammen. 

Å være voksen i alder trenger tydeligvis ikke stemme med hvordan hodet fungerer.. At du som 40 år gammel kvinne bygger opp om slike tåpelige påstander sier sitt om deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Det er bare tenåringer som driver med "jenteturer" og "gutteturer" aka fyllaturer. 

Javel, da er jeg og alle mine venner 50+ år gamle tenåringer, og det samme er samboer og hennes venninner 50+ år gamle tenåringer. 

Godt å vite.. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Når du har så mye baggasje som går negativt ut over en kjæreste, så bør du egentlig være singel intill du har fått orden på deg selv 

Anonymkode: e2914...c91

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Javel, da er jeg og alle mine venner 50+ år gamle tenåringer, og det samme er samboer og hennes venninner 50+ år gamle tenåringer. 

Godt å vite.. 

Man kan være over 50 og fortsatt oppføre seg som tenåringer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg slo faktisk opp med en tidligere kjæreste fordi han skulle på guttetur i USA, til landets største beach party. Tenk det, guttetur med masse bikinibabes så langt øyet kan se. Takk, men nei takk. Han var en skitstøvel av dimensjoner i tillegg også...

Uansett, hvis du kjenner at det blir for mye for deg, TS, ville jeg latt han fare. Eller så ville jeg holdt meg opptatt og distansert hele måneden han var vekke og tatt opp tråden igjen (kanskje) når han er tilbake.

Hilsen en som hater gutteturer. Godt mulig jeg ikke er den beste å spørre om råd om temaet.

Anonymkode: a0cd1...7b8

• Liker 1
Skrevet

Ikke noen grunn til å tro at det som skjer på jente-turer ikke også skjer på gutte-turer.

Anonymkode: 53940...7f6

• Liker 2
Skrevet

Tidlig i forholdet skulle min kjæreste dra på en lenge planlagt såkalt "guttetur". Han skulle reise med en singel kamerat til Spania. Husker ikke nå om det var 1 eller 2 uker.  Jeg hadde ikke den samme angsten som deg, men likevel så valgte han å spørre meg om vi skulle forlove oss før han dro. Jeg har heller ikke med meg en bagasje som din. (har vel bare blitt utsatt for noe liknende 1 gang, i et uavklart forhold, hvor jeg var blitt gravid, og fant han i senga med en annen). 

Men uansett. 1 måned borte, og hvis det er sånn typisk Thailand - ferie med bare single kamerater ( han var sikkert singel han også da de bestilte turen) så hadde jeg likevel vært skeptisk. Men du kan ikke hindre han i å dra, og hva han velger å gjøre, eller ikke gjøre må nesten bli opp til han. Du kan ikke styre han. 

Jeg reiser også på lengre ferier på rundt en måned om gangen, men har aldri vært utro av den grunn. Du må nesten bare velge å stole på han hvis forholdet skal være levedyktig, slik min mann stoler på meg når jeg reiser av gårde. 

Anonymkode: a4bff...20a

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Alle vet at en del gutteturer(ikke alle men de aller fleste) er det strippeklubber og div annet som ikke er ok! Og selvfølgelig utro eller single menn med som presser grensene til de andre i teamet! Noe som ødelegger forhold,desverre! 

Det er selvfølgelig bare tull at «de aller fleste» gutteturer inneholder strippeklubber og utroskap. Det er ikke noe «alle vet», og det er ikke sant.

Jeg har vært på mang en såkalt guttetur, gjerne i anledning store fotballkamper, og ingen har så mye som nevnt en strippeklubb. Ingen har vært utro heller. Vi har tatt en god del øl og skravlet om det meste og sett mye sport. Strippeklubber er for attenåringer som skal pushe grenser og ellers kun for en utvalgt gruppe harrytasser. 

Drit i å underbygge TS’ usikkerhet med sånt vås du og noen venninner antagelig har snakket dere frem til basert på noen skrekkhistorier. De fleste gutteturer er helt streite greier. 

Anonymkode: 1bf6a...018

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er selvfølgelig bare tull at «de aller fleste» gutteturer inneholder strippeklubber og utroskap. Det er ikke noe «alle vet», og det er ikke sant.

Jeg har vært på mang en såkalt guttetur, gjerne i anledning store fotballkamper, og ingen har så mye som nevnt en strippeklubb. Ingen har vært utro heller. Vi har tatt en god del øl og skravlet om det meste og sett mye sport. Strippeklubber er for attenåringer som skal pushe grenser og ellers kun for en utvalgt gruppe harrytasser. 

Drit i å underbygge TS’ usikkerhet med sånt vås du og noen venninner antagelig har snakket dere frem til basert på noen skrekkhistorier. De fleste gutteturer er helt streite greier. 

Anonymkode: 1bf6a...018

Du har selvfølgelig rett. Fascinerende å se hvor lite kunnskap kvinner på KG har om menn 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du har selvfølgelig rett. Fascinerende å se hvor lite kunnskap kvinner på KG har om menn 

Kommer nok an på gjengen. Både mine mannlige kollegaer på 30-50 år med høye stillinger og venner av samboer i 40 åra er innom ymse slikt på guttetur, det er derfor det er guttetur ble jrg fortalt, for at de kunne gjøre ting damene deres ikke ville godtatt. 

Anonymkode: 9ef12...f23

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...